Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש המלצות בנוגע להעברת סוזוקי-אלטו לגז?


פולגז
שימו לב! השרשור הזה בן 3190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מעוניין להעביר את הרכב שלי (סוזוקי אלטו ידנית, 2010) להנעה בגז (הקילומטראז' שלי הוא בממוצע 40,000 בשנה).

מתקין אחד המליץ לי על משמנת אלקטרונית ואמר לי שהתחזוקה שלה היא ליטר לכל 7,500 ק"מ.

מתקין אחר טען שמספיק להתקין משמנת מכנית (ליטר לכל 10,000) ושהצריכה של האלקטרונית היא בכלל ליטר ל-3,000 ק"מ.

 

האם באמת נכון שהאלקטרונית זוללת כ"כ הרבה שמן? הרי היא אמורה להזליף שמן בצורה מדוייקת - אז למה היא בזבזנית יותר?

איזו משמנת באמת מומלץ לשים על מערכת גז לסוזוקי אלטו (מנוע 1,000), מכנית או אלקטרונית?

האם יש דרכים אחרות לשמור על השסתומים (תוספת בנזין במאמץ, כיוון המערכת כך שהתערובת תהיה עשירה יותר)?

 

המערכת שהתעניינתי בה היא של לנדי-רנזו והמתקינים הם "עדי גז טכנולוגיות בע"מ" ו-"אנרגז עידן הגז" (חולון).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בדיוק תשים את מיכל הגז?

באין-בגאז'? :lol:

 

גם אני מטיל ספק בכלכליות של העניין.

אולי אם יש לך מקום נוח למלא בו גז ואתה ממש לא משתמש בתא המטען.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלטו זה ממש לא רכב מתאים להסבה.

 

איפה תשים את המיכל הענק?

היה והוצאת את המושבים והכנסת במקומם את מערכת הגמ"פ - איך מנוע הליטר יתמודד עם תוספת נכבדה מאוד של משקל?

תוספת משקל = צריכה יותר גבוהה, אז הדלק יותר זול, אבל אתה שותה יותר ממנו..

 

בקיצור, רד מזה.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי המערכת עולה כמו האוטו שלך? כי קשה לדעת איזו אמינות יפגינו חלקים בני 15 אחרי שינוי כל כך משמעותי?

כי יותר פשוט למכור ולמצוא פולו\איביזה\פאביה SDI שיהיו יותר חסכוניות ממאזדה על גז?

 

להמשיך?

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי המערכת עולה כמו האוטו שלך? כי קשה לדעת איזו אמינות יפגינו חלקים בני 15 אחרי שינוי כל כך משמעותי?

כי יותר פשוט למכור ולמצוא פולו\איביזה\פאביה SDI שיהיו יותר חסכוניות ממאזדה על גז?

 

להמשיך?

 

ברשותך רק כמה נקודות

 

הםולו איביזה פאביה בתחומי מחיר שאתה מציע הן ישנות והדיזלים הישנים לא מאוד חסכונית כמו הדיזלים של היום

האוטו לא מכוון להימכר בזמן בעתיד הנראה לעין (סיבה יחידה למכור היא עלות הדלק :-) )

איזה חלקים הם נקודות תורפה במעבר כזה? ולמה כדאי לשים לב?

 

עכשיו בבקשה אם יש לך מה אני אשמח אם תמשיך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותך רק כמה נקודות

 

הםולו איביזה פאביה בתחומי מחיר שאתה מציע הן ישנות והדיזלים הישנים לא מאוד חסכונית כמו הדיזלים של היום

האוטו לא מכוון להימכר בזמן בעתיד הנראה לעין (סיבה יחידה למכור היא עלות הדלק :-) )

איזה חלקים הם נקודות תורפה במעבר כזה? ולמה כדאי לשים לב?

 

עכשיו בבקשה אם יש לך מה אני אשמח אם תמשיך

 

הוא כבר אמר שזה עולה כמו האוטו. אין לך סיבה לבזבז על זה כסף.

 

 

 

לפותח השרשור, התעלקות של מערכת גז על מנוע 3 צילינדרים בייצור סיני זול. לא הייתי לוקח סיכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקח לדוגמא את הרכב הזה, גם יותר צעיר משלך ב4 שנים וגם הרבה יותר חסכוני ממה שמאזדה-F-על-גז אי פעם תהיה.

אפילו עם הקילומטרז' הגבוהה יחסית שלו.

יש לי חבר עם אותו המנוע בקורדובה מאותו שנתון, עגלה מתה אבל "לא רואה תחנות דלק".

 

אתה אומר שאתה לא מוכר בקרוב, אבל אחרי הסבה כזאת כשתמכור בעוד, נאמר, 5 שנים אנשים קודם כל יחשבו על התחזוקה של המערכת הזאת ומה התקנתה גרמה לרכב.

אני אישית בחיים לא הייתי מתקרב לרכב שהתעסקו אתו ברמה כזו. במיוחד כי המקצועיות לרוב לוקה בחסר, וזו רק דוגמא אחת מני רבות.

 

גם אם תתעלם מכל אלו, יש הצדקה כלכלית לצעד כזה?

 

עשית חישוב כמה עולה לך המערכת, התחזוקה שלה, כמה אתה חוסך לליטר וכמה תצטרך לנסוע רק בשביל להחזיר את העלות שלה?

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין-בגאז' כבר יש לי היום :)

הדבר הכי גדול שהכנסתי לתוכו (בקושי) היה חבילה בעובי 30 ס"מ. ככה שאם המיכל של הגז ייכנס לתוכו, לא הפסדתי כלום.

 

בנוגע לחסכוניות של האלטו - so what? אם היום אני מוציא כמעט 2,000 על דלק - למה לא לחסוך עוד?

בחישוב גס, גם אם הגז יחסוך לי 30% בדלק - זה 600 בחודש. 20,000 בשלוש שנים.

גם בלי גז האוטו יהיה שווה פחות מ-20,000 בעוד שלוש שנים.

 

לפחות נחזיר חלק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקח לדוגמא את הרכב הזה, גם יותר צעיר משלך ב4 שנים וגם הרבה יותר חסכוני ממה שמאזדה-F-על-גז אי פעם תהיה.

אפילו עם הקילומטרז' הגבוהה יחסית שלו.

יש לי חבר עם אותו המנוע בקורדובה מאותו שנתון, עגלה מתה אבל "לא רואה תחנות דלק".

 

אתה אומר שאתה לא מוכר בקרוב, אבל אחרי הסבה כזאת כשתמכור בעוד, נאמר, 5 שנים אנשים קודם כל יחשבו על התחזוקה של המערכת הזאת ומה התקנתה גרמה לרכב.

אני אישית בחיים לא הייתי מתקרב לרכב שהתעסקו אתו ברמה כזו. במיוחד כי המקצועיות לרוב לוקה בחסר, וזו רק דוגמא אחת מני רבות.

 

גם אם תתעלם מכל אלו, יש הצדקה כלכלית לצעד כזה?

 

עשית חישוב כמה עולה לך המערכת, התחזוקה שלה, כמה אתה חוסך לליטר וכמה תצטרך לנסוע רק בשביל להחזיר את העלות שלה?

 

עשיתי חישוב זריז

 

קילמוטראז מוערך 20000

מחיר בנזין 7.3 הוצאה שנתית 14600 מחיר לקמ 0.73 (לפי 1:10)

מחיר לגז 3.5 הוצאה שנתית 7777.777778 מחיר לקמ 0.388888889 (לפי 1:9)

מערכת גז 8000 תחזוקה שנתית מוערכת 2200

סה"כ שנה ראשונה 17977.77778

מאזן 3377.777778-

סה"כ שנה שניה 9977.777778

מאזן 4622.222222

 

על פניו נראה לי משתלם, חסכון שוטף של 4600 לאחר כיסוי המערכת. בהנחה שההתקנה מתבצעת כראוי.

 

**בנוגע למכירה אני לא רוצה להגיד סתם אבל כרגע אני בדעה שאם עוד חמש שנים האוטו יסע ויהיה תקין אני עדין לא ימכור אותו רוצה לומר, באין גורמים אחרים שמשפיעים אני מחזיק את האוטו עד המוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. ההודעות הכפולות הן בטעות.

 

אצלי המאזן הוא כזה:

קילמוטראז מוערך 40000

מחיר בנזין 7.3 הוצאה שנתית 18250 מחיר לקמ 0.46 (לפי 1:16)

מחיר לגז 3.5 הוצאה שנתית 9333.333 מחיר לקמ 0.2333 (לפי 1:15)

מערכת גז 7000 תחזוקה שנתית מוערכת 1850 (שלושה טיפולי 15000 בעלות 150 + 14 ליטר (1:3000) שמן בעלות 100)

סה"כ שנה ראשונה 18183.333 (נניח 18200).

מאזן -50.

מפה והלאה זה משתלם...

 

בנוגע למכירה, גם אם הקונים העתידיים יפקפקו באוטו, חיסכון ממוצע של 7000 לשנה יחזיר את שווי הרכב בעוד 3-4 שנים.

ז"א - בקילומטראז' שלי, הרכב לא יהיה שווה 20000 בעוד שלוש שנים, ככה שגם אם הוא יילך לפח (או יימכר במאה שקל) הרווחתי. קל וחומר אם הוא עוד ייסע כמה שנים או יימכר ב-5000.

אני גם באמת חושב שרכב שנוסע ונראה טוב צריך להישמר עד מוות (או קרוב לכך) וכך אני גם עושה עם הרכב השני שלי.

 

החיסרון המשמעותי היחידי הוא שאני באמת לא יכול לנחש את הביצועים בעוד 3 שנים.

יכול להיות שאני דופק לעצמי אוטו שהיום הוא כמעט חדש...

אם הביצועים ירדו והתחזוקה תעלה ויילכו השסתומים ואחליף ראש מנוע... אכלתי אותה.

 

הולך להתקין הבוקר.

אספר לכם עוד 3 שנים איך היה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב

קניתה רכב חסכוני ביותר,

מנוע צנום נפח וכוח אבל מספיק להתניידות, ואתה אתה עדיין מחפש עוד חיסכון?!

אם כך למה רכשתה רכב?!...אולי היה מספיק לך אופניים חשמליות...:roll:

יוגב

Mazda 3 Spirit Canary Yellow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...