Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[205 פוראבר 95'] הגדלת חישוקים וחתך צמיגים


Lythos
שימו לב! השרשור הזה בן 7073 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ג'אנט 19 כבר ישפיע רבות על ההתנהגות ....

ג'יפ.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא יודע איזו נאבה יש ב-205 שלך, אבל תבדוק שהג'אנט "מתלבש" על הנאבה לפני שאתה קונה. יו יו.

אם בנאבה שלך ישנו ציר שבולט ממנה - תצטרך להחליף גם אותה.

שימו לב שימו לב.

WORD. 8)

 

עכשיו אני לפחות מבין שיש לי בעיה. אם מישהו פעם הרכיב ג'נטים 14" של 205 GTI על 205 פוראבר 95', או שיש לו הכרה אנציקלופדית של צורת הנאבה ב-205 כזו מול GTI, או תמונות העלולות לספק רמזים בנושא, ויכול לאשר האם אני קונה את הג'אנטים הנכונים או שעלי להודיע מיד למוכר שאני אידיוט - אני מציע בתמורה, באופן חד פעמי, השתפכות רבתי של מחמאות על אופיו הפנימי והחיצוני בפומבי מעל דפי הפורום.

 

לגבי עניין הקוטר - זה כבר בדקתי מתמונות ותיאורים של רכבים בחו"ל. זה מתאים.

 

ראיתי מספיק 205 רגילות שהותקנו עליהן חישוקים של GTI, לא נראה לי שאמורה להיות בעיה בנאבות.

תמיד אפשר לבדוק במפגש אם זה מתאים, אולי ככה רזי יואיל בטובו להגיע למפגש. :twisted:

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידה של 205 GTI תתלבש יופי על 205 FOREVER ועשו את זה בעבר ללא בעייה

 

בקשר לרישוי אני לא יודע

אבל סביר להניח שמשרד הרישוי יאשר את זה בגלל שהמידה מופיעה על דגם ה- GTI

למרות שאלו הם שני מכוניות השונות לחלוטין!!

 

הבעייה היותר רצינית שאתה מריך לקחת בחשבון היא ברגע הגדלת המידה מ-14"

ל- 15" יווצר עומס גדול יותר על הצריות והמשולשים והבלאי יהיה הרבה יותר גבוה!!

 

בצורה מורגשת!!!

 

וקח את זה בחשבון כי צריות ומשולשים זה עסק יקר!!

 

מקווה שעזרתי!

שחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ואתה לא מחפש צמיג חסכוני, אלא אחד שאוחז, לך על יוקהמה A539, חפש אותם באוטו דיפו. צמיג מעולה לדעתי!

 

גיא.

 

אני יודע שאצלנו בסניף (סניף ירושליים החדש) יש 14.5% הנחה על צמיגי יוקהמה. בדוק בסניפים אחרים.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידה של 205 GTI תתלבש יופי על 205 FOREVER ועשו את זה בעבר ללא בעייה

[...]

הבעייה היותר רצינית שאתה מריך לקחת בחשבון היא ברגע הגדלת המידה מ-14"

ל- 15" יווצר עומס גדול יותר על הצריות והמשולשים והבלאי יהיה הרבה יותר גבוה!!

תודה רבה. זה מנסיון? בכל אופן, מדובר על הגדלה מ-13" (המידה המקורית) ל-14" (המידה של 205 GTI 1.6). יותר מזה לא נכנס בלי לעשות שמות במרכב.

 

אני יודע שאצלנו בסניף (סניף ירושליים החדש) יש 14.5% הנחה על צמיגי יוקהמה. בדוק בסניפים אחרים.

שמוליק

זה בנוסף ל-1+1 או במקום?

 

אמרו לי שאין A539 במידה הזו (185/60R14). מישהו יודע אחרת?

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידה של 205 GTI תתלבש יופי על 205 FOREVER ועשו את זה בעבר ללא בעייה

[...]

הבעייה היותר רצינית שאתה מריך לקחת בחשבון היא ברגע הגדלת המידה מ-14"

ל- 15" יווצר עומס גדול יותר על הצריות והמשולשים והבלאי יהיה הרבה יותר גבוה!!

תודה רבה. זה מנסיון? בכל אופן, מדובר על הגדלה מ-13" (המידה המקורית) ל-14" (המידה של 205 GTI 1.6). יותר מזה לא נכנס בלי לעשות שמות במרכב.

 

אני יודע שאצלנו בסניף (סניף ירושליים החדש) יש 14.5% הנחה על צמיגי יוקהמה. בדוק בסניפים אחרים.

שמוליק

זה בנוסף ל-1+1 או במקום?

 

אמרו לי שאין A539 במידה הזו (185/60R14). מישהו יודע אחרת?

 

זה בנוסף ל- 1+1.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום ממצאי ועדת החקירה

 

היום, יום שלישי בשעה 17:00 התכנסה הועדה.

 

קבעתי עם אורי (Lythos205) וקספרב (קספר) אצלי.

 

 

 

 

המידה של 205 GTI תתלבש יופי על 205 FOREVER ועשו את זה בעבר ללא בעייה

 

המשפט הנ"ל שגוי.

 

פרקנו ג'אנט מהרכב שלי לבדיקת התאמה על הרכב של אורי, כדי לוודא שהוא לא קונה סתם ג'אנט שאולי לא יתאים.

 

הממצאים:

 

1. ג'אנט "14 של GTI לא מתאים לנאבה של 205 1.4 לגלגל "13.

הגלגל לא "יושב" על הנאבה בגלל הציר המקורי שלה.

בג'אנט ה-"14 אין פתח לציר, והשקע שיש בגאנט קטן מהציר של הנאבה.

הפתרון - או החלפת הנאבה (יתכן ויש צורך גם להחליף את הדיסק שצמוד לה, כיוון

ב-GTI הדיסקים הקדמיים מאווררים), או השחזה של הציר שבולט ממנה.

אני אישית נגד רעיון ההשחזה החאפרית.

 

2. לג'אנט של ה-GTI יש גוז'ונים ארוכים, הגוז'ונים המקוריים של ה-205 הרגילה קצרים

מידי.

הפתרון - או קניה אצל ג'אן של 12 גוז'ונים במחיר השערוריתי של 30 ש"ח לאחד (לפני

מיקוח), או חיפוש בפירוקיות ופנצ'ריות.

 

 

לסיכום -

 

חג שבועות שמייייח.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, עובדות קשות.

 

1. לא 12 ברגים. 16 ברגים. :roll:

 

2. לא הצלחנו לקבוע ודאית שאכן מדובר באי התאמה בין הציר לשקע בג'אנט. קספר חושב שפשוט צריך לשים קצת גריז. העיניים שלי אומרות שזה אמור להיכנס בלי בעיה. כל העסק לא סופי מספיק לטעמי.

 

נותרתי קצת באוויר, אז נמשיך הלאה: אם למישהו יש מידע נוסף בסוגיה זו, ו/או מכיר מישהו שביצע את ההחלפה הזו - נא להפנות לשרשור זה.

 

מי שיש לו מידע על ברגים לג'אנטים של 205 GTI - כאן.

 

מי שיש לו מידע על החלפת נאבות ו/או צלחות - בעיות, מחירים וכו' - כאן.

 

הרבה תודה לעוזרים עד כה, וכמובן תודה מיוחדת לרז וקספר.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב, לאחר סיום הפרויקט בהצלחה, הנה סיכום ומסקנות לשרשור הזה. אפילו שכתבתי כבר את כל סיפור העלילה באריכות, החלטתי בסוף לא לפרסם. מי שרוצה את הסיפור המלא (כולל ארבע וחצי השעות שלי אצל אנטון) מוזמן לשלוח ה"פ. להלן תקציר ופרטים חשובים בלבד - מעין "מדריך מקוצר להרכבת ג'אנטים 14 אינץ' של 205 GTI על 205 רגילה".

 

ג'אנטים 14" של 205 GTI (אלה של ה-1.6) יושבים על 205 רגילה בלי שום בעיה. הדבר היחיד שהכרחי הוא ברגי כרום ארוכים שמתאימים לג'אנטים האלה. הרגילים הקצרים לא מתאימים. חדשים עולים הרבה כסף (29 ש"ח ללא מע"מ ליחידה אצל ג'אן). מכיוון שהשגתי ברגים בדרך עקיפה, לא אוכל לספר יותר על העניין הזה. רק אציין שאם אלה ברגים ישנים שווה לצחצח ולהבריק אותם בטרם עת (במקרה שלי עם עם דרמל) - עושה פלאות למראה הכללי של ההתקנה. :wink:

 

למי שקונה ג'אנטים משומשים ולא בטוח אם הם ישרים - הג'אנט של 205 GTI הוא ג'אנט סגור - כלומר בלי חור. למי שלא מבין מה זה אומר - למכונת איזון גלגלים יש ציר שעליהם מורכבים הגלגלים. אין חור, אין להרכיב. לכן פאנצ'רמעכרים רבים יאמרו שצריך לעשות איזון דינמי - או במילים פחות מפוצצות איזון על האוטו.

 

לא כך הדבר. צמיגאי בר דעת (במקרה שלי צמיגי אורן זיתוני בשד' הר ציון - לשם הלכתי עם אנטון לאזן) יחזיק מתאם פשוט ואלגנטי שמתלבש על הציר ומחקה את צורת הנאבה בעזרת אומים. פרט חשוב נוסף שלא כל צמיגאי יאמר לכם זה שאיזון לא מגלה מפורשות אם ג'אנט עקום או לא. ג'אנט עקום לרוב מתאזן בלי בעיה מיוחדת. ההשפעה מורגשת רק בנסיעה במהירות גבוהה, ותזוהה בטרם עת רק על ידי עיניים מיומנות.

 

המידה - 185/60R14 - תקנית כמובן. לאחר ההתקנה צריך לגשת למכון רישוי לאשר ברשיון. הפרוצדורה קצרה וקלה ועולה כ-15 ש"ח. במקרה שלי עשיתי את זה בקומפיוטסט ראשון (תודה עמית. :)). דינמומטר בתל-אביב, אגב, טענו שהם עושים את זה רק בטסט ולא היו מוכנים לעזור לי. חאפרים.

 

זהו. תוצאות ההחלפה? אוטו חדש. עם זאת, סביר מאוד להניח שזה בגלל שעברתי מצמיגים שחוקים בני ארבע שהם כבר בגדר סליקס, לצמיגים אוחזים, ולא בגלל החלפת המידה. זה פשוט בא להוכיח שוב כמה מסוכן להזניח את מצב הצמיגים ברכב - ואפילו שירשתי את אלה במצב לא טוב כבר מהבעלים הקודמים - אני מצטער עכשיו שלא החלפתי מוקדם יותר.

 

עכשיו אני רואה שלא ידעתי קודם מה זה אחיזה. האוטו עכשיו אוחז. אין אובדן מורגש בכוח. אין אובדן מורגש בהיגוי. הבלימה השתפרה. תחושת הדוושה בבלימה השתנתה אפילו. שינוי קיצוני מאוד. אף על פי שאני לא מרגיש עדיין באופן מובהק את הגדלת המידה, שינוי החתך גרם לשיפור החדות בהעברות המשקל בסיבובים.

 

בקיצור - תענוג. 8)

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש שינוי בקוטר הכללי בין 2 המידות?

חיובי. למיטב ידיעתי 56.3 ס"מ למקוריים לעומת 57.8 ס"מ לשל ה-GTI.

 

היית יכול לבדוק את זה באחד המחשבונים ברשת, כמובן.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש שינוי בקוטר הכללי בין 2 המידות?

חיובי. למיטב ידיעתי 56.3 ס"מ למקוריים לעומת 57.8 ס"מ לשל ה-GTI.

 

היית יכול לבדוק את זה באחד המחשבונים ברשת, כמובן.

 

 

לא זכרתי את המידה המקורית... (165 70 R 13?)

יש סיכוי אז שגובה דופן הצמיג לא השתנתה ולכן לא אמור להיות הבדל רציני בנוחות הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידיעתך, ההבדל בהיקף צמיג ה-185/60R14 לעומת ה-165/70R13 עומד על כ-3%(+), כך שהמהירות ב-100 קמ"ש הינה בעצם 103 קמ"ש.

 

ההבדלים אמנם קטנים, אך הקמ"שים הבודדים הללו עושים לפעמים את ההבדל בין אי קבלת דו"ח לבין קבלתו ואפילו עד העמדה לדין, לכן חשוב לזכור זאת.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכרתי את המידה המקורית... (165 70 R 13?)

יש סיכוי אז שגובה דופן הצמיג לא השתנתה ולכן לא אמור להיות הבדל רציני בנוחות הנסיעה.

המידה המקורית רשומה בהודעה הראשונה בשרשור הזה. :wink:

 

עד כה לא הבחנתי בשום שינוי לרעה בנוחות הנסיעה. כמובן שהעובדה שקודם האוטו היה מתגלץ' על הכביש גרמה לאי-נוחות שעתה נעלמה.

 

לידיעתך, ההבדל בהיקף צמיג ה-185/60R14 לעומת ה-165/70R13 עומד על כ-3%(+), כך שהמהירות ב-100 קמ"ש הינה בעצם 103 קמ"ש.

 

ההבדלים אמנם קטנים, אך הקמ"שים הבודדים הללו עושים לפעמים את ההבדל בין אי קבלת דו"ח לבין קבלתו ואפילו עד העמדה לדין, לכן חשוב לזכור זאת.

צודק בהחלט. לפי המחשבון של כריס לונגהרסט (למי שלא מכיר עדיין) - 2.92 אחוז או 51.52 מ"מ.

 

האמת היא שאחד היתרונות הבודדים בבעלות על רכב שאינו ספורטיבי ובעל נפח מנוע צנוע (וכנראה שרק בעלים של רכב כזה יתיימר לקרוא לזה "יתרון") הוא העובדה שאין תמריץ מיוחד לנסוע במהירויות בהם ההפרשים האלה יעשו את ההבדל בין דו"ח למשפט. :wink:

 

מה גם שהנקודה של עתיד נכונה, ועניין זה אצלי לפחות מורגש בהחלט.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7073 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...