Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקר בחירות 2013 *** ננעל, יש נושא חדש ***


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4987 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

למי תצביעו בבחירות הקרובות?  

  1. 1. למי תצביעו בבחירות הקרובות?

    • הליכוד ביתנו (ביבי + ליברמן)
      0
    • העבודה (שלי יחימוביץ')
      0
    • קדימה (שאול מופז)
      0
    • יש עתיד (יאיר לפיד)
      0
    • מרצ (זהבה גלאון)
      0
    • ארץ חדשה (אלדד יניב)
      0
    • האיחוד הלאומי \ הבית היהודי (נפתלי בנט\זבולון אורלב)
      0
    • מפלגות חרדיות (ש"ס, יהדות התורה)
      0
    • מפלגות ערביות (בל"ד, רע"מ, תע"ל)
      0


פוסטים מומלצים

פורסם

ואם אני זוכר נכון מחיר מוצרי החלב זינק כאשר המדינה הסירה את פיקוח המחירים. אם אני זוכר נכון הם טענו שבזכות התחרות המחירים עוד ירדו. אז אין תחרות ויש מונופול פרטי שקובע את מחיר החלב, כמה חלב כל רפתן ימכור, וכמה חלב כל מחלבה תקנה ובנוסף לזה מייצר את רוב מוצרי החלב. והכל תחת עינה הפקוחה של הממשלה. או אולי העצומה של הממשלה.

זה לא סוציאליזם ולא קפיטליזם - זה חזיריזם מבית מדרשו של רה"מ.

 

אתה מתכנן להצביע פעמיים? בארץ מצביעים למפלגה לא למועמד לרה"מ.

 

זה לא שאתה לא זוכר נכון - אתה לא זוכר בכלל. מחיר החלב עדיין נשאר בפיקוח (הממשלה קובעת מחיר מטרה לרפתן ומחלקת מכסות כאוות נפשה), והשוק עדיין נשלט על ידי רגולציה ומכסים שלא מאפשרים תחרות (מס שמגיע למאות אחוזים, בירוקרטיה של משרד הבריאות, פרוטקשן שגובים הנמלים ועוד ועוד) בשביל להגן על "התוצרת המקומית". אין תחרות בשוק החלב כי המדינה מעולם לא איפשרה תחרות בשוק החלב.

 

אתה חושב שזה מצב נורמלי שיש כשל שוק עמוק עד כדי כך שהממשלה צריכה לפקח על המחיר לצרכן כי פשוט לא מתקיימת תחרות? אני לא חושב ככה. ומה יעשה מי שרוצה לקנות מילקי? הרי זה מעולם לא היה בפיקוח. שלא יקנה? שיקנה במחיר מטורף, כי הממשלה מגינה על שטראוס?

 

תקרא ותבין מה קורה למי שמנסה להתחרות בתנובה.

 

עריכה: ועוד מנפלאות שוק החלב: מכסים של 120%-160% על גבינות ויוגורטים. אז למה שתנובה יורידו מחירים?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

  • תגובות 351
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

עקב ההתפתחות האחרונה בש"ס, אגב, כבר אין התנדנדות. חבל, אהבתי את מה שישי עשה כשר פנים, אבל אני לא מוכן לתת יד להכנסה של מורשע בשוחד לכנסת.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

 

אז צפיתי בראיונות. אני חושב שהמראיין הזה קצת שמוק, אבל הוא לא הבעיה שלי. החדשות הטובות הן שאני לא חושב שהיא מטומטמת.

 

הנה החדשות הרעות:

 

היא עדיין חושבת שהפלסטינאים הם הבעיה העיקרית של ישראל. הדיון העקר בפלסטינאים והבעיות שלהם, שלא יבואו על פתרונן גם עוד דור וגם לא עוד שלושה דורות (כל עוד הנרטיב הפלסטיני עומד וכל עוד המוסלמי מרגיש מושפל תחת מגף הציוני הכובש). היא מספרת על פגישה עם אבו-מאזן; הרי אבו-מאזן מסובב אחת כזו על האצבע שלו, כמו שיסובבו אותה בבאסטה של ירקות בשוק הכרמל.

רק העובדה שהיא רוצה להחזיר את הקשקוש הזה לסדר היום הוא סיבה לפסול אותה על הסף. לא בגלל שיקולים בטחוניים, אלא זה שעוד פעם נדחק את העניינים החברתיים והכלכליים לטובת הcircle jerk הזה. זה מה שאתה מעוניין לראות? לא האיראנים, לא הלבנונים, לא מחירי הדיור, לא מדיניות המיסוי, לא החרדים, לא הסורים ולא ערביי ישראל. הפלסטינאים.

 

מס חברות דיפרנציאלי הוא קשקוש מוחלט. לא ידוע לי אם זה בכלל נהוג איפשהו. זה בסך הכל נשמע לי כמו פרצה ענקית שחברות יעשו בה שימוש. אבל מילא. מי שחושב שצ'קפוינט משלמת 29% (או מה שמס חברות כיום) מס על הרווחים שלה הוא שוטה מוחלט - הם משלמים הרבה פחות (יותר קרוב ל10% מל20% לדעתי). ואם תנסה לגבות מהם מס אמת של 30%, לא ישאר לך ממי לגבות אותו (ובצדק, זו חברה ציבורית שצריכה להניב ערך לבעלי המניות שלה, לא למדינת ישראל).

 

היא מספרת על הטייקונים אבל לא קושרת בינם לבין ההוצאות הממשלתיות. הבכי הרגיל "הטייקונים הטייקונים" לא עובד עלי - אין לבן דוב ואין לדנקנר שום נגיעה בתקציב הממשלתי (רק בדרך עקיפה של גביית מס). הטייקונים לא שמו לי את אלון חסן בנמל אשדוד ולא גנבו מיליארדי שקלים בהטבות ומשכורות כמו חברת חשמל. הטייקונים לא אחראים לגרעון של 60 מיליארד שקל (!!!!!!! ועוד כמה) בחברת חשמל, לא אחראים לגיוסי ההון המופקרים שהם עשו (הרי הציבור^H^Hהממשלה ערבה לכל, בטח שנגייס) ואם כבר, אלו הטייקונים שרצו להקים תחנות כוח מתחרות וטורפדו על ידי חברת החשמל. הטייקונים הם לא אלו שפוצצו את צינור הגז עם מצרים, אבל הם אלו ששמו אותו שם מלכתחילה. הטייקונים הם לא אלו שבגללם תשתית הגז עוד לא מוכנה, אבל הם אלו שמלכתחילה השקיעו בה משאבים. הטייקונים לא גרמו לכך שהרכבת נמצאת במצב שלה ושלעובדיה יש חסינות מוחלטת והטבות לעוד יותר מעשור. לא הטייקונים אחראים לאוזלת היד בטיפול בתנאי אנשי הקבע ולא הטייקונים אחראים לחוסר השקיפות בתקציב הבטחון. הטייקונים לא משביתים את המשק בכל פעם שהדרג המבצע מנסה להפגין משילות במגזר הציבורי. הטייקונים גם לא כפו עלינו אגרת טלוויזיה בעבור רשות השידור הקורסת או הקימו עלינו את תאגידי המים. הם גם לא אחראים לשחיתות וגרעונות הארנונה ברשויות המקומיות ובטח שלא בגלל הטייקונים יש 40 ילדים בכיתה ומערכת חינוך קורסת.

 

כשהעגלון רוצה שהחמור ירוץ יותר מהר, הוא צועק "דיו" ומוריד לו אחת עם השוט. כשסתיו שפיר רוצה שאתה תרוץ יותר מהר, היא מספרת לך מעשיות על טייקונים. הטייקונים הם הבנים והנכדים של מי שהיו חכמים מספיק ומקושרים מספיק בשביל לעשות עסקים תחת השחיתות השלטונית.

 

את הטענות שלה לגבי החרדים היא יכולה להפנות רק אל השמאל שקבע את הסטטוס קוו ומסרב לשבת עם נתניהו ביחד בקואליציה. הם השותפים שלו, מה לעשות? אני בטוח שהוא היה מעדיף לשבת עם העבודה.

 

יש לה טענות על השימוש בכוח נגד חיזבאללה וחמאס. היא חושבת שהיה צריך להשתמש בחלופות אחרות, כולל בעופרת יצוקה שנחשב בצד הישראלי להצלחה בכל קנה מידה. היא לא יודעת מה הן אותן חלופות אחרות. גם נסראללה לא.

 

המצב עם מצרים עובר לה מעל הראש. היא לא מבינה שעכשיו יש שם את האחים המוסלמים ועוד יבוא היום שנתגעגע לסיני (או גרוע מכך, נשלוט בה שוב). היא קוראת למורסי "פרגמטי". אני בטוח שהיא חשבה גם שעראפת הוא פרגמטי. היא לא מבינה שמה שבשבילה הוא פרגמטיזם, בעיני הערבי הוא אסטרטגיה. האחים המוסלמים (מורסי ושות') מחכים לנו בסיבוב מ1920 והם יחכו לנו בדיוק באותו סיבוב גם ב2120. אם יש דבר אחד שהערבים התברכו בו זו סבלנות.

 

היא רוצה שדנקנר יערוב אישית לכל הפנסיה של עובדי מעריב, למרות שהוא לא הבעלים היחיד של העיתון ומחזיק בו תקופה קצרה מאוד יחסית. היא רוצה שהוא ישלם מכיסו הפרטי וימכור את המטוס הפרטי שלו בשביל לשלם להם פנסיה. היא לא מבינה את העקרון של חברה בע"מ ובעלי מניות - בעיניה הוא צריך לשלם "כי יש לו".

 

יש לה נקודות אור בודדות, בעיקר בקשר לתקציב הבטחון (אבל את זה כולנו יודעים ובזה גם נלחם שטייניץ).

לגבי מופז והקומבינה עם ביבי והקואליציה, חותם על כל מילה (אבל מי לא יחתום?).

 

היא אישה נחמדה מאוד, ולא טיפשה, אבל פשוט לא מבינה את המקום בו אנחנו חיים. היא לא מבינה בכלכלה והיא לא מבינה במדיניות חוץ.

עם כל האמפתיה שלי לכמה מהאידיאלים האזרחיים של מרצ והרצון שלי לחיות במדינה ליברלית, צריך להיות פסיכי על כל הראש בשביל לקדם את האג'נדה שלה - אלא אם אתה משחק בנדמה-לי ואומר שגם ככה היא תגמור באופוזיציה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
אנחנו יודעים בדיוק מי מהגר לארה"ב (הודים שלומדים בסטנפורד וסינים שלומדים בברקלי)

 

ובנצי, בנצי!

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
ובנצי, בנצי!

 

הייתי מחזיר אותו ארצה תמורת מכולה שלמה של מוחים מרוטשילד.

 

אגב, מעניין אותי לשמוע מה דעתך בנושא הבחירות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

היית שם במכולה אוכל, מים ופתחי אוורור, או שיסתדרו?

 

לשאלתך, אם נשים את הפמיניזם בצד, אני חושב שאנחנו נמצאים בתהליך הבא: http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?entryId=1786454&skip=1

זה פוסט מרתק של כותב מרתק שאני קורא את המאמרים שלו בשקיקה.

 

האוכלוסיה החילונית/דתית מתונה הליברלית נוטה יותר ויותר לאינדיווידואליזם שמביא לתהליך מתגלגל ומתגבר של דלדול כוחה. בשיטת הבחירות הנוכחית זה הרסני, שכן היא מעודדת יצירה של רסיסי מפלגות, מה שמאפשר לכוחות לא ליברליים ולא אינדיווידואליסטים לתת את הטון כך שכוחם מתגבר מבחירות לבחירות. התופעה של מפלגות אינסטנט שבאות והולכות מפרקת את כוחו של הציבור הזה, ולא מאפשרת לבנות תהליכים ארוכי טווח שישמרו את מעמדו.

 

השתתפתי לפני מספר שבועות בפורום בניצוחו של גידי גרינפלד ממכון ראות שמטרתו הייתה לשמוע קצת מיהודי התפוצות על דעות והצעות שלהם. הפורומים האלו מתקיימים מתוך ראיה שהגולה מתקיימת ומשגשגת לאורך מאות שנים, ועל כן יש לראות מה יש לה להציע למדינת ישראל. הנקודה שהעליתי שם הייתה ששיטת הבחירות מכרסמת את יסודות המדינה בכך שהיא מביאה גם לכוח מוגבר של קבוצות לחץ, וגם לחוסר משילות אשר מאיץ את התהליכים הפוגעים בקיומה של המדינה כדמוקרטיה ליברלית. טענתי כי המצב בארץ מזכיר מאוד את הרפובליקה הרביעית בצרפת, שהתפרקה עקב חוסר משילות אינהרנטי. צרפת ניצלה אז רק עקב אדם חזק שעלה לשלטון (דה גול), והניח את היסודות לשיטת ממשל ברת קיימא. בישראל התחיל משהו דומה עם אריאל שרון, שבדומה לדה גול היה גנרל עם אופי מפוקפק, אך עם חזון ויכולת ביצוע מרשימה. הוא הספיק לבצע את התיקון הראשון בכך שביטל את הבחירה הישירה, ושינה את חוק אי האמון בממשלה כך שרק רוב מוחלט בכנסת יוכל להפיל ממשלה. מסיבות ביולוגיות, תהליך השיפור לא המשיך.

ציינתי גם שנדרשות בחירות אזוריות על מנת ליצור מחוייבות ישירה של הנבחרים לבוחריהם. גידי טען שזו שיטה בעייתית, היות והיא מזמינה מניפולציה בלתי פוסקת של אזורי הבחירה. אני מסכים עם כך, וגם עם טענה שלו שהרכיב החסר בשיטת הבחירות הוא שהמפלגה הגדולה ביותר תהיה זו שמקבלת את ההזדמנות הראשונה להרכיב קואליציה. קביעה כזו תגרום לתמריץ להצביע למפלגות הגדולות, במקום למפלגות בוטיק שמיועדות לטעמו האנין של כל בוחר יחיד, אבל אינן אפקטיביות. בהינתן מפלגות גדולות, המשילות תשתפר והסחטנות תקטן. ניתן לחזק את הסחף לטעמי באמצעות העלאה חדה של אחוז החסימה, כדי להעביר לאנשים את המסר הנכון.

 

מעבר לכך, אני סבור שעל אנשים לקחת אחריות. ללכת ולהצביע זה צעד יפה, אך איננו מספיק. על האזרחים להתפקד למפלגות, ולהשפיע עליהן מבפנים. קול בפריימריז הוא אפקטיבי בהרבה מקול בכנסת, ומאפשר גישה בלתי אמצעית של הציבור אל נבחריו. אה מה מה, למרות שהעלות מצחיקה, עשרות בודדות של שקלים בשנה, זה דורש מהאזרח לחשוב ולטרוח קצת, ולמי יש כוח לזה, גם ככה המצב בארץ חרא ואף אחד לא משתין עלינו. אם אנשים יקחו אחריות, יקשיבו להם, ופתאום ניתן יהיה לראות קצת אחריות בממשל. דוגמה יפה לפעילות כזו ניתן לראות בליכודניקים החדשים שכולי תקווה שיתפסו תאוצה ויצליחו להגיע למסה קריטית שתשפיע על הרכב רשימת הליכוד.

 

המסקנה כאן היא שצריך להחליף את העם, או לפחות לתת לו סטירת איפוס, ואני לא יודע אם זה אפשרי. אולי הסטירה תבוא מבחוץ (מלחמה/רעידת אדמה/פלישת חייזרים סיינטולוגים) ואנשים יתפסו את עצמם בידיים.

 

מבחינת השקפת עולם פוליטית, אנחנו מסכימים על העובדות, פחות על המסקנות. אני נוטה מעט שמאלה ממך בהשקפת העולם הכלכלית שלי. אני מאמין בצורך בוועדים, אך צריכים להיות מנגנונים ותרבות שיגרמו להם להיות אחראים יותר. הווה אומר חוקי עבודה והסכמות שיאפשרו גמישות תעסוקתית, אך יאפשרו לוועדים למנוע ניצול של עובדים. בשום פנים באופן אין להמשיך את המצב בו אנשים מסוגלים לא לעשות דבר ולקבל משכורת כשאי אפשר לגעת בהם. יחד עם זאת הזכות להתארגנות היא חשובה, במיוחד אצל עובדים שאינם בשפיץ של הפירמידה התעסוקתית ויש להם כוח לא מבוטל מול המעסיקים בכל מקרה.

 

בבואי להצביע (אם אזדמן לארץ בזמן הבחירות), אני נוטה למפלגת העבודה. אינני מרוצה לחלוטין מהרכבה ומדעות העומדת בראשה, אבל זה הכי קרוב, וכפי שציינתי קודם, אני מעדיף מפלגות גדולות. חשוב לי גם לבנות אלטרנטיבה לטווח הארוך, ומפלגת אופוזיציה גדולה חשובה מאוד לצורך הזה. החלום שלי הוא קואליציה חילונית, אבל אני בספק אם זה יקרה.

בכל אופן, אם תקרה תאונה ואכן תהיה לנו בשנית ראש ממשלה ממין נקבה (מבורך מאוד לדעתי), היא תגלה מהר מאוד את מגבלות הכוח, ותבצע בעצמה צעדים קפיטליסטיים שהיא מתנגדת להם בכל פה כרגע. אני לא חושש שנגרר לבולשביזם לא יצרני.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

רועי,

 

הפלסטינאים הם בהחלט בעייה חשובה גם כלכלית. התחזוקה של השטח הזה עולה המון ובולעת חלק ניכר מתקציב הביטחון שבולע חלק ניכר מתקציב המדינה. נסה לחשוב איך התקציב שלנו ייראה אם תקציב הביטחון יקטן בשליש (ואל תשכח את עלות ימי המילואים שמשולמים מביטוח לאומי).

 

לגבי הטייקונים הם משפיעים בהחלט על התקציב. אם מפעלי ים המלח הם שטח אקס טריטוריאלי וזכיונות ניתנים בחינם במקום להימכר בסכומים יפים אז זה משפיע על כולנו. אל תשכח שהם גם קובעים את יוקר המחייה ע"י שליטה במונופולים במשק (חוץ מחברת החשמל והנמלים. גם המים זה זמני כי חמש שנים אחרי הקמת תאגיד מים ניתן למכור אותו לידיים פרטיות וזו רק שאלה של זמן. חברות ענק בעולם כמו ויונדי שהים נקראת ויאוליה למשל התחילו את דרכם כתאגיד מים)

 

לגבי מס חברות, חברה מיצאת שנמצאת בפריפריה משלמת מס נמוך מאוד לעומת מס החברות המלא (25%). אין עם זה בעייה והבעייה מתחילה במס נמוך על דיבידנדים. לדעתי צריך להוריד את מס החברות לסכום נמוך מאוד ולהעלות את המס על הדיבידנדים לרמה כזו שיהיה בסך הכל קצת יותר גבוה מרמת המס הגבוהה ביותר על הכנסה. זה יצור מצב שהכסף יישאר בחברות וימשיך לפתח אותן ורק בעוטדפים האמיתיים יימשכו כדי שלא יקומו כל מיני תשובות למיניהם שימנפו את הרכישות שלהם בכספי החברה הנרכשת עד כדי מחנק של החברה.

 

לגבי האחים המוסלמים והעולם הערבי בכלל, אל תשכח שמי שהביא את הסכם השלום הראשון היה אותו אחד שעתר לבית משפט נגד הפסקת אש עם מצרים (בגין ז"ל). שלום עושים לא מתוך אהבה אלא מתוך אינטרסים וזה נכון לכולם. גם אם נגיע להסכם אי לוחמה עם הפלסטינאים ברור לחלוטין שלא נתחיל לאהוב אחד את השני אלא נקבל שקט שיתן לשני הצדדים חיים הרבה יותר טובים עד שעם הזמן אולי נלמד לא לשנוא אחד את השני.

 

לגבי חמאס אני ממש לא מסכים איתה כי ניסינו את כל החלופות האחרות אבל לגבי מלחמת לבנון השנייה פשוט נגררנו למלחמה בלי שום תכנון, בלי מטרות ובלי לדעת בכלל מה אנחנו רוצים להשיג. עם כל הכבוד כך לא יוצאים למלחמת ברירה.

 

לגבי דנקנר והפנסיות, יש דברים שיש אחריות אישית של המנהל ובעלי המניות גם בחברה בע"מ. כספי פנסיה הם לא כספים של המעביד אלא כספים שהוא לוקח מהעובד במטרה להפקיד עבורו בקרן. לא מדובר באי תשלום לספק.

 

לגבי מיקומה של מרץ במפה הפוליטית, ברור לכולם שלא יהיה שר ביטחון ממרץ ולא ראש ממשלה אבל אם נצליח להחזיר שרי חינוך ואולי אפילו שרי אוצר מהם אז הצלחנו בגדול.

 

וניטץ', ועדים הם דבר חשוב אבל חייבים לקבוע את גבולות הסמכויות שלהם. לא יתכן שהועד ינהל את הגוף ויעשה ככל העולה על רוחו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ומי קבע שדווקא מה שאתה חושב הוא הנכון (ובאמת אין לי מושג מה אתה חושב, עם מה אתה מסכים ועם מה לא)?

זכותו של הציבור גם לטעות. זו מהות הדמוקרטיה.

 

הבעייה האמיתית שלנו בכל התחומים זה שלא בוחרים קו והולכים איתו עד הסוף. אנלחנו כל שנה מחליפים שיטת לימוד במתמטיקה ומתפלאים שהתלמידים לא מצליחים, מחליטים לנהל מו"מ עם הפלסטינאים אבל לא לסיים אותו, מחליטים על חוק בריאות אבל לא כוללים בו כמעט כלום וכו'.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הבעייה האמיתית שלנו בכל התחומים זה שלא בוחרים קו והולכים איתו עד הסוף. אנלחנו כל שנה מחליפים שיטת לימוד במתמטיקה ומתפלאים שהתלמידים לא מצליחים, מחליטים לנהל מו"מ עם הפלסטינאים אבל לא לסיים אותו, מחליטים על חוק בריאות אבל לא כוללים בו כמעט כלום וכו'.

amen to that brother...

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
איזה זוג, ואיזו משפחה? האם אלו שני עובדים בשכר מינימום עם חמישה ילדים, או בעל בנקאי ואם מורה עם שלושה ילדים או שני בני זוג שעובדים בהייטק עם ילד אחד?

 

אני מסכים עם עיקרי הטענה, אני לא מסכים עם הפתרון. במקום לחתוך עלויות ולייעל את המשק, מה שמוצע על ידי הסוציאליסטים הוא להעמיק את סבסוד המדינה. שימו לב לקומבינה: המדינה מעלה את יוקר המחיה על ידי רגולציה, פרוטקציוניזם וסתם ממשל לא תקין, עד למצב בלתי נסבל; העשירונים הנמוכים כורעים תחת הנטל, ואז משלמת המדינה תשלומי שוחד למעמדות הנמוכים בשביל שיסגרו את החודש. מי אוכל אותה? השליש הגבוה של העשירונים שמממן את החגיגה (בישראל מדובר בשני בני זוג שמרוויחים 12+ כל אחד, ברוטו). יוקר מחיה בלתי נסבל מצד אחד, ונטל מס בלתי נסבל מצד שני.

 

אבל זה בסדר, כי הפנטזיה הסוציאליסטית מתממשת, יש כוח רב לועדים והמקורבים ולמינויים וכלמיני טיפוסים כמו איציק שמולי שלא מסוגלים לייצר תוצרת בעבורה אנשים ירצו לשלם; המעמד היצרני קורס, המעמד הנמוך שבוי ומסביב כולם זורקים דולרים אחד על השני. העניים חושבים שהם אוטוטו הולכים לנצח במלחמה (את המעסיקים שלהם) והממשל הסוציאליסט נבחר שוב ושוב כי המצב כלכך מחורבן מסביב ורק הם דואגים לעניים. אני קורא לזה "השיטה הדרום אמריקאית".

ניקח משפחה דמיונית (4 נפשות) ששני בני הזוג מרווחים ביחד 15 אלף ש"ח נטו (רחוק משכר מינימום).

משכנתא/שכירות = 4-5 אלף.

שני ילדים בגן = 4-5 אלף.

רכב אחד = 2000 כולל הכול.

חשמל (בחודש) =250.

ארנונה (בחודש)= 350

אוכל = 1500

חוגים = אין לי מושג.

ביגוד, הנעלה = אין לי מושג.

תקשורת (טלפונים, אינטרנט, כבלים)= 600.

אם תחשב תראה שאנחנו כבר על 12-13 אלף הוצאות בחודש ובטח יש עוד הרבה הוצאות שלא חישבתי כמו בלאי מכשירי חשמל וכו'. ועוד לא הכנסנו "מותרות" כמו נופש פעם בשנה בארץ או בחו"ל או מסעדה/סרט פעם בחודש.

איך זוג כזה יכול לחסוך ל"יום גשום" ?

 

צריך לייעל את המשק, צריך לשנות את השיטה כך שלוועדים הגדולים והחזקים יהיה פחות כוח לסחוט את המדינה, צריך מנהיגים ישרים שלא יהיו קומבינות כמו שנחשפנו אליהם בעקבות דו"ח המבקר שהופץ אתמול.

כל זה יכול לקרות רק אם נבחר בכל פעם מנהיג אחר עד שהחברה שם למעלה יבינו שהם מקבלים הזדמנות אחת במידה והם מפשלים. אם תמשיכו לבחור בנציגים מושחתים אתם נותנים להם חיזוק חיובי להמשיך.

נאיבי, בהחלט, אבל כמו שיאיר אומר "ציניקנים מעולם לא בנו דבר".

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

אתה יכול להוריד קצת בשכירות אבל תעלה הרבה בחשמל , מים ואוכל.

 

על חינוך תוסיף עוד הרבה (עם שתי בנות בבית ספר אני מוציא על חינוך וחוגים יותר מ 4K) וגם על הרכב תוסיף עוד לא מעט.

 

אם יש רכב אחד ושני בני הזוג עובדים אז תוסיף תחבורה ציבורית ומטפלת.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אכן אמיר, התחשיב שלך שמרני מדי. בנוסף למה שנהג לילה אמר , הוסף עוד לרכב- לא משנה באיזה תרחיש, עוד לילדים, זכור הוצאות גדולות כרופא שיניים ועוד ועוד.

אתה רוצה שנוי מהותי ואני מבין מדוע. האם זה יקרה- שאלה אחרת.

פורסם

זה לא משנה במי תצביעו, אף אחד מהנבחרים לא יכול להציל אותנו מעליית מחירי הנדל"ן ויוקר הדיור כי זה לא תלוי בהם, נקודה סוף פסוק.

הדבר תלוי אך ורק בבנקים ובשיטת עשיית הכסף שלהם.

חפשו ביוטוב הסבר על "שיטת הרזרבה החלקית" ותבינו מדוע מחירי הנדל"ן רק עולים ועולים ושום פוליטקאי לא יכול לעשות דבר בנושא, לא ביבי לא שלי ולא לפיד.

 

nH2-37rTA8U דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(OO=[iIIIII][iIIIII]=OO)

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4987 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...