Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7545 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא, מכיוון שאין שום צורך ברמקולים אחוריים, רמקולים אחוריים כפי שאני רואה את זה הם סתם אשלייה\תמריץ שיווקי של חברות למיניהן ומיועדים לאנשים בעלי תקציב נמוך בלבד או כאלה שלא רוצים בשום אופן לשים סאב, בכל מקרה אם אין לך שום רמקול ברכב עדיף להתחיל בקומפוננט, הכל תלוי שוב בהעדפה אישית, אולי הבן אדם בכלל שומע מוזיקה קלאסית ואין לו צורך בבאס...

פורסם

להפיך, איפה הקונטרה? איפה העמוקים?

 

בכל סוג מוסיקה יש באס!

 

במקרה חירום- יש את ה 6*9 אבל מן הסתם עדיף סאב או אפילו 10 או 8 אינצר...

גיר רובוטי יש אנשים שזה מתאים להם-למזלי אני אחד מהם

אופל קורסה 2003

פורסם

בכל מוזיקה יש באס אבל לא בכל מוזיקה היא באה לידי ביטוי באופן משמעותי ומורגש וכבר דיבר פה בפורום מישהוא עם מערכת רצינית (לא זוכר מי זה היה) שאמר שכשהוא שומע מוזיקה קלאסית הוא אוהב לנתק את הסאב ולשמוע בלי באס.

 

זה שזה "לא נכון" לשמוע ככה לא אומר שאין אנשים שלא יעדיפו שמיעה כזאת.

פורסם

קיבלת כאן תשובות מעולות ונכונות, עדיף סט קדמי וסאב מאחור,כמובן על הגברה.

 

לעניין מוסיקה קלאסית, צלילי פסנתר אינם נשמעים כראוי ללא סאב,,,....למי שמעניין אותו קלאסית...

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

מצטרף לשאלה...

כרגע ישלי זוג פיוניר 120W מקדימה בדלתות

זוג טויטרים מעפנים

ו9*6 350Wפיוניר מאחורה

שניהם מחוברים למערכת פיוניר DEH 4600 אם אני זוכר נכון את הדגם.

בבגאז ישלי סאב של אינוקס פרו 12 אינצ' שעובד דרך מגבר 2 יציאות.

 

בקרוב אני מתכוון להתקין את המגבר השני שברשותי גם כן 2 יצאות של פיוניר.

ולהחליף מקדימה לקומפוננט של קיקר.

 

השאלה שלי היא האם עדיף להוריד את ה6*9 מאחורה או להשאיר אותם?! מבחינת איכות ועוצמה והכל...

פורסם

יש תאוריה ויש מעשי

בתאוריה, צריך שאיכות הרמקולים קומפוננטים תהיה קרובה לפחות, וגם עוצמתם היחסית בווליום משתנה שתשתנה ביחס הדדי שווה.

 

במציאות המעשית , זה לא תמיד כך אך מה שאני הייתי ממליץ זה להשאירם ובתנאי שבודקים קוטביות היטב, ושיכוונו כתוספת לסאונד מקדימה וממש לא כעיקריים.

 

בנוסף בסוף והכי חשוב, לנתקם לצורך ביצוע כיוון סט קדמי וסאב, ביצוע במה קדמית באיכות המקסימלית שיוצאת בהתאם למרכיבי המערכת, לאחר תוצאה סופית, אז ורק אז, לחבר את הרמקולי האחוריים ולוודא שאינם פוגעים בבמת הבאס שהתקבלה קודם לחיבורם.

בברכה

דני ממצת אור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם
לא, מכיוון שאין שום צורך ברמקולים אחוריים, רמקולים אחוריים כפי שאני רואה את זה הם סתם אשלייה\תמריץ שיווקי של חברות למיניהן ומיועדים לאנשים בעלי תקציב נמוך בלבד או כאלה שלא רוצים בשום אופן לשים סאב, בכל מקרה אם אין לך שום רמקול ברכב עדיף להתחיל בקומפוננט, הכל תלוי שוב בהעדפה אישית, אולי הבן אדם בכלל שומע מוזיקה קלאסית ואין לו צורך בבאס...

אין שום צורך ברמקולים אחוריים!?!? מאיפה הבאת את זה אחי? על פי דברך פה רמקול אחורי נועד אך ורק להוציא באסים... זה ממש לא נכון.

אמנם הסט הקדמי ואיכותו הם בעלי החשיבות הגבוהה יותר מבין הרמקולים במערכת, יחד עם זאת לסט האחורי יש תפקיד לא קטן בהעמקת הסאונד ובגרימת תחושת סאונד היקפית, מה שנקרא - סראונד.

כמובן שהתצורה הטובה ביותר היא שני סטים של קומפוננטים וסאב, אך למי שאין לו התקציב לכך - מומלץ סט של 6X9 איכותיים מאחור וקומפוננט מקדימה- התוצאות יהיו מעולות.

להגיד שרמקולים אחוריים זה מיותר לחלוטים - זה ממש לא נכון!

SPL - 143.6DB

"

פורסם

דבר עם האומן שהקליט סטריאו ובא מישהו והכפיל לו את הרמקולים!

סראונד זה רק לסרטים, מוסיקה מקורה ב סטריאו, בהופעה יש לך רמקולים גם מאחורה?

 

אם מחפשים הרבה עוצמה זה פיתרון זול, זה הכל.

גיר רובוטי יש אנשים שזה מתאים להם-למזלי אני אחד מהם

אופל קורסה 2003

פורסם

רמקולים אחוריים לא אמורים לתת תחושת "סראונד" ,סראונד משמעו היקפי, או צליל היקפי, ברכב זה לא משנה כל עוד לא מדובר על מכשיר DVD עם מגבר שיודע לעבוד בצורה כזאתי זה לא רלוונטי, כל עוד המוזיקה מוקלטת בסטריאו=כלומר 2 ערוצים , זה לא ישנה אם תשים 4 רמקולים או 6 רמקולים עדיין למוזיקה תהיה 2 ערוצים ,ימין ושמאל בלבד.

מה שכן, קיים DVD AUDIO , וזה כבר סרט אחר, מדובר על הקלטת מולטי ערוצים ,או יותר נכון יותר מ2.

, או ניאו 6 סינימה או דיסקריט 6, זה הפורמטים העדכניים, וגם מעטים הDVD שמוקלטים עם זה , וזה בעיקר נועד לסרטים או לדיסקי בדיקה כאלו ואחרים.

זה נשמע הרבה יותר טוב מאשר סטריאו, אך יקח זמן רב עד שזה יכנס, מכיוון שהקלטה ברמה כזאתי דורשת עריכה מטורפת, ונכון להיות זה מאוד קשה ליצור איזון ב2 ערוצים אז שלא נדבר על שישה שבעה ערוצים...

בנתיים ברכב ה"במה האחורית" נועדה לתת עומק לצליל... ניסוי קטן עם 2 מכשירי פלאפון מאותו סוג עם אותו צלצול ימחישו את העניין, אבל עדיין, כאשר מדובר על סט קדמי איכותי וסאב משלים את התדרים הבעייתיים מבחינת ספקטרום של הקומפוננט, זה עדיף.

מי שמחפש עוצמת צליל חזקה יותר יכול למצוא אותה בשילוב עם 9*6, אך ממש לא מחייב במה אחורית ברכב...

באופן עקרוני סט קומפוננט עם מידוופר של 8/9/10 אינטש לא ידרוש גם סאב כי הוא יחלוש על כל ספקטרום התדרים שהאוזן שלנו יכולה לשמוע.

אך לעניין רמקולים אחוריים, כל עוד ויש סאב ברכב , אין כלל צורך בממברנה של 9*6 אינטש, עדיף יהיה לשים קומפוננט 5.25 אינטש שינגן את תדרי המיד טוב יותר וכמובן הטוויטר בהתאם, ולתת לסאב חיתוך גבוה בהתאם ל2 הסטים של הקומפוננט.

ממרנה של 9*6 אינטש עדיפה על 6.5 כי היא נותנת ירידה לתחום תדרים שרמקול 6.5 לא מגיע אליו(באופן עקרוני), ולכן ברגע שמותקן סאב אין כלל צורך התדרים האלו מבחינת הרמקולים.(כמובן שמדובר על סט אחורי, במידה ומדובר על סט קדמי ורוצים לקבל עוד קצת באס מקדימה אז עדיף ואפילו רצוי לתת למיד לעבוד במלוא יכולתו מבחינת תחום תדרים עד לקצה לפני שהוא מתעוות).

under construction..

פורסם
אין שום צורך ברמקולים אחוריים!?!? מאיפה הבאת את זה אחי? על פי דברך פה רמקול אחורי נועד אך ורק להוציא באסים... זה ממש לא נכון.

אמנם הסט הקדמי ואיכותו הם בעלי החשיבות הגבוהה יותר מבין הרמקולים במערכת, יחד עם זאת לסט האחורי יש תפקיד לא קטן בהעמקת הסאונד ובגרימת תחושת סאונד היקפית, מה שנקרא - סראונד.

כמובן שהתצורה הטובה ביותר היא שני סטים של קומפוננטים וסאב, אך למי שאין לו התקציב לכך - מומלץ סט של 6X9 איכותיים מאחור וקומפוננט מקדימה- התוצאות יהיו מעולות.

להגיד שרמקולים אחוריים זה מיותר לחלוטים - זה ממש לא נכון!

לפי החתימה שלך ניתן לראות שאתה בחור של spl, אז בתחום של sq שאתה לא כלכך מבין בו ככל הנראה אל תזרוק שטויות לאוויר, אם תשמע סט קומפוננט איכותי מספיק שיוגבר בצורה טובה תבין למה אתה טועה, אין שום צורך ברמקולים אחוריים ע"מ לשפר את הבמה ובלי שום קשר גם אני אוהב לפעמים לשמוע מוזיקה בעיקר פסיכודלי כשהקומפוננט מאחור עובד על חלש אבל אין לזה שום קשר לנסיון לשפר את הבמה או ליצור "סראונד" זה פשוט לא נכון.

×
×
  • תוכן חדש...