Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים

כשעברתי לדירה התקנתי (בעבודה קשה חח) סט מדפים שמוכרים בארץ תחת מלא שמות, פשוט מתכת דקה וMDF עלוב.

חזרתי אחרי כמה שבועות למחסן וחשכו עיניי, הכל היה עובש, כל ה MDF וגם חלק מהדברים שאיחסתי. 

זרקתי מיד את כל ה MDF, שמתי חומר קוטל עובש, קניתי סופח לחות כזה של יעקובי עם מילוי מתחלף והתקנתי מדפים של כתר (ממליץ מאוד) והמצב התייצב, עדיין שמתי שם מודד לחות ובזמן האחרון אני רואה 82% שזה מטורף.

ליד הדלת יש גם שקע, חשבתי לקדוח מעל הדלת ונטה קטנה 3 4 צול ולחבר לשקע פשוט עם טיימר שיגרום לה לעבוד פעם בכמה שעות, רעיון טוב? במידה וזה לא בטון מזוין, אני יכול לקדוח חור כזה בלי מקדח יהלום רציני? 

יש גם מכשירים באמזון שמתחברים לחשמל ונראה שסופחים לחות באופן קבוע עם מיכל מים םגדול שצריך לרוקן מדי פעם, זה באמת עובד? 

 

תודה!

פורסם

ונטה זה טוב לחדרים רטובים וסופחי לחות עובדים יופי אבל הלחות הזו מגיעה מאיפשהו, כנראה נזילה/דליפה, וחשוב לטפל בזה לפני ששמים ונטה או סופח לחות אחרת הבעיה לא באמת תפתר.

פורסם

קודם כל - MDF זה ספוג לכל דבר וחומר נוראי במקומות שיש בהם לחות

מכיר את המדפים שאתה מדבר עליהם

בדרך כלל במחסנים יש בדלת רפפה לאוורור והיא לא אטומה

המחסן בבית? בגינה? בחניה?

השאלה מה החשש פריצה שלך?

יש חומרים (אבקה בשקית) לשימוש תעשייתי של סופחי לחות והחומר הזה נהדר לחללים סגורים, נמכר בדרך כלל בטמבוריות.

בלי קשר אוורור זה תמיד האופציה המועדפת ואם יש אפשרות לחשמל אפשר לחבר אחת עם שעון שבת לעבודה זמנית ולא קבועה להוצאת אוויר מהחלל זה הפיתרון הכי טוב. 4'' תספיק

פורסם
לפני 5 שעות, lior2321 כתב:

קודם כל - MDF זה ספוג לכל דבר וחומר נוראי במקומות שיש בהם לחות

מכיר את המדפים שאתה מדבר עליהם

בדרך כלל במחסנים יש בדלת רפפה לאוורור והיא לא אטומה

המחסן בבית? בגינה? בחניה?

השאלה מה החשש פריצה שלך?

יש חומרים (אבקה בשקית) לשימוש תעשייתי של סופחי לחות והחומר הזה נהדר לחללים סגורים, נמכר בדרך כלל בטמבוריות.

בלי קשר אוורור זה תמיד האופציה המועדפת ואם יש אפשרות לחשמל אפשר לחבר אחת עם שעון שבת לעבודה זמנית ולא קבועה להוצאת אוויר מהחלל זה הפיתרון הכי טוב. 4'' תספיק

תודה

המחסן בקומת כניסה של הבניין יחד עם עוד מחסנים

אני לא חושב ששלי מיוחד, כל הקומה הזאת קצת ׳מעופשת׳ עם דלתות שלא מאפשרות הרבה אוויר להיכנס למחסן. האבקה של יעקובי זה מה שיש לי לדעתי, שנהכפת למים.. זה נגמר אצלי הקצב מסחרר מרוב שלח.

לפני 6 שעות, omerkot כתב:

ונטה זה טוב לחדרים רטובים וסופחי לחות עובדים יופי אבל הלחות הזו מגיעה מאיפשהו, כנראה נזילה/דליפה, וחשוב לטפל בזה לפני ששמים ונטה או סופח לחות אחרת הבעיה לא באמת תפתר.

לא יכול להיות פשוט קומת מחסנים לא מאווררת? ודלתות בעלות חורים ממש קטנים.. 

חייב להיות גורם יותר אציני?

מאז שהעפתי את הmdf אין עובד רק לחות במד לחות

פורסם

אז אולי יש מקור לחות אחר - נזילת מים , צנרת דולפת, מאגר מים, אדמה בצד החיצוני של הקיר. 

אתה מתאר כמות לחות מאוד גבוהה לחדר סגור.

אם יש שם שקע תנסה לחבר מאוורר קטן שיזיז שם את האוויר לבדוק אם עושה הבדל.

פורסם

אני גם בדקתי את זה.

כרגע עדיין עם שני סנו שמוחלפים כל חודש. כל זמן אתה מסיים קולט לחות כזה?

 

אלף - תבדוק שאתה לא מצמיד דברים לקיר. אצלי במחסן הדיירת הקודמת השאירה ריהוט ביתי כבד. עובש אוהב מאוד להתיישב במקומות צרים, כמו בין התחתית של איזה שידה לבין הקיר והרצפה.

 

ב - רוב מה שמוכרים באליאקפרס ובאמזון זה גוף תרמו אלקטרי - מייצר חום בצד אחד וקור בצד השני, משתמשים בצד הקר כדי לעבות לחות. הבעיה במכשירים האלה - כדי שהצד הקר ישאר קר, צריך לפנות חום באופן ממש טוב מהצד החם.

הבעיה שאם חם מדי - לדעתי המכשירים האלה נחנקים. זה יותר מתאים לאיזה מרתף אמריקאי לח בחורף. פחות למזג אוויר חם לח והביל ונטול איוורור.

 

לדעתי המכשירים היותר טובים זה מבוססי מדחס. גם הם מבוססים על אותו עקרון - עיבוי, אבל לדעתי הם פחות נחנקים כשחם. הבעיה שהם יקרים, אמזון לא שולחים כאלה לארץ כמעט וגם אליאקפרס לא. זה כבד.

 

 ג- עובש צריך טיפול יסודי - יש מלרוד למגזנים ויש מלרוד לקירות. אולי שווה לרסס אחד מהם. על הקירות רצפה ועל הקונסטרוקציה של המדפים. יש סוגי עובש מסרטנים. זה לא צחוק.

פורסם
לפני 25 דקות, lior2321 כתב:

אז אולי יש מקור לחות אחר - נזילת מים , צנרת דולפת, מאגר מים, אדמה בצד החיצוני של הקיר. 

אתה מתאר כמות לחות מאוד גבוהה לחדר סגור.

אם יש שם שקע תנסה לחבר מאוורר קטן שיזיז שם את האוויר לבדוק אם עושה הבדל.

אם אני מחבר מאוורר בלי חור אלא סתם בחדר, מה אמור לקרות? אחוז הלחות אמור לרדת משמעותית בכל מקרה?

פורסם

בשביל לנקות עובש - תערבב מים+חומץ וזה סוגר את הבעיה ב90 אחוז. להכניס לתוך שפריצר ביחס של 50/50. ממליץ להשתמש במסכה חד-פעמית. ולהחליף כל הזמן מגבות/מגבונים.

לסבר את האוזן - יש כאלה בתמ"א אצלי שיש להם עדיין עובש בגלל שהקבלן השתמש בחומר לא טוב ואצלי כלום כי השתמשתי בחומץ ומים.

 

לפני 56 דקות, MZN כתב:

המחסן בקומת כניסה של הבניין יחד עם עוד מחסנים

אני לא חושב ששלי מיוחד, כל הקומה הזאת קצת ׳מעופשת׳ עם דלתות שלא מאפשרות הרבה אוויר להיכנס למחסן.

ממליץ בחום לבדוק (להסתכל מסביב לבניין ולראות מה יכול להיות הבעיה), ממליץ לבדוק מול הוועד אולי להתקין ונטה בכניסה לבניין.

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 3 שעות, MZN כתב:

לא יכול להיות פשוט קומת מחסנים לא מאווררת? ודלתות בעלות חורים ממש קטנים.. 

חייב להיות גורם יותר אציני?

מאז שהעפתי את הmdf אין עובד רק לחות במד לחות

יכול להיות אבל המון עובש מעורר סימני שאלה. אם אין לך סימני טחב/רטיבות על הקירות או מעל הפנלים של הרצפה אז זה כנראה לא אצלך במחסן.

פורסם

קודם כל, כמו שרשמו לך מעליי - תבין מאיפה הלחות מגיעה...

לא הבנת מאיפה הלחות מגיעה ולא מצליח לתקל את זה - תאוורר.

לא מוצא פתרון איוורור הגיוני - תרכוש סופח לחות (מוצר לא זול, סביבות ה- 1,000 ש"ח) עם שעון שבת.

 

לפני 10 שעות, MZN כתב:

יש גם מכשירים באמזון שמתחברים לחשמל ונראה שסופחים לחות באופן קבוע עם מיכל מים םגדול שצריך לרוקן מדי פעם, זה באמת עובד? 

אתה שואל אם סופחי לחות עובדים?...

מה?

 

לפני 3 שעות, KipodYam כתב:

לדעתי המכשירים היותר טובים זה מבוססי מדחס. גם הם מבוססים על אותו עקרון - עיבוי, אבל לדעתי הם פחות נחנקים כשחם. הבעיה שהם יקרים, אמזון לא שולחים כאלה לארץ כמעט וגם אליאקפרס לא. זה כבד.

סופחי לחות מבוססי מדחס הם הדבר האמיתי, וכל מכשיר אחר שווה לתחת, במיוחד הצעצועי עלי-אקספרס האלו שעולים 100 ש"ח ומתיימרים לספוח לחות.

הם ממש כמו ה"מזגנים" הקובייתיים ה"מקררים" שמוכרים בכל אתר שלא מכבד את עצמו, שכל מה שהם עושים זה רק מוסיפים לחות לחדר והורסים את החיים.

לא עושים כלום.

 

פתרונות יש.

צריך לעבוד מסודר - להבין מאיפה הלחות מגיעה, לאוורר, ואם לא לאורר אז לבחור סופח לחות נורמלי ונגמר הסיפור.

פורסם
לפני 12 שעות, DAHUJI כתב:

קודם כל, כמו שרשמו לך מעליי - תבין מאיפה הלחות מגיעה...

לא הבנת מאיפה הלחות מגיעה ולא מצליח לתקל את זה - תאוורר.

לא מוצא פתרון איוורור הגיוני - תרכוש סופח לחות (מוצר לא זול, סביבות ה- 1,000 ש"ח) עם שעון שבת.

 

אתה שואל אם סופחי לחות עובדים?...

מה?

 

סופחי לחות מבוססי מדחס הם הדבר האמיתי, וכל מכשיר אחר שווה לתחת, במיוחד הצעצועי עלי-אקספרס האלו שעולים 100 ש"ח ומתיימרים לספוח לחות.

הם ממש כמו ה"מזגנים" הקובייתיים ה"מקררים" שמוכרים בכל אתר שלא מכבד את עצמו, שכל מה שהם עושים זה רק מוסיפים לחות לחדר והורסים את החיים.

לא עושים כלום.

 

פתרונות יש.

צריך לעבוד מסודר - להבין מאיפה הלחות מגיעה, לאוורר, ואם לא לאורר אז לבחור סופח לחות נורמלי ונגמר הסיפור.

כששאלתי אם שווים משהו התכוונתי לזולים מאמזון, לא הייתי ברור.. יש להם הרבה המלצות באמזון של אנשים ששמים בחדרי שירותים קטנים לדוגמא..

שוב, אני לא יודע אם היא 'מגיעה' רק אלי או לכל המחסנים, בזמנו ביקשתי משכן לשים אצלו את המד לחות והייתה לנו אותה לחות, באזור ה 60% אבל עכשיו זה טיפס למעלה.. אולי כי קיץ? בדקנו בחורף.

לפני הוונטה אולי כדי לי לקחת מאוורר קטן, להשאיר את הדלת ממש טיפה פתוח ולהפעיל, לראות אם יורדים האחוזים? זה 'ידמה' ונטה בעצם?

'סופח לחות נורמלי' זה מה שאמרת ב1,000 שח ? אפשר דוגמא? זה פתרון שמצריך ממני לרוקן אותו מדי פעם וגם עולה הרבה, ונטה עולה 100 שח בערך (יש את עניין ההתקנה כמובן שפה אני לא יודע אם פטישון רגיל מספיק או שצריך להביא בעל מקצוע). אני דיי בטוח שזה קיר בלוקים \ איטונג. 

לפני 15 שעות, DareDevil כתב:

בשביל לנקות עובש - תערבב מים+חומץ וזה סוגר את הבעיה ב90 אחוז. להכניס לתוך שפריצר ביחס של 50/50. ממליץ להשתמש במסכה חד-פעמית. ולהחליף כל הזמן מגבות/מגבונים.

לסבר את האוזן - יש כאלה בתמ"א אצלי שיש להם עדיין עובש בגלל שהקבלן השתמש בחומר לא טוב ואצלי כלום כי השתמשתי בחומץ ומים.

 

ממליץ בחום לבדוק (להסתכל מסביב לבניין ולראות מה יכול להיות הבעיה), ממליץ לבדוק מול הוועד אולי להתקין ונטה בכניסה לבניין.

בניין עייף, אין וועד, אנחנו משלמים לחברת האחזקה שתהיה ה'וועד' מה שכן קיבלתי אישור בזמנו ממי שהייתה בוועד להתקין וונטה אצלי במחסן, כי גם על זה אנשים יכולים להתבכיין.. 

פורסם

מה לגבי דברים שלא היו על המדפים, גם עליהם מצאת עובש?

קרה לי מקרה דומה

גם אצלי יש מדפים כאלה ומחסן ב-3. אצלי מד הלחות הראה לחות של בין 90 ל100 (שמתי 3). אצלי המדפים היו נראים כאילו יצאו מצ'רנוביל, אבל היה לי עובש בעוד מלא מקומות, כולל בתוך ארגזים סגורים.

  • מבאס 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (past) 

Volvo S80 3.0 2015 automatic (present) - שרשור מעקב

פורסם
לפני 9 שעות, MZN כתב:

בניין עייף, אין וועד, אנחנו משלמים לחברת האחזקה שתהיה ה'וועד' מה שכן קיבלתי אישור בזמנו ממי שהייתה בוועד להתקין וונטה אצלי במחסן, כי גם על זה אנשים יכולים להתבכיין.. 

אז תביא את חב' האחזקה. 

לפני 9 שעות, MZN כתב:

זה פתרון שמצריך ממני לרוקן אותו מדי פעם וגם עולה הרבה

אם יש ניקוז במסדרון אולי אפשר לשרשר צינור לשמה..

אפשר לנסות מצלמת לחות, אולי אפשר יהיה לבדוק את זה איתה?

לינק מאלי אקספרס למרות שאני לא בדקתי לעומק שמה את המצלמות ובטח יש אופציות יותר נורמליות וזולות.

 

לפני 9 שעות, MZN כתב:

בניין עייף, אין וועד

כמה מוטיבציה יש לחברת אחזקה לטפל בבעיות?

האם קיימת חנייה תת קרקעית? האם יש עצים או צמחייה עם השקייה שצמודים לקירות הבניין?

  • רעיון טוב! 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 11 שעות, MZN כתב:

כששאלתי אם שווים משהו התכוונתי לזולים מאמזון, לא הייתי ברור..

תודה, וצודק, אכן לא הבנתי אותך ברור... אני קראתי ששאלת אם סופחי לחות באופן כללי שווים משהו, אז עניתי שברור שכן וסופחי לחות הם מכשירים מוכחים מאוד, פחות נפוצים בארץ בגלל שלנו יש מזגנים ובקושי מרתפים, ובחו"ל הם שם דבר ומאוד שימושיים למצבים שאליהם נועדו (לספוח לחות - לא לקרר).

סופחי הלחות הזולים, הצעצועיים הללו, גם מעמהזון וגם מעלי-אקספרס וגם מהארץ לא שווים כלום ואין מה להתעסק איתם בכלל, אני מתכוון לצעצועים מסוג זה על כל צורותיהם ומותגיהם ועל כל המגוון הרב שלהם - אלו כוסות רוח למת.

כל מה שלא מבוסס מדחס ופועל על עיקרון המזגן ובא לנסות לפתור בעיה של לחות "אמיתית" ולא לחות שסופח לחות של סנו מסוגל לפתור - לא יהיה שווה את הכסף שלו, גם אם עלה כמה שעלה ומבטיח הבטחות על גבי הבטחות. לא לשירותים ולא לשום דבר.

 

לפני 11 שעות, MZN כתב:

לפני הוונטה אולי כדי לי לקחת מאוורר קטן, להשאיר את הדלת ממש טיפה פתוח ולהפעיל, לראות אם יורדים האחוזים? זה 'ידמה' ונטה בעצם?

לא ממש ידמה וונטה שמוציאה החוצה אוויר מתוך פתח ייעודי ומרחיקה אותו לגמרי מהחדר, אבל עדיף מכלום.

יש לך אפשרות לאוורר את החדר הזה שאתה מדבר עליו?

יש לך אפשרות להשאיר חריץ דלת פתוח?

יש לך אפשרות להוציא אפילו דרך הדלת (מקדח כוס?) צינור איוורור או למצוא פתרון איוורור כלשהוא שלאו דווקא יצריך קדיחה בקיר והתקנת מפוח יניקה?...

אם כן, אז זה הפתרון הכי זול ותנסה קודם כל אותו.

 

לפני 11 שעות, MZN כתב:

סופח לחות נורמלי' זה מה שאמרת ב1,000 שח ? אפשר דוגמא?

סופח/קולט לחות - עושים גוג-אל, ומגיעים להמון תוצאות ומותגים וטווחי מחיר.

בוחרים לפי כמות הליטרים שרוצים לסלק מהחדר, עד כמה המצב קשה וחמור... קטן, בינוני או גדול.

וכמובן שקודם כל תקציב כי אין מה להתפזר.

 

לפני 11 שעות, MZN כתב:

זה פתרון שמצריך ממני לרוקן אותו מדי פעם וגם עולה הרבה

נכון.

סופח/קולט לחות "מייצר" מים מהלחות שבאוויר (ממש כמו מזגן), ואת המים האלו צריך לסלק.

או ידנית או שמחברים צינור ניקוז מהמכשיר (כמעט לכולם יש אפשרות לחבר צינור ניקוז למיכל האגירה של המים) לאיזה חור ניקוז כלשהוא.

 

לפני 11 שעות, MZN כתב:

ונטה עולה 100 שח בערך

מפוח יניקה ("וונטה" בעממית) פשוט בקוטר 4 צול בהספק של 15W (הספק נמוך) עולה 50 ש"ח...

אבל אנחנו ממשיכים לקשקש עצמנו לדעת חבר... או שיש לך אפשרות להתקין שם איוורור או שלא.

תזמין בעל מקצוע ותתייעץ.

אם כן - זה הפתרון הראשון שהייתי בוחר בו לפני הכל. ורק אחרי זה כל השאר.

תברר קודם על איוורור לחדר לפני שאתה מברר על סופחי/קולטי לחות שהם מכשיר חשמלי.

התקנה של מפוח יניקה כמה תעלה? 500 ש"ח? אז שתעלה. אבל זה הפתרון הראשון - לאוורר את החדר.

 

בהצלחה.

×
×
  • תוכן חדש...