Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7208 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי לכולם ושנה טובה!

האם כדאי להוסיף איקולייזר חיצוני למערכת ?

והאם אני יכול לשרוף ביגללו (בגלל הכיוונים ) את הרמקולים?

ואיזו יציאה אני צריך בשבילו ב HU ?

האם אני יכול לחבר אותו דרך AUX?

תודה מראש!

פורסם

1. כן, ניתן להוסיף.

2. לשרוף? לא ממש... אלא אם כן אתה גאון ששם פול באס על רמקול מסכן שלא מסוגל...

3. יציאה רגילה קדמית או אחורית מתחברת אליו, וממנו יש בדרך כלל 3 יציאות למגברים.

(על אותו עיקרון של קרוסאובר, שמפצל פנימית כניסה אחת ליותר מיציאה אחת)

4. לא ניתן.

פורסם

לא חובה לקנות מפצל...לא ניתן לדעת עד שלא תפרט מה ומי...

יש המון סוגים של אקולייזרים. חלקם כוללים קרוס-אובר כמו שהזכיר גל, ואז מספיק להוציא יציאה אחת מהפאנל (ואת השאר לנתק. וכשאתה אומר תפוסות -אז אתה לא בדיוק מבין מה זה אקולייזר...הוא אמור להיות בין הפאנל לבין המגבר. קרי - אתה מחבר את הפאנל אל האקולייזר וממנו אל המגבר/מגברים)

בקיצור תלוי איזה אקולייזר יש לך.

תפרט דגמים ונוכל לעזור לך.

מניסיון אישי - אין כמו אקולייזר חיצוני. התרומה שלו מורגשת הרבה יותר מכל אקולייזר פנימי בכל מערכת ראש שתשמע (ואני אומר זאת מניסיון). היה לי אקולייזר של CLARION, די פשוט, ואני אומר לך שהדגשת התדרים שהוא עושה, לא מקבלים 1/4 מזה בפאנל איכותי.

בנוסף, ברב האקולייזרים אתה מגביר את ה PRE-OUT שלך לרמת ה 5-13 וולט שזה מאוד משמעותי לרעשי רקע ולניצול הגברה. ובמיוחד למי שיש לו פאנל עם PRE-OUT נמוך, זה בכלל תענוג.

מאוד מומלץ. שוב תלוי איזה אקולייזר כמובן.

"אני לא יודע אם יש מספיק מגברים בבית..."

פורסם

אטמוספירה היקר.

 

כיוון שלחבר אקולייזר פשוט אתה לא יודע , אז לכוון אותו אתה בטוח אבל בטוח לא יודע.

עזוב אותך מלהוציא כסף על שטויות.

תכתוב לנו איזו מערכת יש לך ואז נגיד לך אם בכלל יש סיבה לקנות כזה מכשיר ...

 

אם יש לך כסף לבזבז עזוב , תן לי אותו יש לי שימושים יותר טובים לעשות איתו מלקנות אקולייזר חיצוני(יש לי אחד פנימי ומלא במכשיר שלי....).

בברכה,

קורווין.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

ביקרתי היום ב SG

לשאלתי בנוגע לאקולייזר הראו לי דגם של קלריון 5 ערוצים(בקישור זה 7) במחיר 600 ש"ח.

 

http://www.clarion.com/sg/en/products/2006/audio/processors/EQS746/sg-en-product-pf_1146412011644.html

 

מן הסתם מתפקד כליין דרייבר עד 7 וולט ויש לו כניסת AUX RCA.

 

מתאים למי שיש לו מכשיר "פשוט"(מי אמר קלריון 646 שכל הזמן מנסים לדחוף אותו-לא מבין למה\בעצם כן...).

צריך למקמו במקום נגיש אחרת השימושיות שלו נפגעת.

פורסם

שימוש לקוי באקוולייזר בהחלט עלול להוביל לנזק , בין אם מיידי ובין אם מתמשך , ברמקולים .

כלל מפתח למתחילים הוא לעולם לא להעלות את עוצמתו של תחום תדרים מסוים , אלא רק להפחית .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם

הייתי ממליץ לך על האקולייזר של AUDIOCONTROL THREE1 זה אחד הדברים הלא נורמלים.

יש לי אותו כבר מזה 4 חודשים ואני חייב לציין שזה סאונד ועוצמה ברמה שבחיים לא שמעת ונהנית ממנה.

אם אתה שואל איזה אקולייזר עדיף אז מה שרשמתי לך למעלה הוא מומלץ ביותר אבל גם יקר מאוד.

ניר.

Seat Leon turbo MK1 אז

volkswagen Golf GTI MK5 אז

Audi S3 2008 היום

פורסם
שימוש לקוי באקוולייזר בהחלט עלול להוביל לנזק , בין אם מיידי ובין אם מתמשך , ברמקולים .

כלל מפתח למתחילים הוא לעולם לא להעלות את עוצמתו של תחום תדרים מסוים , אלא רק להפחית .

תגיד לי אתה רציני?

למה נועד אקולייזר?(איקולציה בכלל כמושג?).

 

אקולייזר נועד לתקן,להשוות ולייצב את התדרים ה"בעיתיים".

כלומר אם יש לך דיפ בתדר מסויים, תוכל לתקן אותו, וכנ"ל גם אם יש לך פיק בתדר מסויים.

בשביל זה נועד אקולייזר(במקרה ומדובר על גרפי).

אם זה בעיה בתחום מסויים(HIGH,MID-HIGH,MID,MID-BASS,BASS,BASS-SUB) אז רצוי להשתמש באקולייזר פרמטרי.

ואגב, במקרה זה(שימוש באקולייזר) הגודל אכן קובע, כי שימוש באקולייזר 1/3 אוקטבה של 31 ערוצים, מכסה תחום רחב ויכול לתת שליטה מעולה על איזון התדרים בספקטרום המתנגן).

 

בגדול, אקולייזר תמיד יכול להוסיף, להזיק הוא ללא ממש מזיק, אך אם אין מושג ולו קלוש מה זה עושה, אני לא הייתי ממליץ.

בגדול,פרט לאיזון של התדרים אתה גם נהנה מעוצמת פריאווט גבוהה מה שבפועל יוכל להפחית רעשי רקע במידה ניכרת.

 

 

ניר

under construction..

פורסם
תגיד לי אתה רציני?
יותר משתוכל לדמיין .

למעט אקוולייזר מסוגים Signal-Delay , Phase-Delay ו-All Pass , אקוולייזר הוא כלי (מכשיר או תוכנה) המשנה את האמפליטודה ביחס לתדירות .

מרבית האקוולייזרים הינם בעלי יכולת הגברה העולה על 6dB עבור כל תחום שליטה (בנד , ערוץ שליטה , זחלן וכל שם אחר שנזרק בענף) .

במילים אחרות , מרבית האקוולייזרים הינם בעלי יכולת הגברה של עד פי 4 ביחס לאות המקורי עבור כל תחום שליטה .

 

כעת , חשוב דקה , כמה שכיח לשמוע מערכת סאונד (לא רק ברכב) שעוצמת העבודה שלה עולה על העוצמה הממוצעת שלה?

למעשה , לא נדיר לשמוע מערכות שעוצמת העבודה שלהן עולה בהרבה על העוצמה הממוצעת שלהן , יותר בכיוון של בין העוצמה הממוצעת לעוצמת היציאה המקסימאלית (כלל טווח מרווח הראש\HeadRoom) ולעתים אף מעבר .

 

כעת , הרץ במוחך תסריט של מערכת כזו בשילוב אקוולייזר בידיו של משתמש בלתי מנוסה .

לא חריג שהוא יעשה שימוש בעוצמות האקוולייזר עד המקסימום (כמובן שקיימת תלות בתדירות , בסוג האות עם רגישות יתר למוזיקה בעלת Crest Factor גדול וכדומה... אך שוב , זה לא חריג) .

קל מאוד לגרום לנזק , אני חוזר - בין אם מתמשך ובין אם מיידי .

אין זה משנה אם הנזק יגרם בעקבות Clip (עיוות , דחיסה והרמוניות שלמען האמת אני לא תומך בתאורית ההרמוניות) במגבר ההספק , או בעקבות עוצמה חשמלית גבוהה מידי עבור הסליל , או בעבקות תנועת יתר של הממברנה - מה שמוביל לעובדה הבאה , לא רק תחומי השליטה המשפיעים על התדרים הנמוכים עלולים להוביל לנזק .

* המשתמשים המלומדים-למחצה , אלו שיודעים מהו Clip , נוהגים ליפול בפח ולבצע דחיסה בעצמם .

הם מנחיתים את התדרים הנמוכים ומגבירים את התדרים הגבוהים , בכך הם מסכנים את ה-"טוויטרים" .

 

בברכת שבת שלום וגמר חתימה טובה ,

גלעד מנע .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

פורסם

"האם כדאי להוסיף?"

אני רק יכול להגיד ששמעתי כמה מערכות מקצועיות עם אקולייזר ודיי נדהמתי..

הכל חתוך בצורה מדויקת מאוד ולא נראה לי שרדיו דיסק מסוגל להגיע לכזה דיוק..

×
×
  • תוכן חדש...