Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יסלח לי אדון אלטמן שלזכותו רק 10 הודעות בפורום ואץ לו רץ לו ומשמיץ דגם של חברה פלונית.

 

אין שום סיכוי שכשל במערכת ה ABS הוביל לאיבוד בלמים. יכול להיות שהייתה נזילה, יכול להיות שהמערכת אכן התקלקלה, אבל מכאן ועד איבוד בלמים בשל תקלה שהופיעה "פתאום" במערכת הדרך ארוכה.

אני מתאר לעצמי שרכב חברה שעשה כ 3,700 קילומטר בחודש (וזה בהנחה שהוא על הכביש בינואר 2009, אם מאוחר יותר אז המספר אף גבוה יותר) לא ממש עובר חיים קלים.

 

משהו בסיפור הזה לא נשמע לי ובטח שלא הייתי רץ להסיק מסקנות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איתמר... בלי שום קשר לתוכן דבריך , הטיעון שלך לגבי מספר ההודעות של פותח השירשור והזיקה לאמינות שלו (ד.א לא רק אתה חוטא בעניין הרבה משתמשים בטיעון הפסול הזה לנגח כותבים בפורום הזה) הוא ממש לא רלוונטי , בוא נחשוב רגע ביחד: מה זה אומר שהוא פרסם רק 10 הודעות ? כלום !!!!! , יש אנשים שעוקבים ולא מפרסמים , יש אנשים שמפרסמים רק כאשר יש להם בעיה והם זקוקים לעזרה , לא כל משתמש חדש או פחות פעיל הוא נוכל ושרלטן בפוטנציה בעל מניעים מסחריים עלומים.

 

הגיע הזמן שתפסיקו להשתמש בטיעון השחוק והטיפשי הזה.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם

אני מצטער, אתה פשוט תמים. הפורום הוא אחלה כלי ניגוח, תאמין לי שחוינו מקרה או שניים כאלו בעבר.

אני לא יודע אם זה המקרה ויכול להיות שאלטמן צודק ב 100%, אבל מדובר במקרה נדיר ותקלה שעל פניו נשמעת בלתי הגיונית.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עם כל הכבוד למקרה או שניים שקרו זה לא מצדיק את רמת הפארנואידיות הזו , די נמאס תתייחסו באופן ענייני לכל מקרה , זה הרבה יותר מכובד ומקצועי.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם

התייחסתי. אני לא מאמין שכשל כזה מופיע בצורה פתאומית.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אותי מעניין משהו אחר, משאבת ABS כשלה - אין בלמים בכלל?

 

אצלי ברכב (גולף) המשאבת ABS גם כשלה, אך פשוט המערכת ABS נוטרלה והבלמים עובדים כרגיל רק ללא המערכת.

 

המערכת בלמים אצלך שונה לחלוטין ורחוקה מאוד להיות אפילו דומה לזו של הלנדקרוזר, רק ליראות את החתיכת יחידה הזו ממש חתיכת מפלצת, זו מערכת מאוד מורכבת עם כ"כ הרבה חיבורי חשמל ורק הגודל שלה מפחיד, שאין בכלל להשוות לגולף שלך שם הכל חשמלי ומאוד מורכב, אותו סיפור זה בפג'רו.

 

אם איני טועה כאשר יש כשל ביחידה הזו אז יש צילצול בתוך הרכב ונורה נידלקת בלוח השעונים, איני יודע אם ניתן לשפץ/לתקן את היחידה הזו בלנדקרוזר ואפילו לא ביררנו(במוסך שבו אני עובד) אם הדבר אפשרי מאחר ומדובר בבלמים וזו מערכת מורכבת, ואין לדעת איך יהיה טיב התיקון/שיפוץ ולכן לא לקחנו סיכון והחלפנו את היחידה הזו באחת חדשה ומקורית כדי לשמור על האמינות.

 

כל מקרה לגופו, למשל גם בשברולט קוואליר המשאבת ABS היא משולבת עם המשאבת בלם מרכזית וכאשר המשאבת ABS שובקת בדרך כלל השסתומים שלה נתפסים והיא לא מעבירה לחץ והבלמים לא עובדים או בסרן הקדמי או באחורי או שניהם יחד.

לכן מיותר עכשיו להשוות בין רכבים ויש להתייחס ספציפית לרכב של פותח האשכול.

 

 

פותח האשכול, אם הרכב היה מטופל רק במוסכי היבואן(טויוטה) כל טיפול עבר דרך המוסך של היבואן ולמרות שנגמרה האחריות יכולת לפנות במכתב ליבואן ולהסביר לו את הבעיה, ויכול להיות שהיית מקבל את החלק בחינם/עם הנחה משמעותית ביותר זה לא משהו נדיר זה קורה הרבה שהיבואן מאשר את החלפת החלק אם הרכב מטופל במוסכי היבואן, אבל זה רק מחווה ללקוח, הם לא חייבים לך כלום אחרי תום האחריות כפי שרשמת "שיקחו אחריות" או משהו בסגנון כי זה ממש לא מקובל.

פורסם

לגופו של ענין הרכב כפי שציינתי ברישא גמא כ155000 ק"מ כמעט כולם בכביש סוג א[לכביש 6 יש נתח הכנסות נכבד ממנו..],וטופל באופן סדיר במוסך מורשה טויוטה,וזה רק מעצים את הבעיה,כמו"כ פרק הזמן שעבר בין הידלקות נורות האזהרה לבין חוסר היכולת לבלום את הרכב באמצעות הבלמים ,היה שבריר שניה מה שבוודאי אינו מאפשר תגובה של בן אנוש.

פורסם
אין שום סיכוי שכשל במערכת ה ABS הוביל לאיבוד בלמים.

 

הדעה הזו מאוד נפוצה ולמרות שכבר היה פה דיון ער בעבר בו הבעתי את דעתי, אני מרגיש מחויב לחזור שוב על האזהרות כי המשפט הזה גורם לפעמים לקחת בקלות דעת את מערכות הABS ESP EBS וכו', להוציא נורות אזהרה, לדחות טיפול בתקלות ועוד שטויות מעין אלו.

 

1. מע' ABS גרמה לרכב לא לעצור בכלל.

2. מערכת EBS תקולה גרמה לרכב לבצע בלימות חירום באופן עצמאי באמצע נסיעה מהירה ללא שהנהג נגע בכלל בבלמים.

3. מע' EBS גרמה לטלטלה כל כך חזקה של הרכב בבלימה שהנהג עף מהכיסא שלו וכמובן ניתק מגע מהדוושות ולא יכל לשלוט ברכב.

4. אין ספור מקרים שתקלת EBS גרמה לכך שהיחס בין עוצמת הלחיצה על דוושת הבלם לעוצמת הבלימה בפועל השתנתה ללא התרעה באופן פתאומי בגלל מעבר מבלימה אלקטרונית למכנית- אמנם אם הנהג מודע לנושא אז הוא יודע שלחיצה יותר חזקה על הדוושה כן תניב בלימה חזקה מספיק, אבל בד"כ זה גורם לו לתחושת אובדן יכולת בלימה ולבהלה גדולה כל-כך שהוא מתחיל לחפש חלופות בלימה אחרות במקום ללחוץ חזק יותר על הדוושה.

5. מע' ESP גרמה לרכב לפעמים לעוף מהסיבוב. הבהרה: זה לא שמע' הESP התקלקלה ולא מנעה את החלקת הרכב. הרכב נסע באופן רגיל בסיבוב ומערכת הESP דחפה אותו באופן אקטיבי אל מחוץ לסיבוב.

 

כל המקרים המתוארים למעלה הם לא משמועות. הם מנסיוני, (חוץ מאחד מהמקרים שקרו לעמית למקצוע ולא לי) והם מפחידים ומסוכנים בטירוף.

נכון שהיצרנים עושים מאמצים גדולים מאוד למנוע את המקרים האלה ולבנות את המערכות כך שיזהו כל תקלה ויבטלו את ההשפעה שלהן על הרכב וברוב המוחלט של התקלות זה אכן מה שקורה. עם זאת, בחלקיק קטן של המקרים העסק לא עובד כמתוכנן וקורים המקרים המתוארים למעלה.

 

סעו בזהירות.

פורסם

כמו שחנן הגיב כל המערכות האלו יכולים לצאת מכלל שליטה.

 

משאבת הABS מחוברת למשאבה המרכזית ולמעשה הלחץ לגלגלים עובד דרך משאבת הABS, תקלה אפשרית היא שבזמן בלימת חירום יהיה כשל במשאבת ABS והשסתומים בה יתפסו ולא יפרקו את הלחץ והגלגלים ינעלו והגיע מקרה כזה למוסך עם הקוואליר שקודם הזכרתי, במהלך טסט לרכב בעל הרכב לחץ חזק מידי על הדוושה נוצר כשל במשאבת ABS השסתומים החשמליים נתפסו והלחץ לגלגלים בסרן האחורי לא נפרק והגלגלים פשוט ננעלו על הדינמוממטר בלמים, היינו צריכים להגיע מהמוסך למכון טסט כדי לשחרר לחץ מהמערכת דרך הניפלים בגלגלים ורק לאחר מכן יכולנו לידחוף את הרכב למוסך הסמוך כדי לטפל בבעיה, אחרי שבדקנו את הרכב מצאנו כי המשאבת ABS שבקה ונוצר כשל פנימי שהלחץ בכניסה וביציאה מהמשאבה לא עובר, ולרכב הוחלף המשאבת בלם מרכזית שמשולבת בה גם המשאבת ABS.

 

לא חסרים מקרים כאלה, ולא תאמינו כמה פעמים קרה במוסך שבו עבדתי שסמוך למכון טסטים שצינורות נוזל בלמים בגלגלים מתפוצצים במהלך בדיקת הבלמים כאשר בעל הרכב לוחץ חזק מידי על דוושת הבלם כאשר הצינורות במצב גרוע מאוד והצינור מתפוצץ.

פורסם

אלטמן, מספר דברים:

*כדי למנוע לזות שפתיים, העלה את העתק חשבונית התיקון (במחיקת פרטים מזהים).

*מה הייתה הסיטואצייה בה בלמת וכיצד הצלחת לבלום?

*האם לא נדלקה/הופעלה מערכת התראה כלשהי לפני שהפעלת את הבלמים?

*האם ברשותך המשאבה הישנה שפורקה?

*האם נרשמה התקלה האמורה במחשב המנוע? (בדרך כלל בבדיקה מוצא תדפיס תקלות)

*פנה לטויוטה-יפן עם תיאור המקרה ושאל מהם גורמי הכשל במערכת הבלימה.

 

לגופו של עניין. קשה לי מאוד להאמין כי יכול להיות מצב בו כשל כלשהו במערכת הבלימה לא יגובה ויגרום לאובדן יכולת בלימה מלאה ומוחלטת. בדרך כלל מבנה המערכת כולל יתירות מובנית (הפרדה בין מערכת בלימה קדמית לאחורית למשל) ובדיקת מצב מערכת בצורה רציפה (גובה נוזל בלמים).

לא הבנתי את נושא 'משאבת' ה-ABS. להבנתי מנגנון הבקרה הוא שסתום שללא הפעלה הוא סגור והוא נפתח לפרקי זמן קצובים בזמן הפעלת ה ABS באמצעות סולונאיד חשמלי. תקלה בסולונאיד תגרום להפסקת פעילות ה ABS אך לא תגרום לאיבוד יכולת הבלימה, תקלה פיזית בשסתום (תקוע במצב פתוח) תגרום לכשל מערכת הבלימה בה הוא פועל אך לא לשתיהן.

 

אשמח אם אחד מבעלי המקצוע בפורום יכל לפרט כיצד יכולה להיווצר תקלה הגורמת לאובדן בלימה מוחלט ללא אזהרה מוקדמת.

 

עריכה: ba323f, מה שאתה מתאר אינו מה שקרה.

השסתומים החשמליים נתפסו והלחץ לגלגלים בסרן האחורי לא נפרק והגלגלים פשוט ננעלו
פה עדיין ישנה בלימה (לא מבוקרת אך קיימת).

שצינורות נוזל בלמים בגלגלים מתפוצצים במהלך בדיקת הבלמים כאשר בעל הרכב לוחץ חזק מידי על דוושת הבלם כאשר הצינורות במצב גרוע מאוד והצינור מתפוצץ.
אפילו אם זה קורה במערכת בלימה אחת (קדמית או אחורית) זה לא אמור לגרום לאובדן בלימה מוחלט. ד"א, מה שאתה מתאר הוא כשל תחזוקתי טהור ולא קשור למבנה ו/או תיכנון מערכת הבלימה (זה דומה לנסיעה ללא נוזל בלמים. אחריות המשתמש, לא אחריות יצרן)
פורסם
דבר ראשונה ba323f תודה, החכמתי.

 

דבר שני, לפתוח השרשור - עדיין השאלה הנשאלת מסקרנת אותי - אז איך הגעת לעצירה אחרי ש"נעלמו" לך הבלמים?

 

מרק כבר הסביר, הוא בלם עם הרגליים כמו בשיטת האופניים ללא מעצורים :lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:roll:

פורסם

רשמתי כבר שהצינורות התפוצצו בגלל מצבן הגרוע ברור שזה קשור לתחזוקה מדובר ברכבים שעשור על הכביש.

 

רוב התקלות נגרמות מהזנחה של טיפול ברכב, כמה פעמים אני נתקל בלקחות כ"כ קשים עם חוסר אכפתיות, חופשים במתלים רציניים אני מראה ללקוח את כל הליקויים הבטיחותיים והלקוח מרוב זלזול עונה שהרכב ישאר כמו שהוא ושהוא ימכור אותו כמו שהוא בגלל כל הליקויים הבטיחותיים וה"יקרים" לתיקון, אפשר לזלזל בתחזוקת המנוע מזה לא אכפת לי שלא יבצעו טיפולים לרכב, אבל כאשר זה מגיע לרמה של בטיחות ממדרגה ראשונה זה עובר כל גבול.

 

 

בלנדקרוזר של פותח האשכול כניראה לא היה תגבור בלימה פשוט המגבר בלם החשמלי שבק והבלימה היא הייתה מאוד קשה וחלשה זו התקלה הנפוצה, לכן הוא הצליח לבלום את הרכב אבל במרחק הרבה יותר גדול.

פורסם

חברים שלום .אתם מנהלים פה דיון אקדמי ולצערי סוטים מהנקודה העיקרית-יש כאן כשל א ד י ר של מערכת הבלימה בלנדקרוזר שהרי מסתבר שמשאבת abs תקולה ,גרמה לטויוטה לאבד בלמים לחלוטין. ולכל מטילי הספק- למזלי המקרה אירע בכביש עירוני מישורי במהירות נמוכה באופן שהבלימה בעזרת בלם היד הצליחה, ואולם מצמרר לחשוב על תקלה שכזו בתנאי כביש בינעירוני ובמהירות 100 קמ"ש. ע"כ באה פניה זו שלי אליכם ליצור תודעה ציבורית לקיומה של בעיה זו ,ע"מ לגרום לטויוטה ואולי לחברות נוספות המשתמשות בקומפוננטים זהים למערכת המותקנת בטויוטה לנדקרוזר לבדוק את עצמן ולא להסתתר מאחורי הטענה המגוחכת של אחריות שתמה לפני מספר חודשים , ולכן מבחינתם זו בעיה אישית שלי .מכיון שמדובר בחיי אדם ולא ב'ווישר שכשל' בפירוש זו בעיה של חברת טויוטה ומחובתה לבדוק את הענין לעומק, לתקן את הליקויים על חשבונם , ולהחזיר לנו את האמון בחברה ובמוצר אותו היא מוכרת לנו כמוצר איכותי ויוקרתי כביכול.

פורסם

שלום

 

בארצנו הקטנטונת והמדהימה אגב, כל אחד שיש לו איזה בעיה ברכב קופץ מידי ומגדיר את הבעיה כמחלה.

אגב, זה קורה בהמון רכבים, גם אחרי התאונה של המשפחה מהצפון, כל מהנדסי הרכב בארץ (שבעיקרון יש לנו אולי שנים כאלו בארץ)

החליטו שיש בעיה סידרטית בבלמים של הגראנדיס.

שהיה לטיוטה את הסיפור על דוושת הגז, יתהפך מיצובישי אנטר המרכז פתח תקווה והרג אישה,הנהג טען שיש לו פתאום בעיה בדוושת הגז, בטח היה מאוד מבואס שלא קנה בזמנו היילקס, כך הסיפור עוד היה נשמע אמין.

בכל מקרה, מה שאני בא לומר, ואם יש לך איזה חשש, תתחיל קודם לבדוק.

אולי הבעיה היתה בכלל בתחזוקה, הרי כל חלק יכול להכשל ולגרום לתוצאה לא נעימה.

אולי המוסך החליף לך סתם את מערכת ה ABS ומה שפתר את הבעיה זה שמילאו נוזל בלמים על הדרך.

עם כל הכבוד לכמות הרכבים שנמכרו בארץ מהדגם הזה, אני מעריך שזה אפילו לא 3-4 אחוז מכלל הרכבים מאותו סוג שנמכרו בעולם.

לדגם הזה יש לא מעט וותק, משנת 2003.

לקפוץ אחרי איזה שהיא בעיה כלשהי, על סידרה שלמה של רכבים, לא מסתדר משהו.

 

שוב, יכול להיות שהיה איזה בעיה, אבל תבדוק את העניין לפני שאתה קופץ למחלות כרוניות.


×
×
  • תוכן חדש...