Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגיע הזמן להחליף מכונית - סיפור בהמשכים


gershon17
שימו לב! השרשור הזה בן 5994 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זהו. משכתי ומשכתי את הזמן, גררתי וגררתי את הנושא, אבל מספיק. הגיע הזמן להחליף את האלפא 156 הותיקה שלי (כמעט 5 שנים, 80,000 קילומטר). בזמן האחרון היא מבלה הרבה יותר מדי זמן במוסך, ודורשת תיקונים הרבה יותר מדי יקרים. ניקוי מזרקים ב-3,000 שקל, החלפת איזה סליל אחד ב-1,600 שקל ועכשיו החלפת מחשב כריות אוויר בעוד 4,000 שקל - וכל זה רק בחודשיים האחרונים. הגיע הזמן לעבור הלאה.

 

לכן התקשרתי לסמל"ת וביקשתי נסיעת מבחן ב-159. מיד הציעו לי שתיים, ב-2.2 ליטר וב-3.2 ליטר. שמחתי ועוד באותו היום הגעתי אליהם. התחלתי ב-2.2 ודי התאכזבתי. קודם כל, יש לה מושבי עור די מכוערים, ואין ממש אפשרות להזמין אותה עם כיסוי בד (כשאמרתי שאני לא רוצה לקבל כוויות כשאני נכנס בקיץ למכונית החמה, קיבלתי את התשובה "שים מגבת"... אני מכיר את המזגן באלפא, המגבת תימס תוך דקה וחצי). אבל בסדר, זה שהיא מגיעה עם עור בצבע כתום או עור בצבע בז' שגם הוא בעצם כתום זה לא כזה נורא. גם העובדה שמבפנים היא לא מרשימה בכלל, ולמעשה פחות נעימה מה-C4 שיש לנו (שלא לדבר על ה-156) גם לא מאד משנה - אני אתרגל.

 

זה שהיא כבדה, עם הילוכים די רעועים (ה-Selespeed החדש פחות מוצלח מהישן), לא מהירה בשום מצב וממש איטית ביציאה מהמקום כבר יותר נורא. זה שכשמאיצים בה היא נשמעת כמו סתם עוד מכונית שמתאמצת, ובסיבוב וחצי שיצא לי לבדוק אותה היא לא מתקרבת אפילו לעליצות של ה-156 - הופך אותה לבזבוז כסף מבחינתי. נהניתי יותר בג'טה של אמא שלי שעולה חצי. לא ה-2.2.

 

חזרתי לסוכנות וקיבלתי את ה-3.2 . מכונית מבחן קצת חבוטה, עם כמעט 30,000 ק"מ. הברקסים שלה ראו ימים יפים יותר, ההעברה מ-Parking ל-Drive כמעט גרמה לי ל-Whiplash, וכל זמן הנסיעה נשמעת נהימה משונה מאיזור הגלגלים האחוריים (או מהדיפרנציאל המרכזי). אה, כן, והיא מכוערת מבפנים.

 

אבל איזה מנוע. וואו. מנוע מד-הים. למרות שהיא מתקרבת למשקל של שני טון, היא מהירה בטירוף. והצליל של המנוע? נסעתי בה שעה ומשהו בלי רדיו, וכל פעם שהשתעממתי הורדתי כמה הילוכים. בעשרים הדקות הראשונות היה לי חיוך מטופש על הפנים. אחר כך הוא קצת ירד, אבל בכל זאת - מ ד ה י ם. בכל מצב, בכל הילוך, נגיעה בגז מקפיצה את המכונית קדימה תוך כדי שאגה מופלאה. והצליל? הצליל?! לא כמו מנוע 6 צילנדרים של אלפא, אבל ממכר לחלוטין. והיא פשוט דבוקה לכביש. לא יכולתי לבדוק אותה יותר מדי, אבל מהמעט שבדקתי לא הצלחתי להתחיל לגרד את המגבלות שלה. ברקס פתאומי בסיבוב, גז מפתיע בהילוך נמוך בסיבוב כשהצמיגים כבר צוהלים - כלום. היא שומרת על הקו ולא יעזור בית דין. מרשים מאד.

 

אני לא חושב שאקנה אותה. יותר מדי דברים מפחידים אותי. צריכת הדלק שלה פלילית, המזגן שלה גרוע כמו כל שאר המזגנים של אלפא (עם מושבי עור זה יותר משמעותי), ואני ממש ממש מפחד מעלות הטיפולים בהנעה הכפולה שלה (הרי ברור שדברים יתקלקלו). אבל איזה מנוע!

 

נו טוב, אז קבעתי נסיעת מבחן ב-325. אם אני כבר עוזב את אלפא רומיאו, לפחות שיהיה ב.מ.וו. ביטוח מקיף כפול (אף אחד לא גונב אלפא), אבל מה שאשלם בביטוח אחסוך בירידת ערך. כלומר, כמעט קבעתי. מכונית המבחן במוסך, וכנראה שתצא לגימלאות. אני לא רוצה לבדוק את ה-320 וגם לא את ה-330, ולכן אני ממתין שתגיע מכונית חדשה, תוך "שבוע שבועיים". אולי.

 

בינתיים נראה לי שאבדוק את הפאסאט TFSI, ואולי את הסובארו B4 3 ליטר. אני חושב שאוותר על ה-A4 המזדקנת, והמרצדס C280 יקרה מדי. יש למישהו עוד רעיונות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה בחיפושים אחר הכלה החדשה :-)

 

ראיתי היום 147GTA כסופה - פשוט מדהימה (למרות שבלבן פנינה היא נראית עוד יותר טוב :twisted:)!

ונשמעת... אוי איך היא נשמעת :twisted:

 

במוו 325, פולקסווגן פאסאט 2.0TFSI - נשמע נחמד מאוד (למרות שהן די שונות באופי) 8)

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלה דווקא כבר יש לי...

 

יש לנו בחניון בבניין משפחה שמאד אוהבת אלפות. עד לא מזמן היתה להם GT 3.2 ליטר ובררה 3.2 ליטר. כל פעם שהם היו מתניעים את הבררה בחניון כל החניון היה רועד. הבררה נעלמה (לדעתי עברה תאונה) והוחלפה בעוד GT שחורה. אם רק היתה GT עם סלספיד ומנוע 3.2... (ה-3.2 של ה-GT הוא עוד מנוע של אלפא, לפני שיתוף הפעולה עם GM. אז הוא נשמע כמו אלפא...).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה אחת לעניין 159 - צריך לקחת אותה לכביש אמיתי (לא איילון) כדי להתחבר אליה. בכביש אמיתי, ולא נציין איזה אבל אתה בוודאי מבין את כוונתי, תגלה שהיא עולה משמעותית על אודי, פאסאט וחברותיהן. לגבי בימר - לא יודע, לא נהגתי בסדרה 3 החדשה, היא כנראה מעולה אבל בסגנון שונה (אך לפחות במבחן אחד ה-159 גברה עליה).

 

הצעה לרכב שעשוי להפתיע אותך לטובה - הונדה אקורד. נסה את הגרסא הבכירה (2.4, יש כל מיני רמות גימור, TYPE-S אמורה להיות מכויילת ספורטיבית יחסית, או אקזקיוטיב ברמת האבזור המרבית). מכונית פחות "כבדה" בתחושה מהגרמניות החדשות, יותר מעורבת, ובאמת מהנה לנהיגה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנהגות הכביש של ה-3.2 מאד מצאה חן בעיני במעט ששיחקתי איתה. והמנוע כאמור לא פחות ממדהים. אני לא אקנה אותה למרות אלה, לא בגללם.

 

הונדה אקורד? באמת? טוב, נו, אם אני שוקל סובארו, למה לא הונדה? נזכרתי שיש גם את הלקסוס IS.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שזה סיפור שמשקף את האהבה הגדולה והלא מובנת של אנשים לאלפא.

כבר נאמר לי פעם שעד שלא יהיה לי אלפא משלי, לא אבין מה זו האהבה הזו, לכן אני אכבד את זה.

 

בכל אופן, ניסית לבצע נסיעת מבחן על הלקסוס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כן, לקסוס. בשבוע הבא יש לי נסיעת מבחן אחת בפאסאט ואחת אחרת ב-B4 3 ליטר. מסתבר שיש גם Spec B אוטומטית (יש לי אלרגיה לקלאץ', כאמור), אבל אין אותה לנסיעת מבחן. מה ההבדלים בין שתי הגרסאות?

 

את הלקסוס אני בטח אנסה שבוע אחרי, ואקווה שאנשי קמור יתאוששו וירשו לי לבחון את ה-325.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצה חמה - אל תזמין רכב לפני שתנסה את ה- LEXUS IS 250.

 

הרכב הזה יפתיע אותך, הוא נותן בראש להרבה כלי רכב שמתהדרים בשם מפוצץ.

 

:mm_yeah: :mm_yeah: :mm_yeah:

כל עוד מפרקים שם 6 תימניות בלילה...המטרה מקדשת את האמצעים!
:roflmao:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקרתי היום בסוכנות סובארו, ובדקתי את ה-B4 עם מנוע 3 ליטר. קודם כל, שמחתי לגלות שיש להם את ה-Spec B עם הילוכים אוטומטיים. ישבתי ב-Spec B הידנית באולם התצוגה, והגיר ממש מתחנן שישחקו איתו, אבל מבט קצר לפקק ברחוב המסגר שיכנע אותי לא לבדוק את האפשרות הזו ברצינות. בלי קלאץ'.

 

נחמדה ה-B4, אין ספק. הדבר הכי מדהים בה, שמדובר במכונית מבחן שעברה 30,000 קילומטר, ופרט אולי לברקסים מאד אנמיים לא מרגישים שזו מכונית שהתעללו בה כל כך הרבה. לפחות - אני מקווה שזה בגלל ההתעללות, אחרת הברקסים שלה מאד עצובים.

 

מה אני אגיד - מכונית מאד נחמדה. היה לי מאד קשה להתרשם מיכולת ההסתובבויות שלה, כי היה יחסית עמוס (מישהו יודע מה קרה באיילון דרום היום?!). מהמעט שבדקתי יש לה אחיזת כביש מאד מרשימה, אבל אין לי מושג איך ההיגוי. הברקסים, כאמור, מסכנים מאד. המנוע חביב, אבל בשום אופן לא מדהים. סתם כזה. יש לו כוח, אבל ממכונית עם 245 כוחות סוס הייתי מצפה לקצת יותר.

 

אני באמת לא מבין משהו. למנוע ה-3.2 של אלפא יש 260 כוחות סוס. כששמים אותו על מכונית ששוקלת 1,700 קילו, דרך גיר אוטומטי, הוא מטיס אותה בכל מצב כמעט. למנוע 3 ליטר של סובארו יש 245 כוחות סוס. הסובארו שוקלת 200 קילו פחות, וגם היא עם גיר אוטומטי. לשתיהן הנעה לארבעה גלגלים, ואם אני לא טועה המומנט מאד קרוב גם. הסובארו חזקה, אין ספק, אבל היא עגלה לעומת האלפא.

 

אני לא יודע אם אני אקנה סובארו. בתור ברירת מחדל היא לא רעה - יותר זולה מכל המכוניות שאני בודק, וכנראה שגם תהיה הכי זולה לתחזוקה (אולי חוץ מהלקסוס שאבדוק מתישהו). מחר אני אבדוק את הפאסאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשתיהן הנעה לארבעה גלגלים, ואם אני לא טועה המומנט מאד קרוב גם. הסובארו חזקה, אין ספק, אבל היא עגלה לעומת האלפא.

 

גרשון - ישנו דבר אחד שאני למדתי בעניין הזה:

לכל מכונית יש תחושה שאני קורא לה תחושת המהירות, ישנן מכוניות שב - 160 קמ"ש מרחפות מעל הכביש בשקט מופתי, בחלקות כזו שנדמה שמהירות הרכב היא סביב ה- 120 קמ"ש. מאידך יש גם מכוניות שעושות את הכל עם רעש וצילצולים, אצל אלה 120 ישמעו ויורגשו כמו 160 קמ"ש.

 

מה אני רוצה להגיד - אם מדובר בתחושה סובייקטיבית אז בכלל לא בטוח שאתה צודק. אם מדדת את התאוצה ותאוצות הביניים - אז זה סיפור אחר.

 

המלצה נוספת - תבדוק מה סוג הבנזין שכל אחת מהן דורשת.

 

בנוסף - לא לוותר על הנסיעה על הלקסוס שהיא רמה מעל האחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרשון - ישנו דבר אחד שאני למדתי בעניין הזה:

מה אני רוצה להגיד - אם מדובר בתחושה סובייקטיבית אז בכלל לא בטוח שאתה צודק. אם מדדת את התאוצה ותאוצות הביניים - אז זה סיפור אחר.

 

המלצה נוספת - תבדוק מה סוג הבנזין שכל אחת מהן דורשת.

 

בנוסף - לא לוותר על הנסיעה על הלקסוס שהיא רמה מעל האחרות.

 

הלקסוס תחכה לשבוע הבא, השבוע כבר לא יהיה לי זמן.

 

על-פי הנתונים היבשים, האלפא מגיעה ל-100 תוך 7 שניות, והסובארו תוך יותר מ-8. לא מדדתי בעצמי תאוצות ביניים (לא בסובארו, בכל אופן), אבל באלפא נדבקים לכיסא כשמאיצים - בכל מהירות בין 5 קמ"ש ל-120, בעוד בסובארו לא. שלא תהיה אי הבנה, הסובארו מהירה - בודאי יותר מהירה מה-156 שלי שכבר ראתה ימים טובים יותר, אבל ממש לא כמו האלפא. וחסר לי הרעש הבשרני של המנוע. האלפא לא נשמעת כמו אלפא, אבל נשמעת כמו מכונית ממהרת וזועמת. הסובארו מנומסת יותר, ומשתדלת לא להפריע יותר מדי את מנוחת הנוסעים. זה חבל.

 

אני ממש מסוקרן לגבי ה-325.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מכונית יש תחושה שאני קורא לה תחושת המהירות, ישנן מכוניות שב - 160 קמ"ש מרחפות מעל הכביש בשקט מופתי, בחלקות כזו שנדמה שמהירות הרכב היא סביב ה- 120 קמ"ש. מאידך יש גם מכוניות שעושות את הכל עם רעש וצילצולים, אצל אלה 120 ישמעו ויורגשו כמו 160 קמ"ש.

 

מחזק.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5994 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...