Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[אימפרזה] הח' "בוקסות" למוט ידית הילוכים - פרוייקט מצולם


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 7372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קצת רקע:

לפני כשבוע הגיע אליי חבר שביקש שאסדר לו את החופש שמטריד אותו בידית הילוכים. בירור קצר מאוד והיכרות עם הרכב העלו שצריך להחליף את ה"בוקסות" (או למעשה "כיסויים") שמחברים את המוט שיוצא מידית ההילוכים למוט שנכנס לגיר.

מדובר במעין מפרק קטן המכיל 2 ברגים, כשלכל בורג יש אום אבטחה ובינהם נמצאים הכיסויים הללו, כיסויים שמטרתם לספוג מעט זעזועים ולאפשר תנועה חלקה ומדוייקת של ידית ההילוכים קדימה/אחורה ימינה/שמאלה - בעיקר בזכות זה שהחלקים עשויים פלסטיק רך יחסית.

 

ביררתי מחירים באחת מחברות המתעסקות בחלקים מקוריים לסובארו - ומאחר והמחיר היה דיי זול, קניתי גם לעצמי ו"התגלחתי" על האוטו שלי.

לכל בורג יש 2 כיסויים, סה"כ צריך 4. 2 גדולות יחסית (צבען כחול) ו-2 קטנות יחסית (צבען ירוק). עלותן הכוללת מסתכמת ב 50 שקלים חדשים.

 

לצורך החלפתן, מן הסתם, היה צורך בשכיבה מתחת לרכב.

העלתי את הרכב עם 2 הגלגלים השמאליים שלו על גבי מדרכה שנמצאת סמוך לבית שלי, אבטחתי אותו וגלשתי לתחתית הרכב והתחלתי לעבוד.

כל הסיפור לוקח באיזור החצי שעה לכל היותר - וזה עקב שכיבה מתחת לרכב...אם היה זה על ליפט, היה יותר קל.

 

סיכום והתרשמות - בהודעה האחרונה.

 

אלו הם הכיסויים/"בוקסות" הקטנים החדשים

download.php?id=10889

 

אלו הם הכיסויים/"בוקסות" הגדולים החדשים

download.php?id=10888

 

זהו החלק/מיפרק שמחבר את המוט ידית הילוכים למוט שיוצא מהגיר עצמו. שימו לב: ישנם 2 ברגים עם אומים.

download.php?id=10887

 

שימו לב לבוקסה/כיסוי הכחולה הישנה, ה"ראש" שלה כבר התפורר ונעלם ונשאר רק הבסיס שלו בפנים.

בתוך הבוקסה/כיסוי עובר (רק בבורג הזה) מעין גליל ממתחת דרכו עובר הבורג.

download.php?id=10886

 

בתמונה זו רואים את הבוקסה/כיסוי הירוקה (קטנה) הישנה. מצבה דווקא מצויין (וגם זו שבצידה השני יחסית בסדר).

download.php?id=10885

 

כאן כבר הוצאתי את הבוקסה/כיסוי הישנה והכנסתי את החדשה. אחת בצד הזה ועוד אחת בצידו השני של החלק.

download.php?id=10884

 

ההמשך - בהודעה הבאה

B6.jpg

B5.jpg

B4.jpg

B3.jpg

B2.jpg

B1.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

 

בתמונה זו ניתן לראות את ה"בוקסות" החדשות הקטנות כבר במקומן

download.php?id=10892

 

ולקינוח: ככה יצאו ה"בוקסות" הירוקות הישנות... דווקא מצבן משביע רצון.

download.php?id=10891

 

ככה יצאו ה"בוקסות" הגדולות הכחולות: מצבן ר-ע מ-א-ו-ד, ה"ראשים" שלהן נאכלו לגמרי וכתוצאה מכך נוצרו מרווחים גם בצדדים וגם בפנים, מה שגרם לתחושת עירפול מחרידה בידית ההילוכים, תחושה שלא מודעים אליה עד שמחליפים את זה.

download.php?id=10890

B10.jpg

B9.jpg

B7.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום:

תחושת הידית השתנתה לגמרי, כאילו מדובר במשהו אחר ושונה.

הידית מדוייקת יותר, רכה יותר ולא נותר בה ש-מ-ץ של חופש !

בקיצור, מדהים מה שדבר כל כך קטן יכול לעשות :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיפור לוקח באיזור החצי שעה לכל היותר - וזה עקב שכיבה מתחת לרכב...אם היה זה על ליפט, היה יותר קל.

 

אתה מנסה לרמוז לנו שאתה רוצה ליפט ליום הולדת, אה? :wink:

 

וכמובן - ח"ח על הפרוייקטון :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב היפנית לא אמינה, ומטריחה את בעליה לתיקונים שרכבים אחרים סוחבים איתם דורות.

:wink:

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבד על התיעוד האיכותי.

 

בסוף תגמור בארכיון משרד התחבורה. :lol:

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאחח.. זה מעלה בי זכרונות לפעם כשנשבר החלק הזה באוטו ודחפנו אותו הביתה...

 

החלק הזה נקרא בעברית - מוטטת (שטאנגה בלעז).

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שזה ניראה אין צורך בלפתוח ברגים ולא כלום...

פשוט לשלוף את זה החוצה ולהחליף בחדשים?

 

אתה אכן צריך לפתוח מספר אומים על מנת להגיע אל השטנגות.

במידה ותרצה שרטוטים של מערך ההילוכים אצלך ברכב, פנה אליי.

ובמידה ומדובר בגיר 5 הילוכים כמו של האונו 1400, חפש הודעה שלי מלפני כמה שבועות בנושא זה, ההודעה כוללת שרטוטים ואף הכוונה קלה.

 

 

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...