Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קשר בין החלפת טיימינג ושביקת משאבת מים


sgadasi
שימו לב! השרשור הזה בן 4113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני חובב מכונאות מתחיל ולפני כחודש החלפתי בעצמי רצועת טיימיניג לרנו קליאו 95 ידני, השבוע הבחנתי כי חום המנוע עולה מהר משמעותית מהרגיל וכשפתחתי את פקק המעבה הבחנתי כי אין סירקולציה של מים (כשהטמפרטורה גבוהה יש קצת השפרצות בטח בגלל החום).

 

רציתי לדעת אם ייתכן כי בעת החלפת רצועת הטיימיניג עשיתי משהו לא נכון שהביא לידי הפסקת פעולת משאבת המים.

 

נתונים נוספים-

*רצועת הטיימינג הוחלפה לפי מדריך היינס וכל מתחי הרצועות לפי הנתון שם.

*מאז ההחלפה הרכב נסע כבר כ500 ק"מ ללא שום בעיות חוץ מתקתוקים לא מזוהים בשבוע האחרון מאיזור המנוע שלאחריהם נתגלתה הבעיה.

*אם זה יכול לסייע, התרמוסטט של הרדיאטור גם שבק חיים.

 

תודה רבה,

שגיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוז אויר גרוע, בליינד.

 

תצטרך להוציא כל בועת אויר במערכת.

 

נקז לפני התנעה, נקז אחרי התנעה.

כשכל הברזים פתוחים, מלא נוזל קירור מתאים.

אם פתח המילוי נמוך יותר מאחד הברזים, השתמש בצינור בקוטר מתאים לפתח המילוי כך שהאטימה תהיה טובה.

מלא מים מהמשפך בקצה הצינור עד שיגיעו לגובה בהם הם נשפכים, אח"כ סגור ברז ברז מהנמוך לגבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אחרי ניקוז אוויר עדיין המנוע מתחמם, תשווה טמפ' עם היד בין הצינור העליון לתחתון ברדיאטור, אם אין סירקולצייה (אחד קר ואחד רותח), יתכן והטרמוסטט תפוס או שאין לו חריר שמסייע בניקוז אוויר, ויש לפרק את הטרמוסטט ולקדוח בו חריר 2-3מ"מ.

 

אם עדיין מתחמם ואין סירקולצייה אז המשאבת מים אכולה, מקרה קלאסי ברכב הזה שהמדחף(אימפלור) של המשאבה פשוט אכול מחלודה עדי כדי שלא נשאר ממנו כלום.

ניתקלתי ברכב כזה, כאשר אני פותח את הפקקי ניקוז אוויר שהמנוע מכובה, יוצא נוזל קירור מהפקקים, וכאשר אני מניע לא יוצא נוזל קירור ולאחר מספר דקות עם פקק פתוח יוצא לחץ של קיטור, לאחר פירוק המשאבה היא הייתה ממש אכולה לא נישאר ממה אפילו כנף אחת באימפלור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן וקיים רק ברז ניקוז אחד (זה שברדיאטור)?

אם כן, לעבוד כמו ש-proxima הציע?

 

זה יהיה פיתרון למהלך השבוע ובסופש אני אחליף את המשאבה כי לפי כמות החלודה שהיתה במערכת לפני שהחלפתי נוזל קירור היא בטח אכולה לגמרי כמו שba323f ציין.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע ספציפית לגבי הרכב שלך אבל בהחלט קיים קשר כללי-בהרבה מכוניות משאבת המים יושבת על הטיימינג וכאשר מחליפים את הרצועה יש לבדוק את מצב המשאבה (אם היא רועשת/נוזלת או שהאימפלר שלה כבר עומד למות).

אם לא נבדק מצב המשאבה ורק הוחלף טיימינג, זו עלולה להיות ברכה לבטלה כי כדי להחליף את המשאבה יש לפרק שוב טיימינג.

מסיבה זו תמיד אומרים,שכדי לא לשלם כפל עבודה חובה לבצע בדיקת משאבה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא החליף טיימינג....מה קשר לבועות אוויר שמדברים פו?

יש קשר ישיר בין החלפת רצועות, לבין ציודים על רצועות האלו. תלוי איך מותחים את הרצועה. מתיחת יתר או מתיחה לא מספיקה שוברת ציודים הנעתם בעזרת רצועה כזו או אחרת.

בקיצור לפי הניסיון שלי נשבר או השתחרר פרופלור של משאבה או מיסב שלה עקב מתיחת יתר או מכה אפילו חלשה בציר של משאבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היתה אכן ניקוז אוויר, מילאתי מים מחדש כנדרש ועכשיו זרימת המים חזרה להיות תקינה והתרמוסטט גם כן.

 

המנוע מתחמם לאט משמעותית ממקודם אך עדיין דיי מהר- נסיעה עירונית קצרה לאחר נסיעה בין עירונית מביאה אותו לעבור את החצי ולטפס עד ל3/4 בקלות- האם זה תקין? ואם לא- האם החלפת המשאבה עשוייה לסייע? (כאמור- הזרימה במעבה נראית טובה).

 

כדאי לציין- האוטו אצלי שנתיים וכשקיבלתי אותו היו מי ברז במערכת הקירור והמון חלודה- לא ידוע לי מצב האימפלור. האם שווה לפתוח הכל מחדש ולבדוק את המשאבה.

 

תודה רבה לכל המסייעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החום מנוע לא צריך לעבור את החצי בכל מקרה.

 

יכול להיות שיש עדיין עוד אוויר במערכת, נסה לחזור על התהליך של ניקוז האוויר.

 

אם אתה כבר פותח את המשאבה תחליף בכל מקרה, משום שאינך יודע כמה זמן היא עוד תחזיק אחרי ההרכבה אז בשביל שתחסוך מעצמך פירוק נוסף, אם אתה מפרק משאבה תחליף אותה בחדשה בכל מקרה, גם אם שלך ויזואלית ניראית כמו חדשה, כי היא פתאום יכולה לדלוף דרך הציר(חריר בגוף המשאבה).

 

לפי זכרוני המשאבה של הרכב שלך עולה כ150 ש"ח אז לא כדאי לקחת סיכון וכדאי להחליף בכל מקרה אם כבר אתה פותח.

 

יכול להיות שהרדיאטור שלך סתום, האם המאוורר נכנס לפעולה בזמן או שהוא נכנס לפעולה רק אחרי הרבה זמן כאשר המנוע כבר עבר את החצי?

 

כאשר המאוורר נכנס לפעולה החום שהמאוורר פולט האם הוא חם או שהוא פושר-קר?

אם האוויר שהמאוורר פולט קר יחסית, והצינור העליון והתחתון חמים אז הרדיאטור כניראה סתום משום שבנסיעה בינעירונית מה שמקרר את המנוע זה האוויר שזורם דרך הרדיאטור, ובנסיעה עירונית המאוורר לא מצליח להוריד את הטמפ' כי זרימת האוויר שלו חלשה ביחס למהירות נסיעה בבנעירוני, ובמצב זה כניראה שהרדיאטור סתום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק את המאוורר.

כאשר הרכב עדיין קר, תדליק מזגן ותראה שהמאוורר נכנס לפעולה מיד.

אחרי שהמנוע מתחמם, תכבה את המזגן ותעקוב אחרי פעילות המאוורר, שהוא נכנס לפעולה למהירות הגבוהה כאשר הרכב מתחמם מעל חצי.

האם, כאשר נסעת בעיר, המזגן קירר טוב?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר מתחיל לעבוד כשהמחוג עובר במעט את החצי. האוויר שיוצא חם (לא חמים. חם.). בדקתי וניקיתי את הרדיאטור בעזרת זרם מים והמים עוברים בו יפה יפה.

וידאתי ניקוז גם לאחר נסיעה ונראה כי המצב תקין.

אני מתכוון לפתוח את הטיימינג במיוחד כדי להגיע למשאבת מים ולא כי הרצועת טיימינג דורשת החלפה. האם יש טעם לעשות זאת או שלדעתכם יותר הגיוני שהבעיה היא אחרת?

 

מערכת המזגן (קירור) אצלי מנותקת לחלוטין כך שאין באפשרותי לבדוק את את עבודת המאורר/מזגן במקרה זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תלך סחור סחור לבדוק את כל המערכות רוב הסיכויים שמה שנגעת בו זה הגורם החשוד הראשון

 

ולפי דעתי רוב הסיכויים שקפץ לך שן או שלא הרכבת את הטיימינג נכון וזה הגורם לתקתוקים (שסתומים) ובסופו של דבר להתחממות מנוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הטיימינג לא היה במקום המנוע היה מקרטע חזק.

 

החום מנוע לא צריך לעבור את החצי והמאוורר צריך להכנס לפעולה לפני שהמחוג מתחיל לעלות.

 

יכול להיות שהבעיה שלך היא בחיישן חום מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...