Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

למה להשתמש במעבה עם קירור אוויר במקום ברדיאטור עם נוזל קירור שיהיה יותר יעיל בקירור ויחסוך בחשמל?

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

כתוב שזה מתחיל בעשרות אלפי שקלים.

ראיתי מוצר שמשפריץ מים לאוויר ליד היחידה החיצונית (במזגן רגיל) כדי לקרר אותו לפני שהוא נשאב.

https://www.youtube.com/watch?v=q-Plhu4h3q4&t=680s

מניח שזה יוצר קורוזיה לטווח הארוך?

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

צ'ילרים אכן קיימים במזגנים תעשייתים גדולים יחסית, כנראה שזה לא משתלם במזגן ביתי.

 

 

פורסם

לגבי הסרטון. לא ממש התרשמתי...

 

הקרר מגיע מהמדחס בצורת גז. 

תפקיד המעבה הוא לשנות את מצב הצבירה של הגז למצב נוזלי. בתוך המעבה הקרר נמצא במצב תערובת גז/נוזל עד שלקראת יציאה מהמעבה כל הקרר כבר אמור להיות במצב נוזלי. 

 

בשלב  אחרון של המעבה הקרר מתקרר עוד מעט (תהליך שנקרא supercooling) מתחת לטמפרטורה בה הוא הופך מגז לנוזל. הפרש טמפרטורות בין לפני סופרקולינג לאחרי זה ערך מוגדר,  כמה מעלות. 

מטרה של סופרקולינג היא להבטיח שכל הקרר הפך לנוזל, לקרר אותו עוד יותר כבר מיותר. 

אפשר לשלוט בתפוקת המעבה על ידי מהירות המאוורר, על יד הוספת שורות, הגדלת השטח שלו, כל אלו דרכים פשוטות יותר מאשר להוסיף מערכת מים...

 

 

פורסם

יש, זה פשוט לא כלכלי למערכות ביתיות, קצת כמו מצנן ביניים ברכב, רק ברכבי ביצועים תמצא מצנן ביניים מקורר נוזל במקום פאסיבי, שבמרבית הרכבים מספיק בקושי למיאוץ אחד. 

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, Coro כתב:

למה להשתמש במעבה עם קירור אוויר במקום ברדיאטור עם נוזל קירור שיהיה יותר יעיל בקירור ויחסוך בחשמל?

נראה לי שאתה לא מבין איך מזגן עובד.

רדיאטור עם נוזל קירור גם מקורר על ידי אוויר, הוא לא מקורר על ידי מים.

מעבה של מזגן עובד על עיקרון דומה, רק ששם במקום מים יש גז שעובר ממצב של גז למצב של נוזל.

בנוסף, המעבה של המזגן יותר יעיל מרדיאטור של רכב כי גז עובר תהליך עיבוי מאד שחון לנוזל רווי, ולכן הטמפ שלו לא יורדת במהלך התהליך וכמות האנרגיה שנפלטת יחסית גבוהה מאוד.

 

בנוגע לצ'ילרים - המים שם בתפקיד אחרי לגמרי, ובכל הנוגע לרדיאטור גם שם הוא עם גז וגם שם הוא מקורר אוויר, בדיוק כמו במזגן רגיל.

ההבדל הוא שבמקום למשוך את הגז הקר לכל מאייד בבניין (כמו שעושים בבית), הגז הקר מקרר מים ואותם מזרימים ברחבי הבניין.

הדבר הזה נובע מכך שהעברת קרר למרחקים ארוכים לא יעילה, ולכן עדיף לקרר מים ואז אותם להזרים.

זה מאוד דומה (רק בכיוון ההפוך) לחימום תת רצפתי מבוסס משאבת חום. שם הרדיאטור מחמם מים ואותם מזרימים מתחת לרצפה.

 

ולגבי הסרטון - זה עובד רק אם המים שלך משמעותית יותר קרים מהאוויר, וכנראה שתשלם הרבה יותר על המים מאשר על ההפרש ביעילות.

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 23 דקות, Ooga כתב:

בנוסף, המעבה של המזגן יותר יעיל מרדיאטור של רכב כי גז עובר תהליך עיבוי מאד שחון לנוזל רווי, ולכן הטמפ שלו לא יורדת במהלך התהליך וכמות האנרגיה שנפלטת יחסית גבוהה מאוד

אני לא יודע אם אשר לקרוא לזה יותר יעיל. זה פשוט עקרון אחר.

 

ברדיאטור של רכב נוזל קירור לא משנה מצב צבירה. הוא תמיד נשאר נוזל, הטמפרטורה משתנה. 

בעתשינוי מצב צבירה של חומר, הטמפרטורה שלו נשארת קבועה. 

 

לדוגמא המים רוחתים  ב 100 מעלות. מתחילת הרתיחה עד שלא ישארו מים בקומקום והכל יהפוך לאדים, הטמפרטורה של המים תישאר 100 מעלות, אבל המים יקלטו כמות אנרגיה גבוהה מהגוף חימום של הקומקום. 

 

אותו דבר בתהליך הפוך. 

 

 

פורסם
לפני כשעה, Ooga כתב:

בנוגע לצ'ילרים - המים שם בתפקיד אחרי לגמרי, ובכל הנוגע לרדיאטור גם שם הוא עם גז וגם שם הוא מקורר אוויר, בדיוק כמו במזגן רגיל

 קיימים גם  צ'ילרים עם קירור מים למעבה. 

השימוש בהם לקירור תעשייתי ולמיזוג מבנים בשטחים גדולים.

זאת אומרת הקרר מקרר את המים, המים מקררים את החלל המטופל ויש עוד מעגל מים נפרד לקירור המעבה. 

 

לומד עכשיו בקורס טכנאי מיזוג אוויר, טרם הגענו לפרק הזה אבל בוודאות קיימים כאלה. 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, Buki כתב:

 קיימים גם  צ'ילרים עם קירור מים למעבה. 

השימוש בהם לקירור תעשייתי ולמיזוג מבנים בשטחים גדולים.

זאת אומרת הקרר מקרר את המים, המים מקררים את החלל המטופל ויש עוד מעגל מים נפרד לקירור המעבה. 

 

לומד עכשיו בקורס טכנאי מיזוג אוויר, טרם הגענו לפרק הזה אבל בוודאות קיימים כאלה. 

 

Part-28-Fig-1-Cooling-Tower-1016x1024.thumb.webp.86d22d6c43e08657d83e2c4757c25f7d.webp\

כן, עכשיו אני רואה, [כצפוי] מקררים את המים עם מגדלי קירור סטייל מגדלי קירור של תחנות כח.

אבל זה ממש באלקי:

image.thumb.jpeg.ca9f039f9b506a74d250416c17f7d365.jpeg

האמת לא כ"כ יצא לי לראות כאלה, בטח נמצא במתחמים ממש גדולים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
פורסם (נערך)

אצלי בבניין, כל המזגנים הם בקירור מים, המעבים נמצאים בארונורת השירות במסדרונות למחוץ לדירות, ואין מרפסות שירות למנועי מזגנים.

הקירור נעשה על ידי חדר צ'ילרים גדול אשר נמצא בחניון התת קרקעי של הבניין.

עריכה אחרונה על ידי adi89
×
×
  • תוכן חדש...