Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אוקי , ואם ישנה דליפה כלשהי , אחרי הרדיאטור , והמים ירדו לאחר הנסיעת מבחן , בה הכל היה תקין, קח את זה בחשבון.

 

בכל אופן , כמו שאמרתי , שיעלה לפה את הטופס עימו שוחרר הרכב מהמוסך והכל יהיה פתוח וגלוי יותר.

גם אם זה נכון - זה לא מנקה את המוסך מאשמה (בהנחה שכל האינפורמציה שקבלנו נכונים).

alfa 156 2.5.

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הכל טוב ויפה, חוץ מהעובדה שבהילוך שישי לא ביצעו את מה שביצעו אצלך ולא עידכנו את הלקוחה לפני תחילת הבדיקה.

אז זה הזמן לקבל את תגובת הידידה כי לא נראה לי הגיוני שמוסך כזה לא יעבוד בצורה מסודרת אני מכיר את הרשת הזו מחברים

שמטפלים אצלם וגם לי היה רכב שטופל במוסך רנו בבאר יעקב של הילוך שישי ובמקרה אחד לפחות נציג של המוסך עידכן את החבר שלי שבהצעת המחיר שהוא נתן לו זו הצעת מחיר ראשונית מכיוון שצריך להחליף חיישן שהיה תקול ורק לאחר שהוא יחליף אותו יהיה אפשר לקבל נתונים ממחשב הרכב בצורה מדויקת

בכל אופן מאוד פשוט שפותח השירשור יסרוק את חשבונית התיקון אני בטוח שרשום שם מה האבחנה שלהם לגביי התיקון

ואני לא מבין על מה כל הוויכוח אם המוסך עשה טעות ושיחרר את הרכב ללא מים אז שיתבע אותם הרי יש לו חשבונית שמראה שהוא החליף את הרדיאטור ,

וחוץ מזה אם שוחרר הרכב ללא מים למה "הידידה" השאירה את הרכב שם עדיין?שתיקח אותו למוסך אחר שתקבל חוות דעת

וחוץ מזה למה היא המשיכה לטפל שם אם כבר היא נכוותה מהם כבר פעם?

פורסם

elians (בעל הגטס), אתה בא למוסך להחליף רדיאטור, עשו נסיעת מבחן ובדקו את הרכב, ז"א שבדקו את הרכיב שהוחלף, דהיינו את הרדיאטור. ומה בודקים לאחר נסיעת מבחן? מים ברדיאטור ונזילות.

 

וחוץ מזה, כאשר עושים נסיעת מבחן, ברכב עם מנוע גמור מכונאי לא ישים לב שיש בעיה??

 

זה כמו שקרה לי בטעות במוסך מורשה מסוים - עשו לי טיפול שמנים ושכחו להוסיף את השמן! מזל שלפני שהוא סגר את המכסה מנוע בדקתי שמן (כי הייתה פעם שהם מילאו לי מעל המקסימום). אז אם הם היו נוסעים בלי שמן? אני אמור לשלם על המנוע?

 

תכנסו לפרופורציות, לא סתם אנחנו ניגשים למוסכים רציניים ומשלמים יותר כסף. כי אנחנו מניחים שעל טעויות שלהם הם ישלמו ויתקנו.

 

נ.ב

גם אני הכנסתי את רכבי פעם למוסך הנ"ל, היחס היה טוב ומקצועי. אבל שוב פעם, תמיד יש טעויות. וכשהן קורות יש צורך בלקיחת אחריות.

פורסם
elians (בעל הגטס), אתה בא למוסך להחליף רדיאטור, עשו נסיעת מבחן ובדקו את הרכב, ז"א שבדקו את הרכיב שהוחלף, דהיינו את הרדיאטור. ומה בודקים לאחר נסיעת מבחן? מים ברדיאטור ונזילות.

 

וחוץ מזה, כאשר עושים נסיעת מבחן, ברכב עם מנוע גמור מכונאי לא ישים לב שיש בעיה??

 

זה כמו שקרה לי בטעות במוסך מורשה מסוים - עשו לי טיפול שמנים ושכחו להוסיף את השמן! מזל שלפני שהוא סגר את המכסה מנוע בדקתי שמן (כי הייתה פעם שהם מילאו לי מעל המקסימום). אז אם הם היו נוסעים בלי שמן? אני אמור לשלם על המנוע?

 

תכנסו לפרופורציות, לא סתם אנחנו ניגשים למוסכים רציניים ומשלמים יותר כסף. כי אנחנו מניחים שעל טעויות שלהם הם ישלמו ויתקנו.

 

נ.ב

גם אני הכנסתי את רכבי פעם למוסך הנ"ל, היחס היה טוב ומקצועי. אבל שוב פעם, תמיד יש טעויות. וכשהן קורות יש צורך בלקיחת אחריות.

בדיוק מה שאני אומר !

הידידה שלי קיבלה הדרכה איך להירשם לפורום ובחששות גדולים תגיב ישירות ואולי אפילו תעלה חשבונית .

 

אני לא יודע באיזה מצב היה הרכב לפני הטיפול חוץ מהפרקינג ושוב ברגע שמוסך מקצועי מאבחן מתקן ומזמין לקוח לקחת רכב והרכב לא תקין יש בעיית אמינות ומקצועיות עם הרכב עוד לא זז מהחנייה אבל המנוע גמור !

 

ושלקוח מבקש לראות את הרדיאטור המפוצץ כי לא היתה התחממות או נזילה למיטב ידיעתו והמנוע היה תקין לפי דעתו כשהגיע הרכב אומרים שאיין את החלק שזה ממש מוזר

יתכן שהאור בקצה המנהרה זה אני עם הגיפ בפול גז אז זוז טמבל .:evil:

פורסם

לא יודע מה איתכם? אם היו מתקשרים אלי מהמוסך שתיקן לי את הרכב החלפת רדיאטור שה"התפוצץ " מבלי שנזלה טיפת מים והרכב לא התחמם אז הצפי היה לקבל רדיאטור שהוחלף מלא במים כולל מיכל העיבוי במקרה הזה המיכל והרדיאטור היו ריקים וזאת לאחר נסיעת מבחן ואבחנה שהרכב במצב תקין, לי פשוט נראה ששכחו למלא מים מכאן הנזק במנוע! מה גם שמסתבר כי לפני שנה וחצי עשו לה תרגיל החולצות מהונג קונג! תרצו לשמוע את זה או לא אבל זה מה שקורה שבחורה נכנסת למוסך עם רכב. לא פלא ששונאים אותנו בכל העולם אני חושב וזו דעתי האישית שקצת הרבה פישלו כאן החברה מהילוך שישי ראו את הגברת שוב ואמרו לעצמם הנה נשחיל לה עוד מנוע פעם אחרונה זה עבד רק שהחברה מהילוך שישי לא יתקשרו אלי ויאימו עלי בתביעה!

פורסם
סופר גיפ

אני מנסה להבין איך הרכב הגיע למוסך בנסיעה?בגרר?חילוץ דרך?

לדעתי על גרר אבל נמתין שהגברת תירשם ותגיב

יתכן שהאור בקצה המנהרה זה אני עם הגיפ בפול גז אז זוז טמבל .:evil:

פורסם
קודם תגובת המוסך כרגע אנחנו נתבע אותכם על הוצאת דיבה !

ולדעתי שמוסך מאבחן מתקן ומזמין אותך לשלם ולקחת את הרכב ואתה מקבל רכב בלי מיים במנוע והרכב עדיין לא יצא מהחנייה במוסך ואז אומרים לך שהלך מנוע מי אשם ועל מה ולמה !

בקיצור בריחה רגילה מאחריות של מוסך

נראה שהעובדות הן כאלה.

הבחורה הביאה רכב על תקלה מסויימת ונעשה תיקון שכל בר דעת יאמר שהוא אינו קשור לתקלה אבל בואו נתעלם מזה.

אם אני מבין נכון, עוד לפני שהיא נכנסה לרכב על מנת לנסוע לדרכה אחרי ששילמה את התיקון התגלה שהמנוע לא תקין וזאת לאחר שהמוסך אישר שהרכב תקין ונתן לה אישור לנסוע עם הרכב.

אם כל העובדות נכונות אני לא רואה איך מצליחים לשכנע שופט בישראל שהמנוע לא תקין באשמת הלקוחה.

יהיה מאוד מעניין לשמוע את גרסת המוסך.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
הגרסה המלאה של בעלת הרכב :shock:

 

ברצוני לשתף אתכם במקרה שקרה לי : לפני מספר ימים הכנסתי את רכבי מסוג יונדאי אקסנט 2004 למוסך הילוך שישי בראשון לציון בעקבות תקלה ברכב ( נתקע ב- PARKING ) .

אבחנת המסך: שהתפוצץ לי הרדיאטור..... ( זאת למרות שהרכב לא הראה שום סימני התחממות – שעון חום, נזילת מים, משהו? ). החלפנו רדיאטור, למרות שהדבר היה נראה לי הזוי - מה הקשר בין אי יכולת לשלב להילוך להתפוצצות רדיאטור?

כשהודיעו לי שהרכב מתוקן והגעתי לאסוף אותו, הופניתי ישירות למנהל השירות במוסך... הוא הסביר לי במילים יפות שהרכב עבר טראומה, שהוחלף הרדיאטור, שביצעו נסיעת מבחן והרכב תקין. אבל, יש אבל... מעתה ,למשך חודש עלי לבדוק שמן ומים מידי בוקר כי כנראה נגרם נזק למנוע כתוצאה מ"ההתחממות" (כזכור, זו שלמיטב ידיעתי לא היתה) .

הלכנו לקחת את הרכב, לא לפני שיראו לי איך בודקים שמן ומים. כשפתחנו את מכסה מיכל העיבוי , המיכל היה יבש ! פתחנו את הרדיאטור ולא היו מים. מכונאי רכב שהיה שותף לחגיגה אמר מיד: "הרדיאטור ריק בטוח הלך ראש מנוע".

אציין שלפני כשנה וחצי באותו המוסך,באותו הרכב ,בעקבות תקלה של אי יכולת לשלב להילוך אחורי ,שופץ הגיר ולאחר מכן בעוד הרכב במוסך עודכנו שהלך המנוע.... גם אז טען המוסך שרק לאחר תיקון הגיר יכול היה לדעת שהמנוע הלך....

בפעם השניה חוזר על עצמו אותו סיפור של אבחנה חלקית, של רכב שמגיע למוסך עם תקלה אחת ויוצא באופן מפתיע עם נזק למנוע.... בפעם השניה המוסך מסרב לקחת אחריות על נזק שיתכן ונגרם בחצרו (נסיעת מבחן ללא מים ברדיאטור?) אגב כשביקשתי לראות את הרדיאטור המפוצץ נאמר לי שהוא כבר לא במוסך.....

לא נראה לי הגיוני שמוסך שמכבד את עצמו כמו הילוך שישי, מוסך מורשה, מוסך שמשלמים לו כסף טוב עבור טיפולים שוטפים, מתנהל כך מול לקוחות מתחמק מאחריות פעם אחר פעם וטוען שהכל זה צרוף מקרים מצער.

אז זהו, הפעם לא נסתפק בללכת כמו צאן לטבח, מילים יפות והנחה על הוצאה מיותרת בשווי חצי ממחיר הרכב לא תספק אותנו ולא ניכנע לאיומים בתביעה על הוצאת דיבה. תהיו אתם אלו שבוחרים אם לשים את הבייבי שלכם בידיים הנכונות?!

אני חושב שהתשובה נמצאת פה מנהל המוסך אומר ללקוחה עוד לפני שהיא קיבלה את הרכב שעלייה לבדוק את הרכב במשך חודש ימים כי כנראה נגרם נזק למנוע בקיצור עדיף באמת לחכות לתגובה של בעלת הרכב כי חסרים כאן פרטים בסיפור שלה ואולי באמת עדיף שהיא תציג את החשבונית שלה שנראה מה רשמו לה שם ואז אפשר באמת לשפוט את המוסך ולראות מה קרה שם באמת

פורסם
elians (בעל הגטס), אתה בא למוסך להחליף רדיאטור, עשו נסיעת מבחן ובדקו את הרכב, ז"א שבדקו את הרכיב שהוחלף, דהיינו את הרדיאטור. ומה בודקים לאחר נסיעת מבחן? מים ברדיאטור ונזילות.

 

וחוץ מזה, כאשר עושים נסיעת מבחן, ברכב עם מנוע גמור מכונאי לא ישים לב שיש בעיה??

 

זה כמו שקרה לי בטעות במוסך מורשה מסוים - עשו לי טיפול שמנים ושכחו להוסיף את השמן! מזל שלפני שהוא סגר את המכסה מנוע בדקתי שמן (כי הייתה פעם שהם מילאו לי מעל המקסימום). אז אם הם היו נוסעים בלי שמן? אני אמור לשלם על המנוע?

 

תכנסו לפרופורציות, לא סתם אנחנו ניגשים למוסכים רציניים ומשלמים יותר כסף. כי אנחנו מניחים שעל טעויות שלהם הם ישלמו ויתקנו.

 

נ.ב

גם אני הכנסתי את רכבי פעם למוסך הנ"ל, היחס היה טוב ומקצועי. אבל שוב פעם, תמיד יש טעויות. וכשהן קורות יש צורך בלקיחת אחריות.

 

אתה צודק , אבל בוא ניקח בחשבון שמקרה של החלפת רדיאטור בדרך כלל , מתחוללת לצערנו - לא בנסיבות טובות ובדרך כלל אם לא מתגלה התקלה בזמן - נגרם נזק וטראומה לרכב (אחרי הכל הוא אחראי על קירור של אינספור חלקים בתא המנוע) , נגיד והחליפו את הרדיאטור, נגיד ומילאו חומרים כנדרש, הרכב יצא לבדיקה ע"י בוחן, נגיד שהרכב אובחן באותו הזמן, האם לא יכול להיות שהרכב עמד לצאת החוצה מהמוסך ופה הגיע קיצו של יכולות הרכב לעמוד בלחץ? אולי הנזק שנגרם לרכב בעקבות חוסר מים ברדיאטור בטרם נכנס למוסך גרם את הנזק העיקרי ומה שהיה צריך - אלו הדקות האלו ? כמובן שזו השערה בלבד אך אופציה שלצערי נפוצה מאוד.

 

מתוך נסיון עבר, רכב שנפגע ממערכת קירור לקויה כגון זאת שהועלתה בתחילה , גם אם תוחלף המערכת במלואה , הרכב לא יחזור להיות כמו שהיה, את הטראומה שלו הוא חווה ונפגע ממנה.

 

כמו שאמרתי מתחילת השרשור, הודעות כאלו שנפתחות בסטייל רב סרן שמועתי (חבר של , ידידה רחוקה של ההיא וכו'), צריכות להיות מבוססות על מקור ראשון וישיר, לא בשמועות ודעות "טלפון שבור" , הבא את הבחורה שנפגעה לכאורה מהמוסך, העלה את המסמך שקיבלה בעת ביקורה שם, מהכרות עם הילוך שישי , הם מציינים הכל מהכל בטופס עצמו, גם נזקים שהיו ברכב ולא טופלו אלא רק אובחנו.

 

מחכה לסריקה.

כשאתם מחפשים את המקומות המעניינים באמת!

👈 היסטוריה על המפה | :wave: פרוייקט טיגארט

פורסם
elians - נראה שאתה עומד על הרגליים האחוריות להגן על המוסך הזה.

מה הסיבה? האם אתה באמת רק לקוח מאוד מרוצה?

+1 מוזר אולי אתה נציג שלהם ?

ואולי החליפו רדיאטור ונסעו בלי מים והלך מנוע?

יתכן שהאור בקצה המנהרה זה אני עם הגיפ בפול גז אז זוז טמבל .:evil:

פורסם

אם לרכב אין חיישן גובה מים במיכל עיבוי אלא רק מד טמפ' מנוע ואכן הגברת נסעה עם רדיאטור ריק ממים היא לא יכולה לדעת ממד החום מנוע שהמנוע רותח כי אין מים במערכת זאת אומרת שהחיישן חום מנוע לא מגיע למגע עם מי קירור אלא עם אוויר בצנרת,

המוסך קודם כל החליף רדיאטור מילא מים ולא עקבו כראוי האם המנוע נפגע, אחרי שהגברת הגיעה בדקו מים והגיעו למסקנה שאין ברירה אלא להמשיך לבדוק.

פורסם

בוקר טוב לכולכם, נתבקשתי ע"י ידידי להגיב לשרשור והרי תשובתי:

גילוי נאות – לפני כשנה וחצי הרכב המדובר נכנס למוסך בעקבות תקלה – לאניתן היה לשלב להילוך אחורי. הרכב נגרר למוסך. בבדיקה נמצא כי הלך הגיר. הגיר שופץולאחר נסיעת מבחן עדכנו אותנו כי הלך המנוע. לטענתם נשמעו תקתוקים– תקתוקים שאנחנולא שמענו, גם לא כשבעלי הגיע עם הגרר למוסך והרכב ירד בנסיעה מהגרר ולא במעמדבחינת הרכב במוסך בנוכחות בעלי... המוסך טען כי ניתן היה לשמוע את אותם תקתוקים רקמעל לX סל"ד (לא זוכרת כמה...) ועוד טען כי לא היה ביכולתו לדעת שנגרם נזקלמנוע טרם שיפוץ הגיר. גם אז לא נתן המוסך הסבר לכך שלא נתן אבחנה מלאה מלכתכילהולעובדה שגרר אותנו לתיקון הרכב בעלות של מחצית משוויו. גם אז נותרה בעינה השאלהאיך הגענו עם תקלה אחת ברורה ויצאנו עם נזק למנוע ולא ניתנה תשובה מספקת לגבי הקשרבין שתי התקלות. התנהלות המוסך גם אז היתה מוזרה, ניתנו לנו הסברים במילים יפותוגם "הנחה יפה" ("באו לקראתנו") העיקר שנתקן ונשתוק. נשארנו "שבוים" של המוסך לתקופת האחריות ולאחר מכן, כנראהמעצלנות וחסר ידע לא חיפשנו לנו מוסך חליפי. (עכשיו כבר למדתי למי אני יכולהלפנות...)

אני בעלת רכב פרטי משלי כבר למעלה מ 10 שנים, יותר מרכב אחד כברעברתי, לא תמיד היה לצידי גבר שטיפל ברכב אבל היום אני מקפידה להציץ בשעון החוםבמהלך הנסיעה ובעלי בודק שמן ומים בקביעות. כבר התנסתי ברכב שהתחמם (אפילו רתחהייתי אומרת ואז לא נגרם שום נזק למנוע...)

במקרה הנוכחי, הרכב הגיע למוסך בנסיעה (היה שרות דרך, כשהגיע, הרכב כבר השתחרר מP). במהלך הנסיעה למוסך (אני נהגתי) לא נראו ברכב כל סימני התחממות– לא שעון החום, לא אדים ממכסה המנוע. (גם איש השרות לא ציין דבר בעניין, אנימניחה שהוא לפחות הציץ בשעון החום.....) בכרטיס העבודה שנפתח במוסך תארתי את התקלה שנתקע ב P ושלא היו סימנים מיוחדים או התראות אחרות ברכב.

אבחנת המוסך לאחר בדיקה הייתה שהתפוצץ הרדיאטור, אישרתיאת התיקון (עבודות: רדיאטור + פירוק והרכבה + החלפת טרמוסטט.חלפים: בנדים לצנורותמים, נוזל קירור מנוע, רדיאטור מכלל, טרמוסטט, אטם מתאם יציאת נוזל קירור).

כשהגענו לאסוף הרכב נקראנו למשרדו של מנהל השירות שעדכן (רק אז) שישחשש שנגרם נזק למנוע וכי עלי לבדוק מהיום במהלך החודש הקרוב שמן ומים כל בוקרלוודא שלא נגרם נזק למנוע..... בשביל מה הכנסתי רכב למוסך??? אם קיים חשש כלשהולגבי תקינות הרכב, למה אתם לא משאירים אותו אצלכם לעוד מס' ימים לבדיקה? לעודנסיעת מבחן? לבדוק עוד יומיומיים שמן ומים....? מוזר מאוד מאוד מאוד! אני מצפהממוסך מורשה שהרכב יצא ממנו תקין, כשיר ובטוח לנסיעה. אתם מעבירים אתהאחריות על הלקוח???? והכי חמור ומוזר - כשניגשנו לרכב כפי שתואר ע"י פותח השירשור, לאהיו מים במיכל העיבוי ולא נראו מים ברדיאטור.

1. אם הרדיאטור אכן התפוץ, איך יתכן שההתחממות הזו לא נתנה אותותיה? נזילה?שעון חום? עשן ממכסה המנוע? מנהל השירות במוסך הסביר לי שהחיישן במיכל המים נמצאבמרכזו. אם המים מעליו הוא נותן את המידע אודות הטמפרטורה ומסמן על חריגה, אם הםכבר מתחתיו הוא לא מסמן ומתריע על כלום?! אז מתי הוא צריך להתריע? שיש מים אושאין? אתם מבינים בזה יותר ממני, זה נכון? מוזר....)

2.ננניח שלכאורה אכן היה נזק לרדיאטור, ונניח שהחלפת הרדיאטור היתהמוצדקת. מדוע המוסך לא הציג בפני את הרדיאטור שהתפוצץ? שביקשתי לראותו נאמרלי שהוא כבר לא במוסך... אין נהלים בדברים האלו??? עכשיו גם אם ימציאו לי איזהרדיאטור מי אמר שהוא שלי...? היתכן והיתה רק נזילה מהרדיאטור? או שלא היתה נזילהבכלל? שהרכב לא באמת התחמם כל כך ולכן לא ראו שום סימנים? (ואז יש מצב שהנזק למנועאולי נגרם במוסך? שאחרי שהחליך רדיאוטר לא מילא מים? שהרתיחה לכאורה היתה יותר בשביללהסביר את הנזק שתכף נגלה שנגרם למנוע (שהוחלף פעם אחת ע"י אותו המוסך....מעניין?)

3.איך יתכןשבמעמד הצעת המחיר (שניתנה בעל פה בלבד(!) המוסך לא ציין שמדובר בהתחממות כל כךמשמעותית ולא נאמרה ולו מילה אחת על נזק אפשרי למנוע כתוצאה מהתחממות מסיבית....עניין ההתחממות המסיבית הוצג בפנינו רק כשבאנו לאסוף את הרכב מהמוסך.... בחשבוניתציין המוסך שהרכב עבר "התחממות חזקה ונימצא רדיאטור מפוצץ" – זה לא נראהלכם כמו כסת"ח????

4. האם יש סיכוי שלא מולאו מים ברכב לאחר החלפת הרדיאטור? האם יש סיכוישנעשתה נסיעת מבחן ברכב יבש וכתוצאה מכך נגרם הנזק למנוע? כלומר שהרכב הגיע עםמנוע תקין למוסך? אם הרכב איבד את מים בנסיעה לאחר תיקון הרדיאטור, איך לא עלו עלזה לאחר נסיעת המבחן? למה קראו לנו לקחת את הרכב התקין לכאורה...?

 

לשיפוטכם......

פורסם

ומה אנחנו לומדים מכל הסיפור?

 

לפני שמכניסים רכב למוסך, לקחת מצלמת וידאו ולצלם מסביב לרכב ואת פנים הרכב ואת תא המנוע כולל בדיקה מול המצלמה שיש שמן מים ותאילנדי שפורק בהעברת הילוך.

some people need a high five

in the face

with a chair


×
×
  • תוכן חדש...