Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5331 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי VOLVO S80 T-6 מודל 2001.

הרכב יד ראשונה שמור מאד ומטופל אך ורק במוסכים מורשים.

היום בערב הרכב כמעט החזיר את נשמתו לבורא ואשמח לקבל את חוות דעתכם לגבי התקלה שהתגלתה.

 

במכסה השסתומים העליון (מצורפות תמונות ) קיימים שני מיכסים ממתכת .

שמתי לב ביומיים האחרונים שיש הזעה קלה מאחד המכסים והתכוונתי לבדוק את הנושא בתחילת השבוע

אבל לצערי היום בעת נסיעה כנראה המכסה (המסומן באדום) עף כששמן משפריץ לכל הכיוונים וכמובן גם על הסעפת

העליונה של האגזוז ,דבר שגרם לעשן רב כתוצאה משריפת השמן ולדלקה קטנה שלמזלי הצלחתי לכבות לפני שהתפשטה

לכל הרכב.

קודם כל אשמח להבין מה הסיבה בכלל להימצאותם של המכסים (אולי מיועדים לפריצה במקרה של לחץ?)

ומה יכולה להיות הסיבה להיווצרות התקלה מלכתחילה ?

מחכה לתשובותיכם גם כדי להבין מה קרה וגם כדי לדעת איך לפעול הלאה....

תודה מראש.

VOLVO 3.JPG

VOLVO 4.JPG

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

פורסם

לרוב מכסאות מהסוג הנ"ל הם פקקים רגילים לאטימה כתוצר לוואי של תהליך יצור החלק או להצבת כלים יעודיים לצורך תחזוקה (תזמון, ראש מנוע וכ').

אני מניח שניתן להחליפן בניפרד וזו לא עבודה מסובכת מידי לאור נגישותן הקלה.

 

כדאי לאמת מידע זה עם מומחי וולוו.

פורסם

עדכון : לאחר שיחה עם מנהל עבודה באחד ממוסכי וולוו המורשים אכן כנראה מדובר על שני מכסים ממתכת שאין להם שום תפקיד קריטי . מכסה שכזה אמור לעלות בסביבות 40 שח לכל היותר ותפקידו מסתכם באטימה של הפתח במכסה השסתומים . המכסה צריך להכנס בלחץ כשצריך לשים מסביבו סיליקון יעודי לאטימה מושלמת . הסיבה שהמכסה עף בעת נסיעה היא כנראה שהוא לא היה אטום לחלוטין ודי הזיע ורק חיכה להזדמנות לטייל קצת ....

הוזמן מכסה חדש כששאריות השמן שעף החוצה נוקו ביסודיות כשיש צורך להמתין לפחות יום אחד לפני התחלת נסיעה על מנת לתת לחומר האטימה להתייבש כראוי .

 

נ.ב

אחד ממנהלי העבודה מהמוסכים הגדולים של הרשת טען בעקשנות שאני חייב לגרור אליו את הרכב לצורך העבודה ושיש לפרק לדבריו חצי מנוע וזה סיפור לא זול ודי מורכב כשבמוסך אחר הובהר לי שמדובר בסך הכל בפקק ואין כל בעיה עם קצת רקע טכני לסדר את הבעיה לבד .... חשבו שנפלו על איזה קרפיון ...מסתבר שיש עדיין לא מעט חולרות בענף ....

 

ומילה לסיום , שאפו ל-danniel מנהל הפורום על ניהול אמיתי בלי לעגל פינות ....:-D

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

פורסם

המכסים הללו נמצאים במכסה השסתומים משמשים כפקקים בלבד.

 

הפתחים הנמצאים במכסה השסתומים, קיימים שם עקב כך שמכסה השסתומים מתאים למספר דגמים של מנועים, שנמצאים במספר דגמים של רכבים , ולכל אחד מהם פתח מילוי השמן נמצא במקום אחר.

ואת הפתחים שלא בשימוש סוגרים במכסים מהפח .

 

במקרה שלך שאחד המכסים עף ממקומו יש צורך לבדוק את נשם המנוע ואם הוא לא סתום, וכן את לחץ העוקה אם הוא לא גבוה מידי ולפי כך להחליט מה קורה בהמשך.

 

יעקב

סימל יעקב

מנהל מוסך - מומחה וולוו הונדה

מדריך ירי מעשי בשעות הפנאי.

פורסם

תודה יעקב על העזרה.

הרי הרכב הוא עם 272 כ"ס ודי חזק,האם יש משמעות לכך שברוב שנותיו נהגו עליו בצורה די עדינה ובשבוע האחרון התאמץ יותר ממה שהיה רגיל ?

ושאלה נוספת, האם קל יחסית להחליף את תושבת הגומי העליונה שנראית בצילום בעצמי ללא צורך לאשפז את הרכב במוסך ?

ידיים טובות וקצת ידע טכני יש לי.

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

פורסם
לא נעים בכלל

אבל בואנה, קבל שאפו על ניקיון המנוע. מלוקק אששש

סחתיין

 

 

 

אני אחפש תמונות של אאודי 80 2000 סמק מודל 1992 שהיתה לי בעבר ואז תראה מה זה נקיון .... הייתי חולה בראש , אם היתה שלולית על הכביש הייתי מוכן לעשות עיקוף עצום רק כדי לא ללכלך את הרכב ...

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

פורסם
לM1963: שים לב לדברי יעקב סימל. עיניין הלחצים של השמן ראוי לבדיקה.

 

מה המשמעות המעשית מבחינתי ? מאיפה להתחיל ? יש קשר לתקינות או אי תקינות של הטורבו ?

הרכב בסהכ חזק מאד ועושה רושם שהכל תקין ועובד כמו שצריך , אשמח לקבל הכוונה ...

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

פורסם

הרי הרכב הוא עם 272 כ"ס ודי חזק,האם יש משמעות לכך שברוב שנותיו נהגו עליו בצורה די עדינה ובשבוע האחרון התאמץ יותר ממה שהיה רגיל .

 

לרכבים אין הרגלים, זאת מכונה סה"כ.

 

בקרירה הקצרה שלי בת 30 שנה בוולוו לא נתקלתי בפקקים שעפו מהמנוע סתם בגלל שהתרופפו.

אלא רק בגלל לחץ עודף שקיים במערכות.

במידה ואתה רוצה לבדוק את לחץ העוקה שלך, גש לבעל מקצוע שמכיר מה זה וולוו כדי שיבדוק לך את הבעיה.

 

בהצלחה

 

יעקב סימל

סימל יעקב

מנהל מוסך - מומחה וולוו הונדה

מדריך ירי מעשי בשעות הפנאי.

פורסם

יעקב,

ברור לי שרכב הוא בסך הכל מכונה...

מה יכול לגרום ללחץ עוקה גבוה ? או לחץ עודף במערכות ? עודף שמן ? אין לי ספק שרופא מוסמך צריך לראות את הפציינט ואקמול כנראה לא יספיק אבל אני שואל את השאלות על מנת להיות מודע לדברים מראש ( חוץ מייצר הסקרנות שלי ) ולא לאכול כמו טמבל את הלוקשים שיכולים להאכיל אותי ולהכניס לי בסוף את כל הצינור...

הרבה תודה על המענה והסבלנות .

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

פורסם

עשיתי קצת חיפוש בשרשורים ישנים ומצאתי את התשובה של - danniel לעניין הנ"ל לטובת אלא כמוני שלא ממש מבינים:

 

 

מערכת הנשם נועדה לשחרר את הלחץ החיובי בחלקו התחתון של מנוע הנקרא בית הארכובה.

בזמן עבודת מנוע נוצר בבית הארכובה לחץ עקב פעולת הבוכנות העלות והיורדות. (הנפח אומנם נשאר זהה אך שינוי הלחץ תמידיים). חלק מהלחץ מגיע גם משחרור גזי פליטה דרך הטבעות בוכנה במצבי פעולה מסוימים של המנוע או כאשר המנוע בלוי.

לחץ בבית הארכובה עלול לגרום לדליפות שמן מואצות ולפינוי חום מועט של השמן, להתחמצנותו המזורזת ולקשיים בחזרת השמן מנוע מראש המנוע.

 

ע"י מערכת של שסתום בקרה או חרירים מדודים וצנרת אויר מפונה הלחץ לעבר יניקת האויר של המנוע, אדי השמן עוברים בדרך בקולט נוזלים שמבצע תהליך הפרדה מהשמן, וממשיכים לעבר סעפת היניקה היניקה ונשרפים בתהליך הבעירה של המנוע.

 

כל יצרן ושיטותיו לאופן פעולה המערכת וכדי לתחזק אותה יש לפעול עפ"י הוראותיו, אם זה לבדוק כי קולט הנוזלים תקין, החרירים אינם סתומים או שסתום הלחץ החיובי (PCV) תקין.

 

לגבי לחץ עוקה גבוה, אם תקח מד לחץ ותחבר למדיד השמן אתה אמור לקבל קריאה של אפס כאשר המנוע תקין ומערכת הנשם תקינה, ולפיכך כל קריאת לחץ חיובית תהיה "לחץ עוקה גבוה".

מספר המשתמשים המחוברים הרב ביותר אי פעם היה :-D1963 1/4/08 ב- 17:54.

×
×
  • תוכן חדש...