Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5086 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה אתם אומרים עליה בהשוואה לאיביזה, לפאביה ולקליאו הזולות ממנה (70,000~ לעומת 82,000)? האם היא שווה את פער המחיר? האם קיה נחשבת לרכב אמין עם טיפולים זולים כמו הרכבים היפנים?

פורסם

לריו 7 שנות אחריות שזה יתרון גדול שלה לפאביה/איביזה רק שנתיים.

במחינת אמינות לא חושב שהיא תתגלה כרכב בעייתי,זה לא קאיה של שנות ה 90.

 

לדעתי אבל היא קצת יקרה יותר,יש לך ב75 את הפיאסטה שנותנת 7 כריות אוויר,מרווחת למדי.

הפאביה מאוד איכותית,נותנת תחושה של מוצקות,אך עם 4 כוכבי בטיחות,עכשיו ב73K יש את האיביזה אחרי מתיחת פנים,אך לדעתי כדאי יותר את הפיאסטה,בגלל הבטיחות,חומרים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לא הזכרתי את הפיאסטה כי לא עשיתי עליה עדיין נהיגת מבחן, אבל ע"פ הנתונים היבשים הפיאסטה לא פחות טובה מהריו. מה עלות הטיפולים של רכב מסוג פורד? כמו יפניות? או כמו צרפתיות? :roll:

פורסם

היתרון העיקרי של הריו הידנית על פני הפאביה, הקליאו והאיביזה הוא בגודל תא המטען ובמרווח הפנים.

הפיאסטה היא גם אופציה טובה, אבל המוסכים המורשים של מאזדה-פורד לא נחשבים לזולים במיוחד. בכל מקרה עלויות טיפולים זה כסף די קטן יחסית לסכומים אחרים שתצטרך להוציא במהלך שלושת השנים הראשונות בהם תחזיק את הרכב.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
היתרון העיקרי של הריו הידנית על פני הפאביה, הקליאו והאיביזה הוא בגודל תא המטען ובמרווח הפנים.

הפיאסטה היא גם אופציה טובה, אבל המוסכים המורשים של מאזדה-פורד לא נחשבים לזולים במיוחד. בכל מקרה עלויות טיפולים זה כסף די קטן יחסית לסכומים אחרים שתצטרך להוציא במהלך שלושת השנים הראשונות בהם תחזיק את הרכב.

 

האם כוונתך לכספי הביטוח ?

פורסם

בענייני טיפולים, ביטוחים, ושאר נלווים תוכל לברר לבד.

בכל מה שקשור לרכבים תוכל למצוא המון חוות דעת בפורום ע"י חיפוש פשוט.

 

אך ממש במקרה - היום נהגתי בסוויפט הידנית שלדעתי נחשבת למתחרה חזקה בקטיגוריה. התאכזבתי!!

את האמת הגעתי למפגש עם ציפיות גבוהות, הייתי בטוח שהיא "תרסק" את הריו שלי בכל פרמטר (מלבד האיבזור) אך מהר מאוד גיליתי שהריו לא ממש נחותה - להיפך, יותר מרווחת, יותר מאובזרת, יותר מבודדת (בעיקר רעשי מנוע ורוח). נוחות הנסיעה זהה בשתיהן - נוקשה אך לא מתרסקת.

המנוע שלה הרגיש עצל והסיבה לדעתי טמונה בביתוליות שלו.

 

בסופו של יום : היות ומדובר על מכוניות בסיסיות לדעתי הריו עושה את העבודה טיפה יותר טוב- מאוד מרווחת (אחד הצדדים החזקים שלה), מאובזרת, ובעלת אחריות מורחבת. נכון שהיא יותר יקרה, אך מי שקונה רכב כזה וצריך יותר ממחיר נמוך וצריכת דלק טובה הריו עדיין יותר שימושית.

 

** עריכה : צביקה פיק ממש הקדים אותי במחשבות :)

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם
האם כוונתך לכספי הביטוח ?

לא, כוונתי לירידת ערך.

 

נניח שטיפול קטן בקיה עולה 700 ש"ח. נניח שפורד ממש יקרה והטיפול שם עולה פי 2, כלומר 1,400 ש"ח.

 

נכפיל בשלוש - 2,100 ש"ח עלות אחזקה בקיה, 4,200 ש"ח בפורד.

בירידת ערך תפסיד בערך פי 8 מהסכום הזה בשלוש שנים.

 

אז נכון שירידת ערך אתה לא משלם פעם בשנה, בטיפול השנתי. אבל אתה עדיין משלם אותה בסופו של דבר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

יש לי ריו 1.2 והרכב מרווח יחסית ולדעתי יפה. מבחינת ביצועים: קצת התאכזבתי מזה שבעליות תלולות צריך להוריד הילוכים כדי לנסוע במהירות נורמלית. מבחינת צריכת הדלק: אולי הבעיה בי, אבל הרכב עושה עד כה 11.5 . ונסעתי 465 ק"מ ברכב.

פורסם
יש לי ריו 1.2 והרכב מרווח יחסית ולדעתי יפה. מבחינת ביצועים: קצת התאכזבתי מזה שבעליות תלולות צריך להוריד הילוכים כדי לנסוע במהירות נורמלית. מבחינת צריכת הדלק: אולי הבעיה בי, אבל הרכב עושה עד כה 11.5 . ונסעתי 465 ק"מ ברכב.

 

מה שאתה אומר בקשר לצריכת הדלק זה מאוד חשוב, כי זה אומר בעצם שהטענה של היבואן שהרכב עושה 17 ק"מ לליטר לא נכונה...

פורסם

נתוני יצרן כמעט תמיד חיובים מידי,כמו כן זה תלוי מה המסלול שלך,כמות אנשים ברכב.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
מה שאתה אומר בקשר לצריכת הדלק זה מאוד חשוב, כי זה אומר בעצם שהטענה של היבואן שהרכב עושה 17 ק"מ לליטר לא נכונה...

 

ככל שהמנוע 'נפתח' כך צריכת הדלק משתפרת. (מעבר לזה, נתוני היצרן הם תמיד מעט אופטימיים יותר)

8)
פורסם
לריו 7 שנות אחריות שזה יתרון גדול שלה לפאביה/איביזה רק שנתיים.

 

7 אחריות נשמע כמו יתרון, אבל ב-4 השנים האחרונות האחריות היא רק למנוע, גיר וציריות, חלקים שסביר מאוד שיחזיקו במהלך השנים האלה. למיטב ידיעתי כדי לשמר את האחריות חייבים לטפל במשך כל התקופה במוסכים מורשים של קיה, ואז ייתכן שמחיר הטיפולים ייסתכם בהוצאה גדולה יותר מאשר ברכב אחר שבו האחריות נגמרה ואפשר לטפל במוסכים פחות יקרים.

פורסם
נתוני יצרן כמעט תמיד חיובים מידי,כמו כן זה תלוי מה המסלול שלך,כמות אנשים ברכב.

אני נוסע בד"כ עם עוד 2 או 3 נוסעים ברכב ועם תא מטען מלא ובאזור הררי .

פורסם

מילה על מוסכים של קיאה. אני מטפל בשתי מכוניות - קיאה ספורטאז' של אישתי וקיאה סיד של אימי במוסך קיאה ביפו.

מחירי הטיפולים סבירים. מטפל רק בחלפים מקוריים (מכוניות באחריות), ואין שום דרמה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
אני נוסע בד"כ עם עוד 2 או 3 נוסעים ברכב ועם תא מטען מלא ובאזור הררי .

 

אם ככה אז הצריכה שלך הגיונית.

נכון צריך לטפל במורשה,זה שיקול שלך,אבל לצד המחירים אתה תקבל חלקים מקורים.

חוץ מזהכשאתה תמכור את הרכב לדעתי זה יהיה יתרון אם המוכר ישמע שיש עוד אחריות על דברים רצינים כאלו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

×
×
  • תוכן חדש...