Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זליגת זרם ברכב שלי , האם היא גבוהה?[קשה לי לרשום שהרכב הוא סובארו B4]


zvir
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4686 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הרכב הוא סובארו B4 שנת 2000

יש מערכת אזעקה של רב בריח שהיתה פעם מחוברת לשרות איתור .

יש מרימי חלונות.

יש רדיו רגיל של קנווד.

 

באופן קבוע המצבר נגמר אחרי שנתיים. קניתי מצבר VARTA .

 

בדקתי תצרוכת זרם:

במצב דרוך : כמה שניות על 280MA/H

אחרי כמה שניות : יורד ל 100 MA/H

 

נראה לי שזה גבוה מדי. (2.4 אמפר ליממה)

 

האם זה גבוה ומה ניתן לעשות. אין לי בעיה להסיר את האזעקה המיושנת הזו ולהעיף אותה.

תודה

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

עד 200 מילי אמפר זה זליגה סבירה למרות שככל שהזליגה תהיה נמוכה יותר המצבר יאריך ימים יותר (סטטיסטית)

בחניות לטווח ארוך מכמה ימים ממליץ לנתק את המצבר או לטעון אותו מדי פעם

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה שלום,

 

צריכת זרם של 100 מיליאמפר בעיקרון נחשבת צריכת זרם גבוהה לעומת רוב הרכבים המודרנים שצריכת הזרם היא קצת מעבר ל-20 מילי תלוי כמובן ברמת האיבזור של הרכב ואיכות האזעקה וההתקנות המקומיות.

 

ראשית הבדיקה שביצעת היא לא מדוייקת מכיוון שיש להמתין לפחות 10-15 דקות לאחר כיבוי הרכב ודריכת האזעקה בכדי לדעת מהי הצריכה האמיתית.

 

למה ?

 

ברכבים מודרנים עם CAN-BUS או סוג אחר של תקשורת בין רכיבי מערכת החשמל, המחשבים נכנסים למוד SLEEP או צריכת זרם נמוכה רק לאחר פרק זמן של מספר דקות.

 

במידה ולאחר פרק הזמן שציינתי עדיין צריכת הזרם גבוהה אני מציע לך להוציא את הפיוז של האזעקה ולנעול את הרכב בעזרת המפתח ולבדוק שוב פעם את צריכת הזרם.

 

נ.ב.- אזעקות יישנות הם באמת צורכים יחסית זרם גבוה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד 200 מילי אמפר זה זליגה סבירה למרות שככל שהזליגה תהיה נמוכה יותר המצבר יאריך ימים יותר (סטטיסטית)

בחניות לטווח ארוך מכמה ימים ממליץ לנתק את המצבר או לטעון אותו מדי פעם

 

רן, צריכת הזרם שציינת היא מאוד גבוהה וברוב הרכבים גם היישנים עם אזעקה צריכת הזרם לא צריכה לעבור את ה-80-100 מילי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת זרם של 100mA\שעה היא בסדר גמור לרכב עם אזעקה - במצב כזה אני לא רואה סיבה לדאגה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

100 מילי זה פי שתיים מהערך הסביר לרכב כולל אביזרים.

לרוב אזעקה לא לוקחת יותר מ 10 מיליאמפר וכל מערכות הרכב לא יותר מ 30 מילי ואני עוד מגזים למעלה.

ברכבי יוקרה לפעמים מגיעים למצבים של 100 אבל לאחר שעה לפחות שהרכב נעול זה יורד מתחת ל50 וזה עוד עם מערכות איתור ברכב.

 

אבל השאלה החשובה היא איך מדדת את הזרם, אם בדקת עם מד השראתי אז אתה לא תקבל תוצאות יותר טובות גם אם התצרוכת האמיתי נמוכה יותר ולכן אני מציע לך לעבור למדידה בטור.

נתק את האזעקה ובדוק שוב צריכת זרם פרזיטי - בטור לקוטב השלילי של המצבר וברגישות הכי גבוהה של הרב-מודד, אם ירד מתחת ל 50 מיליאמפר אז זאת הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר ניתוק כבל המינוס חבר מד-זרם בטור כאשר הבורר של מד-הזרם נמצא על סקאלת הבדיקה של 10-20 אמפר (בכדי לא לשרוף את הפיוז). לאחר 5-10 דקות העבר את הבורר למצב בדיקה של זרם נמוך עד 400 מילי (תלוי בדגם הרב מודד שברשותך).

 

ברוב המודדים תצטרך להעביר את הפרוב של הפלוס (האדום) לשקע שבו מצויין בדיקה של זרם עד 200-400 מילי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סביר, מרק.

כפי שאתה זוכר מניסיוני (כשחיפשתי את זליגת הזרם הלא קיימת:cry:) אז ניתוק מד הזרם יאתחל את כל הרכב. מומלץ יותר לחבר את רב המודד במצב בדיקה של זרם נמוך (400-200 מילי) כאשר ההפרובים מקוצרים (עם חתיכת חוט או סתם להצמידם עם אטב כביסה), לאחר מספר דקות יש לנתק את הקצר ואז יהיה ניתן למדוד את זרם הזליגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק רק שלא צריך אטבים, פשוט מחזיקים את הנעל כבל לקוטב מצבר לחצי דקה לאחר נעילה הרכב, כאשר הפרובים של הרב מודד מחוברים אליהם ואז מנתקים. רצוי כמובן המתין כ 10 דקות ואז לקרוא את מדידת הזרם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סביר, מרק.

כפי שאתה זוכר מניסיוני (כשחיפשתי את זליגת הזרם הלא קיימת:cry:) אז ניתוק מד הזרם יאתחל את כל הרכב. מומלץ יותר לחבר את רב המודד במצב בדיקה של זרם נמוך (400-200 מילי) כאשר ההפרובים מקוצרים (עם חתיכת חוט או סתם להצמידם עם אטב כביסה), לאחר מספר דקות יש לנתק את הקצר ואז יהיה ניתן למדוד את זרם הזליגה.

 

מה לא סביר ?

 

חיים, אתה מתכוון לאשכול הזה שבו רשמתי לך כיצד לבדוק נכונה צריכת זרם ?

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=283812&page=2

 

לא בכול הרכבים כול מערכות החשמל מתעוררות לחיים לאחר המתנה של 5-10 דקות והחלפת מיקום הפרובים לכן לא ציינתי זאת בזמן שרשמתי את ההודעה הראשונה שלי.

 

השיטה שהצעת דובר עלייה רבות ואני מכיר אותה אבל בו נמתין לתוצאות של פותח האשכול לפני שנמשיך לדון בנושא יישן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא סובארו B4 שנת 2000

יש מערכת אזעקה של רב בריח שהיתה פעם מחוברת לשרות איתור .

יש מרימי חלונות.

יש רדיו רגיל של קנווד.

 

 

אני מהמר על הרדיו כמקור הצרות.

כבר קרה לי שמקלט משך במנוחה זרם של מעל ל- 100MA והביא לריקון המצבר בעת נביעה לחו"ל. כשבדקתי את התופעה התברר שמקלט שמחובר ישירות למצבר ולא דרך הסוויץ גורם לצריכת זרם מוגברת גם אם כיבית אותו.

 

בדוק גם את הכיוון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת זרם של 100mA\שעה היא בסדר גמור לרכב עם אזעקה - במצב כזה אני לא רואה סיבה לדאגה.

 

איציק

 

היי איציק,

 

סתם בשביל לסבר את האוזן :cry: אצלי ברכב גולף דור 5 עם איבזור מקורי+קודן צריכת הזרם הפרזיטי היא הסביבות 12 מיליאמפר.

 

לפני שבוע בדקתי רכב של חבר (הונדה מודל 92) לאחר שניתקתי את האזעקה+מערכת השמע צריכת הזרם שנרשמה היא בסביבות 30 מיליאמפר.

 

כול רכב ורמת האיבזור שלו וצריכת הזרם הפרזיטי שלו לכן לפעמים ניתן לבדוק מהי צריכת הזרם הפרזיטי לפי נתוני הייצרן ולהמשיך משם עם הבדיקות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק רק שלא צריך אטבים, פשוט מחזיקים את הנעל כבל לקוטב מצבר לחצי דקה לאחר נעילה הרכב, כאשר הפרובים של הרב מודד מחוברים אליהם ואז מנתקים. רצוי כמובן המתין כ 10 דקות ואז לקרוא את מדידת הזרם.

בס״ד

 

השיטות שציינת הינם מיושנות ואינם מקובלים במוסכי טויוטה/איסוזו/פורד. כמעט בכול דגמי טויוטה מהעשור האחרון ניתן בעזרת התחברות למחשב הרכב לבצע כיבוי של רכיבי רמה 2 בכדי שלא יצרכו זרם בזמן הבדיקה.

גם בעבודתי הקודמת במוסך פורד/איסוזו קיים מחבר מיוחד עם מפסק גע/תוק ופיוז המבטל את הצורך בפרוצדורות מיושנות כפי שרשמת.

פגשתי אדם עם דולר, החלפנו דולרים ועדיין לכל אחד מאיתנו יש דולר אחד. פגשתי אדם עם רעיון, החלפנו רעיונות ועכשיו לכל אחד מאיתנו יש 2 רעיונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדדתי את הזרם עם מולטימטר דיגיטלי מכוון ל 10A

כפי שאמרתי, קיבלתי 300 מ"א ואחרי כדקה ירידה ל 110 מ"א.

מערכת האזעקה היא רב בריח סקיילוק , אני חושד בה מאוד. יש לה משדר מקלט לאיתור , ולמרות שנשבעו לי שנתקו את השידור זה החשד העיקרי.

האם ניתן להסיר אותה ועדיין לקבל נעילה בדלתות והעלאת חלונות? יש לי מרים חלונות כמובן.

תודה.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...