Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הקושי עם צמיגים בעלי חתך נמוך, והפתרון האפשרי


Golf_91

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

לרכב שרכשתי לא מזמן (אופל אסטרה 2016 K) יש צמיגים בעלי חתך נמוך.

אין ספק שזה נותן לרכב מראה ספורטיבי ונחמד, אבל הבעיה היא שאני מרגיש היטב כל מהמורה קטנה בכביש.

 

image.png.9fb96fdb9b1843a7fdbdaf9e38a8b0df.png

 

חשבתי להחליף את החישוקים לקטנים יותר, אולי 15 אינץ' במקום 17, ולרכוש צמיגים תואמים.
הוצאה לא קטנה כמובן, ולכן אני שואל - האם זה שווה לדעתכם? בהנחה שהנסיעה הקשיחה הזאת כרגע קצת מענה אותי.

 

האם יש כאן מישהו שיהיה מעוניין לעשות איתי "החלפה"? (אני מוכן לשלם את עלות העבודה).

 

ושאלה נוספת, במידה ואני פונה לאחד מיבואני הג'אנטים כדי להזמין לעצמי:
1. כיצד אני יודע מה יתאים לרכב?
2. כיצד אני אוודא שמדובר בג'אנטים איכותיים? (כי כבר שמעתי סיפורים על ג'אנטים סיניים שגורמים לרעידות)

 

בתודה מראש,

יובל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר להרכיב כל מידה שאתה רוצה.

לכל רכב יש מידות מאושרות, לפעמים אחת, לפעמים כמה מידות. 

יש לך על הרכב מדבקה של לחצי אוויר?

נותנים שם כמה אפשרויות של מידות או רק 17'?

אתה יכול לגשת למכון הטסטים ולברר שם מה ניתן להתקין חוקית לרכב שלך.

נכון לעכשיו, יש על הרכב צמיגים ספורטיביים של פירלי .

יכול להיות שמעבר לצמיגי נוחות קצת ישפר את המצב , בלי השקעה כספית גדולה בהחלפת החישוקים.

 

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Golf_91 כתב:

חשבתי להחליף את החישוקים לקטנים יותר, אולי 15 אינץ' במקום 17

בדקת קודם שיש בכלל אישור מהיבואן/יצרן הרכב לשינוי מידה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, vladclar כתב:

נכון לעכשיו, יש על הרכב צמיגים ספורטיביים של פירלי .

בתמונה נראה דגם P7. כפי שאני בטוח שאתה יודע, זה לא דגם ספורטיבי אלא פרימיום-טורינג דווקא.

 

לפי מידע ברשת, המידה הנמוכה יותר שמתאימה היא 205/55R16, שגם הגיעה באותו הדגם ברמות הגימור הנמוכות יותר. נראה שיש גם את מידה 195/65R15 (וכנראה גם 195/65R16) שמגיעה בדגמים עם מנועים מוחלשים שלא הגיעו ארצה באותה תקופה. לכן, חובה לוודא כל זאת מראש, כפי שהומלץ לעיל, במכון רישוי לגבי כלל האפשרויות, כמו גם קוד העומס והמהירות הנדרשים כמינימום.

 

צריך לדעתי באמת לשבת ולראות/לפרסם לגבי החלפה ראש בראש עם חישוקים מרמות הגימור הנמוכות יותר (אם R16 מספיק לך). אם כי איני יודע אם הן מגיעות גם עם חישוקי סגסוגת, אם זה חשוב. לא רואה אגב סיבה שאתה (פותה"ש) תוסיף כסף לשינוי הזה. מי שיקבל/יקנה את החישוקים שלך מקבל "תמורה" גבוהה יותר.

 

באם תחליט לרכוש חישוקי אפטרמרקט, תצטרך להקפיד (או לתאם אם ניתן) על נתוני החישוקים המקוריים ככל הניתן (חלק ברי גמישות מסויימת):

רוחב (יש טווח מומלץ עברו כל מידה), קוטר קדח מרכזי (ניתן בעקרון לתאם עם טבעות קטרים גדולים יותר ביחס לרכב), מספר ברגים ומרווחם (אין משחק), אופסט (בדר"כ 5+- מ"מ ללא בעיה).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כמובן אבדוק ואוודא איזה מידות מאושרות לרכב.

האמת היא שאני אשמח למידה כמו 195/65R15. זה ודאי ייתן נסיעה קצת יותר רכה. 

עכשיו נזכרתי שלרכב יש חיישני TMPS. האם זאת תהיה בעיה להעביר אותם כאשר אחליף ג'אנטים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי הולך על 205/55/16.

זאת מידה לא יקרה, נפוצה מאוד ועם מבחר צמיגים גדול.

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Golf_91 כתב:

עכשיו נזכרתי שלרכב יש חיישני TMPS. האם זאת תהיה בעיה להעביר אותם כאשר אחליף ג'אנטים?

מאמין שאפשר יהיה להעבירם לחישוקים האחרים, רק צריך כמובן לבדוק מול/ליידע את הצמיגיה לבצע זאת.

אולי @צ'ופצ'יק יודע להוסיף בנידון. 

 

מה שכן, הגיוני לי שהם יצטרכו כיול. 

איני יודע להגיד אם הליך איפוס מהרכב מספיק במקרה זה או שנדרש כיול עם מכשיר כפי שמופיע למשל בסרטון פה

 

בכל אופן, דע שהסוללות של החיישנים האלו בדר"כ מחזיקות כ-10 שנים. ואתה קרוב לשם. לא תמיד ניתן/קל להחליף סוללות ויש צורך לרכוש חיישן מושלם חדש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון על 508 עם גאנט 17 ו16, אין ספק שעם גאנט 17 הנסיעה העירונית מאוד לא צרפתית או נוחה כמו עם גאנט 16.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגולף החלפתי מ205/55R16 ל225/45R17 משיקולים אחרים משלך, אבל לא הרגשתי שום פגיעה בנוחות. אפילו להיפך. 45 זה לא חתך נמוך בצורה קיצונית.

לגבי איכות הג'אנטים שתרכוש, הדרך הכי פשוטה היא לקנות מקוריים של יצרן הרכב. מקוריים משומשים עדיפים לאין ערוך על סינים חדשים.

לא שיתפת מה הנסועה שעבר הרכב. אם עבר את ה100000 ק"מ, קודם כל הייתי מחליף בולמי זעזועים, רואה איך זה משפיע על הנוחות ורק לאחר מכן מקבל החלטות לגבי מידת הצמיגים.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם ציינת שיש לך חיישני לחץ אויר. האם בדקת שהלחץ תקין?

קרה לי שיצאתי ממוסך עם לחץ 47PSI במקום ה 32PSI המדוייקים והנכונים שהייתי בהם. הרגשתי את ההבדל תוך זמן מאוד קצר.

קשה לזהות מהצילום - בדקת שזה לא צמיג RUNFLAT בטעות? גם משפיע לרעה על נוחות.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שזוכר, אני פרסמתי מאמר/סיכום על האסטרה K שהייתה לי, ושם גם התייחסתי לחישוקים. 

 

בקצרה; האסטרה בדור הזה יובאה עם שתי מידות בלבד, ה-16 וה-17 הנ"ל, כשה-16 היו חישוקי ברזל אותם היבואן החליף לחישוקי סגסוגת תחליפיים, לא מקוריים של אופל (אפשר לראות במאמר). 

 

לדעתי ניתן להחליף חוקית אך ורק למידה 16, ואני כלל לא בטוח ששווה להתעסק בזה בשביל מידה אחת, וירידה לחישוק שמראש היה תחליפי. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלך נמכר עם 2 מידות צמיגים, המידה שלך שהלכה לדגמי אינוביישן פרימיום ואינוביישן, ומידת 205/55/16 שהיתה ברמת גימור אנג'וי , רוב האנג'וי היו גרסאות הסטיישן.

אתה תצטרך לגשת למשרד הרישוי לתבקש להחליף את מידת הצמיגים ברישיון הרכב, לא תהיה בעיה כיוון שהיצרן מוכר את הרכבים עם 2 מידות הצמיגים.

מהניסיון שיש לי עם האוטו הזה, לי היתה גרסת הסטיישן לתקופה ארוכה ומראש אני מכין אותך שהרכב מכוייל לקשיחות מסויימת והוא לעולם לא יהיה מגהץ צרפתי שמרחף מעל בורות. מצד שני מדובר ברכב עם אחיזת כביש משובחת והתנהגות מרשימה ביחס למכונית משפחתית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, yohai71 כתב:

למי שזוכר, אני פרסמתי מאמר/סיכום על האסטרה K שהייתה לי, ושם גם התייחסתי לחישוקים. 

 

בקצרה; האסטרה בדור הזה יובאה עם שתי מידות בלבד, ה-16 וה-17 הנ"ל, כשה-16 היו חישוקי ברזל אותם היבואן החליף לחישוקי סגסוגת תחליפיים, לא מקוריים של אופל (אפשר לראות במאמר). 

 

לדעתי ניתן להחליף חוקית אך ורק למידה 16, ואני כלל לא בטוח ששווה להתעסק בזה בשביל מידה אחת, וירידה לחישוק שמראש היה תחליפי. 

השאלה האם מרווח הברגים והקדח תואמים ליצרנים אחרים שמהם אפשר לקנות חישוקי סגסוגת במידה 16.

 

מצטרף אגב לקודמיי שהמליצו לא לגעת ולהשאר עם 17. להחליף בולמים זה רעיון הרבה יותר טוב ובוודאות תרגיש שיפור. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמר עמוס וכל מי שהגיב אחריו - אין מה להאשים את חתך הצמיגים בקשיחות. 225/45 על 17 אינץ' זה לא חתך נמוך - זה הבדל של ס"מ בודד לעומת 205/55 על 16 אינץ'. זניח לחלוטין. יש עוד מספיק גורמים שנמנו לעיל שיכולים לגרום לקשיחות שאתה חווה (חלקם ניתנים לשינוי/תיקון, וחלקם לא). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...