Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5714 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מבקש יעוץ בבחירת רכב משפחתי לשלושה ילדים עם תא מטען גדול ובמחיר של עד 130000 ש"ח

כרגע מתלבט בין סקודה רומטר, סיטרואן C4 ופג'ו 308. מה עדיף או שיש מכונית יותר מוצלחת.

פורסם

התקציב שלך מאפשר רכישה של אוקטביה סטיישן, אך אני חושב שהילדים שלך יעדיפו את הרומסטר (ישיבה גבוהה, חלונות ע נ ק י י ם). אם אתה לא נרתע מידניות, הדגם מתוח הפנים של הרומסטר נמכר ב-95000 ש"ח עד סוף השנה (הנחה של 4000 ש"ח).

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

ל-C4 ול-308 תא מטען זעיר, בהחלט לא מספק למשפחה בת 5 נפשות. מבחינה זו הסקודה (אוקטביה או רומסטר) עדיפה, שווה לבדוק את הסוזוקי SX4 (זולה מאוד, ולמרות ממדיה החיצוניים הצנועים מרווחת מאוד ותא מטען גדול מאוד). ואולי את הקורולה. ליונדאי I30 תא מטען קטן יחסית (אלא אם מנצלים את כל גבהו).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ל-308 יש גירסת סטיישן בהרחבה של התקציב ל-138 אלף שקלים. יכול להיות שבמבצע הנוכחי שלהם היא מוצעת במחיר אטרקטיבי יותר.

ליונדאי I30 קרוס ווגון יש תא מטען גדול בכל המימדים גם בלי לנצל את מלוא גובהו.

לקורולה חיסרון בדמות איבזור בטיחות חסר והסוזוקי בגירסת הסדאן מכוערת למדי, לא מרווחת במיוחד במושב האחורי וגם מיושנת למדי מבחינת עיצוב וחומרים בתא הנוסעים.

פורסם
ל-308 יש גירסת סטיישן בהרחבה של התקציב ל-138 אלף שקלים. יכול להיות שבמבצע הנוכחי שלהם היא מוצעת במחיר אטרקטיבי יותר.

ליונדאי I30 קרוס ווגון יש תא מטען גדול בכל המימדים גם בלי לנצל את מלוא גובהו.

לקורולה חיסרון בדמות איבזור בטיחות חסר והסוזוקי בגירסת הסדאן מכוערת למדי, לא מרווחת במיוחד במושב האחורי וגם מיושנת למדי מבחינת עיצוב וחומרים בתא הנוסעים.

ת-308 יש גרסת SW ול-C4 יש גרסת פיקאסו - הן מרווחות מאוד, אבל לא דובר בהן.

ל-I30CW תא מטען קטן במידה מפתיעה - לאחרונה בחנתי את האפשרות לרכוש רכב זה ופסלתי אותו כאשר פתחתי את הדלת האחורית. אפילו במפרט הנפח דומה לנפח של תא המטען של הסוזוקי - 540 ליטר כאשר הוא נמדד לכל גבהו לעומת 515 בסוזוקי 4 דלתות ו-580 באוקטביה.

לגבי אבזור הסוזוקי - כנראה שאינך מכיר את הדגם החדש שבהחלט עומד בתחרות מול דגמים היקרים ממנו ב-15K (אני מדבר על ה-GLX, לא על ה-GLA הבסיסי, כאשר ההפרש במחיר ביניהם עומד על כ-3000 ש"ח בלבד). הרכיב האחד שממש חסר בו למשפחה עם ילדים קטנים הוא אפשרו ביטול כרית האויר הקדמית-ימנית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נכון שלא מדובר ב-308 סטיישן אבל הצעתי אותה כי היא יכולה להתאים ולהציע את היתרונות של ה-308 הרגילה בתוספת מקום למטען וגם מרווח בתא הנוסעים.

אתה יכול להשוות את הישיבה במושב האחורי של היונדאי לזה של הסוזוקי?

המושב של היונדאי רחב ומרווח, יש מקום לברכיים ולכפות הרגלים, מקום לראש ולכתפיים בשפע כמו שיכול להיות רק במכונית סטיישן.

תא מטען זה לא הכל וזה של הקרוס וואגון בהחלט מספק.

הסוזוקי מציעה תמורה טובה בדגם ה-5 דלתות כמשהו שהוא בין סופר מיני למשפחתית קומפקטית. במידות היא לא נמצאת באף אחת מהקבוצות וגם מבחינת איבזור ומרווח בתא הנוסעים.

דגם הסדאן ממוצב מול המשפחתיות ופשוט לא יכול להתמודד מולן. יתרונותיו מסתכמים בתא מטען גדול וביצועים זריזים. קשה להשוות את תא הנוסעים הפשוט והוזל לזה של מאזדה 3 ויונדאי I30 ובטח לא לזה של האוקטביה, הג'טה וה-308. בסיס גלגלים של 2.50 מטרים בלבד רק ממחיש את המרווח המצומצם בתא הנוסעים והוא למעשה זהה לזה של היונדאי אקסנט שכידוע אינה נחשבת משפחתית. בנוסף הרכב לא עבר ניסוי ריסוק ביורו אנקאפ מה שמעורר גם שאלות בנוגע לטיב ההגנה שהוא מספק לנוסעיו.

אני אגב מסתפק ב-I30 רגילה ולי יש 2 בנות עם בוסטרים פלוס תינוק בן חצי שנה עם כיסא משלו במושב הקדמי. הבגאז' שלי מכיל את העגלה פלוס ציוד לחופשה ועוד ציוד של העבודה שלי שנמצא דרך קבע ברכב. מבחינתי הקרוס וואגון או אפילו פורד פוקוס הן פשוט גדולות מדי.

פורסם
דגם הסדאן ממוצב מול המשפחתיות ופשוט לא יכול להתמודד מולן. יתרונותיו מסתכמים בתא מטען גדול וביצועים זריזים. קשה להשוות את תא הנוסעים הפשוט והוזל לזה של מאזדה 3 ויונדאי I30 ובטח לא לזה של האוקטביה, הג'טה וה-308. בסיס גלגלים של 2.50 מטרים בלבד רק ממחיש את המרווח המצומצם בתא הנוסעים והוא למעשה זהה לזה של היונדאי אקסנט שכידוע אינה נחשבת משפחתית. בנוסף הרכב לא עבר ניסוי ריסוק ביורו אנקאפ מה שמעורר גם שאלות בנוגע לטיב ההגנה שהוא מספק לנוסעיו.

אני אגב מסתפק ב-I30 רגילה ולי יש 2 בנות עם בוסטרים פלוס תינוק בן חצי שנה עם כיסא משלו במושב הקדמי. הבגאז' שלי מכיל את העגלה פלוס ציוד לחופשה ועוד ציוד של העבודה שלי שנמצא דרך קבע ברכב. מבחינתי הקרוס וואגון או אפילו פורד פוקוס הן פשוט גדולות מדי.

להשוות בין מאזדה 3 ל-SX4? אני מחזיק במכוניות מדגמים אלה, שתיהן בנות כחודש. ה-SX4 עולה על המאזדה 3 כמעט בכל פראמטר, ובמחיוחד ברווחה, כולל מאחור. אצלי אין ילדים עם בוסטרים, אנחנו משפחה של 5 מבוגרים (הבן הצעיר בן 15). למרות ההבדל באורך ה-SX4 הרבה יותר מרווחת והרבה יותר זריזה מה-3, סוחבת יותר טוב בעליות של הכרמל ומצד שני חסכונית בדלק לפחות ב-20%, ובדגם המאובזר עולה פפחות מה-3 בדגם הליסינג. לגבי מבחן הריסוק - הוא עבר מבחן EuroNCAP בדגם ה-5 דלתות 2006 עם 4 כוכבים למבוגר ו-3 לילד, כאשר ההערה העיקרית לגבי ילדים היא בעיה במדבקה המזהירה מרתימת ילד במושב הקדמי. שוב, עניין הבטיחות לילדים לא מטריד אותי כעת כיון שעברתי את הגיל.

אתה מדבר על 3 ילדים ב-I30 ומזכיר את האקסנט. בוא אגלה לך משהו. לפני 14 שנה בדיוק הכנסתי את כל המשפחה שלי - אז היו ילדים בני 6 שנים, 5 שנים ו-10 חודשים (עם התקני ריסון בהתאם - בוסטר, כסא גדול וסלקל במושב הקדמי) וכמובן האשה בין הגדולים מאחור לאקסנט 1995 וירדנו לאילת על כל הציוד לכמה ימים. גם את זה שרדנו, אבל לא בנוחיות, כך שמה שאתה מספר על ה-I30 לא מפתיע אותי. בתקציב שעמד לרשותי באותם ימים לא יכולתי לממן רכב יותר גדול, כעבור שנתיים עברתי לאימפרזה ורווח לנו.

לעומת זאת, כיום יציאה לסופר לקניה שבועית עם המאזדה 3 הופכת בעייתית כיון שקשה לערום מוצרים זה על גבי זה בלי למעוך את הירקות או גביעי היוגורט, וזו בדיוק הבעיה שאני רואה ביונדאי על דגמיו השונים.

אני לא מתכוון להשוות את ה-SX4 (וגם לא את המאזדה 3) לאוקטביה או ליטה (בגרמנית זה יטה ולא ג'טה) כיון שמדובר ברכב בקבוצת מחיר שונה לחלוטין, ואין ספק שהוא הרבה יותר מרווח. את הייטה לא בחנתי לעומק, האוקטביה הלהיבה אותי מבחינת ממדיה, אבל, בגלל יחס עלות\תועלת לא התעמקתי בה.

אני אגלה לך עוד סוד קטן לגבי הגישה שלי למכוניות: מדובר בכלי שמטרתו להוביל אותי בבטחה מנקודה א' לנקודה ב' עם הנוסעים והמטען שלי. לצורך זה חשובות לי האמינות, הבטיחות והנוחות. ממש לא מעניין אותי אם רכב נחשב "יפה" או "מכוער" ואין לי שום בעיה לנסוע ברכב בן 12 כל עוד הוא מניע בבוקר ולא נתקע בדרך. ביום שהוא נתקע בפעם הראשונה נגזר דינו להחלפה. הנסיון הקודם שלי עם האמינות סוזוקי היה טוב מאוד, וגם זה היה שיקול בבחירת הרכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה על כל ההצעות. בינתיים פיג'ו 308 הכי נראה לי ומחר יש לי נסיעת מבחן. האם יש לכם ביקורת ספציפית על הרכב והתאמתו למשפחה עם 3 ילדים קטנים? אשמח לתגובות.

פורסם

בדוק אם תא המטען יכול להכיל את העגלות+שאר הציוד הנלווים ל-3 ילדים קטנים, ואם יש תינוק - וודא כי יש אפשרות לבטל באמצעות המפתח את כרית האויר שמול מושב הנוסע הקדמי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...