Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פירוק גוף חימום - מכונת כביסה


Platinum
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5496 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

מבקש את עזרת בעלי הנסיון בפירוק גוף חימום ממכונת כביסה סימנס - WXM860

בכל הפעלת תכנית כביסה שכוללת חימום מים, המכונה מקפיצה את ממסר הפחת ומנתקת את כל החשמל בבית כשמגיע זמן חימום המים.

 

  1. הסרתי את מכסה המכונה האחורי,
  2. ניתקתי את 3 חיבורי החשמל (פזה, אפס והארקה)
  3. ניתקתי מחבר פלסטי נוסף (כנראה תרמוסטט)
  4. פתחתי והוצאתי אום בקוטר 10מ"מ שהידק את גוף החימום לגוף.

בין שני קטבי/חלקי גוף החימום יש חיבור מתכתי שנמצא מחוץ לתוף, לכן הסקתי שגוף החימום צריך להשתחרר ולצאת החוצה באמצעות משיכה אלי כשאני עומד מאחרי המכונה ולא באמצעות דחיפה לתוך התוף.

 

משכתי קצת את גוף החימום אלי והוא בקושי זז. ישנו אטם גומי שנשאר צמוד לבית התוף.

איך אני ממשיך מכאן? ממשיך למשוך החוצה? פנימה?

 

שאלה נוספת,

בדקתי התנגדות בין הדקי גוף החימום, והיא עומדת על 25.5 אוהם (אני ציפיתי למצוא שהיא קרובה לאפס). האם זה יכול לרמז שהתקלה אינה בגוף החימום?

האם יכול להיות שהתקלה היא בתרמוסטט? איך ניתן לבדוק זאת?

 

קראתי היכן שהוא שיכול להיות שקורוזיה בגוף החימום יכולה לגרום לקצר עם המים, לכן חשבתי שכדאי להמשיך לפרק אותו לבדיקה ויזואלית.

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל בלבודד את החוטים של גוף החימום כשהם מנותקים ולהפעיל. אם המכונה עדיין מקפיצה זה לא גוף החימום.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנגדות תקינה,

כפי הנראה אחד מסלילי הלהט מקצר לגוף.

בדוק התנגדות לגוף ותקבל אפס....

בדר"כ גוף חימום יוצא במשיכה.

אולי הוא "נדבק" בגלל האבנית.

נסה עם מכות פטיש עדינות לשבור את האבנית.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב הנוכחי, כשגוף החימום מעט משוחרר הוא לא מקצר לגוף המכונה ולא מקצר למגע ההארקה שנמצא על פס המתכת שמחבר בין קצוות גופי החימום (פס המתכת הוא הפס אותו מהדק האום לגוף המכונה).

 

האם כשגוף החימום מורכב הוא נוגע בגוף המכונה בעוד נקודות פרט לפס המחבר המהודק ע"י האום?

האם יכול להיות שבנקודה מסויימת גוף החימום גורם לקצר רק כשיש מים או כשהוא מגיע לטמפ' מסויימת?

 

אני יכול לנסות לדחוף את גוף החימום חזרה פנימה ולבקש מהאשה לעשות כביסה עם החוטים מנותקים, אם כי אני משער שהתוצאה תאשש את החששות לגוף חימום תקול.

 

אשמח לשמוע עוד אפשרויות ואחזור לעדכן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל על הזמן שלך

תקנה גוף חדש בעלות של כמה עשרות שקלים וזהו.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי בקישורים לשרשורים דומים אשר בתחתית השרשור קישור למקרה אחר של חשד לגוף חימום תקול ובו פותח השרשור מציין שבדק ומצא התנגדות של 20K אוהם בין הדקי המתח להדק ההארקה.

 

בדקתי את ההתנגדות בין חיבורי המתח וההארקה של גוף החימום כשמודד ההתנגדות שלי (לא מותג ידוע) מכוון למדידת התנגדות בטווח של 20K, הופיע מספר כלשהו על הצג לרגע ונעלם.

 

כיוונתי את הבורר למדידת התנגדות בטווח של עד 200K, הוא הראה קריאה ראשונית של 30 והמספרים התחילו לעלות ולעלות עד שעברו את ה 100.

ניסיתי עוד מספר מדידות, הקריאה מתחילה ברמה של כמה עשרות ומתחילה לטפס כלפי מעלה.

 

האם זה לכשעצמו מעיד כי גוף החימום תקול או שההתנגדות הזו בין הדקי המתח להארקה היא תקינה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדידות לא יעזרו לך פה. הזליגה שמפעילה את הפחת עשויה להופיע רק בנוכחות מים או כשהגוף מתחמם. אם כשהוא מנותק הוא לא קופץ, תחליף אותו.

 

להוציא אותו -אחרי ששחררת את האום - למשוך החוצה עם מעט כח.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר פירקת אז תחליף את הגוף חימום :-),

אם גוף החימום הוא בן כמה שנים אז בד"כ יכוסה אבנית,

אמנם ניתן להסירה, אך העלות של גוף חדש היא סבירה כך שעדיף להחליף ולהמשיך בפתרון התקלה.

אני שיפצתי מכונת AEG כך שאם אתה זקוק לצילומים אני יכול להעלות אותם לעזרה.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף את גוף החימום. לאחר שחרור האום תדפוק על הבורג ע"מ שיכנס קצת פנימה וישחרר את הלחץ מהגומי. הסידור המקובל הוא שהאום מושך את הבורג, שמושך מכסה מתכתי שנמצא מאחורי הגומי. לכן לאחר השחרור אתה צריך להכניס את הבורג פנימה ע"מ שישתחרר הלחץ מצידו השני של הגומי. לאחר מכן תוכן למשוך החוצה.

את הדפיקה תבצע כשהאום מורכב על הבורג כדי שלא יעוף כל העסק פנימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב צודק, צריך לפתוח את האום אך תשים לב לא להגיע למצב שאתה משחרר את האום לחלוטין.

כשאתה סוגר את האום אתה מקרב את דסקת הברזל האובלית,

הדסקה הזו מכווצת את אטם הגומי ומסייעת לאטימה.

חשוב גם לנקות את פני השטח לפני הכנסת גוף חימום חדש,

אתה תראה שיש הרבה גרגרים כתוצאה מהצטברות אבנית.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משכתי קצת את גוף החימום אלי והוא בקושי זז. ישנו אטם גומי שנשאר צמוד לבית התוף.

 

המון תודה על התגובות, ברגע שהרגשתי שגוף החימום ממאן לזוז בקלות הפסקתי כי פחדתי סתם לגרום נזק ופתחתי את השרשור.

כעת אני מבין שאני יכול להמשיך והקושי לפרק את גוף החימום נובע מהאבנית שהצטברה.

אני כנראה אגיע להמשיך לטפל במכונה רק מחר. בינתיים אודה להבהרתכם לגבי הציטוט מעל.

האם אני אמור לפרק גם את אטם הגומי ולקנות חדש במקומו? או שאת האטם הזה לא מפרקים או מחליפים?

מתמונות של גופי חימום שראיתי הבנתי שיש גופי חימום שמגיעים עם גומי וכאלה שמגיעים ללא, מכאן השאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי גוף חימום חדש שהגיע מאובזר לחלוטין כולל אטם הגומי שאתה צריך (בין הדסקה האובלית לגוף החימום).

אני זוכר שהיו שני סוגים של גופי חימום, איטלקי וסיני,

אפשר להבין מהר מי היה מאובזר מלא מבין שניהם :-).

כעת אני מבין שאני יכול להמשיך והקושי לפרק את גוף החימום נובע מהאבנית שהצטברה.

אצלי היו שרידים של אבנית וסיבי טקסטיל (כנראה בגד שהתפרק).

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדרך הנכונה לבדוק זליגה / פריצה של גוף חימום היא בעזרת מגר. לא חייב להיות מקורי - של MEGGER - אבל בטוח לא עם רב מודד רגיל. כמו כן צריך לבדוק בין אחד החיבורים לגוף ולא ביניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...