Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנכ''ל חוצה ישראל נכנע ללחץ ומציע להפחית את הקנסות ב-50%


The Garlic Press
שימו לב! השרשור הזה בן 7389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, הציע היום בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת להפחית את הקנסות ב-50% לפחות. כהן מציע לקבוע תקרה לקנס מקסימלי שינוע בין 5,000 ל-7,000 שקלים.

 

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון, דרש ממשרד התחבורה להציע בתוך שלושה שבועות שינוי בתקנות המסדירות את התשלומים הנגבים עבור נסיעה בכביש 6.

 

מקור: YNET

 

 

שמחון דורש משר התחבורה להגיש תוך שלושה שבועות תקנות להסדרת הקנסות הנגבים עבור הנסיעה בכביש 6.

 

מנכ”ל חוצה ישראל: נפחית בחצי את גובה הקנסות.

ועדת הכלכלה: הריבית על הקנסות צריכה להיות כפי שנהוג בקנסות חנייה ומשטרה

 

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ שלום שמחון, דורש משר התחבורה להציע בתוך שלושה שבועות שינוי בתקנות המסדירות את התשלומים הנגבים עבור נסיעה בכביש 6. שמחון דרש כי השר יציע הפחתה בשיעורי הריבית על הקנסות, וכן כי ”דרך ארץ” תחויב להוציא חשבוניות המפרטות את פרטי הנסיעה- ובכללן תאריך ושעת הנסיעה וכן פירוט הקטעים בהן נסע כלי הרכב. שמחון הביע כעס על כך שנציג שר התחבורה לא השתתף בישיבה, והודיע כי אם לא יוגשו התקנות, תקדם הועדה הצעות חקיקה, העוסקות בהפחתת הקנסות וכן בביטול האגרה. הועדה קיבלה את הצעתו של ח”כ אלי אפללו לפיה תחויב דרך ארץ לפרסם כי הפורום לביטול הקנסות ממשיך לפעול. הועדה דרשה להסדיר את הקמתן של חמש ועדות הערר, כפי שהתחייב אתמול מנכ”ל משרד התחבורה בפני שמחון.

 

יהודה כהן, מנכ”ל חברת כביש חוצה ישראל, אמר כי בעקבות פניית הועדה בישיבה הקודמת, גיבשה החברה הצעה לפיה יופחתו הוצאות האכיפה בעשרות אחוזים, ולפחות בחמישים אחוז, ותקבע תקרה לגובה קנס מקסימלי, שתעמוד על 5000-7000 ¤. אולם חברי הכנסת טענו כי יש לגבות את הקנסות בשיטה הנהוגה בדוחות חנייה ותעבורה- כשהקנס מוכפל רק לאחר 90 יום ואם האזרח משתמט מתשלום פונה המדינה לבית המשפט.

 

ועדת הכלכלה דנה בנושא הקנסות בכביש 6 בעקבות הצעות לסדר של ח”כ אלי אפללו ואיוב קרא.

אפללו הציג בישיבה נתונים לפיהם כחצי מיליון איש משתמשים בכביש, מתוכם 150 אלף מנויים ו- 350 אלף אינם מנויים. אחוזי הגבייה של דרך ארץ עומדים על 94%. אפללו מחה נמרצות על כך שחשבוניות התשלום נשלחות לאנשים על פי הכתובת המצוינת ברשיון הרכב, שפעמים רבות אינה מעודכנת. אפללו כינה שוד את שיעורי הריביות שנגבים מהמאחרים בתשלום האגרה, העולים בהתמדה. הקנס הראשון עומד על 210% השני על 700% ריבית ובסופו של דבר מגיעים הקנסות לשיעור של 1750% ריבית! ”זה לא שוק אפור ולא שוק שחור- זה שוק ששודדים בו אנשים”, אמר אפללו. אפללו העלה את סוגיית נהגי המשאיות ואמר כי במקום לעודד נסיעת משאיות בכביש 6 בכדי להסיטן מכבישים מרכזיים, משיתים עליהן אגרה הגבוהה פי שלושה מהאגרה המושתת על רכב פרטי. ח”כ בייגה שוחט, לעומתו, תמך בעקרון בהטלת קנסות כבדים ומשמעותיים, לשם הבטחת הגבייה ואמר כי ”אנחנו מכירים אזרחים בישראל שמתחמקים מתשלום”. עם זאת אמר כי שיעורי הריבית כפי שהוצגו בפני הועדה אינם סבירים.

 

בדיון התברר כי למעשה מושתות הוצאות האכיפה והגבייה, העומדות על 34 מיליון ¤ בשנה, על העבריינים, וזאת על פי ההסכם של דרך ארץ עם הממשלה. ניצן יוצר, מנהל אגף כלכלה וכספים בחוצה ישראל אמר כי כביש 6 הוא הידידותי ביותר לשימוש. לדבריו, חברת כביש 6 סיכמה עם חברת דרך ארץ כי החברה לא תרוויח מהקנסות שיושתו על המשתמטים התשלום, אם כי ”עדיין יש ויכוח בינינו לבין דרך ארץ מה נחשב כהוצאה”. יוצר אמר כי ”התקנות קובעות שאחת לתקופה מאזנים בין עלות האכיפה לבין שיעור ההשתמטות מתשלום. למעשה מדובר במנגנון של החזר הוצאות”. חברי הכנסת התקוממו נגד האבסורד שבשיטה זו. עמיר פרץ הקשה- ”כיום יש לכם 25 אלף עבריינים. מה תעשו אם יהיו 20 עבריינים. תשיתו עליהם את כל הוצאות הגבייה?” על כך ענה יוצר כי רק שליש מהוצאות הגבייה הן קבועות ושני שליש משתנות בהתאם לכמות המשתמטים. ”פחות משתמטים- פחות הוצאות גבייה”, אמר.

 

אהוד סביון, מנכ”ל ”דרך ארץ”, אמר כי מקור ההכנסה היחיד של החברה הוא האגרה. ”סיכון הגבייה חל עלינו. אם לא נגבה כולנו ניפול”. לדברי סביון הקנס עולה בהתמדה רק אם העבריין ממשיך לנסוע בכביש מבלי לשלם. עו”ד יהודה רווה, יועץ משפטי של דרך ארץ, אמר כי אין מקום לבוא בטענות לחברה שכן הכל נקבע בחקיקה. לדבריו חברות בינלאומיות ויתרו על המכרז שכן לא רצו לקחת עליהן את סיכוני הגבייה. לדברי רווה כל שינוי של שיטת הקנסות, וכן חובת הפירוט בחשבונית, יעלו את ההוצאות של החברה ויחייבו את המדינה לפצות אותה. ”אם הכנסת תשנה את חוקי המשחק אחרי שהמשחק התחיל, אף זכיין בינלאומי לא ייגש למכרזים בארץ”.

 

יהודה כהן ,מנכ”ל חוצה ישראל אמר כי הכביש הוא פרוייקט ראשון מסוגו ואין ספק שנעשו טעויות, ”אך גם למדנו מניסיונם של אחרים”. כהן ציין כי באוסטרליה אין אפשרות להיכנס לכביש אגרה ללא מדבקה המוצמדת לרכב וכניסה ללא מדבקה מהווה עבירה פלילית. בנוגע למשאיות אמר כהן כי לו חויבו המשאיות על פי הנזק שנסיעתן גורמת לכביש, היה מקום לחייבן באגרה הגבוהה פי 7.

 

בנוסף לסוגיית הקנסות העלו חברי הכנסת את האפשרות כי האגרה תבוטל כליל והכביש למעשה יולאם. ח”כ איוב קרא הגיש הצעה לסדר בנושא. ח”כ מלי פולישוק- בלוך הציגה בפני הועדה מחקר של יוסי ברכמן, לפיו היקף התנועה בכביש הוא רק כשליש מהצפי הראשוני. ”המשק מפסיד 200 מיליון שעות עבודה בגין אי ניצול הכביש”, אמרה פולישוק והציעה כי המדינה תחזיר לזכיינים את 6 המיליארד שהושקעו בהקמת הכביש ותבטל את האגרה. ” ממילא המדינה משלמת לזכיין את ההפרש בין נפח התנועה המצוי לנפח החזוי. מוטב לבטל את האגרה ושכל עם ישראל יהנה מהכביש”. ח”כ דוד טל הציע להחזיר את עלות הקמת הכביש לזכיינים באמצעות העלאת מחירי הדלק בשתי אגורות לליטר ולפתוח את הכביש לכלל הציבור ”בכדי להפחית את כמות תאונות הדרכים ולחסוך בחיי אדם”.

 

מקור: ועדת הכלכלה

© כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...