Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה מעניינת בMAKO (מכוניות אספנות עממיות)


גיא127
שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכבים שלי: פיאט 127 73, פיאט 127 81 ספורט, פיאט 127 81 4דלתות, אלפא סוד 1.3 81, פיאט 131 77, פיאט טיפו 89, פיאט אונו 1.1 91. מחפש כל פיאט או איטלקיה לשיפוץ. חבר מועדון ה-5 מס14409. גיא למברסקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בספק שעוד 10 שנים יקום מישהו ויתחיל לשפץ פורד אסקורט או מיצובישי לנסר שנת 1992

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
אני עדיין בספק שעוד 10 שנים יקום מישהו ויתחיל לשפץ פורד אסקורט או מיצובישי לנסר שנת 1992

בטח לפני 20 שנה אמרו את זה על המכוניות שבכתבה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין בספק שעוד 10 שנים יקום מישהו ויתחיל לשפץ פורד אסקורט או מיצובישי לנסר שנת 1992

לפני 20 שנה פורד אסקורט, והיו לי כמה כאלו, עלתה בין 1500 ש"ח ל 3,500 ש"ח למכונית שמורה במיוחד.

אף אחד לא חלם אז שיגיע יומן להיות פריט אספנים די מבוקש, ואותו כנ"ל הדגמים הספורטיביים של פיאט.

אורך חיים של מכונית ממוצעת נע סביב ה 20 שנה לערך, ובניגוד למה שנטען בכתבה המצויינת, גם פעם מכוניות לא האריכו ימים יותר.

בכל עשור נעלמו מהכביש מכוניות משני עשורים אחורה; בעשור הקודם נעלמו מכוניות שנות ה 80' ובעשור הזה הגיע תור מכוניות שנות ה 90'.

קשה לנבא היום מי תהפוך למבוקשות בעשור הבא, שאז יגיע תורן של ילדות שנות ה 2000.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו לא רכבים אקזוטיים שיכולנו רק לפנטז לנהוג עליהם כשהיו חדשים, אלו הרכבים שהיו לנו כשהיינו צעירים, לאבא,לסבא או לשכן. אלו רכבים שנעלמו מהנוף ונשכחו מזמן בתודעה. זו הסיבה שהרכבים האלו מעלים חיוך כאשר נתקלים בהם שוב בכבישי ארצנו. הם מחברים אותנו לתקופה שהיית, לנוסטלגיה האישית, לא משנה כמה משעממים ולא נוצצים הם היו. הפיאט 128 היית בדרך לברזל כמו שמאות מאחיותיה ננחלדו ונעלמו, ואין זה מובן מעליו שרכבים כאלו עוד שורדים כמו שרכבי ספורט מבוקשים תמיד יהיו.

בנוסף זאת גם אספנות low budget, לאלו שמתעניינים בתחום ורצים להיכנס אליו אבל מוגבלים בסכומים שהם מוכנים להשקיע בו מכל מיני סיבות. זה פותח את התחום לאוכלוסיה רחבה יותר וזאת נקודה חשובה מאוד בכדי לא ליצור לתחביב שם של תחביב לעליתות בלבד.

וכן, אני מאמין שאפילו יונדאי או מזדה 3 יהיו אספנות אם יהיו רכבים כאלו שישרדו את הזמן והגריטה, אבל הרבה פחות, כבר היום כשהרכבים בני 15 שנה, קשה מאוד למצוא להם חלפים מה גם שהכנסת המחשבים לרכבים יוצרת בעיות נוספות.

ארן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים אתך בהחלט.

כשחיפשתי רכב אספנות, החלטתי שאני רוצה מכונית שהיתה חלק מנוף ילדותי, למרות שכלכלית אין לי שום בעיה לייבא מכונית (אם הגברת הראשונה תסכים..).

הוולבו 144 היתה מכונית נפוצה מאד, וזכתה אפילו להפוך לסמל מעמד - שרי ממשלה, קבלנים ומתעשרי קו בר לב.

לגבי שרידות המכוניות בנות ימינו - קשה לדעת, רק ברור שמנגע החלודה נפטרו המכוניות של ימינו כליל, וגם מכוניות בנות 20 ומעלה נקיות לחלוטין מחלודה, שלא לדבר על רקבונות, גורם ששלח את מרבית המכוניות משנות ה 60' וה 70' לעולם שכולו טוב.

גם על בעיות האלקטרוניקה יצליחו להתגבר, זו סך הכל מכונית, לא מעבורת חלל.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה נחמדה . למרות מה שכתוב הכל היה בארץ גם קורבטים, גם קאדילאקים, וגם פררי ומזרטי. רק שלא היו הרבה מאלו...

גם לי היתה פעם פיאט 127 כחולה ויפה. למרות שלא היה בפיאט מזגן נהנתי מכל רגע .

למיטב זכרוני זו היתה מכונית קטנה וזריזה עם הגה טוב ודי הרבה מקום בפנים.

היה מענין ליסוע באחת כזו היום ולראות איך הזכרון מתחבר למציאות.

גם החודש, אוגוסט 2012, נסעצי ברכב אספנות בלי מזגן. ממש כמו שנסענו פעם- עם חלונות פתוחים.

אחרי רבע שעה מתרגלים.

קשה יותר להתרגל לרעשי החוץ כשהחלוונת פתוחים.

אין לי ספק שגם בעוד 30 שנה יהיה מי שיחפוץ לשפץ איזו מזדה 3 או 6. סביר שהשיפוץ יהיה הרבה יותר קל כי האיכות היום טובה בהרבה מהאיכות של שנות השישים והשביעים.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה נחמדה . למרות מה שכתוב הכל היה בארץ גם קורבטים, גם קאדילאקים, וגם פררי ומזרטי. רק שלא היו הרבה מאלו...

לי באופן אישי זה מידע חדש .

לא ידעתי שאזרח ישראלי אמיץ ( ועשיר ) הביא לארץ בשנות השישים והשבעים פרארי או מזרטי ..

יש איזשהיא תמונה שחור לבן לראות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מכובדת לכל הדעות אם כי כמו שציינו פה רצופה בכמה טעויות.

מכיוון שעיתונאי אמיתי צריך להיות נאמן לעצמו היה צריך לציין שהפיאט האחרונה בכתבה היא פיאט 147 שבישראל נמכרה כ 127 (פטנט שהמצרים כנראה אימצו בחום בכך שאת המשאית הידועה בשמה איסוזו סומו, בצרים מוכרים כשברולט גמבו)

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...