Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ספורטז' או מאזדה CX5


shmulik88
שימו לב! השרשור הזה בן 340 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני כמובן מדבר על הספורטאג' והCX5 צורה חדשה, אם אתה מתכוון לישן אז צר לי לא ניסיתי אותם, בכל זאת לדעתי שווה להוסיף לקבל רכב הרבה יותר מודרניים בהפרש של שנה שנתיים.

אני בדקתי את שתיהן ובסוף הלכתי על הספורטאג', לא בגלל שהוא יותר טוב, אלא שהתאים לי יותר וגם חסך לי כסף.

הCX5 יותר איכותית, וגם טיפה יותר חסכונית, גם מבחינת נהיגה הוא קצת יותר מהנה מהספורטאג', הבעיה שהוא גם הרבה יותר יקר.

 

הספורטאג' היה לי יותר נוח ויותר מרווח.

ההשואה היא בין CX5 2.0 ל ספורטאג' 2.0.

 

בנוסף, ממליץ לשקול פיג'ו 3008 1.6 טורבו, רק שאני יודע שבתחילת דרכו הגיע בלי מערכות בטיחות שבאו שנה אחרי השיווק,

מה שכן ב3008 יש אבזור מפנק שלא קיים באחרים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shmulik88 כתב:

איזה שנתון הספורטאז ואיזה שנתון ה-cx5 שביצעת השוואה?

2017, 2018

לפני כשעה, אוריס 2015 כתב:

 

כמו מה ?

חןץ מזה שיש מנוע טורבו הרבה יותר חזק וגם חסכוני,

בקרת שיוט אדפטיבית,

זיהוי רכב בשטח מת,

גג פנורמי,

חימום כסאות,

כוונון כסאות בכלל שקיים רק ברכבי יוקרה שמספק נוחות מצויינת,

חיישנים קדימה אחורה בנוסף להיקפית מעוף ציפור,

לוח מחוונים דגיטלי,

כניסה והנעה ללא מפתח,

תא מטען חשמלי,

 

כמובן שאני מדבר על גרסאות פרטיות ומאובזרות של הcx5 ספורטאג' ו3008 2018

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה איתכם, אני לא רואה ברכב טורבו בן 5 דבר חסכוני.. בטח לא כשמדובר בפיג'ו או בקיה - שניהם סובלים מהרבה מחלות חוזרות.. ושניהם מגיעים מיבואנים שהם לא המילה האחרונה בשירות ובהתפשרות מול הלקוח.

לעומת זאת, המאזדה המיושנת טכנולוגית תפגין אמינות מוכחת ותעלה באחזקה הרבה פחות.. דבר קריטי.. בטח ברכבים שאחריותם פגה.

בנוסף אני לא בטוח ששני הטורבואים יהיו חסכוניים בדלק לעומת המאזדה..

אז כל אחד יעשה לעצמו סדר עדיפויות - לקנות פוזה או להסתפק בשקט תעשייתי.

 

  • אהבתי 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, LEGACY 1.8 כתב:

לא יודע מה איתכם, אני לא רואה ברכב טורבו בן 5 דבר חסכוני.. בטח לא כשמדובר בפיג'ו או בקיה - שניהם סובלים מהרבה מחלות חוזרות.. ושניהם מגיעים מיבואנים שהם לא המילה האחרונה בשירות ובהתפשרות מול הלקוח.

לעומת זאת, המאזדה המיושנת טכנולוגית תפגין אמינות מוכחת ותעלה באחזקה הרבה פחות.. דבר קריטי.. בטח ברכבים שאחריותם פגה.

בנוסף אני לא בטוח ששני הטורבואים יהיו חסכוניים בדלק לעומת המאזדה..

אז כל אחד יעשה לעצמו סדר עדיפויות - לקנות פוזה או להסתפק בשקט תעשייתי.

 

בוא נתייחס לקיה ספורטאז 2016 שנה ראשונה לצורה הזאת עד 2021.

איזה בעיות חוזרות יש בקיה הזאת?

חשוב לי בטיחות ואמינות.

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בCX-5 אין בעיות ידועות (חוץ מזה שהיא גניבה יותר).

בספורטאג' 2.0 אין בעיות ידועות (ב1.6 יש איזשהו קטע של צריכת שמן חריגה שמצריכה מעקב).

 

היתרון למאזדה זה ביצועים מעט עדיפים וצריכת דלק טובה יותר.

היתרון לקיה זה תא מטען גדול יותר ואבזור בטיחות עשיר במעט.

 

לא משנה מה תיקח - אין פה בחירה לא טובה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הספורטאגי,

 

- בכל זאת הייתי בודק שהוחלפו הפנסי הקדמיים, או בדיקת עוצמת התאורה שלהם במכון,

- כנ"ל בדיקת ריצוד תאורה בסר"ק. היה ריקול "שקט" בנושא. גם לגבי הפנסים. במקרה הזה, החלפת הפולי פותר את הבעיה.

- לבדוק תקינות של נעילה\פתיחה של כל דלתות הרכב. כבר נתקלתי בכמה מקרים, שזה עבד רק מבחוץ.

- כמו שנאמר מעלי, צריכת הדלק של הרכב, היא ,איך לומר בעדינות, בצד הגרוע של הסקאלה. אפילו ב-1.6 ליטר.

 

לגבי ה- CX5,

 

- יש לשים לב למערכת המולטימדיה. יש לה נטייה להחליף תחנות לבד, או מסך שחור. בקיצר לוודא תקינותה,

- בהרבה רכבים, רפידות הבלם האחוריות מסיימות את חייהם, מוקדם מהצפוי.

- קיפול מראות חשמלי . היו מקרים של רכבים שבאחת המראות לא עבד הקיפול החשמלי. יש לבדוק את הנושא.

 

 אלה התופעות הבודדות, שנתקלתי בהם.  זה לא מעיד על כלל הרכבים.    

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני אספק תשובות לגבי ספורטאג', בתור אחר שמחזיק רכב כזה וחבר בקבוצת הפייסבוק של בעלי הדגם.

לגבי עוצמת תאורה בספורטאג', אם לא עוברים טסט מחליפים בחברה בחינם, אז לדעתי זאת בדיקה מיותרת שגם כך יש לה פתרון בחינם,

שאר הנושאים פחות נפוצים, מה שכן אני יכול להגיד לפי קבוצת הפייסבוק כן יש כמה מחלות, התיקון זול למעט אחת שזה הדשבורד.

אז זה כך:

מנוע 1.6 טורבו, גיר בעייתי מבחינת מצמדים והתחממות מידי פעם, טורבו דורש הקפדה יתר על המידה ומלא כבר החליפו ביוקר.

מנוע 1.6 רגיל, GDI, אמין אך יש חלק שסובלים מצריכת שמן גבוהה, ויש בודדים ששבקו חיים

מנוע 2.0 , אמין ללא שום תלונה עד כה.

לכולם:

יש את נושא ידית תא מטען שנקרעת 50 ש"ח ואפשר להחליף לבד ממש פשוט ושי מלא מדריכים.

רמקול איתותים, עולה 70 ש"ח, גם כאן קל להחלפה ויש מדריכים.

יש את התופסנים סוככי שמש, פתרון קל, סופר גלו, וחוזר כמו חדש אפילו יותר טוב.

 

הדשבורד, עולה 2500 ש"ח בחברה, תקנה אחד שהדשבורד תקין ותקנה מאליאקספרס שטיח מותאם כמובן, עולה בין 60 ל 200, תלוי באיזה איכות אתה רוצה, אני שמתי למרות שאין לי בעיה בדשבורד, סתם כדי לשמור עליו, אני גם שם תמיד מגן שמש גם בחורף, ולא משתמש בחומרי ניקוי.

 

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה CX5:

יתרונות:

אמין, אמין, אמין. יפה ואיכותי (דור 2 מסוף 2017 עד היום). יחסית נוח ושקט - וגם מהנה לנהיגה. 

בינוני:

יחידות כוח אמינות אך טיפה כבדות ביחס לרכבים עם טורבו שנמכרו באותה קטיגוריה. צריכת הדלק סבירה פלוס ותלויה במשקל רגל ימין.

חסרונות:

מרווח פנים ותא מטען מספקים בהחלט, אך נופלים מרוב המתחרים.

קיימות מחלות שהיצרן לא פותר אך זוכים לאחריות מורחבת של עד 7 שנים : מנגון קיפול מראות, מערכת מולטימדיה, והעור של המושבים לא מזדקן יפה. 

 

ייאמר לזכות דלק מוטורס שהם ממש לארג'ים, אם הרכב טופל אצלם וקורה משהו חריג - לא מתנערים ומשתדלים לבוא לקראת הלקוח. מכיר כמה מאזדות שהוחלף בהן גיר הרבה אחרי גמר האחריות.. אבל לא רק.

 

בכל אופן אם החלטת ספורטאז' - ממליץ לך להתרחק מגרסאות ה 1.6 טורבו ומ 1.6 אטמוספרי. גסרת 2.0 נחשבת למאוזנת ביותר. 

  • אהבתי 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, LEGACY 1.8 כתב:

 

 

ייאמר לזכות דלק מוטורס שהם ממש לארג'ים, אם הרכב טופל אצלם וקורה משהו חריג - לא מתנערים ומשתדלים לבוא לקראת הלקוח. מכיר כמה מאזדות שהוחלף בהן גיר הרבה אחרי גמר האחריות.. אבל לא רק.

 

מניסיוני דלק היבואן הכי לארג'. פשוט יבואן מעולה ומאוד שירותי. רק בשביל זה הייתי הולך על המזדה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חסרון סמוי שיש למאזדה CX5 - הרכב נחשב לגניב.

מעבר לעגמת-נפש שזה יכול לגרום, יש את עלויות הביטוח שלרוב גבוהות מאלה של הקיה. מציע שתבדוק מחירים.

עריכה אחרונה על ידי ntd
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גניב זה חתיכת חיסרון! שלא נדבר על מחירי הביטוח.

היום פגשתי מכונאי שמתעסק בשיפוץ והחלפת מנועים. ציין לרעה את אלו של יונדאי/קיה..

סובלים ממעברי שמן צרים, לא אוהבים שמן לא איכותי ו/או איחור בביצוע הטיפולים..

  • אהבתי 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 17.6.2023 בשעה 20:02, LEGACY 1.8 כתב:

בכל אופן אם החלטת ספורטאז' - ממליץ לך להתרחק מגרסאות ה 1.6 טורבו ומ 1.6 אטמוספרי. גסרת 2.0 נחשבת למאוזנת ביותר. 

מה לא טוב בגירסאות  1.6 טורבו וב 1.6 אטמוספרי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 340 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...