Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4869 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

במהלך היום נסעתי כ-40 ק״מ נסיעה בין עירונית בכביש 4 במהירות של כ-90 קמ״ש, בלי מזגן דלוק ועים חברתי.

לפני הנסיעה איפסתי את מחשב הדרך ולאטלאט המחשב הראה צריכה של בין 6.5 ל-7.2 ליטר ל-100 ק״מ (סביב 14.5 קילומטר לליטר).

האם זה הגיוני?

חשוב לציין שבקרת השיוט פעלה באותו הזמן וגם בדקתי פעמים על ידי איפוס המחשב,גם בהלוך וגם בחזור, והמחשב הראה את אותם הנתונים, פחות או יותר.

מה אתם אומרים זה הגיוני ?

הרכב הוא פורד מונדאו 2006.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם

מחשב דרך לא מדייק. צריך לבדוק על ידי פול טנק לפני הנסיעה ופול טנק אחרי הנסיעה, ולחלק את בקילומטרים בליטרים שנכנסו.

לדעתי 14 קמ לליטר לא היגיוני בשום מצב.

פורסם

אני ראיתי נתונים דומים היום בשברולט מאליבו 2005, ברגע שנכנסנו לעיר הנתונים כמובן השתנו אבל אין ספק שבנסיעות בין עירוניות רגועות אפשר להוציא מהרכבים האלה נתונים נאים.

פורסם

הגיוני בהחלט, אבל זו לא הצריכה הבין עירונית הממוצעת. בקטע בו הסתכלת על המחשב אני מניח שהרכב היה במהירות שיוט + מישור/ירידה קלה, ולכן הרכב הציג צריכה טובה יחסית. אם היית מסתכל על המחשב בהאצות קלות/עליה היית רואה תוצאה גבוהה בהרבה בקטעים כאלו.

volkswagen polo 2016

Ford Focus 2008

פורסם

מאוד הגיוני.

אם תאפס את המחשב תוך כדי נסיעה ב-90 קמ"ש ותעזוב את הגז תראה נתונים הרבה יותר יפים.

ואם תאפס את המחשב, תניע ותשאיר את הרכב מונע בלי תזוזה 10 דקות, ואח"כ תתקדם רבע קילומטר תראה צריכה גבוהה מאוד.

ואם איפסת את המחשב ודגמת נסיעה חסכונית של 40 ק"מ אז תראה תוצאות בהתאם.

 

בשלושת המקרים המדידה כן נכונה, אבל לא רלוונטית לשום דבר.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם
הגיוני בהחלט, אבל זו לא הצריכה הבין עירונית הממוצעת. בקטע בו הסתכלת על המחשב אני מניח שהרכב היה במהירות שיוט + מישור/ירידה קלה, ולכן הרכב הציג צריכה טובה יחסית. אם היית מסתכל על המחשב בהאצות קלות/עליה היית רואה תוצאה גבוהה בהרבה בקטעים כאלו.

לפי מה שראיתי בעליות קלות בכביש הצריכה בקושי

משתנה,בוא נגיד חצי ליטר ל-100 ק״מ וזה מבדיקה

של כמה פעמים גם במהירות של 110 קמ״ש הצריכה היתה

בין 13 ל 13.5 ק״מ לליטר.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם
האם מחשב הדרך הראה צריכה רגעית או צריכה ממוצעת?

אני מאמין שזו צריכה ריגעית כי הנתונים היו

משחקים בהתאם לסוג הכביש (ירידה,עליה).

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם
אני ראיתי נתונים דומים היום בשברולט מאליבו 2005, ברגע שנכנסנו לעיר הנתונים כמובן השתנו אבל אין ספק שבנסיעות בין עירוניות רגועות אפשר להוציא מהרכבים האלה נתונים נאים.

 

המונדיאו 2.0 צורך ממוצע כמו המליבו 3.5 2008 והלאה = 12 ל 100.

המליבו 2007 ומטה יותר חסכוני. שוקל 100 ק"ג פחות וגלגלים 15/16 יותר צרים.

פורסם

בנסיעה בינעירונית נטו רגועה וללא פקקים, אפשר להגיע לנתונים מעט טובים ממה שהצגת (1:15 אולי גם 1:16)

במדידת טנק שלם, שכולל מספר נסיעות (כלומר מנוע קר לפעמים) קצת מאוד עיר ופקקים, אפשר להגיע לנתון של 12-13 (אני לפעמים מגרד את ה-13 בפועל עם קסנטיה 2.0 ולא בנסיעה אחת ארוכה, בכמה כולל טיפה עיר ועומסים אבל נסיעה מאוד רגועה).

 

אני הגעתי פעם בנסיעה במונדאו 2002 (ב2006) לפחות מ6/100 ממוצע לנסיעה (מחשב) בתוואי בינעירוני מישורי בערך 30 ק"מ.

 

לשאלתך: תמיד עדיף למדוד צריכה בפועל על פני מספר מכלים, כדי לאמת את נתוני המחשב.

פורסם
לפי מה שראיתי בעליות קלות בכביש הצריכה בקושי

משתנה,בוא נגיד חצי ליטר ל-100 ק״מ וזה מבדיקה

של כמה פעמים גם במהירות של 110 קמ״ש הצריכה היתה

בין 13 ל 13.5 ק״מ לליטר.

 

נשמע לי מוזר שאין הבדל, קצת לא הגיוני כי המנוע מתאמץ יותר ואמור לצרוך יותר דלק. אצלי (פוקוס) אני רואה הבדל משמעותי במחשב בעליה/האצה.

volkswagen polo 2016

Ford Focus 2008

פורסם

בהחלט הגיוני, היה לי מונדאו 2002 ומחוץ לעיר עם גז עדין ביותר סביב ה 90-100 עם מזגן הוא היה עושה סביב ה 1 ל 14

אבל, וזה אבל גדול, ברגע שיש גם עיר (עם עליות) ופקקים התיצרוכת דלק נהיית פחות טובה בצורה מאוד משמעותית

פורסם
נשמע לי מוזר שאין הבדל, קצת לא הגיוני כי המנוע מתאמץ יותר ואמור לצרוך יותר דלק. אצלי (פוקוס) אני רואה הבדל משמעותי במחשב בעליה/האצה.

אל תישכח שהעליות לא עד כדי כך רציניות הם די קלות (כביש בין עירוני)

וגם המנוע פה הוא 2.0 ולכן הוא פחות מתאמץ בעליות.

ב100 קמ״ש הסל״ד מתייצב בדיוק על 2,250.

ויש לי חבר עם פולקסווגן בורה 1.6 והסלד עומד על 3,000 ב-100 קמ״ש

ותאמין לי שהוא יותר מיתאמץ גם בגלל המשקל והנפח הקטן וגם בגלל הסל״ד הגבוה.

וב 120 קמ״ש הוא בסביבות ה-4,000 סל״ד לעומת המונדאו שב 120 קמ״ש הסל״ד הוא 2,900 .

 

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

פורסם
אני מאמין שזו צריכה ריגעית כי הנתונים היו

משחקים בהתאם לסוג הכביש (ירידה,עליה).

 

בגלל שהמדידה שלך הייתה יחסית קצרה, אז אתה תראה תנודות פתאומיות גם בצריכה הממוצעת.

 

אם אתה מראה צריכה רגעית, אז בכל האצה/עליה אתה תראה שהצריכה קופצת לשמיים. ובכל בלימה תראה שאתה נוסע על אוויר.

 

כנראה שמחשב הדרך הראה צריכה ממוצעת.

כשהגעת לעליה זה גרם לצריכה הרגעית לגדול משמעותית, אבל בצריכה הממוצעת ראית שינוי של חצי ליטר למאה ק"מ.

 

ברגע שתבין ממה מורכב המספר שאתה רואה במחשב הדרך, הכל יראה לך הגיוני וברור.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

×
×
  • תוכן חדש...