Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4978 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני שמתי לב שרכבי השכרה/ליסינג חדשים ונוצצים תמיד הם אלה שיוצאים הראשונים ברמזור ומאיצים מהר מאוד. לא שמעתי על הרבה מקרים שהחליפו כתוצאה מזה לרכבים האלו גירים או מנועים. כל עוד הרכב חדש, הוא שורד את זה יפה. עם הזמן לרכב יש בלאי ואז התוצאות יותר קשות. אנשים רבים קונים רכבי השכרה/ליסינג בתור רכב משומש ולא שמעתי על בעיות מיוחדות של אמינות לרובם כתוצאה מעבר של הרכב.

לא הכי בריא לטווח ארוך, אבל אם לא תעשה עם הרכב מירוצים, אלא מידי פעם תתן קיק דאון או תגיע לטורים גבוהים - אני מאמין שלא יקרה כלום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ביום שהפסקתי לתת קיקים ברמזורים או סתם בעיר. צריכת הדלק שלי ירדה דרסטית.

לגבי הבלאי, באופן הגיוני זה ממש לא בריא לאוטו.

אז התרגלתי לנסוע רגוע, לא מתחרט.

פורסם

מה דעתכם לסכם את השרשור הבאמת צפוי הזה ?

משיכה של המנוע לסל"ד גבוה גורמת באופן טבעי לבלאי מואץ לרכיבי המנוע, העברות אגרסיביות של הילוכים גורמות לעומס על הגיר, בלימות חזקות וחדות גורמות לשחיקה מהירה יותר של הבלמים. כל אלו עובדות ידועות. אם יש מישהו שעדיין מתלבט האם הרכב באמת סובל מעומס כבד שמופעל עליו צריך לבצע בדק בית בהגיון שלו. כל מכונה שתעבוד תחת עומס רב תשחק מהר יותר. ככל שהעומס יעלה, כך הרכיבים ישחקו בקצב מהיר יותר. זהו הגיון פשוט.

ברור לחלוטין שהאצות חזקות ואגרסיביות מפעם לפעם לא יגרמו לכל רע לרכב. כל רכב מסוגל לעמוד בעומס רב, אך לאורך זמן השחיקה עלולה להתבטא. עומס אשר באמת מסוכן למנוע יבוא בסל"ד שברוב הרכבים האוטומטיים כלל לא ניתן להגיע אליו, וסל"ד מתחת לטווח המדובר לא יגרום לכל רע לרכב, אלא אם אכן המנוע מגיע לסל"ד גבוה מאוד לעתים תכופות.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם
רגע, ואם יש סיטואציות מסויימות בכביש שהרכב מבצע קיק דאון עקב חוסר כח בסיטואציה מסויימת?

להגיד לכם כמה זה קורה?

קיק דאון זה פעולה הכרחית, לדעתי.

אני לא ערס, לא משתולל, אבל חושב שקיק דאון=תאוצה מהירה יותר=הכרחי מדי פעם.

יכול להיות שאתה לא מאלה אבל כל מי שמדבר על קידאונים וכד' בדר"כ יוצא מרמזור ראשון, 90 אחוז מהפעמים שהייתי הולך רגל וראיתי בנאדם(לא אציין את הכינוי) עם ג'אנטים ו/או חלונות מושחרים וכאלה תוספות יוצא מרמזור זה היה לפחות בחצי גז ובמהירות.

אגב רשמת שהרכב בנוי להאצות חזקות וכד', רכב משפחתי כמו קורולה אמנם יכול לספוג את זה אבל לא בנוי לזה , הגיר שלו והחלקים בטח ובטח שלא נבנו כדי להיות בלחץ גבוה לזמן רב (סל"ד גבוה לאורך זמן לדוגמא). בגלל זה יש רכבים שהמכלולים שלהם הם ספורטיביים ומותאמים במיוחד לזה ולא סתם משלמים עליהם מאות אלפי שקלים יותר.

החוקים אצלי זה לא לאמץ את המנוע כשהוא קר וכשלא עברו לפחות 10 דקות ,לא להגיע למהירות גבוהה ממש ואז לבלום בלימה חזקה בגלל רמזור, אם אני מגיע למהירות גבוהה בעיר זה רק שהרמזור הבא רחוק ואני יכול לבלום בלימה הדרגתית, אף אחד לא אמר שאסור מדי פעם להגיע לסל"ד גבוה ונאמר פה בפורום בעבר שצריך לעשות זאת מדי פעם.

 

אני אתן לדוגמא את הסופר לנסר שהייתה לי ומה לעשות אהבתי לקרוע אותה כי ידעתי שהרכב לא ישמר להרבה זמן ולי זה לא היה משנה, הגיר היה בהתחלה יחסית בסדר , אני חייב לציין שלא קרעתי אותה כמו רכב ליסינג אלא אפילו הגעתי איתה לצריכה של 1-12 עירוני בנסיעות "סבתא" , מדי פעם קיקים ממש לא כל כך הרבה ובדר"כ שהמנוע חם, יציאות מרמזור רק בהתחלה אבל היא גם ככה לא הייתה "יוצאת" אז בשביל מה, חבל על הדלק.

לאחר 5000 קילומטר בסל"ד גבוה הגיר לא מצליח להעביר הילוך לפעמים ואני הייתי נותן בעיטה לגז כדי שיעביר, לפעמים הגיר לא היה נכנס להילוך וכמובן כל הילוך נהיה כמו העברת הילוך של תלמיד נהיגה בשיעור הראשון, בעיטה אחת גדולה.

אז אני לא יודע מה קורה לרכב שננהג באגרסיביות למשך הרבה יותר קילומטראז'...

אה וזה לפני כל הבעיות שהיו לי במוסך כמובן, אחרי שהייתי נוהג יום אחד שעה אולי באגרסיביות למחרת הרכב רועד נכבה בעמידה סל"ד עולה ויורד והלכו מלא דברים

Miata ND2

 

פורסם

אוקיי, יצא בפועל שאני המוקד לתגובות כאן.

אתם צודקים שקיק דאון גורם לבלאי,

אבל יש פעמים שצריך אותו, מה נעשה?נרחם על הגיר?

רכב ישן מאוד מאבד כח, מקבל בלאי, וצריך יותר עומס לדחוף אותו(תסכימו איתי, בלי קשר לרכב חזק מההתחלה או חלש מההתחלה).

נכון שלעשות קיק דאונים כי מתחשק לך זה לא בריא, אבל כך או כך אי אפשר להימנע מזה, נכון?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בטח שאפשר להימנע מזה- כשלא צריך. תנהג כמה שפחות בלחץ ותראה שבקושי יצא לך לתת קיק דאונים. אולי רק בעליות או בעקיפת מכוניות איטיות מאד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אוקיי, יצא בפועל שאני המוקד לתגובות כאן.

אתם צודקים שקיק דאון גורם לבלאי,

אבל יש פעמים שצריך אותו, מה נעשה?נרחם על הגיר?

רכב ישן מאוד מאבד כח, מקבל בלאי, וצריך יותר עומס לדחוף אותו(תסכימו איתי, בלי קשר לרכב חזק מההתחלה או חלש מההתחלה).

נכון שלעשות קיק דאונים כי מתחשק לך זה לא בריא, אבל כך או כך אי אפשר להימנע מזה, נכון?

אני נהגתי על אוטומט שנה בערך וכמה שאני שונא נהגים איטיים וגם שנהגתי בעצבים השתמשתי אולי פעם אחת בקיק בשביל לעקוף וגם זה לא בטוח, בטח ובטח שלא בכביש מהיר , מה שעושים זה מגבירים את הלחיצה על דוושת הדלק וזהו, הגיר לא מוריד הילוכים והרכב נוסע יותר מהר זה הכי בריא לרכב.

בנוסף באוטומט במהירות של 60 קמ"ש אפשר להוריד ברוב הרכבים שראיתי עד 2 הילוכים בלחיצה על הדוושה, אחד יורד לפני סוף הדוושה ואחד ע"י לחיצה על הכפתור בסוף או דוושה ברצפה כמו שאומרים, תשתדל לא להגיע לדוושה ברצפה...

וכשאתה צריך את הרכב תשתמש כי בסופו של דבר הוא נועד לשרת אותך במה שתרצה ולזה הוא בנוי , מה שמסבירים לך פה זה על עניין התשלום על כך

Miata ND2

 

פורסם

התכוונתי שדעתי היא לא שצריך לחשוב פעמיים לפני שנותנים קיק דאונים,

בסופו של דבר הרכב בנוי לזה, לא?.

אותו דבר לגבי סל"ד גבוה, תסבירו לי אם המומנט מגיע בסל"ד גבוה מאוד, למה לא בריא להגיע לשם?

 

נניח והרכב באמת איבד אצלי כח, איך זה קשור לקיק דאונים וכו'?

 

 

משום מה אין לי פה סמיילי מתאים, אז אני אאלץ לעשות את זה Old Sk00l.

:facepalm:

 

שמע חבר, ממש לא צריך להיות מכונאי רכב מהולל, מיכאל שומכר, ואפילו לא לדעת ידע טכני בסיסי בכל נושא שהוא כדי להבין את העקרון של בלאי.

חלק זז -> הוא נשחק. חלק זז מהר -> הוא נשחק מהר.

אתה לוחץ על הגז, הדלק מוזרק לצילינדרים, הם זזים ומייצרים כח כלשהו, הכח הזה מסובב כמה דברים, שמסובבים עוד כמה דברים שמסובבים ארבעה גלגלים (עד כמה שידוע לי, זה הסבר של אידיוט כי אני אידיוט בכל מה שנוגע לאיך הרכב פועל מבחינה טכנית). יש אלפי רכיבים כאלה ואחרים ברכב.

 

זה כמו שתגיד לי שאין בעיה שתרוץ בספרינט, כל הזמן, לכל מקום שהוא. "הגוף הרי בנוי לזה", אבל בסופו של דבר העצמות והמפרקים שלך ישחקו כל כך שיכאב לך כל הגוף בכל תנועה קטנה.

 

בנוגע למומנט - אצל רוב המנועים שיא המומנט מגיע באזור ה 2500-3000 סיבובים, ברכבים מוגדשים יכול להיות גם פחות, בגדלי מנוע שונים/דיזל זה ישתנה, אבל פחות או יותר הוא מגיע ב 40%-50% של הסקאלה, כלומר, "טווח עבודה רגיל" נקרא לזה. שם הרכב בנוי לעבוד. עוד לא ראיתי רכב שרוב המומנט מגיע 100 סל"ד לפני המנתק. למעשה, אפילו בנהיגת מרוצים, שהרכבים באמת בנויים לעמוד בזה, כל כמה הקפות (כשכל הקפה עומדת על 7-9 דקות..:twisted: )הרכב נכנס ל pit ומחליפים בו חלקים פה ושם, כי הם פשוט מתקלקלים תוך כדי המרוץ.

.Your average Notepad


×
×
  • תוכן חדש...