Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיעוד תקלת מנוע בפוקוס חדשה 2 ליטר


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 2894 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פוקוס 1.6 אוטומטית, גומיות מתפרקות בכול 4 הדלתות, ציפוי אלומניום מתקלף בהגה, ונזילה של נוזל בלמים.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לגבי גומיות בדלתות והציפוי בהגה - בדקתי אצלי והכל תקין כמו חדש. אין גם בעיה עם נוזל בלמים.

 

לגבי הגיר - יצא לי לבדוק אותו בנסיעה לאילת בסופ"ש האחרון, אחד החמים ביותר שחויתי (הרכב הראה 55 מעלות אחרי

שעמד בשמש באילת). לא היו שום החלקות או בעיות גם תחת נהיגה מאד מאד אגרסיבית לאורך כמה שעות.

אז כמו שחשבתי וקיויתי - הרכב והגיר אמור לעמוד בנהיגה כזאת, והבעיות שהיו לי הן תקלה בגלל נזילה של מחזיר שמן,

ולא בעיה מובנית בתכנון של הגיר.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי גומיות בדלתות והציפוי בהגה - בדקתי אצלי והכל תקין כמו חדש. אין גם בעיה עם נוזל בלמים.

 

לגבי הגיר - יצא לי לבדוק אותו בנסיעה לאילת בסופ"ש האחרון, אחד החמים ביותר שחויתי (הרכב הראה 55 מעלות אחרי

שעמד בשמש באילת). לא היו שום החלקות או בעיות גם תחת נהיגה מאד מאד אגרסיבית לאורך כמה שעות.

אז כמו שחשבתי וקיויתי - הרכב והגיר אמור לעמוד בנהיגה כזאת, והבעיות שהיו לי הן תקלה בגלל נזילה של מחזיר שמן,

ולא בעיה מובנית בתכנון של הגיר.

ועוד איך בעיה מובנית,אבל אם אתה מרוצה? אני מרוצה עבורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על מה אתה מדבר בדיוק ? הגיר כרגע לא מחליק בכלל, זה ודאי.

ההחלקה שהייתה הייתה בגלל כשל במחזיר שמן, שזו תקלה שחוזרת בהרבה פוקוסים, ידוע.

אבל ברגע שמתקנים את זה, זה לא קורה יותר, תקן אותי אם אני טועה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר ידידי למחזיר שמן.

 

ואם מחזיר שמן פורץ בכל כל כך הרבה פוקוסים - מישהו צריך לשבת שם ולדפוק עם הראש על השולחן.

 

בכלליות - אתה מרוצה מהפוקוס,זאת האופציה הכי זולה בליסינג לקבל "170" כח סוס :lol: ... אופטימיים במיוחד.

 

ואני מסכים אתך,אבל לגבי הגיר,איכויות הגימור, והניהוג - אכזבה גדולה,במיוחד שבגימור הייתה מצפה לקצת יותר מרכב שמיוצר בגרמניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עניין לגופו :

 

- מחזיר השמן - תקלה חוזרת, האמת שהיא בכלל בעיה של GETRAG שמייצרת את הגיר, אבל זה קורה להרבה יצרנים, אין הרבה

מה לעשות חוץ מלתת פתרון לתיקון חד פעמי. אם זה חוזר על עצמו - זו בעיה הרבה יותר קשה.

 

- 170 סוסים אופטימיים - מסכים, אם כי עדיין, אבסולוטית הרכב חזק ומספק ביחס למחיר שלו.

- איכויות גימור - לפחות בטיטניום אין לי שום תלונות ושום בעיה. אני מצרף תמונות של ההגה וידית ההילוכים/בלם יד.

הכל במצב חדש אחרי 52K בשנה ו-4 חודשים. הרכב עומד רק בחוץ ולא בחניה מקורה. לא יודע מה קורה בטרנד.

החומרים מאד נעימים ואיכותיים, למעט בחלקים שפחות קריטיים כמו בחלק התחתון של הדשבורד, החלק הפנימי של משענת היד וכו'.

- ניהוג - מבחינתי מעולה. את ההגה ב1.6 אני מתעב, יש ביניהם הבדל עצום (בשלי הוא חשמלי וב1.6 הידראולי). משום מה דווקא החשמלי מרגיש הרבה יותר טוב. מעבר להגה - השילדה, המתלים והתנהגות הכביש - מעולים, הכי טוב שנתקלתי בקבוצה הזאת.

 

- הגיר - כרגע, אחרי שפתרו לי את הבעיה, אני מרוצה מאד מהגיר.

 

אז כן, כרגע אפשר להגיד בהחלט שאני מרוצה, אבל אכלתי הרבה קש בדרך..

IMG_1608.jpg

IMG_1602.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלומי (נכון? :oops:), הגה הידראולי יש רק ב-1.6 האוטומטית. אצלי בידנית יש את ההיגוי "שלך" - חשמלי.

 

מבחינת איכות החומרים והגימור, אם אשווה אותה ל-יטי, היא נופלת ממנה ובפער. יש זמזומים / יש קרקושים (בעיקר מהמגש האחורי) והגריל של הרמקול סנטר מתחיל להראות סימני יציאה ממקומו (95% מהזמן הרכב מבלה בחנייה מקורה / סגורה / לא רואה שמש). היא מרגישה נעימה ואיכותית ביחס ליפניות / קוריאניות, אבל ה-VAGיות מציבות רף גבוה מהותית בכל הקשר לאיכות והרכבה.

 

בל נשכח את הנדסת האנוש הנוראית. הקונסולה עמוסה בכפתורים (מערכת שמע SONY) וההגה גם כן (ואצלי יש פחות כפתוריים מאצלך. צמצמו את השליטה על הדיבורית / העברת שירים / שליטה קולית - אל מערך הפיקוד שנמצא בחלקו הימני של ההגה). הדשבורד גוזל ה-ר-ב-ה מאוד מקום לנוסעים מקדימה, כך גם הקונסולה המרכזית. משענת היד קבועה ואינה נעה על מסילה (כפי שב-יטי / אוקטביה / גולף / ג'טה וכו') - מעצבן משהו. המזגן אומנם מצויין ומקפיא, אבל למה לעזאזל אין פתחי מיזוג אחוריים?! נו באמת...

 

אומר זאת ככה: בכל הקישור לניהוג, נוחות ושקט - היא בהחלט עדיפה בפער על ה-יטי (למרות שגם היא מאוד שקטה) ושלל המתחרות המוכרות. למעשה, הניהוג שלה גורם ל-VAGיות החזקות להרגיש מאוד פרווה, כך גם הבלמים (ב-VAGיות הם חסרי נשיכה בנגיעה הראשונית. בפורד יש נשיכה לכל אורך הדוושה). בכל הקשור לתכנון פנים ואיכות החומרים, ל-VAGיות יתרון מהותי ומורגש. נדמה שהחבר'ה בפורד (למרות שזה דעך קצת עם השנים והדורות השונים) נוהגים ברכב באמת - ולא מסתכלים עליו מהצד.

 

ה-ECOBOOST היא הוורסיה המושכת של הפוקוס (בעיני) - ביצועים, התנהגות, איבזור, נוחות ותג מחיר מכובד (152K). ה-ST סובלת מלא מעט טורק סטיר. מעבר לכך היא מכונה מאוד מרגשת ומגניבה (בעיקר בצהוב הזעקני שלה) - עם תג מחיר מנופח :-(

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שבגולף וחברותיה האיכות יותר גבוהה, אבל גם המחיר...

 

לגבי הנדסת אנוש - אני דווקא אוהב הרבה כפתורים, ובקטע הזה אני דווקא מאד מרוצה מהעניין.

המערכת של סוני עדיפה על המערכת פח שיש בטרנד, אבל גם היא לא ממש מדהימה.

למזלי אני לא אודיופיל ולא שומע בווליום גבוה, אז פחות קריטי לי. הרמקול בקורה השמאלית התחיל לזמזם לי

לאחרונה, צריך לטפל בזה.

הקונסולה המרכזית אכן תופסת יותר מדי מקום, וגם תא הכפפות גרוע ובלתי שמיש כמעט.

משענת יד אמצעית מבחינתי ממוקמת נוח, אז אין לי בעיה שהיא לא זזה.

פתחי מיזוג לאחור זה משהו שעד היום לא ברור איך לא קיים בכל רכב, זה פשוט מפגר ברמות להתקמצן על זה.

הבלמים באמת מעולים, וגם עמידים מאד בנהיגה ספורטיבית ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה.

 

אגב אצלי אין שום קרקושים כרגע, והרכב עובר חיים לא קלים..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שבגולף וחברותיה האיכות יותר גבוהה, אבל גם המחיר...

 

לגבי הנדסת אנוש - אני דווקא אוהב הרבה כפתורים, ובקטע הזה אני דווקא מאד מרוצה מהעניין.

המערכת של סוני עדיפה על המערכת פח שיש בטרנד, אבל גם היא לא ממש מדהימה.

למזלי אני לא אודיופיל ולא שומע בווליום גבוה, אז פחות קריטי לי. הרמקול בקורה השמאלית התחיל לזמזם לי

לאחרונה, צריך לטפל בזה.

הקונסולה המרכזית אכן תופסת יותר מדי מקום, וגם תא הכפפות גרוע ובלתי שמיש כמעט.

משענת יד אמצעית מבחינתי ממוקמת נוח, אז אין לי בעיה שהיא לא זזה.

פתחי מיזוג לאחור זה משהו שעד היום לא ברור איך לא קיים בכל רכב, זה פשוט מפגר ברמות להתקמצן על זה.

הבלמים באמת מעולים, וגם עמידים מאד בנהיגה ספורטיבית ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה.

 

אגב אצלי אין שום קרקושים כרגע, והרכב עובר חיים לא קלים..

 

המערכת של SONY יותר מחביבה. אחרי כמה שנים של התעסקות בשדרוגי מערכת השמע, החלטתי להפסיק ואני לא מאוכזב מידי - היא בהחלט בסדר גמור.

 

לצערי יש קרקושים רבים מהמגש האחורי. גם ברכבי ההדגמה היה ככה (1.6 "ספורט" וה-1.6EB). אנסה לפתור זאת בעצמי.

 

את השאר אראה / אשמיע לחבר'ה המקסימים במוסך המרכזי. מקווה שיצליחו לעלות על מה מקרקש באיזור המושבים הקידמיים (נשמע כמו בורג שמשתחרר ממקומו). ננסה לראות אולי הכיסוי של הגריל רק קפץ מקליפס או שדורש החלפה.

 

אני אנטי העומס כפתורים. ב-VAGיות הכל נגיש, פשוט ויעיל. בפוקוס צריך כמה שניות כדי להזכר איפה נמצא הכפתור הדרוש.

עוד משהו מעצבן - לא ניתן לעשות MUTE דרך ההגה, אלא רק על על גבי המערכת עצמה (וכפתור ה-MUTE ממקום בצד ימין...).

 

לגבי תא הכפפות, צודק לחלוטין. למזלי הוא לא מאכלס אצלנו יותר מהאפוד הזוהר / ספר רכב / טישו וכמובן מטען לסלולרי :lol:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

אחרי תקופה ארוכה של שקט - היום באמצע נסיעה בכביש מהיר פתאום הרכב שוב נכנס למצב של הספק נמוך, כאילו הכוח יורד למשהו כמו 70 כ"ס..

בדיוק כמו שהיה בהתחלה כשהקלאץ' החליק, אבל הפעם לא הייתה שום בעיה עם הקלאץ'.

עצרתי בצד, הוצאתי את המתאם OBD שלי, וקראתי את קודי התקלה. זה מה שיצא :

IMG_4505.jpg

 

לא ברור לי מה זה התקלות האלה, ולמה לא הייתה שום התראה על תקלה במסך של הרכב, בדיוק כמו שהיה בפעם הקודמת.

אחרי כיבוי והדלקה של הרכב הבעיה נפתרה, התקלות נשארו במחשב. צריך להכנס לטיפול 75K בשבועיים הקרובים, נראה מה יגידו במוסך.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כשזה תקלות 'שקופות' לנהג אני מבין, אבל תקלה שמשביתה את הרכב הלכה למעשה (אי אפשר ממש לנסוע ככה), אמורה להיות

מוצגת לנהג.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נקרא DASHCMD (אייפון).

אגב הייתי במוסך, הייתי עם הטכנאי על המחשב כשהוא עשה את הקריאת תקלות. הראיתי לו את הקריאה שלי באייפון והסברתי לו מה היה. הוא די זלזל בקורא OBD ואמר שזה לא אמין ויכול לדווח שטויות. הוא התחבר למחשב, בהתחלה הוא עשה קריאה של כל התקלות והיו מלא שלא הספקתי לקרוא בכלל, ואז לפני שהספקתי להגיד משהו הוא עשה CLEAR לכל, וקרא מחדש, ואז כמובן לא היו שום תקלות..גם אחרי הנעה מחדש של המנוע וכו'.

לא מעניין אותו תקלות 'זמניות', אם זה לא תקלה קשיחה שחוזרת אחרי ריסט - הוא לא מסתכל בכלל. כמובן שאמר לי שאם זה יקרה שוב שאני אבוא ונראה מה עושים.

עשו גם עדכון תוכנה לגיר ולניהול מנוע במסגרת ריקול שקט (יש טופיק נפרד על זה), התפקוד של הגיר השתפר (גם קודם היה בסדר, עכשיו יותר טוב אפילו, טפו טפו).

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2894 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...