Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דילמה צבאית - צנחנים או גבעתי?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6777 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אתה מחפש את ה'יוקרה' שבצנחנים או גולני, כדאי שתצא מזה- יש גם את חטיבת כפיר והנח"ל, ועוד כמה חטיבות לוחמות שלא משתייכות לחי"ר. כל החי"ר עושים מארבים וגם בט"ש (שמירות,מחסומים,צ'קפוסטים וכו') כשהבט"ש הוא יומיומי, כל הזמן 24/7 והפעילויות המעניינות קורות פעם ב..

חוץ מזה שבשיבוצים יכול להיות שתגיע אפילו לתותחנים או שריון, הכל תלוי במזל ובתקנים הפנויים שיש לצבא בחטיבות האלה

אז תיקח את זה בקלות ואל תבנה יותר מידי על צנחנים, גבעתי או גולני, כי כולם רוצים להגיע לשם ויש עודף כ"א במקומות האלו.

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כשהייתי אצל קצין מיון הוצע לי ככה:

פלס"ר גבעתי.

סיירת צנחנים מותנה בגיבוש.

 

ועוד כמה,בזמנו העדפתי חימוש.

 

היום אני מעדיף להיות לוחם,זה יתרום המון בכל התחומים.

פורסם

פלס"ר/פלחה"ן/פלחי"ק וכו' מותנים בגיבוש. קצין מיון לא יכול להגיד לך שאתה הולך לשם מבלי שהגעת קודם כל לחטיבה, עשית טרום טירונות וגיבוש יחטיות.

 

שיהיה בהצלחה

פורסם
פלס"ר/פלחה"ן/פלחי"ק וכו' מותנים בגיבוש. קצין מיון לא יכול להגיד לך שאתה הולך לשם מבלי שהגעת קודם כל לחטיבה, עשית טרום טירונות וגיבוש יחטיות.

 

שיהיה בהצלחה

אממ למה לא צריך גיבוש?

והאם אחרי כמה זמן בצנחנים למשל אפשר לעבור לסיירת שלהם?

פורסם

בגדול כדי להגיע לגדודים אין צורך בגיבוש - זה נכון לגבי גולני,גבעתי,נחל וכפיר

לצנחנים כן צריך לעבור גיבוש.

 

כל השאר - פלס"רים למיניהם,סיירות אגוז,מגלן וכו' דורשים גיבוש קשה שעושים אותו בד"כ בשבוע הראשון בצבא, בטרום טירונות.

גם בשריון יש גיבושים לפלס"רים שלהם.

 

כדי לעבור את הגיבושים האלה צריך להיות בכושר מצויין ולהיות חזק מנטלית, קל להגיד אבל קשה לסיים.. (את הגיבוש)

פורסם
...

 

 

ובכלל? מה אכפת לך למה אני רוצה להיות לוחם?

העיקר שאני רוצה.

 

...

 

עכשיו הכל מובן?

 

 

זהו. שזה מה שאתה לא מבין. זה מאוד משנה. למה? כי מישהו כמוך, שרק מחפש את הפוזה בלצאת הביתה כלוחם, זה לא מישהו שיתמיד כשקצת קשה לו.

כשיהיה לך קשה בקרבי, אתה תגיד לעצמך "זין על הפוזה. אני רוצה להיות ג'ובניק!" וזה משהו שהצבא לא רוצה. וזה משהו שאנחנו גם לא רוצים עבור הצבא. מישהו שמחפש פוזה, יראה את הפוזה כדבר הכי טוב שיש בלהיות בקרבי, וכשתרגיש את החרא שבלהיות בקרבי, אתה תשווה בין החרא לטוב (הפוזה) ותבין שזה לא "משתלם" לך.

בשביל להיות לוחם המוח שלך צריך להיות בפאזה אחרת, ולפי צורת הדיבור שלך, אתה ממש לא שם.

 

אז לפני שאתה חושב שכולנו נגדך, תעצור לשניה ותחשוב על כל החרא שאתה הולך לאכול (וזה לא מעט חרא בכלל...) ותחשוב אם מקדם הפוזה זה הדבר היחיד שיש לך לאזן את המאזניים. כי אם כן- עזוב אותך משטויות. תישאר איפה שאתה.

 

אורן

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם
זהו. שזה מה שאתה לא מבין. זה מאוד משנה. למה? כי מישהו כמוך, שרק מחפש את הפוזה בלצאת הביתה כלוחם, זה לא מישהו שיתמיד כשקצת קשה לו.

כשיהיה לך קשה בקרבי, אתה תגיד לעצמך "זין על הפוזה. אני רוצה להיות ג'ובניק!" וזה משהו שהצבא לא רוצה. וזה משהו שאנחנו גם לא רוצים עבור הצבא. מישהו שמחפש פוזה, יראה את הפוזה כדבר הכי טוב שיש בלהיות בקרבי, וכשתרגיש את החרא שבלהיות בקרבי, אתה תשווה בין החרא לטוב (הפוזה) ותבין שזה לא "משתלם" לך.

בשביל להיות לוחם המוח שלך צריך להיות בפאזה אחרת, ולפי צורת הדיבור שלך, אתה ממש לא שם.

 

אז לפני שאתה חושב שכולנו נגדך, תעצור לשניה ותחשוב על כל החרא שאתה הולך לאכול (וזה לא מעט חרא בכלל...) ותחשוב אם מקדם הפוזה זה הדבר היחיד שיש לך לאזן את המאזניים. כי אם כן- עזוב אותך משטויות. תישאר איפה שאתה.

 

אורן

וואו,חפרת המון על משו שכבר הסברתי.

 

אז תודה לך קודם כל.

 

אני רוצה להיות לוחם כי זה החלום שלי,וחלק מזה זה להגיע הביתה עם נשק ולעמוד בתחנת אוטובוס בידיעה שאני יכול לשמור עליה.

 

פשוט אני מדבר דוגרי,שגם המדים וגם הנשק מדבר אליי.

 

אני רוצה לראות לוחם אחד שלא מתלהב מהנעליים האדומות ומהנשק זה חלק מהחוויה של להיות לוחם!

 

יאללה גם אני יהיה פלצן.

 

לא מעניין אותי הפוזה - אני רוצה להגן על המדינה.

שיתנו לי מדי ב' מאעפנים ליציאה הביתה,ושיתנו לי לחזור בלי נשק !

 

יחי הפלצנות.

פורסם

סליחה על הבוטות,אבל מישהו כאן כתב "אתם נותנים תשובות רציניות למישהו לא רציני".

 

עקבתי אחרי השרשור הזה בלי להגיב,אבל לא ראיתי תשובה אחת שמתייחסת ברצינות לשאלה שבה פתח את הנושא.

 

בתור יוצא יחידה קרבית,שעבר גם לא מעט קורסים,כולל פיקודיים,שבהם יצא לי להכיר מקרוב את ה"נפשות הפועלות" מהחטיבות המקבילות אני אומר לך דבר מאוד פשוט:

 

גולני,גבעתי,צנחנים,נח"ל וכיו"ב, בכל אחת מהחטיבות האלה תוכל למצוא עניין מבחינת שירות צבאי.

 

 

אלא אם כן אתה הולך להתגייס לחטיבה ספציפית בגלל מורשת משפחתית או סיבה מיוחדת כזאת או אחרת, אין הבדל ממשי בין היחידות,הן מבחינת מסלול ההכשרה (למעט צנחנים,שחלק מתהליך ההכשרה שלהם כולל ביצוע קורס צניחה*), ובגדול אין גם כזה הבדל מבחינת פעילות מבצעית.

 

לכל אחת מהיחידות הנ"ל יש תתי יחידות,שבעברית נקראות יחטיו"ת (יחידות חטיבתיות- עורב,פלח"ן,פלס"ר וכדומה), לכל חטיבה יש איזושהי יחטי"ת שנחשבת לטובה יותר מהיחידה המקבילה,כך שבגדול,הכל אותו דבר.

 

להגיד שחטיבה מסויימת עושה יותר מחטיבה אחרת זה קשקוש מוחלט מהסיבה שכל הפלוגות המבצעיות של כל החטיבות עמוסות בפעילות מבצעית,ולא מהיום.

 

מבחינת החבר'ה,חלק יגידו לך שבחטיבה הזאת החבר'ה יותר "צהובים" ובחטיבה אחרת יותר "ערבים" (תלמד..), אל תתרגש מזה,יצא לי להכיר במהלך השירות אחלה חבר'ה צהובים שבעולם,ויצא לי להכיר אחלה חבר'ה "ערבים" שבעולם.

 

 

אני אעיד על עצמי:

 

אני אישית גוייסתי לחטיבה X אבל בגלל קטע שרציתי להמשיך מורשת סירבתי להתפנות אל היחידה ובמקום זה יצאתי ליחידה Y,שאותה העדפתי בגלל שאח שלי היה קצין ביחידה הזאת ורציתי להמשיך את אותה דרך.

 

 

תתנו תגובות רציניות,אנשים שואלים שאלות שמבחינתם רציניות,והתשובות שהם מקבלים זה "רק גולני !!!" או "רק גבעתי !!!".

 

צאו מהקטע של הגאוות יחידה שלכם,שאני מבין אותה לגמרי,ותספקו תשובה נורמלית.

 

 

*קורס צניחה- קורס שהצבא מבין (אומנם לאט....מאוד לאט) שהוא בזבוז כסף משווע,והכל למען שמירת מורשת חטיבת הצנחנים,שכן למעט הצניחה המבצעית במיתלה,לא בוצעה עוד צניחה מבצעית ע"י חטיבת הצנחנים,ועד היום ממשיכים לעשות את הקורס היקר הזה,למען שמירת מורשת,למרות שידוע לכל,שהצנחת לוחמים מהאויר אינה פעולה אופרטיבית שתבוצע במהלך מבצעי (אני לא מדבר על יחידות מיוחדות דוגמת שלד"ג\מטכ"ל וכיו"ב,מדבר ספציפית על חטיבת הצנחנים).

 

בשנים האחרונות גוברת הקריאה,המוצדקת,לביטול הקורס,גם בעקבות מה שכתבתי,וגם בעקבות ריבוי תאונות הצניחה בשנים האחרונות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

מסכים עם עידן בכל מה שאמר.

 

השוני של בצנחנים, מעבר לזה שהם נחשבים לצהובים וחיים טוב בגלל תרומות

שנותנים להם, זה הצניחה אבל כבר מזמן ידוע שקורס צניחה אוטומטית בצבא הוא רק בשביל השופוני של הכנפ"צ

אם אתה רוצה לצנוח ולהנות, תעשה קורס צניחה חופשית באזרחות.

 

בנוגע לכל השאר, כולם זהים בפעילות שהם עושים.. השוני היחידי הוא מיקום הקו (משתנה כל כמה חודשים), צבע הכומתה ושם החטיבה.

פורסם

 

לא שאלת מה אני חושב? שאלת מה כל הפורום חושב, אני חלק מהפורום ואני עניתי,

 

 

אתה באמת כתבת את זה?

 

אתה רוצה להגיד לי שיש יוסי של כל הפורום ויש יוסי יחיד, אז לך בבקשה ותיקרא ליוסי השני ותגיד לו שיתן תגובה עיניינית, ותגיד גם ליוסי של כל הפורום שאם אין לו תגובה עיניינית שלא יכתוב תגובות שיכולות להתחיל ויכוחים.

 

ואם ילד מסתכל לו על המדים ועל הנשק בתחנה המרכזית עם עיניים גדולות, זה נותן לו גאווה ומזכיר לו ליפעמים למה הוא עושה את מה שהוא עושה, זה רק אומר שהוא יגן על המדינה טוב יותר.

 

מקס לך לקרבי (כל קרבי שתחליט) ואל תעצור לשניה אפילו להסתכל אחורה כי תמיד יהיו את אלא שהם לא קרביים אבל תיהיה להם דעה מלומדת של גנרל לגבי משאבי האנוש שמגיעים ליחידות הלוחמות ואיך להימנע מהבעיתיים שבהם.

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

פורסם

שלא תעיז לחשוב אפילו על ללכת למג"ב... נכון שהם עושים עבודה טובה

אבל אם אתה רוצה קרבי אז רק חי"ר ואם זה חי"ר אז זה כפיר החטיבה הכי טובה בצה"ל.

פורסם

גולני,גבעתי,צנחנים,נח"ל וכיו"ב, בכל אחת מהחטיבות האלה תוכל למצוא עניין מבחינת שירות צבאי.

 

 

לכל אחת מהיחידות הנ"ל יש תתי יחידות,שבעברית נקראות יחטיו"ת (יחידות חטיבתיות- עורב,פלח"ן,פלס"ר וכדומה), לכל חטיבה יש איזושהי יחטי"ת שנחשבת לטובה יותר מהיחידה המקבילה,כך שבגדול,הכל אותו דבר.

 

 

*קורס צניחה- קורס שהצבא מבין (אומנם לאט....מאוד לאט) שהוא בזבוז כסף משווע,והכל למען שמירת מורשת חטיבת הצנחנים,שכן למעט הצניחה המבצעית במיתלה,לא בוצעה עוד צניחה מבצעית ע"י חטיבת הצנחנים,ועד היום ממשיכים לעשות את הקורס היקר הזה,למען שמירת מורשת,למרות שידוע לכל,שהצנחת לוחמים מהאויר אינה פעולה אופרטיבית שתבוצע במהלך מבצעי (אני לא מדבר על יחידות מיוחדות דוגמת שלד"ג\מטכ"ל וכיו"ב,מדבר ספציפית על חטיבת הצנחנים).

 

quote]

 

 

האמת שאני מסכים עם עידן וגם אני חטאתי.

 

בסופו של דבר לוחם זה אופי , זה לא עניין של הנשק הכי מגניב, או המדים הכי יפים או הסיכה או הכנפ"צ כי בסופו של דבר אחרי סוף מסלול לוקח שבוע וכל הדבירים האלה נראים זניחים.

 

העבודה מתישה ואף לפעמים לא מתגמלת, לעיתים התנאים קשים ויום אחד אתה גם קולט שכל מה שעשיתה בשירות הוא פסיכודלי בכלל.

 

לוחם זה גם לכל החיים.

 

אני יכול להעיד על עצמי כי זה הדבר הכי מממלא שעשיתי בחיים וכנראה גם אעשה ואני השתחררתי לאחר תפקיד סמ"פ .

 

מה שכן חשוב לחדד כמה דברים,

 

השירות בגדוד חי"ר רגיל שונה בתכלית מגדס"ר או כל יחידה ייעודית אחרת, כמו גם המסלול שדורש הרבה יותר כושר מנטלי ופיזי והסתגלות לצורות לחימה הרבה יותר מסובכות.

 

כיום כבר לא קיים המושג יחט"יות אלה גדס"ר - בעצם איחוד של החה"ן הסיירת והעורב ליחידה אחת.

 

קורס הצניחה אינו מה שצריך להדריך אדם כאשר הוא מבקש להיות לוחם, כי בקצב הזה הוא ינשור הרבה לפני הקורס

 

 

בכל מקרה שיהיה בהצלחה

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

טוב החלטתי על מג"ב.

 

אגב,ללוחמים איך משתלבים אחרי שבוע לחימה למשל לחזרה לחברה,לחברים,לחיים האזרחיים?

פורסם

תלוי בכמה זמן תחזור,ככל שתסגור יותר תרגיש יותר תלוש ולא מחובר לחברים שלך/למציאות בכללי.

אם יצא לך לחזור כל שבוע הביתה אז לא נראה לי שתהיה בעיה, שבועיים ומעלה הם בעייתים מהבחינה הזאת.


×
×
  • תוכן חדש...