Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
בתאריך 17.6.2024 בשעה 18:09, BassDriver כתב:

ציין באיזה דגם רכב מדובר ושנתון, ויוכלו לסייע לך בפורום מה והיכן לרכוש.
אגב צלחות - מודדים את עובין ולא את קוטרן, בשימוש עם מכשיר מדידה קליבר/מיקרומטר. בכמה מיקומים על הצלחת. ומשווים להנחיות יצרן מתחת לאיזה קוטר יש להחליף. ספציפית התנהגות הצלחות אצלך, היות וכנראה מעוותות, נובע בין היתר מבלימות במהירות גבוהה בצלחת שכבר דקה מדי, או שאינה איכותית. צלחות מעוותות מומלץ להחליף לחדשות. חברות מומלצות לרפידות וצלחות הן ATE, REMSA, FERODO ויש עוד. אצלי ב CX30, על הרפידות המקוריות מוטבע "ATE".
מדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה, כן ממליץ לתת למוסך לעשות את העבודה (מקסימום את החלקים האיכותיים תקנה אתה). "על הדרך" תוודא תקינות נוזל בלמים וניקוז אויר באופן יסודי (לא עם משאבה - מנסיון), ותרוויח מערכת בלימה איכותית ובטיחותית.
 

מה הבעיה כאשר מחליפים נוזל בלמים עם משאבה/מזרק ?

עריכה אחרונה על ידי beatman1
  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני כשעה, beatman1 כתב:

מה הבעיה כאשר מחליפים נוזל בלמים עם משאבה/מזרק ?

מנסיון אישי פעמיים שביצעו כך במוסך - א. לאור שלא נוקז כל הנוזל והאויר אני לא מאשר את זה יותר בכלל. ב. - רק בשיטה המסורתית.

לפני שעתיים, Aviv13467 כתב:

עלות נמוכה? אשמח לדעת מאיפה אפשר לקנות 20 גוז'ונים ואומים במחיר סביר

לפי מחירון יבואן זה 25 שקל ליחידה, כלומר 500 שקל רק לגוז'ונים ועוד 25 שקל פר אום משמע 1000 שקל סה״כ

 

אלא אם כן התכוונת ל-2 וכמובן שאחליף אין שאלה

ככה הבנתי מדבריך. אך אם יקר אצל היבואן - אולי כדאי לרכוש מחו"ל.
כך או כך - לדעתי (כל אחד יכול להסכים או לא) - זה נושא בטיחותי, ולאור הממצאים שעלו (ג'וז'ונים שבורים), לא הייתי לוקח סיכון בנושא זה.

פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, BassDriver כתב:

מנסיון אישי פעמיים שביצעו כך במוסך - א. לאור שלא נוקז כל הנוזל והאויר אני לא מאשר את זה יותר בכלל. ב. - רק בשיטה המסורתית.


הבנתי, זה בגלל ניסיון רע עם מכונאים שלא עשו את העבודה היטב.
כי אין בעיה לנקז את כל הנוזל גם עם משאבה, רואים מתי הצבע מתחלף לנקי.
אוויר לא אמור להיכנס למערכת, ואם הוא קיים שם אז אפשר לנקז אותו בשתי השיטות, וגם בשיטת הדחיפה באמצעות מיכל בלחץ.

עריכה אחרונה על ידי beatman1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, BassDriver כתב:

מנסיון אישי פעמיים שביצעו כך במוסך - א. לאור שלא נוקז כל הנוזל והאויר אני לא מאשר את זה יותר בכלל. ב. - רק בשיטה המסורתית.

ככה הבנתי מדבריך. אך אם יקר אצל היבואן - אולי כדאי לרכוש מחו"ל.
כך או כך - לדעתי (כל אחד יכול להסכים או לא) - זה נושא בטיחותי, ולאור הממצאים שעלו (ג'וז'ונים שבורים), לא הייתי לוקח סיכון בנושא זה.

מאמאזון 20 גוז'ונים ו20 אומים יוצא לי 250 שקל כולל משלוח, לפי שאני באמת מזמין. מישהו יכול לזרוק את ה-2 סנט שלו? האם באמת יש צורך להחליף את כל הגוז'ונים? אציין שפירקתי סך הכל 2 גלגלים ולמרות שלא התברג בקדמי ביד יותר מכמה סיבובים עם המפתח בוקסות כמובן בלי בעיה נכנס ובנוסף בגלגל האחורי הם היו יותר סלחנים

 

שלא לציין שזה גם הרבה מאוד עבודה וכנראה יקח לי יום שלם עם ידית כוח ופטיש להחליף 20 כאלו, שווה את הטרחה בכלל? האם להסתפק ולהחליף רק את השבורים בהנחה שלא בא לי להוציא עודף כסף על הרכב הזה?

פורסם

לא נראה לי שצריך להחליף את כולם 

לי גם נשבר בורג לפני כמה שבועות

זה באמת הרבה עבודה ואני לא חושב שכדאי להחליף את כולם

תדאג שיהיה לך תמיד שני ברגים ואומים לגיבוי 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 10 שעות, tan tan כתב:

לא נראה לי שצריך להחליף את כולם 

לי גם נשבר בורג לפני כמה שבועות

זה באמת הרבה עבודה ואני לא חושב שכדאי להחליף את כולם

תדאג שיהיה לך תמיד שני ברגים ואומים לגיבוי 

נשמע רעיון טוב, אתקשר ביום ראשון לחנות חלקי חילוף לשאול לגבי הברגים האלו. מקסימום ארכוש עוד איזה 2-3 ספייר שיהיו לי מחול במחיר מוזל למקרה שישבר עוד אחד בעתיד

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

טוב אני חושב שראוי לעדכן, החלפתי היום את הגוז'ונים צלחות ורפידות קדמיות. היה קצת קשוח ההחלפה של הגוז'ונים, למען האמת התחלתי בכלל את העבודה אתמול ונטשתי הכל כי גיליתי שבאופל אסטרה (כמו בקרוז) צריך לפרק את המיסב הגה כדי לשלוף את הברגים הללו החוצה ולא הייתי מוכן לכך, חשבתי שקיים חריץ ייעודי כבר רוב הרכבים. לא היה לי אפילו בוקסה לצירייה ואפילו שמתי לב שיצאתי אדיוט והבוקסה המתאימה לחלקי הבלמים היא 18 ולא 19 אז הצטיידתי בכלים המתאימים וביצעתי היום את ההחלפה, עבר חלק. אחרי שמוציאים המיסב קצת החוצה זה קלי קלות, גם שכחתי להגיד שהצטיידתי בכלי ייעודי להתקנת גוז'ונים וביחד עם המפתח רטיטה החדש באמת תענוג..

 

אצטרף כמה תמונות להנאתכם. הדיסקים היו במצב חרבנה, הרפידות היו עם מלא בשר אבל מה נעשה.. החלפתי את הפחיות, גירזתי את המובילים ניקיתי את הקליפר וגירזתי את הבוכנה של הקליפר ואת המגע עם הרפידות בצד האחורי. מחר אעשה נסיעה ראשונה ואעדכן לגבי ה״גמגום״. מאמין שבאמת נבע מהמצב הירוד של הדיסקים.

image.thumb.png.937292191eb7f0db091b343d91ced044.png

image.thumb.png.0c64020c0e8e8ed95433755aeb8a0c58.png

image.thumb.png.c728b2e756032991e458c2cd22bab18d.png

image.thumb.png.3ae3d2164a58d99f0b33f2ef7da8bf42.png

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Aviv13467
  • אהבתי 2
פורסם (נערך)
בתאריך 20.6.2024 בשעה 22:32, beatman1 כתב:


הבנתי, זה בגלל ניסיון רע עם מכונאים שלא עשו את העבודה היטב.
כי אין בעיה לנקז את כל הנוזל גם עם משאבה, רואים מתי הצבע מתחלף לנקי.
אוויר לא אמור להיכנס למערכת, ואם הוא קיים שם אז אפשר לנקז אותו בשתי השיטות, וגם בשיטת הדחיפה באמצעות מיכל בלחץ.

זו שיטה של עצלנים. זה לא מחליף את כל הנוזל זה מערבב חדש עם ישן שנותר בצנרת . 

אף יצרן לא ממליץ לבצע ככה החלפת נוזל בלמים. אבל לא מעט מכונאים עושים את זה וגם אנשים שמטפלים לבד, כשאין גישה לליפט. 

זה כמו שיש מקומות ששואבים שמן מנוע דרך המדיד, רק כי זה נוח להם, מבלי להרים את הרכב על ליפט. ( חברות ליסינג נהגו ככה בטיפולים לכמה מכוניות ברצף, עוברים עם משאבה בין רכב לרכב שחונים במגרש במסגרת ״יום שמש״) 

 

החלפת נוזל בלמים ראויה מבצעים על ידי ריקון כל המערכת דרך ה bleeding nipple שקים עבור זה בכל גלגל באמצעות משאבה , מה שמבטיח שלא יכנס אויר למערכת. (וגם לא יתיז נוזל בלמים על הריצפה) 

 

 

הדרך הנכונה

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

איפה קונים מיכל לחץ כמו בסרטון האחרון?

איך מוודאים שלא יישאר אוויר בצנרת?

אגב אני חושב שזה הדרך הכי קלה והכי נוחה, ולא הבנתי למה צריך ליפט בשביל לעשות אותה

פורסם

https://a.co/d/4hp6PMP

 

https://a.co/d/0oE7VF9

 

נוח יותר לגשת לשסתומי הריקון, באותה הזדמנות לבדוק טוב את עובי הרפידות, לבדוק שאין נזילות בסביבת הגלגל (צנרת/גומיות/ציריות) 

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 19 שעות, tan tan כתב:

איפה קונים מיכל לחץ כמו בסרטון האחרון?

מאיפה אתה בארץ?

 

יש לי את הקיט הזה
Brake & Clutch Bleeding Kit | VS820 | 1 Year Guarantee | Sealey

אני אבדוק אם כל הסט תקין ואולי תיקח לעבודה ספציפית,
הבעיה היא שזה מיכל של 2.5 ליטר,
ומומלץ למלא לפחות 1 וקצת ליטר.

איזה נוזל אתה משתמש?

 

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...