Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם שימוש במי קירור ירוקים יכול לגרום נזק לאחר שימוש ארוך במי ברז?


micha89
שימו לב! השרשור הזה בן 5612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מרק ידידי אני מסכים איתך, אך בני ל. לא.

 

החומר העיקרי הנמצא במי הקירור הוא גליקול, ותפקידו להעות את טמפרטורת הרתיחה, שימון פני המתכת במקרה הזה אלומיניום, בבלוק בראש ובמשאבת המים.

הוא מונע אבנית, אך לא מסיר אבנית קיימת, אך בשטיפה למערכת קירור ישנה, עלול להווצר מצב, מה שבני ל. רומז, שובר אבנית שבמשך השנים שמרה מפני איכול, והיא תוסר, ותגלה קיר דק ללא "בשר", ומכאן יתחילו הצרות, אך הגליקול, שהוא גם נגד קפאון(אנטי פריז), רעיל לשתייה אך לא למתכת.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מרק שלום רב !

קראתי את תגובתך הערוכה, ויש לי מספר שאלות, בעקבותיה: במה מתבטא היתרון של PH גבוה, במערכת קירור, לעומת PH נמוך, בשמירה על האיכול של בלוק האלומיניום, והאם לאחר שימוש במי ברז, יכול לעצור את הקורוזייה הקיימת ולמנוע אבנית בעתיד.

מי ברז יוצרים אבנית, את זאת רואים טוב בקומקומים, האם PH, ימנע זאת.?

מה היתרונות הנוספים של גליקול, מלבד העלאת טמפרטורת הרתיחה , מ100 ל110 מעלות, מניעת קפאון, ושמירה על המבנה הבסיסי של יציקת האלומיניום,והאם אתה ממליץ על פראפלו 11, לרכבים צרפתיים יותר מאשר VALEO, ויותר מG12 ,ומה אחוז הPH בכל אחד מהם?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מה שקורה זה כך.

כאשר נוסעים תקופה ארוכה אם מים במקום נוזל קרור, נוצרת בוצה ואבנית במערכת הקרור.

כאשר שותפים את המערכת הקרור וממלאים נוזל קרור איכותי יגרם נזק רב!

נוזל קרור איכותי מכיל חומר הממיס את האבנית! ואז יתחילו נזילות מים מכול מיני מקומות אבל גם אם לא תחליף לנוזל קרור אתה בדרל לצרות כי כך או כך באיזה שהוא שלב מערכת הקרור תיקרוס והנזקים יתגלו.

 

אני לא מכונאי ולא מתימר להיות בעל ידע תיאורתי רב בנושא (כימיה אני מעדיף להשאיר לכימאים).

אני כן יודע שבשלושה רכבים שונים בהם ביצעתי את המעבר ממי ברז לנוזל קירור הצטערתי על כך בצורה כזאת או אחרת. אני כן יודע להגיד שהתיאור של בני תואם בדיוק רב את הממצאים שאני לצערי הרב גיליתי בכוחות עצמי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנתיים הייתי מטפל בעשרה כלי רכב בשבוע והחלפתי לעשרות גולפים/פולים נוזל קירור ולאף אחד מהם לא הופיעה נזילה לאחר מעבר ממים לנוזל קירור.

 

נוזל קירור לא מפרק שום אבנית או פותח סתימות לשם כך יש חומרים ייעודים

לצערי אין שום הגיון במה שאתם טוענים ולצערי הוכחתי לכם זאת תיאורטית וגם מעשית ובזה הסתיים מבחינתי הדיון.

 

בהצלחה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מכיר את התופעה (נזקי מערכת קירור לאחר הזנחה והח' לנוזל קירור תקין) והיא באמת לא נגרמת בגלל שעברו פתאום לנוזל קירור כי, כמו שמארק צייין, אין לנוזל קירור תכונות של ניקוי אבנית.

עצם החשיפה הזמנית של מערכת הקירור לאויר לאחר ריקונה והכנסת נוזל חדש יחד עם תהליך הניקוז גורם לשבירת הצטברות אבנית ובמיוחד חלודה על בלוק המנוע ואז מתחיל החגיגה. למעשה אם תרוקן ותחזיר מי ברז חדשים לאחר מכן אתה עלול לגרום לאותה תופעה בדיוק.

אולם אין לדעת מה מצבה של המערכת קירור ויתכן שמצבה לא כזה נורא ותמיד כדאי לצמצם נזקים ולהחליף לנוזל קירור תקין. אם יגרם נזק ניתן להתנחם בעובדה שהוא היה מגיע גם כך אוטוטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה ממליץ על פראפלו 11, לרכבים צרפתיים יותר מאשר VALEO, ויותר מG12 ,ומה אחוז הPH בכל אחד מהם?

בברכה

צביקה

 

צביקה - למה לעשות ניסויים בתנאים ביתיים, כאשר היצרנים כבר עשו את העבודה בעצמם? הדבר הכי קל הוא להיצמד לנוזל המקורי שכל יצרן קבע לעצמו. ההפרשים הכספיים הם אפסיים (בהנחה שממלאים/מחליפים נוזל פעם בשנתיים. אם יש תקלה זה סיפור אחר - כאשר יש נזילות מתקנים אותן, או, אם מקור התקלה לא ברור ועושים נסיונות לזמן מוגבל - אני נוהג לעבור למים רגילים, ומייד עם תיקון התקלה לעבור חזרה לנוזל המקורי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת, גם אני לא מבין גדול במכוניות.

גם אני השתכנעתי לקנות מים ירוקים, אז תעזרו לי,

מישהו יכול לומר לי איפה מרוקנים את מי הברז מהרכב שלי-דייטסו אפלאוז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: טוב, אז בסופו של דבר החלטתי ללכת על זה, מי ברז ככה או ככה ידפקו אותי מתישהו.

הלכתי למכונאי (מוסך "השלושה" מתמחה פיג'ו-סיטרואן חדרה), ניקינו את הרדיאטור, שטפנו את הצנרת בלחץ מים נמוך, כי הוא טען שבלחץ חזק יכול להיגרם נזק. שמנו מים ירוקים של פרסטון, ועל הדרך הוא אמר לי שהתרמוסטט לא תקין אז החלפנו אותו גם לאחד חדש.

 

עכשיו נשאר רק לחכות ולראות..

Hyundai I20 Inspire 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית מעשה נבון ! במידה ויופיעו נזילות אז אל תאשים את נוזל הקירור אלא את השטיפה (אבל לפי דעתי המכונאי עשה מיצווה שניקה את מערכת הקירור).

 

יש נזילות=מטפלים בבעיה

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: טוב, אז בסופו של דבר החלטתי ללכת על זה, מי ברז ככה או ככה ידפקו אותי מתישהו.

הלכתי למכונאי (מוסך "השלושה" מתמחה פיג'ו-סיטרואן חדרה), ניקינו את הרדיאטור, שטפנו את הצנרת בלחץ מים נמוך, כי הוא טען שבלחץ חזק יכול להיגרם נזק. שמנו מים ירוקים של פרסטון, ועל הדרך הוא אמר לי שהתרמוסטט לא תקין אז החלפנו אותו גם לאחד חדש.

 

עכשיו נשאר רק לחכות ולראות..

מיכאל שלום רב !

ראשית אני שמח, ששמעת לעצתי, ופעלת נכון, גם קיבלת את המלצתי, בקשר למוסך השלושה בחדרה, וגם שהחלפת תרמוסטט, שהיה תפוס, החלפת מי קירור חדשים מתוצרת פרסטון, וקיצרת את הצינור הארוך מדי, שמחובר ממיכל העבוי לרדיאטור, מה שגרם לפי הפרטים שסיפקת לי בהודעה פרטית, לצנור להתקפל ולחסום מעבר מים ממיכל העבוי לרדיאטור.

שנית, בתשובה לשאלתך הודעה הפרטית, כתבת גם שהחלפת משאבת בלם מרכזית, ותחושתך, שדוושת הבלם, לאחר החלפת המשאבה המרכזית, איננה כמקודם ושמהלך הדוושה ארוך יותר, ואני מצטט מהודעתך הפרטית:

***ולתופעה אחרת שהייתה לי בימים האחרונים, מדי פעם שניסיתי לבלום, הדוושה של הברקס פשוט נכנסה עד הסוף ולא בלמה, ואחרי שפמפמתי היא שוב חזרה לעבוד - הוא בדק ואמר לי שמשאבת ברקס תקולה, והחליף באחת חדשה, עכשיו הבעיה לא חוזרת - אך הברקס יותר ארוך, כלומר אני לוחץ יותר את הדוושה כדי לקבל בלימה, לא כמו מקודם. מה דעתך? ***

דעתי היא שתחזור למוסך ותדווח על כך, האם הדוושה עולה, כשאתה מנפח( לוחץ על דוושת הבלם מספר פעמים ברצף, ללא הפסקה)?

אם כן סביר להניח שניקוז האוויר ממשאבת הבלם, לא בוצע כראוי, ויש לחזור על כך.

אשמח לשמוע תגובת מומחים בנושא משאבת הבלם.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה,

שוב אציין שאחרי החלפת משאבת הברקס הבעיה לא חוזרת, אך הלחיצה על הדוושה ארוכה יותר. ולא, זה לא משתנה כשאני מפמפם את הדוושה.

 

כן אני כנראה אחזור לשם בימים הקרובים ואעדכן.

 

מיכאל

Hyundai I20 Inspire 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...