Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5118 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב,

לפני כמה ימים התקנתי חיישנים ומאז המצבר מתרוקן.

אני מקשר את המצב יישירות לחיישנים (קרה ישר לאחר ההתקנה+כאשר החיישנים מנותקים המצבר אינו מתרוקן) אבל אני לא מצליח להבין איך זה קורה.

 

את מוח החיישנים חיברתי במינוס לגוף הרכב.

את הפלוס למוח, דרך מפסק (ON/OFF), לפלוס שמקבלת נורת הרוורס שנדלקת רק בשילוב להילוך רוורס.

 

יש ברשותי רב מודד (אנלוגי) ואני יכול לבצע מדידות- לא יודע אילו מדידות עלי לעשות כדי להבין מאיפה בידיוק הזליגה.

כמו כן ברמת ההבנה ללא מדידות אני גם לא מבין איך זה קורה.

 

אשמח לקבל עזרה בנושא.

תודה מראש!

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לפי מה שרשמת אני משער:

או שלא חיברת נכון ? ואין בעיה ליבדוק את העיניין- האם התצוגה של החישנים פועל רק במידה ואתה נימצא במצב רוורס ? (אם כן חיברת נכון)

 

אם חיברת נכון לא צריך להיות זליגת חשמל כי החישנים פועלים רק במצב רוורס שזה אומר ש-רוב הזמן לא מגיע אליהם חשמל (פלוס)

 

לגבי הרב מודד,

שלב אותו למצב 12 וולט מתח ישר ותיבדוק את הפלוס ומינוס של החישנים ותיראה אם מגיע אליהם חשמל שהידית הילוכים בניוטרל או פרקינג.

אם הרב מודד מראה 0 סימן שאין מתח כלומר לא מגיע אליהם חשמל כלומר אין להם אפשרות לימשוך חשמל ולרוקן את המצבר.

 

אם עדין יש לך ספקות נתק את הפלוס של ערכת החישנים ותנסה כמה ימים ותיראה עם עדין יש בעיה של זליגה.

בהצלחה רז.

פורסם

תודה רז!

את החיבור ביצעתי לנורת רוורס דרך מפסק לשליטה ידנית על החיישנים למקרה והם יעצבנו אותי ביום מן הימים. וכן כאשר המפסק סגור והרוורס משולב רק אז הצג נדלק והחיישנים מתריעים.

 

והעניין הוא שכאשר אני פותח את המפסק הכל בסדר והמצבר אינו מתרוקן.

 

לגבי בדיקה בעזרת רב מודד, 12v לא מראה אף תוצאה המחט יציבה כל ה0. אולי למדוד זרםע״י ניתוק וחיבור הרב מודד כאילו הוא חלק מהמעגל ולכוון אותו למדוד אמפרים?

 

תודה!!

פורסם

זרם נימדד באמפר

אצלך ברכב יש בערך 45-70 אמפר

הרב מודד אם אני זוכר נכון עד 16 אמפר.

כלומר תישרוף את הרב מודד.

מה שכן אתה יכול ליבדוק את המתח הוולט בין החיבורים.

 

אשמח לדעת למה לדעתך יש לך זליגה ברכב ? מה הכוונה המצבר יתרוקן ?

אתה מניע עם כבלים ?

 

באיזה רכב מדובר ?

רז...

פורסם

בהודעה הראשונה הסברתי למה לדעתי יש זליגה.

המצבר מתרוקן כאשר החיישנים מחוברים.

מתרוקן הכוונה שלא ניתן להניע את הרכב כי אין סטרטר.

וכן, מניע בעזרת רכב אחר וכבלים.

 

מה הכוונה בלמדוד מתח בין החיבורים?

בין אילו חיבורים המצבר או הבין הפלוס למינוס של החיישנים?

 

תודה רבה רז!

פורסם

קראתי את ההודע שלך שוב.

 

1.תנסה לנתק את הפלוס של החיבור למנורה ליום יומיים ותיראה אם המצבר מיתרוקן.

 

2.נסה ליבדוק ליפני זה אם אולי יש משהוא שנישאר דולק ברכב שפורק לך את המצבר.

 

3. אם המכשיר לא עובד שהרכב אינו בתנוע ושהרכב לא במצב רוורס אז לפי התאוריה אינו מושך חשמל.

 

4. מהיכן אתה בארץ אם מהמרכז אשמח לנסות לעזור לך.

 

שוב נתק את כל החיבורים שחיברת ליום יומיים אז תעדכן.

בהצלחה רז.

פורסם

את הפלוס לחיישנים חיברתי דרך מפסק לפלוס של המנורה. ולכן כאשר המפסק סגורה החיישנים עובדים, וכאשר הוא פתוח הם לא מקבלים פלוס ולכן גם לא עובדים (המצב לפני ההתקנה)

במצב שהמפסק פתוח (המצב לפני) המצבר אינו מתרוקן. אין צרכנים חדשים או פועלים- המנורות בעיקר לדים וגם הם מכובים.

 

3. אמת וגם אני לא מבין את המצב לכן פניתי מלכתחילה לעזרת חברי הפורום בפתרון התעלומה.

 

אני לא מאזור המרכז.

תודה רבה רז!

פורסם

להבנתי, מפסק:

פתוח- לא עובד.

סגור -עובד.

עד כאן הכל בסדר.

 

קצת קשה לי להבין ואני יסביר:

אם החיישנים לא מקבלים זרם\מתח אז הם לא צורכים כלום נכון.

אם הם לא צורכים כלום אז איך הם מפרקים את המצבר ?

 

תנסהשוב,

1.לכבות את הרכב.

2.ליבדוק (שהרכב כבוי) אם מגיע מתח\זרם גם לחיישנים וגם לתצוגה שלהם(ליבדוק פעמיים בשני הקודות חיבור)

3. אם כן(כלומר יש מתח) משהוא לא מחובר נכון- אולי חיברת לאחד הפלוסים של האזעקה.

4. אם אין מתח\זרם אז הם לא צורכים כלום והבעיה נובעת מימקום אחר.

5.אשמח אם תצלם את החיבורים שעשית ותעלה תמונה לפורום=יהיה יותר קל לעזור לך.

 

ממליץ לך אולי לעבוד עם מנורת ביקורת בצורת לד היא רגישה יותר.

לא סיפרת לי באיזה רכב מדובר?

אולי יש שם זרם מיתחלף.

רז...

פורסם

רז- זו בידיוק הדילמה שלי והשתגעתי מזה. ההילוך לא משולב לרוורס ומכאן אין פלוס לנורת רוורס ולכן אין פלוס גם לחיישנים.

אם אין פלוס לחיישנים איך הם צורכים מתח/זרם מהמערכת?

 

מצ"ב צילומים של החיבורים.

כאשר הכבל האדום בתמונה השניה הוא חיבור הפלוס והשחור שצמוד אליו הוא המינוס. - השחור מחובר יישירות למרכב (מינוס מצבר).

האדום מחובר למפסק (ON/OFF), המפסק מחובר לכבל הלבן. הכבל הלבן מחובר לכבל הירוק אשר מספק פלוס למנורת רוורס (נבדק ע"י נורת ביקורת שהפלוס מתקבל רק כאשר משולב הילוך רוורס ורק כאשר יש סוויטש).

 

 

asix

לאיזה סכמה אתה מתכוון?

לחיישנים או לחיבורים שעשיתי?

IMG_0498.jpg

IMG_0501.jpg

פורסם

תיראה התמונות ניראות בסדר וגם החיבורים,למרות שקשה עדין להבחין.

 

האופציה היחידה שעולה לי כרגע בראש זה לקחת מינוס מהמנורה עצמה ולא מיגוף הרכב.

 

שוב כניראה יש כאן משהוא שאנחנו מפספסים,

בתאוריה צרכן שאין עליו מתח לא יכול לצירוך חשמל\זרם\מתח ולכין אין כוח בעולם שזה מה שגורם לך להיתרוקנות המצבר.

 

ניתן לבצע עוד בדיקה:

תיצטרך ליקנות שעון שמראה אמפר ולחבר את הפלוס של המצבר דרכו, שכלום ברכב לא עובד לא עזעקה ואפילו לא שעון וליראות כמה אמפר עובר דרכו.

ואז תידע עם יש צרכן שגומר לך את המצבר.

 

סתם שאלה אתה מניע עם כבלים בבוקר?

אולי המצבר על המזל שלך מזייף?

שוב איזה רכב מדובר?

רז...

פורסם

שלום רז,

גם אני חשבתי (מרוב ייאוש) לקחת מינוס מהמנורה ולא מהגוף אבל זו מחשבה מטופשת לדעתי. כי כנראה אותו המינוס מתחבר לגוף כעבור עוד 1/2 מטר כבל.

 

אין צרכנים ברכב כאשר הוא מכובה ומפסק החיישנים פתוח גם הוא.

אין צורך בכבלים להנעה כאשר מפסק החיישנים פתוח.

כאשר הוא סגור ("חיישנים מופעלים")- יש צורך להניע בעזרת כבלים.

 

מדובר באלמרה. המצבר מציג מתח תקין (כאשר המפסק פתוח והחיישנים אינם במעגל).

אלך לנסות לבצע מדידה נוספת.

פורסם

כן, סכימה של החיבורים שעשית.

איך חיברת את המפסק, ואיך חיברת את החיישנים.

אולי לפי הסכימה נוכל לראות משהו לא נכון בהתקנה.

המפסק ששמת זה מפסק בעל 2 הדקים?

פורסם

מפסק מספר 1 - ידית הילוכים.

מפסק מספר 2 - המפסק שהתקנתי לכשיימאס לי מהחיישנים.

נורה מספר 3 - נורת רוורס.

קופסא מספר 4 - מוח החיישנים.

 

המפסק הוא בעל 2 הדקים.

 

תודה רבה!

default.jpg


×
×
  • תוכן חדש...