Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8359 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום בדרכי לחיפה עיני חשכו, הראלי התחממה והגיעה לקו האדום, נורה נדלקה.

הגעתי למוסך פתחתי מכסה מנוע ומה ראיתי?

צינור החימום שיוצא מבית התרמוסטט התפוצץ בנקודת ההסתעפות שלו והשפריץ מים לכל עבר (מי שזוכר כבר סיפרתי פה שהצינור פגום במקצת).

 

בכל אופן, צינור חדש הוזמן מת"א ומחירו 160 שקלים, סבבה.

 

אני משוחח עם האחראי, נראה אדם נעים הליכות וסובלני לדרישותי.

הסברתי לו שהמנוע יותר מידי מתחמם ואני מעוניין להוריד את הטמפ' ע"י תרמוסטט 83 מעלות.

הוא הסביר לי שזה לא בטוח יעזור היות וגם צריך להחליף יוניט על מנת שהמאווררים יכנסו לפעולה מוקדם יותר.

 

יום ראשון יגיע הצינור החדש ואחרי התקנתו סיכמתי עם אותו מנהל שנעשה ניקוי פנימי לרדיאטור ע"י החומר שקניתי ולאחר מכן שטיפה.

 

השאלה שלי היא: (בעיקר לדיויד היות והוא החליף תרמוסטט)

 

האם להחליף תרמוסטט?

האם להחליף יוניט?

מה עוד ניתן לעשות על מנת לגרום למנוע לעבוד בחום נמוך יותר, ללא החלפת רדיאטור לגדול יותר, המקורי שיש לי נמצא במצב תקין ואין נזילות או חלודה.

אולי הוא קצת מטונף בפנים לכן אני עושה ניקוי במוסך באותה הזדמנות.

 

תודה רבה לעונים.

החיים הם סחיטה של המצערת.

פורסם

טוב תשמע אחי, עברתי את אותה הבעיה שבוע שעבר עם ה-306 שלי....

רק שלמזלי לסבא שלי יש מוסך והוא "קצת" מבין בכל הבלאגן הזה...

אז מה שהוא הציעה לי לעשות זה בעצם להוציא את התרמוסטט לגמרי (אין צורך בהחלפה)

וגם את הצינור אין לך צורך להחליף...

מה שאני עשיתי (היות וההתפוצצות שלך היא כמו שלי ליקראת סוף הצינור), בעצם זה חתכתי את הקטע שהתפוצץ וחיברתי את הצינור שוב.....

 

האוטו נוסע פרפקטו!!! אין שום בעיה והאמת היא שגם לא ניראה לי שתיהייה.... :)

 

אז כך את זה לשיקולך.....

 

marksab :evil:

פורסם

חאפרי לחלוטין (תזכיר לי את שם המוסך בשביל שלא אגיע אליו..)

 

קונים יוניט שיפתח יותר מוקדם, קונים תרמוסטט בהתאם, ונוסעים כמו בני אדם.

תרמוסטט פתוח תמיד גורם לצריכת דלק מוגברת ואפילו לחימום מוגבר של המנוע בעומסים.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

נסיעה ללא תרמוסטט קודם כל גורמת לתצרוכת דלק

גבוהה יותר עקב מאמץ המנוע

בכבישים מהירים לדוגמא הרכב לא יגיע

לעולם לטמפרטורת עבודה , וזה כמובן לא בריא..

 

גלעד , אני התקנתי יוניט 84 , ואני מאד מרוצה

פורסם

רועי, לירן.

 

לפי מה שקראתי בעבר יש צורך בתרמוסטט 83 מעלות במקום 89 שיש לי עכשיו.

איזה יוניט צריך, וכמה הוא עולה?

 

לירן, אמרת 84 האם הכוונה ל-84 מעלות?

 

תודה לכל העונים. :)

החיים הם סחיטה של המצערת.

פורסם
רועי, לירן.

 

לפי מה שקראתי בעבר יש צורך בתרמוסטט 83 מעלות במקום 89 שיש לי עכשיו.

איזה יוניט צריך, וכמה הוא עולה?

 

לירן, אמרת 84 האם הכוונה ל-84 מעלות?

 

תודה לכל העונים. :)

 

תנקה את הרדיאטור ושים טרמוסטט חדש של 89 מעלות.

במחיר שציינת, לשים צינור חדש בלבד.

"על הדרך" כדאי לבדוק את שאר הצינורות - ייתכן והם יבשים או בדרך לסוף חייהם. כדאי להחליף כבר עכשיו.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

גם כיום יש לי תרמוסטט 89 מעלות והוא חדש, רק 5 חודשים על הרכב.

אני לא מרוצה ממנו היות והוא נפתח רק כאשר האוטו מגיע ל-שלוש ת'רבע.

בספר רכב כתוב שהאוטו לא צריך לעבור את החצי ואצלי הוא לא יורד מאיזור השלוש תרבע.

 

רבים בפורום ודיויד אחד מהם טוען שתרמוסטט 83 מעלות יוריד את החום בצורה ניכרת.

ניקוי רדיאטור אני אכן יעשה במוסך, אך הניקוי יעשה כאשר הרדיאטור מחובר היות ולפרק אותו ללא שיגרם לו נזק, בלתי אפשרי.

 

השאלה שלי היא האם החלפה לתרמוסטט 83 מעלות ויוניט 84 מעלות +ניקוי של הרדיאטור יוביל להורדת החום שקיימת עכשיו.

 

תודה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

פורסם

אם באמת הרדיאטור סתום, אז ניקוי שלו יפתור את הבעייה. אל תחליף תרמוסטט עד שלא נסעת עם הרדיאטור אחרי הניקוי, וגם אז אם מתחמם, לדעתי לא כדאי להחליף.

 

אין חוכמות, העסק אמור לעבוד בלי להתחמם, עם התרמוסטט המקורי וגם כאשר 35 מעלות בחוץ ועלייה.

 

אם האוטו מתחמם, אז יש בעייה, צריך לאתר אותה ולטפל בה. זה יכול להיות רדיאטור, משאבת מים, מנוע לא מכוון, חסימה (אפילו קטנה-למשל לוחית רישוי שלא במקום) מול הרדיאטור, רדיאטור סתום וכו'.

 

התרמוסטט שומר שהמנוע לא ירד מתחת לטמפ' מסויימת. אם קיימת בעית התחממות, להחליף אותו לא בהכרח יעזור, ואפילו יעשה נזק- צריכת דלק, הספק וכו' בנסיעה פחות מאומצת.

(add lightness' (Colin Chapman'

פורסם

המנוע עובד מצוין.

כבר נאמר פה רבות שתרמוסטט 89 מעלות מתאים למדינות קרות ובארץ חם מאוד לכן עדיף להוריד את התרמוסטט ל-83.

 

שום דבר לא פריע לרדיאטור חוץ מהרדיאטור המקולל של המזגן שחוסם קבלת אויר קר מקידמת הרכב, לגבי זה אין מה לעשות.

אני משתמש רק במים ירוקים ועל פניו נראה שהרדיאטור יחסית נקי, בעת ניקוז מים יוצאים מים ירוקים נקיים ללא שאריות.

 

השאלה מופנית לחבר'ה שכבר ביצעו את הפעולה של החלפת תרמוסטט ואני שואל בפעם המי יודע כמה, האם זה כדאי והאם זה מספק את הסחורה המתבקשת.

 

ת-ו-ד-ה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

פורסם

אצלי החום נע בין 2\1 לבין 4\3 לפי מה שידוע לי זה בגדר הנורמלי, כשה חצי זה בעיקר בבין עירוני וגם בערב, ושלושת רבעי כשה חם/ פקקים/ עיר.

 

דרך אגב בזמנו אני זוכר שיגאל עוד כשה היתה לו 106 שחורה שם תרמוסטט 83 ונאמר לו שזה לא בריא כי ביכול הרכב לא מגיע לטמפ' עבודה.

 

הרמן.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

הלוואי עלי חצי.

בספר רכב כתוב שהאוטו בטמפ' עבודה צריך להיות על חצי ואצלי הוא על שלוש תרבע.

מה ההבדל בין 90 מעלות ל-85 מעלות?

לא נראה לי שהפרש פעוט כזה יגרום לנזק, מה גם שכאשר מאמצים את הרכב כאשר הוא חם מספיק אז אוטומטית הטמפ' תעלה.

 

אצלי המערכת מבחינה חשמלית עובדת בצורה תקינה, כלומר הכל נכנס לפעולה, אך יחסית מאוחר כאמור ב-89 מעלות.

 

הדילמה העיקרית היא האם להחליף תרמוסטט ויוניט.

ניקוי יתבצע ללא קשר.

החיים הם סחיטה של המצערת.

×
×
  • תוכן חדש...