Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ לקניית רכב- אדם אחד, נסיעות קצרות, סביב 100 אש"ח


Cecil
שימו לב! השרשור הזה בן 4974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אני מתלבטת לגבי קניית רכב לעצמי - אישה, בת 60. אני נוסעת בעיקר נסיעות עירוניות לעבודה, פעם בחודש (במקרה הטוב) מזדמנות לי נסיעות בינעירוניות מת"א לירושלים / מת"א לחיפה. א

לא אם אבחר באופציה של ליסינג מימוני, אני מתכוונת להישאר עם האוטו הזה לטווח ארוך, ולכן רוצה לעשות החלטה נכונה. הייתי רוצה להימנע ממצב שבו אני מחליפה אותו תוך שנתיים-שלוש.

 

עד היום נהגתי בניסאן אלמרה ידנית, כך שידני הוא בהחלט אופציה.

 

למרות שרוב הזמן אני לבד, אני לא רוצה אוטו קטן נוסח מזדה 2 - אוהבת מרחב ואת תחושת היציבות באוטו קצת יותר גדול, וגם את למנוע ה1600 שאליו התרגלתי.

 

חשוב לי מאוד שהאוטו יהיה אמין, ושאם הוא כבר במוסך - שההוצאות יהיו סבירות. ולאור הניסיון החיובי שלי עם הניסאן בהקשר הזה התעניינתי לגבי היפניות - טויוטה אוריס, הונדה ג'אז, ניסאן טיידה וניסאן נוט.

הבנתי שגם יונדאי i30/i20 מתאימות לצרכים שלי, וכמה חברים כבר מרוצים ממנה, אבל איכשהו יש לי קבעון יפניות. לא יודעת אם יש דברים בגו ...

 

על מזדה 3 2007 יצא לי לנהוג כשבוע, ולא 'נפלתי' ממנה - במיוחד לאור העובדה שהניסאן הישנה שלי הגיבה יותר מהמזדה היחסית-חדשה ללחיצה על הגז. האם הדגמים החדשים (2009,2010) מתנהגים אחרת?

 

מלבד האמינות, חשוב לי :

שתנוחת הישיבה תהיה גבוהה (ולכן נפסלה ההונדה סיויק 5 דלתות) ונוחה,

ובטיחות (כמה שאפשר, ברור לי שVW או רנו הן בקטגוריה אחרת).

 

חוץ מהג'אז, שאר המכוניות עם גיר אוטומטי/ רובוטי. מה ידוע לכם לגבי הגיר (הרובוטי ה'מפורסם') של הטויוטה אוריס? קראתי כאן בפורום דיעות לכאן ולכאן בהקשר לגיר הזה בקורולה, ולא הבנתי כל כך מה השורה התחתונה..

 

אשמח לקרוא גם מה דעתכם לכאן או לכאן לגבי שאר הדגמים, האם יש 'פאקים' אופייניים לדגמים או לשמוע המלצות לדגמים אחרים.

 

בעקרון אני רוצה לקנות את הרכב מיד ראשונה, 2009-2010 עם מינימום קילומטרז'. ממה שראיתי באתרי טרייד אין, יד2 רוב המכוניות שנמכרות הן מ2008, אז גם לגבי זה אני מתלבטת- להתפשר על השנתון?

 

 

תודה רבה מראש, כבר מקריאה של חודש אחורה בפורום השכלתי מאוד!

C

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המאזדה 3 - תנוחת הנהיגה נמוכה, ולפחות בדגם הבסיסי המושבים מאוד לא נוחים. ההתרשמות שלי היא שהרכב סובל מקצת חוסר כוח.

לגבי ה-SX4 - אין לי נסיון בדגמים שלפני 2010, בדגם 2010 המנוע הוחלף ליותר חזק (119 כ"ס לעומת 107 כ"ס בדגם שעד 2009), המכונית מגיבה ללחיצה על הגז היטב אם כי בהשהייה קלה מאד, סוחבת מצויין בעליות (חיפה) תנוחת הישיבה גבוהה והמרחב הפנימי שלה גדול מאוד בהשואה למכוניות ארוכות ממנה. אם אינך זקוקה לתא המטען קיים גם דגם 5 דלתות קומפקטי מאד - מצויין לתנועה עירונית וחניה צפופה. והיתרון הגדול ביותר - המחיר (כחדש) לדגם המאובזר נמוך ממחיר דגמי הליסינג של רכבי ה-1600 הסטנדרטיים, ואם משוים לדגמים המאובזרים ההפרש יכול להגיע לכ-15,000 ש"ח.

לגבי אמינות - כאמור מדובר בדגם חדש, אבל היסטורית סוזוקי מייצר מכוניות אמינות ביותר (וברור לי שאחרי ניסאן הסטנדרט שלך גבוה).

בעת בחינת מכוניות אחרות לקראת הרכישה בקתי גם את הטידה (נפסלה בשל מחיר גבוה יחסית) והנוט, שבסופו של דבר לא נרכשוהבשל בעיה נקודתית בסוכנות שכלל אינה קשורה לתכונות הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבעון היפניות שלך בהחלט לא מוצדק.

יונדאי I20 ו-I30 בדגמי ה-1.6 מעניקות תמורה מצויינת לכסף מבחינת איבזור ותכונות באופן כללי. אני מניסיון בשימוש דיי מסיבי עם I30 מוכן להעיד על אמינות טובה מאוד כרגע, מלבד טיפולים הרכב לא נכנס למוסך.

מבחינת בטיחות, רנו ופולקסוואגן הן ממש לא בליגה אחרת. רוב המתחרות המובילות כמו דגמי היונדאי שכבר הרחבתי לגביהם, מאזדה 3, טויוטה אוריס ועוד רבות וטובות זכו בחמישה כוכבי ריסוק במבחן יורו אנקאפ.

אני חושב שמשפחתית בגודל מלא מיותרת מבחינתך ואת תרגישי מרווח וביטחון גם ברכבים כמו סקודה פביה או פולקסוואגן פולו עם מנועי ה-TSI החדשים והמבטיחים ואם גיר ידני לא מפריע לך תוכלי להינות ממחירי רכישה נוחים למדי. הן חסכוניות וגם ידידותיות יחסית לסביבה. רמת הבטיחות בפולו מעולה, הפביה המחודשת טרם נבחנה. האיבזור בפביה עדיף בדגמים המפוארים שמחירים דומה לאלה הפשוטים של הפולו.

לגבי הגיר הרובוטי. יכול להיות שבגלל שאת רגילה לגיר ידני אז השימוש בעבורך יהיה טבעי והמעבר יהיה קל יותר. אבל אני אומר אם כבר אז כבר. אם ידני אז ידני שמספק שליטה מלאה על הקלאץ' ובלי מחשב מרגיז עם חשיבה שלא תמיד מתאימה לתנאי הנהיגה. או פשוט אוטומט שגר ושכח עם טיפטרוניק או מסילה מדורגת לשימוש ידני מהיר מדי פעם וסוף לסיפור.

 

אני ממליץ לבדוק את דגמי היונדאי המדוברים, כמעט בטוח שלא תתאכזבי.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות, אני בהחלט אבדוק את הכיוון של SX4.

 

עכשיו, אני מניחה, שלא נותר אלא להתנסות בנהיגה על המכוניות השונות.

 

ושאלה נוספת - צפויות הנחות עכשיו, בסוף השנה, אם אני רוכשת מהיצרן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רכשתי לפני כחודשיים את ה-SX4 בגרסת 4 דלתות GLX. בסוכנות אחת לא הציעו הנחות, אלא רק התקנות. בסוכנות שניה זכיתי להנחה של 3000 ש"ח מהמחירון ולהתקנת קודן וחיישני רברס במסגרת המחיר המופחת. לכן כדאי לבדוק בכמה סוכנויות (הדבר אמור גם בכל דגם אחר בו תתענייני).

לדעתי SX4 רצוי לקנות חדש כיון שמדובר בדגם משופר באופן משמעותי לעומת הדגמים הקודמים (מנוע יותר חזק). לגבי נהגת בודדת הזקוקה לרכב שהוא במידה רבה מאוד עירוני הייתי שוקל ברצינות את הדגם הקצר (5 דלתות) שמבחינת האורך דומה מאוד לאורך של סופרמיני ומיני-MPV למיניהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמאד כדאי לך לבצע נסיעת מבחן על האוריס הרובוטית.

 

כשחיפשתי רכב משפחתי שני מאד נבהלתי מהרעש בפורומים על הגיר הרובוטי של הקורולה והאוריס אבל לאחר נסיעת מבחן של כארבעים דקות על האוריס החלטתי לקחת את הסיכון (במיוחד לאור המחיר האטרקטיבי של יד שניה שנת 2008). אני יכול לאמר לך שאשתי מאוהבת ברכב. רכב ספורטיבי, ייפה וחסכוני.

צריך להבין ולקבל את העובדה שהוא לא רכב אוטומטי אלא מתנהג יותר כמו ידני. אשתי לא נהגה ברכב ידני יותר משמונה שנים ועדיין הסתגלה מהר מאד לגיר של האוריס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי הוא דבר שמצריך התרגלות. לפני שרכשתי את ה-SX4 שקלתי רכישת יאריס - בנסיעת מבחן נהניתי מאוד מהגיר (רובטי 6 הילוכים), אבל אשתי ביצעה נסיעה דומה ופסלה את הרכב. אמנם היא נהגה על רכב ידני למעלה מ-20 שנה, אבל 9 שנים על אוטומטי גרמו לה להתפנק.

בדגם העכשוי - האוריס נמכרת עם תיבת הילוכים אוטומטית רגגילה ולא רובוטית, והיא יחסית יקרה משום שהיא קיימת רק ברמת הגימור הגבוהה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...