Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7209 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי האישית, אם למשתמש אין ידע בכיוון נכון של מערכת ואיקולייזר, עדיף שלא להרכיב איקולייזר חיצוני למערכת. למשתמש שיודע לכוון מערכת ויודע להשתמש ולכוון איקולייזר בצורה מקצועית - תוספת של אקולייזר חיצוני תשפר את איכות הצליל ברכב. שימוש/כיוון לא נכון של איקולייזר יכול לגרום נזק למערכת!!!

 

 

שלו.

ליום יום: יונדאי סונטה 1998 3000 סמ"ק V6

 

אסקורט MK1 בהמתנה לשיפוץ ?

 

פיג'ו 504SR אוטומטית 1983.

פורסם
לדעתי האישית, אם למשתמש אין ידע בכיוון נכון של מערכת ואיקולייזר, עדיף שלא להרכיב איקולייזר חיצוני למערכת. למשתמש שיודע לכוון מערכת ויודע להשתמש ולכוון איקולייזר בצורה מקצועית - תוספת של אקולייזר חיצוני תשפר את איכות הצליל ברכב. שימוש/כיוון לא נכון של איקולייזר יכול לגרום נזק למערכת!!!

 

 

שלו.

פורסם
יותר משתוכל לדמיין .

למעט אקוולייזר מסוגים Signal-Delay , Phase-Delay ו-All Pass , אקוולייזר הוא כלי (מכשיר או תוכנה) המשנה את האמפליטודה ביחס לתדירות .

מרבית האקוולייזרים הינם בעלי יכולת הגברה העולה על 6dB עבור כל תחום שליטה (בנד , ערוץ שליטה , זחלן וכל שם אחר שנזרק בענף) .

במילים אחרות , מרבית האקוולייזרים הינם בעלי יכולת הגברה של עד פי 4 ביחס לאות המקורי עבור כל תחום שליטה .

נכון בהחלט,ובפועל הרוב עובד גם ב12DB +-.

 

כעת , חשוב דקה , כמה שכיח לשמוע מערכת סאונד (לא רק ברכב) שעוצמת העבודה שלה עולה על העוצמה הממוצעת שלה?

למעשה , לא נדיר לשמוע מערכות שעוצמת העבודה שלהן עולה בהרבה על העוצמה הממוצעת שלהן , יותר בכיוון של בין העוצמה הממוצעת לעוצמת היציאה המקסימאלית (כלל טווח מרווח הראש\HeadRoom) ולעתים אף מעבר

 

כעת , הרץ במוחך תסריט של מערכת כזו בשילוב אקוולייזר בידיו של משתמש בלתי מנוסה .

לא חריג שהוא יעשה שימוש בעוצמות האקוולייזר עד המקסימום (כמובן שקיימת תלות בתדירות , בסוג האות עם רגישות יתר למוזיקה בעלת Crest Factor גדול וכדומה... אך שוב , זה לא חריג) .

קל מאוד לגרום לנזק , אני חוזר - בין אם מתמשך ובין אם מיידי .

אין זה משנה אם הנזק יגרם בעקבות Clip (עיוות , דחיסה והרמוניות שלמען האמת אני לא תומך בתאורית ההרמוניות) במגבר ההספק , או בעקבות עוצמה חשמלית גבוהה מידי עבור הסליל , או בעבקות תנועת יתר של הממברנה - מה שמוביל לעובדה הבאה , לא רק תחומי השליטה המשפיעים על התדרים הנמוכים עלולים להוביל לנזק .

* המשתמשים המלומדים-למחצה , אלו שיודעים מהו Clip , נוהגים ליפול בפח ולבצע דחיסה בעצמם .

הם מנחיתים את התדרים הנמוכים ומגבירים את התדרים הגבוהים , בכך הם מסכנים את ה-"טוויטרים" .

 

תשים לב למה שרשמתי בהודעה המקורית, :"בגדול, אקולייזר תמיד יכול להוסיף, להזיק הוא ללא ממש מזיק, אך אם אין מושג ולו קלוש מה זה עושה, אני לא הייתי ממליץ.

בגדול,פרט לאיזון של התדרים אתה גם נהנה מעוצמת פריאווט גבוהה מה שבפועל יוכל להפחית רעשי רקע במידה ניכרת."

בברכת שבת שלום וגמר חתימה טובה ,

גלעד מנע .

אני מודע לעניין שזה יכול לגרום נזק, וכבר אמרתי זאת בהתחלה, בפועל דווקא אקולייזר יכול "להציל" את האפשרות שדבר כזה יקרה,שוב כמובן שאנחנו מדברים על הידיים הנכונות.

האופציה לתיקון ואו הנחתה של דיפים ופיקים הוא פנטסטי.

אבל כדי להוליך אלמנט בפגיעה במהלך הטכני,גם הכיוון באס-טראבל במערכת הראש המקורית יכול לגרום.

בידיים הלא נכונות יקרו כל הניסים והנפלאות, אבל עם קצת רצון ללמוד , אני מאוד ממליץ(וכך גם נוהג לעשות ברכבי).

 

גמר חתימה טובה,

 

 

ניר

under construction..

×
×
  • תוכן חדש...