Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום יש לי יונדאי גטס 2006 אוטמוטית GLF

החלפתי לה שמן גיר ב73000 ק"מ

השמן היה סתם שמן פשוט ואחרי 1500 ק"מ הורדתי שוב את השמן וקניתי שמן מקורי אכותי של היצרן שמתאים לרכב .

לאחר שהורדתי את השמן אחרי 1500 קילומטר השמן כבר היה מלוכלכך וממש לא אדום

 

כרגע אני נמצא על 90 אלף קילומטר והשמן כרגע נראה כבר לא אדום... אדום חום כזה

 

קראתי קצת באינטרנט ובספר הרכב ושם נאמר שכל 45 אלף בגטס צריך להחליף כי יש בלאי גבוה שם לשמן וגם אין פילטר שמן גיר ברכב הזה

 

הבעיה היחידה שיש לי ברכב הזה מבחינת הגיר זה שצריך לכות שניה בשביל שהוא יכנס להילוך אחרוי חוץ מזה הכל בסדר

 

הבקש את דעתכם בנושא

בתודה ...

פורסם

בשלב ראשון נסה להתקין פילטר שמן בטור על הקו שרץ לרדיאטור קולר.

http://www.makcotransmissionparts.com/inline-filter.html

 

יהיה לך מאוד קל להחליפו מידי פעם ותשמור על שמן נקי.

 

נסה לברר עלות הרכישה,ההתקנה ממש קלה,מנסיון.

 

בגטס יש נטייה לשמן לאבד גוון,קצר את משך השימוש בין ההחלפות.

 

עקרונית אם תשמור על פילטר נקי ושמן כל 35000 הגיר יאריך חיים מאוד.

פורסם

הבנתי תאמת *** תאמת = את האמת ** נראה רעיון יפה וגם לא יקר כל כך הפילטר בכל אופן

 

יש קשר לבעיה בגיר שהוא לא נכנס לR ישר...?

 

אין פילטר בכלל לגיר ברכב הזה שמגיע איתו ?

פורסם

קשה לי לזהות קשר דרך הפורום,אם כי בדיקה אישית שלי תגלה די מהר מדוע.

 

הפילטר המוצע טוב גם למי שיש פילטר פנימי,הוא רק יכול להועיל,מיקומו די חשוב ואסביר

 

ניתן למקמו גם אחרי מצנן הרדיאטור,אני ממליץ לפני וגם לפני מצנן אויר בנוסף לרדיאטור מהסיבה הפשוטה:

חלקי פיח ונשורת מהשמן עלולים לסתום או להצמד לצנרת במצננים(רדיאטור או חיצון אויר) מנסויים שערכנו בזמנו בג'נרל מוטורס בארצות הברית הסתבר לנו שההצמדות מתבצעת דוקא בזמן הצינון לדפנות הצנרת,לכן אני ממליץ אישית להתקינו בטור לכניסה ולא ליציאה.

רצוי למקמו בזרם אויר אם אפשר,יש כאלו משוכללים מאוד שגם משמשים כפילטר וגם עטויים פינסים ספירליים ויעודם כפול.

ראיתי לא מעט הממקמים גם ביציאת הקרור לעבר התיבה,לא אסון.

 

כך בחשבון שכמות השמן תעלה במקצת,לפעמים עד ליטר וחצי,בין חצי ליטר לליטר וחצי.

 

בהנחה שקצב הזרימה הוא בערך ממוצע של בין 750 גרם לליטר וחצי ב15 שניות יש כאן אמצעי צינון פנטסטי לממסרות הסובלות מחום יתר בהניגה עירונית בשל המרה חסרה בטורק.

פורסם

הרעיון של fordy באמת נכון וטוב , וההסבר מקיף והגיוני , במיוחד לרכבים עם ממסרה העובדת בחום רב .

- ובנוסף גם שטח המסנן מוסיף קירור -

 

יש עוד סוגי מסננים ובתי מסנן קבועים - כגון

 

http://www2.cip1.com/PhotoGallery.asp?ProductCode=C13%2D9245

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D9245

http://www2.cip1.com/SearchResults.asp?Cat=1443

 

לדעתי כדאי להתקין בית מסנן קבוע - כך החלפת המסנן תהיה קלה , ואפשר להתאים ולהשתמש במסנן הנמכר בארץ .

( במיצובישי גאלנט 2000/1 לממסרה יש בית מסנן חיצוני - מסנן שמן המנוע , התאים גם למסנן הממסרה )

 

להקפיד גם על שימוש בנוזל קירור איכותי המתאים למנוע .

שמירת קירור טוב במערכת הקירור והרדיאטור , משפיעה גם על קירור נוזל הממסרה :idea:

 

אבל - אולי כדאי לפני הוספת המסנן, לבצע החלפה נוספת של נוזל הממסרה ( כל החלפה חלקית היא כ 60% מנוזל הממסרה )

ואולי זה ישפר את המצב .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ישפר פה אותו מבחינת התיפקוד של הגיר לגבי הילוך R ישתלב מהר יותר?

 

לא הבנתי בתוך הגטס אין בכלל פילטר בתוך הגיר?

פורסם

סביר להניח שיש מסנן גס בתוך הממסרה , אין לי נתונים , אבל בד"כ יש מסנן .

החלפה נוספת של נוזל - אפשר שתעזור והילוך ה R יכנס יותר טוב - זו אפשרות , לא מדע מדוייק ללא בדיקה מקיפה :idea:

אבל - מאחר ונראה כי הנוזל כהה , זו האפשרות הקלה והזולה , ( לדעתי ) אני הייתי מתחיל בהחלפה נוספת, ואם לא יעזור , לא יזיק .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אצלי בגטס 1600 נאמר במוסך מורשה יונדאי שהפילטר פנימי,יושב בתוך הגיר ולא מחליפים אותו.

ראה קובץ מצורף על שגרת הטיפולים ברכב כולל החלפת שמן גיר.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

שלום רב

ברכבך יש שמן גיר סנטטי מלא ( sp-3) כול שמן אחר הוא אסור לשימוש כלומר שמן אחר נשרף אחרי 20 אלף . לגבי החלפת שמן גיר האים החלפת את כול השמן שיש בגיר ( כ 8.5 ליטר ) או שרק פתחו את בורג הקרטר והחליפו רק כ2.5 ליטר

לגבי הוראות היצרן כאשר הם עברו לשמן סנטטי הם העלו את מרווח ההחלפה מ60 - ל90 אלף אבל הכוונה בנסיעה אידיאלית ולא מאומצת או בכינוי נסיעה - עצירה

מנסיון שלי אחרי 45 - 48 אלף השמן נשרף אך כאשר מחליפים את כול השמן ע"י מתקן שטיפה ומשתמשים בשמן יעודי לרכב זה הוא שוב פעם מחזיק ונשאר נקי לגמרי כ 45 אלף

לגבי כול נושא הוספת מסננים למיניהם אין לכך שום סימוכין בהוראות היצרן ואתה לא יודע אים תגרום לנזק בכך ( שינוי לחצים .ספיקה . מכות לחץ או בועות אווויר)

 

בברכה זיסו יוסי- מוסך זיסו

פורסם
הבנתי תאמת נראה רעיון יפה וגם לא יקר כל כך הפילטר בכל אופן

 

יש קשר לבעיה בגיר שהוא לא נכנס לR ישר...?

 

אין פילטר בכלל לגיר ברכב הזה שמגיע איתו ?

 

1. אין צורך להוסיף פילטר שמן חיצוני והדבר עלול גם להזיק מאשר להועיל.

 

2. לא החלפת את כול תכולת השמן בגיר לכן אחרי מספר קילומטרים יחסית נמוך השמן השחיר. גש למכון גירים שיש בידיו מכשיר דיאלזיה אשר באמצעות מכשיר זה ניתן להחליף את כול תכולת השמן בפעם אחת.

 

3. קיים מסנן בתוך התיבה (מסנן גס) שאמור לסנן את השמן. ניתן להחליף אותו בצורה קלה על-ידי פירוק אגן השמן והוצאת הפילטר

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום רב

לגבי מצנן נוסף חיצוני : לגיר אוטומט יש טמפרטורת עבודה מסוימת וכדאי שהוא יעבוד בטווח שהיצרן הכוון אליו

יש רכבים אוטומטים שמשודך להם מצנן נוסף אך יש מעיין טרמוסטט שדואג לפתוח את מעבר הקירור כשצריך

( אים הרכב נוסע בשיוט בכביש מהיר וכמובן אים גם קר בחוץ אז המקרן בוודאי לא אמור לקרר )

בברכה זיסו יוסי -מוסך זיסו

פורסם

שאלה לפותח השרשור.

האם ההשהיה בשילוב ההילוך היא קבועה,או רק בבוקר או אחרי שהאוטו עמד שעות והספיק להתקרר?

שווה לבדוק.

הפשרה של היום היא הנורמה של מחר

×
×
  • תוכן חדש...