Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ל140 קמ ביום


פוסטים מומלצים

פורסם

היי לכולם

אני מחפש רכב לנסיעה לעבודה, 70 קמ כל צד , בלי פקקים, 4 ימים בשבוע.

 

אוטומט, קודם כל.

נוחות סבירה לפחות.

מחפש את הרכב שהכי ישתלם לי כלכלית.

 

מעדיף באזור ה20-30 אלף, אבל אם צריך אני יכול להתאמץ עוד, אם זה ישתלם בסוף.

 

ראיתי גם שיש חשמליות ב50-60 אלף (רנו זואי טווח מוגדל או אחרות עם קמ מאוד גבוה ביחס לשנתון) ומחישוב שעשיתי ההפרש במחיר יתקזז מול עלויות האנרגיה המופחתות (יש לי איך להטעין בטעינה ביתית). עדיין, אני לא מצליח להבין האם זה באמת כדאי או לא.

 

אשמח לעזרתכם, ובמיוחד לדגמים ספציפיים.

תודה מראש

פורסם

בד״כ תיסע לבד? אני מניח שבעיקר בינעירוני, אבל באיזה טופוגרפיה? האם יש דרישות של נוסעים נוספים (למשל קאר-פול) או מטען?

אתה צריך להיסגר על עצמך לגבי התקציב, ההבדל בין 20,000 ש״ח ל-60,000 ש״ח עצום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חשמלית בסכומים האלו ל140 ק"מ ביום (בקיץ עם מזגן, יש עליות?) אני לא הייתי נכנס להרפתקאה הזו,
בעיניי דיזל (איזה רנו שמורה) או פריוס מזדקנת (הם שורדות מצויין) יעשו עבודה לא רעה.
אם אתה לא חייב משפחתית סוזוקי ספלאש תיכנס לתקציב בתחום התחתון, והונדה ג'אז בתחום העליון ויעשו יופי של עבודה.

פורסם

אני אסע לבד , ללא מטען נוסף או משהו כזה.

טופוגרפיה זה  באזור נתניה-חיפה, אז זה 40 דק מישור ובסוף רבע שעה עליות של חיפה.

 

השיקול על החשמלית היה שאת ההפרש הכסף על דלק (בחישוב גס יצא לי 600 שח בחודש) אני יכול להשתמש כדי להחזיר הלוואה שסתם ככה לא הייתי לוקח. אבל אני לא בטוח האם זה שיקול נכון.

 

פורסם

טופוגרפית פחות הייתי ממליץ על רכב קטן לנסיעות כאלה יומ-יומיות. נוחות היא עניין חשוב בנסועה כזו - וגם בטיחות. מאוד.

 

עוד לא הצלחתי להבין מה התקציב שלך. 20 או 60 ?

העלויות שלך מסביב הן יותר חשובות מהקניה עצמה. אתה נזיל כלכלית לבלת"מים ?
למה אתה מכוון - בנזין ? דיזל ? חשמלי ?


20-60 אלף שח זה הטווח שבין קורקינט חשמלי ל 3008 דיזל 2017 (או 2018 עם ק"מ גבוה).
ספר לנו עוד בשביל שנוכל לדייק.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

התקציב שלי זה בין 20 ל30 אלף.

 

(60 זה היה רק אם זה מתקזז על חשבון הדלק, אבל אני כבר מבין שזה לא אופציה, אז לא משנה).

 

המטרה שלי היא שבסופו של דבר, העלות הכוללת לשנה

(דלק + טיפולים + בלתמים + מה שעוד רכב יכול להצטרך), 

יצא הכי חסכוני 

 

 

 

פורסם

איפה בחיפה?

הנטיה שלי היא להמליץ על שילוב של רכבת ישראל ואגד. ומקסימום גרוטה כדי להגיע לתחנת הרכבת.

העליות של חיפה אינן בעיה לשום רכב תקין.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 9 דקות, אליאור 127 כתב:

התקציב שלי זה בין 20 ל30 אלף.

 

(60 זה היה רק אם זה מתקזז על חשבון הדלק, אבל אני כבר מבין שזה לא אופציה, אז לא משנה).

 

המטרה שלי היא שבסופו של דבר, העלות הכוללת לשנה

(דלק + טיפולים + בלתמים + מה שעוד רכב יכול להצטרך), 

יצא הכי חסכוני 

 

 

 

אני אוסיף: חסכוני ומשתלם

 

כלומר, אם הוספה של 300 שח לחודש תתן לי איכות נסיעה גבוהה יותר, או פחות זמן במוסך, זה כדאי.

 

אבל באופן כללי אני מנסה להגיע למצב שאני אצטרך להוציא על הוצאות הרכב כמה שפחות עם הנסיעות שאני צריך לעשות. 

 

 

ותודה שוב לעונים

לפני 3 דקות, sperial כתב:

איפה בחיפה?

הנטיה שלי היא להמליץ על שילוב של רכבת ישראל ואגד. ומקסימום גרוטה כדי להגיע לתחנת הרכבת.

העליות של חיפה אינן בעיה לשום רכב תקין.

בתחבורה ציבורית זה לוקח כפול זמן, בדוק ומנוסה.

הזמן הזה יקר לי.

פורסם

אני חוזר ושואל: איפה בחיפה?

ומוסיף: מה שעות הנסיעה?

3 בני משפחה שלי עושים דרך דומה בכיוון ההפוך (גרים בחיפה, עובדים בת״א). אין להם שמץ של מחשבה לנסוע ברכב חוץ מאירועים חריגים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 37 דקות, sperial כתב:

אני חוזר ושואל: איפה בחיפה?

ומוסיף: מה שעות הנסיעה?

3 בני משפחה שלי עושים דרך דומה בכיוון ההפוך (גרים בחיפה, עובדים בת״א). אין להם שמץ של מחשבה לנסוע ברכב חוץ מאירועים חריגים.

אוניברסיטת חיפה

שעות רגילות (8-17)

הפקקים בבוקר הם לכיוון תא, ובערב החוצה מתא, ככה שאני תמיד בכיוון ההפוך מהפקקים.

פורסם

חפש לך איזה מגאן/פלואנס דיזל שתעשה לך 1 ל20 בתוואי הזה, מה שכן לרכב הזה יש גיר דו מצמדי שעם הזמן תצטרך להחליף לו את המצמדים אבל זה נכנס תחת בלאי.

 

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

פורסם
לפני 6 שעות, אליאור 127 כתב:

אוניברסיטת חיפה

 

שיהיה לך בהצלחה עם החניה

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

ועם הפקקים בדרך. או שתתרגל לצאת מהבית ב-5:30.

כנראה שהיעיל ביותר יהיה רכבת ורכבלית בהלוך (כן, סיבוב עד לב המפרץ), אוטובוס ורכבת בחזור. קח לך כמה ימי ניסיון ובדוק.

גם מבחינת עלויות זה חופשי חודשי רכבת 639 ש״ח לחודש, בין חצי לשליש ממה שיעלה רכב. אתה מדבר על קרוב ל-30,000 ק״מ בשנה שזה אומר 1,000-1,200 ש״ח בחודש רק דלק, 2 טיפולים תקופתיים בשנה, סט צמידגים כל שנה - שנה וחצי וכו׳.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 11 שעות, אליאור 127 כתב:

התקציב שלי זה בין 20 ל30 אלף.

 

(60 זה היה רק אם זה מתקזז על חשבון הדלק, אבל אני כבר מבין שזה לא אופציה, אז לא משנה).

 

המטרה שלי היא שבסופו של דבר, העלות הכוללת לשנה

(דלק + טיפולים + בלתמים + מה שעוד רכב יכול להצטרך), 

יצא הכי חסכוני 

 

 

 

 

אתה צריך רכב ל 30,000-35,000 ק"מ בשנה.

בעיני תקציב של 20-30 זה פשוט לא מספיק לזה.

רכב חסכוני (דיזל/היברידי/חשמלי) יהיה עייף ומאוד מאוד משומש. אולי תיפול על אחת שתשרת אותך נהדר אבל יש סיכון לעלויות תחזוקה משמעותיות. 

 

זה תקציב לסופר מיני במצב סביר בהרבה אבל היא תהיה פחות חסכונית מבחינת דלק. יש גם משפחתיות ישנות רלוונטיות.

 

החלופה השניה נראית לי עדיפה. אבל אני חושב שפתרון אמיתי שיצמצם את הסיכוי לבעיות זה להגדיל את התקציב ככל שאפשר. כולל הלוואה.

ולרכוש רכב חשמלי/דיזל/היברידי חדש יותר.

 

בסוף יש מגבלה מה אפשר לחלץ מרכב שעולה 20 אלף. השאלה אינה בהכרח מה לקנות ב 20-30 אלף אלא האם לקנות ב 20-30 אלף

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...