Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5362 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בעיניי הלא מקצועיות (אבל ביצעתי מספר החלפות פחמים) הפחמים אינם גמורים. אני מהמר על קצר בסלילי הרוטור. אביב אבחן זאת בהצלחה במנוע שואב אבק שהיה לי ושאלתי עליו פה בפורום. מאוחר יותר קרתה לי תקלה דומה בפטישון בוש ירוק. הסימפטומים בכל מקרה דומים - ניצוצות כמו זיקוקין, עשן וריח, עבודה "מגומגמת" והעדר מומנט. את הקצר מאבחנים במדידת התנגדות.

 

יובל, אלה בדיוק הסמטומים שהיו לי במנוע ההליכון ואצלי התקלה הייתה נתק.

סלילי המנוע בנקודת החיבור לקולקטור התנתקו, עבודה עדינה עם מלחם פתרה את הבעיה וכרגע המנוע עובד (טפו, טפו) בצורה תקינה מעל לחצי שנה.

 

אתה בטוח שזה קצר ולא נתק?

פורסם

יובל, הפעם יש לי תחושה שאתה טועה (יתכן גם שהטעות אצלי - אינני משוכנע לחלוטין).

 

הפחמים נמצאים במרחק של 180 מעלות אחד מהשני, סלילי המנוע מחוברים ברצף בצורה שכל סליל מחובר על פחיות סמוכות בקולקטור.

בצורה הזו יש רצף חשמלי בין הפחמים, כאשר המעגל נסגר משני הצדדים של הקולקטור (מקווה שאני ברור בנקודה הזו).

 

בזמן קצר ההשפעה תהיה זניחה כי סליל אחד יצא מהשירות ושאר הסלילים שבאותו צד ימשיכו לעבוד.

נתק ינטרל את כל הצד והמנוע יפעל על חצי הספק וגם ייצר ניצוצות כשהפחמים יחברו מחדש את החצי המנותק (כתוצאה מסיבוב המנוע הניתוק ישנה את המיקום שלו ביחס לפחמים).

 

מה דעתך?

פורסם

אתה צודק בתיאור.

 

במדידת ההתנגדות בין הלוחיות (180 מעלות ברוטור) נמדדים כמה אוהמים בודדים. מסובבים מעט ללוחית הבאה - מספר דומה, מסובבים עוד מעט, ויש קצר - 0.1 אוהם. רק בין זוג אחד של לוחיות נמדד קצר מה שגורם לכך שפעם בסיבוב הזרם בין הפחמים מזנק, נוצר ניצוץ וריח שריפה.

:turn-l:
פורסם

יובל, ישנם מקרים שבהם הסליל מחובר בין שתי פחיות צמודות, כאשר על כל פחית מחובר סופו של סליל א' ותחילתו של סליל ב'.

 

כך זה אצלי במנוע ההליכון - בוודאות.

 

לכן בין הפחמים תראה התנגדות של 5 אוהם וככול שתתקרב עם הדק מד ההתנגדות, תראו את הקריאה הולכת ויורדת כתלות במס' הסלילים שבין הדקי המודד.

פורסם

לא יודע (למען האמת - לא זוכר את הלימודים בנושא :oops:). מה שמדדתי היה מספר אוהמים בין לוחיות מנוגדות (180 מעלות) וקצר בין זוג אחד.

:turn-l:
×
×
  • תוכן חדש...