Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7525 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם בפועל לקח להם פחות משעה אני לא מבין למה חוייבת על יותר?

 

זמן העבודה הוא לפי שעה, לפי הזמן, לא לפי כל חלק שהוא מחליף.

 

זה נראה כמו מוסך גנב.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

אז נכון שהתשובה לא נוגעת להח' רפידות אך היא נוגעת לנושא המדובר, אז ככה אצלי עשו טיימינג + טיפול קטן במוסך מורשה ובחיוב עבור העבודה לא חוייבתי גם עבור העבודה בגין הטיימינג + טיפןל אלא רק עבור עבור העבודה בגין הטיימינג, משמתמע מכך שלדעתי לא היו אמורים לחייב אותך בגין העבודה עבור הבלמים ובנוסף עבור הטיפול, ובתנאי ששני הטיפולים גם הבלמים וגם הטיפול, נכנסו ברצף זמן העבודה ז"א אם במהלך שעה אחת עבדו גם על הבלמים וגם על הטיפול אזי שאין לחחיב אותך בשני שעתונים שונים.

פורסם

לכל החוכמולוגים שחושבים שהם מבינים משהו.

 

יצרני הרכב קובעים שעתון עבודה לכל עבודה ועבודה שנעשת ברכב.

כלומר שבמידה והוחלפו לך דיסקיות בלימה שעתון העבודה הוא X אבל במידה וצריך להחליף לך גם את צלחות הבלימה אז שעתון העבודה הוא Y. כל זאת כפול מחיר שעת העבודה עבורה אתה מחוייב.

במידה והמכונאי שביצע את העבודה יעיל וזריז וביצע את העבודה בזמן Z שכלל אינו תואם את שעתון היצרן,

גם אז תחוייב באותו מחיר שאתה אמור לשלם עבור עבודה כזאת.

 

ועכשיו שאלה לחוכמולוגים ?

כאשר 2 מכונאים עובדים על תיקון רכב במשך חצי שעה, בכמה זמן עבודה לדעתכם יש לחייב את הלקוח.

כאשר יצרן הרכב קבע שלתיקון הנ"ל יש לחייב 1.7 שעות עבודה.

 

ותחשבו על זה.

 

יעקב

סימל יעקב

מנהל מוסך - מומחה וולוו הונדה

מדריך ירי מעשי בשעות הפנאי.

פורסם
טיפול בקרה קטן או גדול כולל סדרה של בדיקות ופעולות שעל המוסך לבצע. במוסכי רשת צ'מפיון למשל, אתה מקבל לידך בתום הטיפול רשימת תיוג בחתימת המכונאי, כך שתוכל לודא בעצמך, אם אתה מעוניין.

 

בטיפול בקרה קטן מעלים את האוטו על הליפט והמכונאי מבצע סדרת בדיקות כגון בדיקה בעין של מערכת פליטה, בדיקת חופשים במערכת ההיגוי, בדיקה בעין של הדיסקיות (מכאן מצא שהן דקות וצריך להחליף), בדיקת מיסבים בגלגלים, בדיקת חופשים בסרן קדמי ובמתלים, נזילות במכלול ההנעה ובבלמים, פותח בית פילטר אוויר להביט מה מצבו, גם פילטר מזגן אם יש, גובה נוזלים בבלמים, קלאץ, מיכל שטיפת חלונות, מצבר. רק לאחר כל הבדיקות הוא עובר להחלפת שמן ומסנן, אפילו לחץ אוויר בגלגלים. בסוף העבודה יבצע הבוחן נסיעת מבחן. על זה אתה משלם, לא "על אוויר".

 

עלות טיפולי הבקרות היא קבועה ולא נמדדת בזמן עבודה בפועל. עלות ההחלפה של הדסקיות קבועה עפ"י זמני תקן של היצרן כפול עלות שעת עבודה. זמן תקן הוא לא זמן מדוד בשעון סטופר! הוא כולל מנוחות, התאמות, הליכה למחסן וחזרה. אם המכונאי זריז- הביצוע בפועל יהיה קצר יותר. במוסך ברשת היבואן כל עבודה וחלף מכוסים באחריות. 6 חודשים בדלק מוטורס, 24 חודשים בצ'מפיון, למשל.

יש לי דוגמא שלא תמיד מקבלים 24 חודשים אחריות :roll:

החליפו לנו מצבר לרכב ואחרי 19 חודשים המצבר מת

אין אחריות על המצבר.

מנהל המוסך המורשה אמר שייש רק 18 חודשים אחריות :agrue:

וזה רק לאחר שהמצבר מת. ממש תודה :x VW

למכירה זיכרונות של KINGSTON 1024MB 133Mhz SDRAM

בחצי מחיר :twisted:

×
×
  • תוכן חדש...