Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך צולחים את העליות לירושלים (מאזדה 3) בנהיגה חסכונית בדלק?


אלף שמשות
שימו לב! השרשור הזה בן 4143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב.

 

בתור אחד שיום יום נוסע ירושלים-ת"א וחזור.

 

תמיד עדיפות לאוטובוס, אם לא אפשרי אז איך חוסכים?

 

עדיפות לא להגיע בשעות העומס, סביב השעה 5 תמיד יש לחץ בעליות.

 

ולכל אלה שאומרים לשמור על מהירות מלפני העליה ולא ללחוץ בעליה-לא בר ישום!

אוטובוסים וכלים כבדים תמיד יש בכביש,וכשהם מנסים לעקוף אחד את השני מתחילה הבעיה!

תמיד יש כמה :drinking: תקועים בצד הדרך.

 

ההמלצה הכי טובה זה כביש 443 שלרב העליות נורא מתונות וחצי מישורי! פקקים אין שם כביש זורם וחלק.

 

נסיעה טובה.

פרויקט בניית PLAYSEATּ+הגה FANATEC

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?467300

הפרויקט שלי.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=237666

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכמה פעמים הבודדות שנסעתי למבשרת ציון, בעליות של כביש 1 נסעתי על 100-120 קמ"ש בהילוך 6 כאשר הגיר היה על אוטומט מלא (לא הפעלתי תפעול ידני).

בירידות בכיוון ההפוך נעלתי את הגיר על הילוך נמוך (לא זוכר אם זה היה הילוך 4 או 5) וכך ירדתי את כל הירידה ללא נגיעה בבלמים או בגז. הצריכת דלק לפי המחשב היתה על 0.0 (בירידה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב בשעת עומס, בירידה מירושלים, לפי מחשב הדלק, הצריכה גבוהה מאוד, גם ללא לחיצה על דוושת הדלק.

 

רק אני קורא את זה וחושב שיש סיכוי שהגברת מבינה הפוך את צריכת הדלק שמראה הרכב ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק אתה :wink:

 

בעלייה (ובכלל בכל הנסיעה) צריכת הדלק האידאלית מתקבלת אם שומרים על מהירות קבועה, רצוי באיזור ה 100 קמ"ש ועם לחיצה כמה שיותר עדינה על דוושת הגז. אין כל צורך להעביר לטיפטרוניק ולהוריד הילוכים בעלייה, זה אולי מוציא יותר מומנט וכוח מהמנוע אבל צריכת הדלק עולה בהתאם. מחשב הרכב תמיד שואף לחסכון מירבי ולכן אין שום בעייה להשאיר את הידית ב D ולתת לו לעשות את העבודה.

 

בירידות צריכת הדלק היא 0 מוחלט כל זמן שלא לוחצים על דוושת התאוצה והגלגלים מסובבים את המנוע. בנהיגה נכונה ניתן לצלוח את כל הקטע משורש ועד תחנת פז שער הגיא ללא צריכת מיליליטר דלק. בירידות ממושכות כן מומלץ להשתמש בטיפטרוניק ולהוריד הילוכים על מנת להשתמש בבלימת המנוע, לשמור על מהירות הרכב בירידה ולהפחית את השימוש בבלמים.

 

כתבתי בזמנו מדריך מקיף לחסכון בדלק, מוזמנת\ים להציץ.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני קורא את זה וחושב שיש סיכוי שהגברת מבינה הפוך את צריכת הדלק שמראה הרכב ?

 

:) אולי לא הסברתי את עצמי טוב. אנסה שוב.

אכן בירידה מירושלים, בנסיעה במהירות, המחשב מראה רוב הזמן 0.0, כי באמת אין שימוש בדוושת הגז.

 

אבל, פעמים רבות יש עומס ביציאה מירושלים ( גם בירידות) ולכן כל הזמן יש ללחוץ על הברקס ובעצם הרכב זוחל בירידה, תוך לחיצה על הברקס כמעט כל הזמן(הצלחתי להסביר?) ואז המחשב מראה כל מיני מספרים, החל ממספרים נמוכים כמו 2.5 ועד 14.5 וכדומה.

 

אז מה לא הבנתי ?

 

האם ניתן לצלוח את הירידה בשעת העומס, בלי שהרכב יצרוך דלק?

איך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע ירושלים-פ"ת על בסיס קבוע והמסלול הקבוע שלי זה בהלוך לכיוון פ"ת אני נוסע ב443 (רוב הכביש ירידות) ובחזור אני עולה דרך כביש 1 (יחסית יותר מישורי). עשיתי מלא מבחנים ומלא בדיקות עד שהאידיאל שלי היה המסלול הנוכחי.

בנוגע לנסיעה בעליות הכל תלוי בבנאדם, הכי טוב נסיעה מתונה ורציפה, בלי "קיקים" מיותרים ולחיצות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במזדה יש קרוז קונטרול?

 

אם כן, מומלץ באזור שער הגיא לנעול אותה על 90 ולתת לרכב לעלות את העליות "בעצמו".

 

הוא כבר ישאף לבד להגיע כל הזמן לצריכת הדלק המינימלית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט מאוד, זרקו את המחשב דרך הזה לכל הרוחות!

מה שהוא מציג בתור צריכה - זו צריכה רגעית, כל נגיעה בדוושת תאוצה תשנה את הנתון המוצג.

אנשים נותנים חשיבות לשטויות שזה לא להאמין.

נסעת כבר לירושליים עם הרכב? תהני מהדרך ולא לחשב כל שניה כמה ליטר יוצא לק"מ.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בפורום היה כפתור לייק, המגיב שמעליי היה מקבל ממני לחיצה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4143 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...