Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

וואחד פח זבל הרכב הזה. אם הוא היה טיפה יותר מחורבן הוא היה מגיע לרמות האגדתיות של הקנגו והמגאן ימח שמן (שתיהן היו ברשותי, למרבה הצער). אני עם אחד כזה מרגע קריעת הניילונים בסוף 2008. היום עם 180000 ק"מ בתנאים קלים, רובם ככולם בינעירוניים.

גם היום אני עם רכב חלופי, לאחר ששוב התקלקלה הנבלה, אתמול בלילה ב0030 בכביש 6. נדלקה נורת תקלת מנוע, הטורבו הפסיק לגדוש והמנוע לא עובר 2500 סל"ד.

סינכרון של הילוך שלישי נגמר אחרי 400 ק"מ מרגע קבלת הרכב.

הפסקתי לספור כבלי מצמד. אחת הפעמים שהוא נקרע גרמה לי לנסוע מראש פינה עד שדה התעופה ללא דוושת מצמד, כולל פקקים.

גומיית צנרת אינטרקולר נקרעה, חיישן לחץ מסילה משותפת התפגר, דלת הצד לא הסכימה להיסגר, ואלו רק התקלות המשמעותיות, שהצריכו גרירה או החלפה מיידית של הרכב. את הקטנות הפסקתי לספור.

גם כשהוא נוסע, אם זה לא כבל מצמד שהוחלף ממש לפני שבועות מעטים, עוצמת הלחיצה על דוושת המצמד מזעזעת.

 

אללה איסטור.

 

אם הסיריון בן ה5 של אשתי, עם עבר של השכרה, או ההיילקס בן ה17 שלי, עם יותר מ 400000 ק"מ ועבר שחור של רכב חברה ומעבר המעלות הקשים ביותר בשבילי הארץ היו חולמים לעשות ביחד 5 אחוז מהתקלות שהברלינגו מייצר הם היו מזמן חוטפים ממני בעיטה ב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 289
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבלמים האחוריים (תופים) עדיין לא הוחלפו, הם נבדקים בכל טיפול ובנתיים לא היה צורך בהחלפה.

 

במזג אוויר קר ניתן לפעמים להבחין בפעולה "לא עגולה" של המנוע בדקות הראשונות.

יתכו וזה בגלל שכמה מצתי להט לא פועלים.

 

בתנאים נסיעה סבירים, הבלמים מאחורה יכולים להגיע ל 200K ללא החלפה - לכן קיימת סבירות שאתה נוסע הרבה ולא "מספיק" עמוס בשביל לגמור אותם :lol:

הפעולה הלא חלקה של המנוע אכן יכולה לנבוע ממצתי להט גמורים, אורך חיים של מצת להט הוא ממוצע של 100K ק"מ, לכן זה דיי הגיוני.

 

במנועים האלו (1.6, של פורד) קיימת רגישות מאוד גבוהה לנושא הטיפולים שהרכב עובר, ובחלק מהמקרים המנועים פשוט "נגמרים" כתוצאה מבוצה שסותמת את הרישתית של מעבר השמן לטורבו. בד"כ אם הטורבו הולך כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה מאוד שגם הרשת התחתונה של משאבת השמן סתומה למחצה וזה אומר שהמנוע ימות בקרוב מאוד.

לצערי, שגרת טיפולים כמו שקבע היבואן\יצרן (כל 20K) לא מתאימה למנוע הזה - וזו אחת הסיבות שלעצמי חיפשתי את המנוע הקודם (2.0HDI) שהוא מוצלח יותר בכל מה שקשור לאורך חיים ורגישויות אחרות.

 

המנוע הקודם (2.0) של PSA היה מחזיק באותם תנאים כ 400-500 אלף ק"מ ללא פתיחה אם לא עבר טראומה (התחממות או מזרקים שהתפגרו ולקוח שחסך בהחלפתם). מנוע זה לא סבל מבוצה כי היה עובר טיפולים כל 15K והמקפידים עושים גם כל 10K ואגן השמן שלו גדול יותר בכ-20%-25% יותר מזה של ה 1.6 (מה שמותיר פחות מקום ל"טעויות" של בוצה). באופן "מפתיע", בג'אמפי עם אותו המנוע 1.6 של פורד (אבל בעל הספק גבוה יותר וטורבו עם גיאומטריה משתנה), אין תופעות שכיחות של בוצה (ראיתי מנועים של 280-300K ק"מ ללא פתיחה) הודות לאגן שמן גדול יותר.

 

קיימת בעיה נוספת עם כבלי המצמד בדגם הזה, שהינם רגישים + המכונאים לא יודעים לכוון אותם כמו שצריך. המצמדים נגמרים יחסית מהר ונדרשת החלפתם. נושא כיוון הדוושה הוא נושא שכיח מאוד בו המכונאים אינם מקפידים על כיוון נכון ובכך הם נהרסים מאוד מהר. זו בדיוק הסיבה שהיצרן דוחה תביעות אחריות מישראל בכל מה שקשור לכבל מצמד, עד שהוא מצליח "להוכיח" שאכן מדובר בפגם ייצור או תקלה נקודתית אחרת.

 

דווקא בדגמי ה B9 החדשים יותר - היצרן השכיל לשים מנגנון הידראולי למצמד ובכך נפתרה הבעיה של דוושות נתקעות ומצמדים שהולכים אחרי 60K ק"מ. כנ"ל גם ב C4, מנגנון הידראולי.

 

עם השנים הוציא היצרן הנחיה לפרק את צינור הזנת השמן לטורבו, לקדוח את הרישתית שקיימת בו, לנקות את הצינור היטב ולחבר בחזרה עם ברגים חדשים ואטמים חדשים בין הצינור לבלוק\לטורבו.

 

אגב, אפילו ב WIKIPEDIA מציינים שדווקא בדגמים עם ה FAP (מה שאין בדגמים המדוברים בשירשור זה) ו EGR (ברור שיש EGR בכל הדגמים האלו) יש בעיה עם הנושא הזה - הנה ציטוט:

The engine must be run with a lowSAP oil because of the nature of the particulate filter and exhaust gas recirculation valve. Even short periods of running with incorrect oil can cause sludge to rapidly accumulate and block, in particular, turbo oil feed pipes which will then leave rapidly to turbo failure. As a result of this, manufacturers have issued detailed guidance on changing the oil of the DV

 

באופן כמעט מפתיע לחלוטין, רוב המכוניות שיש בהן תקלות - הן תקלות מכאניות או כשל מכאני ברכיב מסויים - למרות הסברה שרכבים כאלו הם בעלי אלקטרוניקה מסובכת ו"בעיות חשמל".

עם שיגרת טיפולים נכונה ומעט דגש על נושא המצמד, הרכב יכול לגלות אמינות מעולה (הדגם הקודם עם מנוע ה 2 ליטר אכן נחשב ליותר אמין מבחינה מכאנית וגם שם המכונאים לא ידעו לכוון את הכבל מצמד וחלק מהרכבים סבלו קשות מהחלפות כבלים תכופות יחסית, אבל לא כמו ב 1.6).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, תודה על המידע.

חשבתי כבר מזמן להתחיל להחליף שמן בין הטיפולים כל 10.000 ק"מ, אבל גם כך האוטו נכנס לטיפול כל 4 חודשים בערך, ואני באמת נוהג רגוע ועם אחוז גבוה של נסיעות בינעירוניות.

 

כבל מצמד בינתיים הוחלף רק פעם אחת. בכל מקרה, קניתי כבל ספייר וזרקתי בבגז'.

 

במכוניות קודמות שלי מצמדים החזיקו המון, למשל בקנגו שהייתה לי מקודם החלפתי רק בסביבות 300 אלף קילומטר. למדתי עם השנים לצאת מהמקום בסל"ד הכי נמוך שאפשר, ולהוסיף גז רק אחרי שהמצמד משולב לגמרי.

 

אגב, בתקופה האחרונה היבואן עבר להשתמש בשמן 5w30 במכוניות האלו, במקום 5w 40 שהיה בשימוש קודם.

 

אגב 2, אני גם רציתי את ה 2.0 ליטר HDI, שהוא באמת פחות רגיש, אבל ב 2009 כבר לא שיווקו אותו.

 

 

חנן - הייתה לי גם קנגו, מכרתי אותה עם 325 אלף קילומטר, ועד איזור 200 אלף היא הפגינה אמינת טובה. אחר כך פחות.

נדמה לי שנגררה רק פעם אחת עקב תקלה. ולפני כן היו עוד שתי ברלינגו מודל 97, אבל אלו לא היו יד ראשונה ולתקופה של שנה בערך כל אחת. באחת מהן הלך והתקלקל כל מה שאפשר, והשניה הפגינה אמינות מופתית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על המידע

אולי אוכל להוסיף קצת מידע על הברלינגו שלי מודל 2006 1.6HDI יד שניה מליסינג

אצלי הוא משמש כרכב משפחתי אז ממוצע קמ שנתי עומד על 22K

רוב הנסיעות עירוניות (הסעות ילדים, עבודה, סידורים) והמיעוט בינעירוני.

מטופל במוסך מורשה יבואן (פוספלד בכפ"ס) כל 15K קמ.

סבל מתקלות רבות בשנתו הראשונה אצלי כיוון שחב' הליסינג חסכו בהוצ' על חשבון איכות טיפול (בעיקר שמן כי מצאו המון בוצה בעוקת השמן)

לפיכך החלפתי מנוע בדצמ' 2009 ומאז ( טפו טפו וknock on wood) מלבד כבל מצמד שהוחלף ביולי 2011 הכל תקין

צריכת דלק ממוצע 17קמ"ל

אהה כן הילוך שלישי אינו מסונכרן מאז ומעולם אבל אפשר לחיות עם זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני זוכר טוב, הלך לך הטורבו פעמיים, בעקבות בעיות הספקת שמן.

 

בקיצור, שכנעתם אותי. אתחיל להחליף שמן עצמאית כל 10 אלף.

 

אגב, את תקלת הסנכרון אפשר לתקן, הבעיה שזה יקר, נדמה לי 9 שעות עבודה לפי שעתון היצרן.

גם אחרי התיקון זה "לא משהו", ואין אפשרות לבצע החלפות מהירות, אבל לפחות זה נסבל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ב 117 אלף הופיע רעש בבלימה. הרפידה הימנית חיצונית נשחקה "עד הברזל" והרסה את הדיסק.

 

הרפידות והדיסקים הוחלפו, אך בטיפול 140 אלף הרפידה הימנית חיצונית שוב הייתה דקה ושחוקה יותר מהאחרות.

הרפידות הוחלפו שוב, הנושא במעקב.

הנתונים מצביעים על משאבה "תפוסה". לך למוסך, בקש שיפרקו את הברקס ואת המשאבה, שיוציאו את הבוכנה של המשאבה, כן כן שיוציאו אותה, למרות שמוסכים רבים לא אוהבים לעבוד קשה, שישייפו היטב עם נייר זכוכית את הבוכנה של המשאבה ואת הבית קיבול שלה, + שטיפה יסודית בסיום + שימון או גירוז רציני ואז תראה (להערכתי) נפלאות.

 

אה, שיגרזו גם את הצירים שעליהם נע כל העסק הזה.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עברה עוד שנה, הגענו ל 200.000 קילומטרים.

 

קליפר קידמי ימני הוחלף, עדיין הרפידה החיצונית נשחקת בקצב יותר מהיר מהפנימית, אבל לא כמו שהיה קודם. לאחר 18.000 ק"מ יש הפרש של כ 1.5 מ"מ בעובי בין פנימית לחצונית.

 

 

בלמים אחוריים (תוף) הוחלפו פעם ראשונה ב 180.000. הורכב משהו תחליפי ויש שריקה מהאחוריים בבלימה.

 

 

בערך ב 160.000 התחיל לחדור ריח האגזוז לתא נוסעים, דרך פתחי מיזוג.

 

אובחן אטם של אחד המרססים דולף .האטם (קיט אטמים) הוחלף, תיקון זול ופשוט.

 

הוחלפה תושבת גומי לצינור יניקת אוויר (23 ש"ח).

 

הוחלפו נורות בפנל מזגן.

 

קיים זמזום עדין ממערכת פליטה, שנשמע רק בסל"ד סרק.

 

כבל קלאץ' קצת נתקע.

 

 

 

זהו.

 

כל שאר המכלולים עדיין מקוריים, אין שינוי בצריכת דלק (1 ל 16.5), צריכת שמן בערך 0.5 ליטר ל 20 אלף קילומטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום,טפו טפו מגלה אמינות טובה.:-)

אשמח לדעת מחירי טיפולים ואם אפשר לדעת מה נכלל בהם.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לאכילת הרפידות - תמסור למוסך שלך שיבדוק את הכיוון של הפין במרכז הבוסטר בלמים.

יש לפרק 2 ברגים של המשאבה המרכזית ולסובב את הפין המרכזי של הבוסטר. זו תקלה מוכרת בדגמים האלו וגם אני נתקלתי בה בעבר (ברכב אחד ספציפי שהיה מטפל אצלי במוסך) ושום דבר לא עזר (קאליפר, צנרת וכד') עד שטיפלו בכיוון של הפין.

מוזר לראות שהמוסך המטפל לא מכיר את הבעיה הזו, אולי כדאי שתגיד להם שיצרו קשר עם המחלקה הטכנית של לובינסקי להוראות מדוייקות.

 

דרך אגב, התקלה הזו מלווה, בד"כ, בתזוזה מעט קשה יותר (עם כי לא תמיד מורגשת בגלל עוצמת המנוע) בתחילת נסיעה (לרוב שמים לב שכאשר עוזבים את הבלמים, הרכב לא מתדרדר כלל).

 

כל היתר - נורמלי לגמרי (בלמים אחוריים מחזיקים כ 200K, אצלך 180K וזה בסדר), האטימה של האינג'קטורים היא תופעה מוכרת בדגמים עם המנוע הזה (DV6).

 

אם מדובר במנוע מקורי, יהיה מעניין לראות את הסיכום שלך בעוד 100K נוספים (האם המנוע, האינג'קטורים והטורבו ישרדו).

 

תודה על השיתוף

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לאכילת הרפידות - תמסור למוסך שלך שיבדוק את הכיוון של הפין במרכז הבוסטר בלמים.

יש לפרק 2 ברגים של המשאבה המרכזית ולסובב את הפין המרכזי של הבוסטר. זו תקלה מוכרת בדגמים האלו וגם אני נתקלתי בה בעבר (ברכב אחד ספציפי שהיה מטפל אצלי במוסך) ושום דבר לא עזר (קאליפר, צנרת וכד') עד שטיפלו בכיוון של הפין.

מוזר לראות שהמוסך המטפל לא מכיר את הבעיה הזו, אולי כדאי שתגיד להם שיצרו קשר עם המחלקה הטכנית של לובינסקי להוראות מדוייקות.

דרך אגב, התקלה הזו מלווה, בד"כ, בתזוזה מעט קשה יותר (עם כי לא תמיד מורגשת בגלל עוצמת המנוע) בתחילת נסיעה (לרוב שמים לב שכאשר עוזבים את הבלמים, הרכב לא מתדרדר כלל).

 

 

המוסך מכיר, ובוצע כיוון בוסטר עוד בפעם הראשונה שהתלוננתי על שחיקה לא אחידה של רפידות.

תזוזה קשה בתחילת נסיעה אני לא מרגיש, והרכב מתדרדר בעזיבת בלמים.

 

 

עוד אציין ששלושת הטסטים הרכב עבר ללא שום הערות וללא שום הכנה לפני טסט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן סיכום מעניין מאוד.

 

לדעתי עכשיו אתה נכנס ל״אזור המעניין״ של חיי הרכב, כלומר האזור שבין 200 ל-300 אלף קילומטרים. כמה אתה עוד מתכוון להחזיק ברכב הזה?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לפרט קצת יותר על עלות הטיפולים? ז"א להכניס מחירים ליד כל חלק?

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...