Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה אין כמעט מכוניות דיזל בארה"ב


yehuda renault
שימו לב! השרשור הזה בן 5000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה בארה"ב אין מכוניות קטנות ובינוניות דיזל? הרי היתרון שלהן מובהק !

וגם מסחריות? למה להעדיף לקנות פורד E350 בעל מנוע V8 בולע דלק מאשר טרנזיט עם מנוע 2.4 ?

או לקנות פורד קונקט 2 ליטר בנזין?

 

וגם אין למכירה ג'יפ רנגלר דיזל,באירופה הוא נמכר עם מנוע דיזל 2.8 טורבו וגיר אוטומטי 5 הילוכים (כמו סופה 3) בניגוד ל4 הילוכים בבנזין.

מאד מעניין אותי לדעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק לראות, כל שכן לנסות, רכב אמריקאי כדי להבין שהם בפיגור די גדול אחרי אירופה והמזרח הרחוק.

היות והבנזין שם זול יחסית (אבל הם המציאו את הנסיעה מסביב העיר כדי לקנות גלון בשני סנט פחות) לא היתה דרישה לרכב פרטי דיזל. צרף למשוואה את האופי האנושי והדרישה בשוק הרכב שלהם לבומבסטי ומגושם עם חזה/מנוע גדול - והנה חלק מהתשובה.

 

מ-2006 זז משהו, אולי משיקולי איכות הסביבה (נדמה לי שב.מ.וו. 118 זכתה בתואר הכי חסכנית בדיזל ב-09 ו-A3 השנה, ויש גם גולף היברידית וכל טוב שיגיע לישראל פעם, אחרי החגים) וכיום הלהיט הוא דיזל היברידי. ויש היצע דגמים גדול.

אם הבנתי נכון את מה שהמקומיים שם סיפרו בחצי שניה על הנושא - בשנה מוכרים שם כ-150,000 רכבי דיזל. מידע ללא ערבות.

 

תשווה כל ג'יפ אמריקאי (חוץ מהאמר שנבנה מראש למפרט צבאי) מול ג'יפ "שלנו" - ואז באמת לא תבין למה הם בכלל קונים אותם.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנות הזיהום האמריקניות מאוד מחמירות, והופכות שיווק מנועי דיזל לבלתי אפשרי או לא כדאי. תוסיף לכך מחירי בנזין נמוכים

מאוד וביקוש נמוך בהתאם לדיזל, ותקבל שוק שמעדיף בנזין. בינתיים היחידות שמנסות לשנות את התמונה הן יצרניות הרכב הגרמניות,

שמשווקות בשנים האחרונות גרסאות דיזל (מרצדס וקבוצת פולקסווגן בעיקר). אבל לא נראה שהחדירה קלה, וכאמור תקנות הזיהום

לא עוזרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שאלה דומה שעולה:

מדוע רוב הרכבים האמריקאיים הם אוטומטיים בלבד? עניין של הרגל וביקוש. באמריקה ניתן לרכוש לרוב רכבים ידניים שמגיעים מאירופה, והרכבים האמריקאים עצמם אוטומטיים.

Opel Vectra 2.2 TDI 2003

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שאלה דומה שעולה:

מדוע רוב הרכבים האמריקאיים הם אוטומטיים בלבד? עניין של הרגל וביקוש. באמריקה ניתן לרכוש לרוב רכבים ידניים שמגיעים מאירופה, והרכבים האמריקאים עצמם אוטומטיים.

 

הם בטח לא אהבו את ידית ההילוכים הידנית המוזרה של הרכבים האמריקאים ):

 

אפשר גם לשאול למה הרכבים שלהם רחבים בצורה מוזרה. בכלל כל השוק שלהם שונה משלנו בהרבה תחומים (תקנו אותי אם אני טועה אבל מנוע 1600.. מגוכח שם)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה נובע מכך שעד לפני 10 שנים דיזל נחשב למשהו עייף ומעשן. אל תשכח שגם בארץ לא כ"כ מהר התרגלו לדיזל אלא שכאן הפרשי המחירים נתנו דחיפה לנושא יחד עם התקדמות מנועי הדיזל, ובארה"ב עד היום הדיזל יקר יותר.

מעניין שאוטובוסים להסעת ילדים (סקולבאס) ואמבולנסים הם בד"כ דיזלים. אף פעם לא הבנתי למה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שאלה דומה שעולה:

מדוע רוב הרכבים האמריקאיים הם אוטומטיים בלבד? עניין של הרגל וביקוש.

 

נסיבות כגון פקקים איומים וערים צפופות נתנו העדפה מוחלטת לגיר אוטומט בדיוק כמו בארץ ובמזרח הרחוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנות הזיהום האמריקניות מאוד מחמירות, והופכות שיווק מנועי דיזל לבלתי אפשרי או לא כדאי. תוסיף לכך מחירי בנזין נמוכים

מאוד וביקוש נמוך בהתאם לדיזל, ותקבל שוק שמעדיף בנזין. בינתיים היחידות שמנסות לשנות את התמונה הן יצרניות הרכב הגרמניות,

שמשווקות בשנים האחרונות גרסאות דיזל (מרצדס וקבוצת פולקסווגן בעיקר). אבל לא נראה שהחדירה קלה, וכאמור תקנות הזיהום

לא עוזרות.

פולקסווגן ג'טה דיזל זכתה במכונית הירוקה של השנה ב 2009

בעיית זיהום אויר אין להם.תקן זיהום האויר האירופאי הוא לטובת מכוניות הדיזל,בשביל למכור דיזל לאמריקאים צריכים לבנות מנועים במיוחד לאמריקאים שגם ככה לא אוהבים דיזל.

אמריקאים לא אוהבים דיזל מאותה סיבה שישראלים לא אוהבים דיזל,כי הם לא אוהבים.

אין ממש סיבה.

 

עד לפני כמה שנים היה אפשר לקנות גלון בנזין (4 ליטר) בדולר.

את אף אחד בארה"ב לא היה מעניין צריכת דלק.

 

 

נסיבות כגון פקקים איומים וערים צפופות נתנו העדפה מוחלטת לגיר אוטומט בדיוק כמו בארץ ובמזרח הרחוק.

תבדוק ערים בעולם.כמה שהעיר יותר צפופה ככה נוהגים יותר בידני.

בארץ נוהגים האוטומט רק בגלל שאין פה תרבות מוטורית בכלל.

 

לפני כמה זמן דיברו פה על היתרון של מנוע 6 צילינדר על 4.

אמריקאי רוצה את המכונית שלו עם מנוע בנזין 8 צילינדר,כל דבר פחות מזה לא מעניין אותם.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני בקיא במה שקורה בארה"ב, אך את קנדה אני מכיר היטב ולתקופות ארוכות, ואני מנחש שזה די דומה לארה"ב. אז כך... בקנדה קשה מאוד למצוא מיני וגם סופר-מיני ממש לא נפוצות. הסיבה העיקרית הינה המבנה גיאוגרפי. העיר הקנדית בד"כ שונה במהותה מהעיר האירופית. היא מחולקת לדאון-טאון ושם מתרחשת רוב הפעילות העיסקית אך מעטים גרים שם ולפרברים. מי שגר בדאון-טאון או קרוב מאוד אליה בד"כ לא מחזיק רכב כלל כי גם ישנן בעיות חניה לא קלות וגם תחבורה ציבורית יעילה.

 

הערים הקנדיות בד"כ ענקיות מבחינת השטח. למשל טורונטו מקצה לקצה זה משהו כמו 40 קמ. הערים הקטנות כמו אדמונטון או קאלגרי גם עשרות קילומטרים כי הרי מדובר ב"אמריקה החד-קומתית". המעמד הביניים בד"כ גר בפרברים ואיכות השכונה לאו דווקא נקבעת ע"י הקירבה לדאון-טאון. אזי רבים מאוד גם נוסעים מדי יום למרחקים לא קצרים. הקנדים סבורים ובצדק כי נוח יותר לעבור עשרות אם לא מאות קילומטרים מדי יום ברכב גדול. הרוחות בחורף יכולים להיות עזות. אז הם מעדיפים גם בידוד רעשים טוב. מנסיוני אני יכול לאומר שכאשר בחוץ מינוס 30 ורוח מפילה מהרגליים ממש לא מרגישים נוח ובטוח ברכב משפחתי קטן. כמובן שהם חייבים חימום מושבים, כי אחרת בחורף התחת פשוט נדבקת אל המושב הקפוא וזה גם לא בריא. האביזר הנ"ל זמין בד"כ ברכבים הגדולים. אז לא פלא שכאשר צופים בכביש הקנדי רואים לרוב את המפלצות הענקיות. הונדה סיוויק מרגישה שם מיני. טויוטה קאמרי - רכב של המעמד הביניים גם לא נראת גדולה. וכל זה הרי עולה גרושים. אם בארץ מאזדה 3 שקולה למשכורת ממוצעת של שנה וחצי, שם טויוטה קאמרי זה משכורת של כ-4 חודשים.

 

רבים גם מעדיפים רכבים גבוהים: ג'יפים ו-SUV. כי לפעמים השלג הוא גבוה ולפנות בוקר לא מספיקים לנקותו. אין גם יותר מדי יתרונות לגיר הרגיל. כי הרי הדלק זול מאוד ומילא על השלג והקרח לא דואגים כ"כ לחדוות הנהיגה.

 

לקנדים יש לא מעט אמונות טפלות לגבי הדיזלים. משום מה הם חושבים שדיזלים לא עומדים בחורף. מתקלקלים, לא מתניעים וכו'. אינני יודע אם יש צדק בדברים. בתחנות דלק כמעט ולא ראוים רכבים פרטיים ניגשים למשאבת הדיזל. רק המשאיות או האוטובוסים.

אגב, האמינות זה דבר הרבה יותר קריטי שם מאשר באירופה. להתקע בחורף בכביש ריק יכול להיות דבר קשה מאוד ולעיתים אף גזר דים מוות. גם בקיץ זה יכול להיות אסון לא קטן, כי הרי בשטחים הפתוחים לא תמיד ישנה הקליטה הסלולרית.

 

אז בס"כ נוצרת מסורת מוטורית מסויימת שמתאימה לתנאים וכידוע לא קל לשנות את הרגלי השוק. אגב, הרכבים האירופיים מיוצגים רק ע"י הגרמניות. יש מעט VW, קצת יותק במוו וממש מעט אודי. אין בכלל לא את הצרפתיות, ולא האיטלקיות וכמובן לא את סקודה ולא את סיאט. אבל מה כן - משום מה ניתן לפגוש את הניבה הרוסית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולקסווגן ג'טה דיזל זכתה במכונית הירוקה של השנה ב 2009

תבדוק ערים בעולם.כמה שהעיר יותר צפופה ככה נוהגים יותר בידני.

בארץ נוהגים האוטומט רק בגלל שאין פה תרבות מוטורית בכלל.

 

בדקתי. ביפן, סין, דרום קוריאה ובכלל במזרח הרחוק אוטומט שולט כמעט לחלוטין בגלל הצפיפות האיומה בערים הגדולות. כנ"ל לגבי צפון אמריקה. באירופה המצב שונה. קודם כל מיליוני אירופאים חיים באזורי הכפר והם לא רואים סיבה לשלם יותר עבור אוטומט. כנ"ל לגבי מיליוני אירופאים שחיים בערים הגדולות ונהנים מתחבורה ציבורית מצויינת. רובם לא רואים טעם לשלם יותר כי הם גם ככה בקושי נוהגים ברכב.

 

אין קשר לתרבות מוטורית. אנשים שואפים לנוחות מרבית. אוטומט הרבה יותר נוח אין שלא תסובב את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה זמן דיברו פה על היתרון של מנוע 6 צילינדר על 4.

אמריקאי רוצה את המכונית שלו עם מנוע בנזין 8 צילינדר,כל דבר פחות מזה לא מעניין אותם.

 

מעבר ליתרונות שיש או אין למנוע מרובה צילינדרים, בארה"ב וקנדה זה אטפילו עניין של סטאטוס.

כששואלים בארץ איזה מנוע יש לך, שואלים על נפח. 1.6 אז אתה office dweller ממוצע, 2.0 אז אתה מנהל, 2.6 ? אוהו כנראה אתה עושה כסף טוב.

בארה"ב וקנדה כששואלים איזה רכב יש לך, אתה רוצה לענות iv'e got a v-eight!

 

הודעה-2 מעליי בחור מתאר את המצב בקנדה וזה מדויק למדי.

בן דוד שלי קנדי, ומחזיק וולו XC90 ומאזדה ספורט 3, 2.6 ליטר. הוא אומר שהוא מת להיפתר ממנה כי "זה מגוכח רכב 4 צילינדרים". מבחינתם זה אותו הדבר כמו נהיגה בג'אסטי בארץ :-)

 

לגב מכוניות קטנות פשוט אין, אני חושב שזה לא רק עניין החורף (לעתים מכונית קטנה תהיה קלה יותר לשליטה בחורף, וזולה יותר לתיקון כי בעונת השלג יש המון "מכות קטנות") אלא גם העניין שבפרברים, בהם מתבצעת רוב הנהיגה, הכבישים יחסית דלילים בתנועה, רחבים, ופשוטים. אין הרבה פניות חדות וצרות, סימטאות, הרוב זה רחובות אפילו בלי חלוקה לנתיבים. רכב גדול מרגיש שם בנוח. זה + המחיר + עלות הדלק, בנוסף לעובדה שמחירי הביטוח מושפעים מעט מאוד מגודל הרכב ויותר מסוגו ("מועד לתאונות = ספורט" או "מועד לגניבה") > אומר שבסופו של דבר אין סיבה לא לקנות רכב גדול אז קונים.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשווה כל ג'יפ אמריקאי (חוץ מהאמר שנבנה מראש למפרט צבאי) מול ג'יפ "שלנו" - ואז באמת לא תבין למה הם בכלל קונים אותם.

 

אני מקווה שאתה לא מתכוון ל- H2/H3 המגוחכים...

אמצעי אכיפת מהירות בישראל

http://www.mitsu.co.il/?p=1451

רשימת מיקומי מצלמות גאטסו

http://www.mitsu.co.il/?p=1313

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינני בקיא במה שקורה בארה"ב, אך את קנדה אני מכיר היטב

 

קודם כל, תודה על ההסבר, בהחלט השכלתי.

 

האמינות זה דבר הרבה יותר קריטי שם מאשר באירופה. להתקע בחורף בכביש ריק יכול להיות דבר קשה מאוד ולעיתים אף גזר דים מוות. גם בקיץ זה יכול להיות אסון לא קטן, כי הרי בשטחים הפתוחים לא תמיד ישנה הקליטה הסלולרית.

 

הייתי מנסח זאת קצת אחרת. באירופה המערבית יש, למיטב הבנתי, גם כיסוי טוב יותר של רשתות הסלולר, וגם תשתיות בטוחות יותר. זה מתבטא בטלפוני SOS המוצבים לאורך הכבישים, במתחמי עצירה להתרעננות ושירותים, בשירותי חילוץ בדרכים ועוד. אפשר לומר שאירופה יותר ידידותית וערוכה לאנשים שעושים נסיעות ארוכות. את כל זה אני אומר מנסיון נרחב של נסיעה בכבישי אירופה, וללא שום היכרות עם ארה"ב או קנדה, אשר בעניינן אני מסתמך על מה שכתבת.

 

בלי קשר, ובנוסף על כל מה שכתבו כבר לפניי, ארה"ב וקנדה הן בהחלט מדינות פחות ליברליות מאירופה, ולכן לא פלא שהן עדיין מתקשות לאמץ את הרעיון של דיזל מודרני. לראיה, עיתונות הרכב שלהם דווקא די מתלהבת מהם בד"כ (עוד מתחילת העשור, כשהתחילו מנועי המסילה המשותפת). באירופה מתייחסים לדוגמות הרבה יותר בקלות, ותופעת הקיבעון המחשבתי הרבה פחות נפוצה ודומיננטית, כנראה בגלל כל המריחואנה החוקית. :-)

 

ד"א, אם למישהו נראה מוזר שאני משווה לכאורה מדינה (ארה"ב) ליבשת (אירופה), אז זה לא במקרה. אני חושב שהאיחוד האירופי מזכיר מאד את ארה"ב, מין מדינה גדולה שיש בה הרבה "סטייטים" שונים לגמרי באופי, במזג האוויר ובמנטליות. מה שכן, בארה"ב לפחות כולם (או הרוב) מדברים בשפה אחת, בניגוד למה שקורה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...