Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה עם התאונות בכביש6?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1126 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 59 דקות, Fraysa כתב:

למה צריך תחושת בטן? אתה באמת משווה את רמת הנהיגה בגרמניה לישראל?

 

ספריאל, יצאו לך במרוצת השנים הרבה שטויות מהפה בפורום הזה, אבל אתה באמת חייב להפסיק.

במקרה זה אתה הוא שמדבר שטויות. כלומר - יתכן מאוד שאתה צודק, אבל צריך בסיס לטענה הזו.  לא מדובר באיזה חידוש מהפכני, כך שהנתונים קיימים, אם כי באיזה חיפוש ראשוני לא מצאתי את מה שחיפשתי - מספר תאונות למיליארד ק"מ נסועה או משהו מקביל, לגבי ישראל. מה שאתה כותב זה אפילו לא מה שנקרא "expert opinion" אלא איזה תחושה שלך. כפי שאמרה "שאשא ביטון (ציטוט מהזכרון): "תראו לי נתונים" (אלא שבמקרה שלה היה מדובר במצב חדש והנתונים לא היו בנמצא, אז היה צורך להסתמך על חוות דעת מומחים במצב אי וודאות).

 

עריכה: תודה @nadavd4 אלה נתונים, לא תחושות בטן, כך שעכשיו יש בסיס לדיון.

 

ודרך אגב, מספר התאונות בגרמניה יותר גדול מאשר בישראל, המספרים למיליון תושבים (טבלה D) גרמניה 3619 תאונות לעומת 1399 בישראל. הרוגים 37 בגרמניה לעומת 39 בישראל, פצועים 4624 בגרמניה מול 2500 בישראל. מה מקור ההבדלים? לא יודע. אולי אמיתיים, אולי בדיווח. מה שבטוח הוא שהדברים לא פשוטים, וגם כאשר מחפשים נתונים מקבלים מספרים שונים במקורות שונים.

 

העניין 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, sperial כתב:

ודרך אגב, מספר התאונות בגרמניה יותר גדול מאשר בישראל, המספרים למיליון תושבים (טבלה D) גרמניה 3619 תאונות לעומת 1399 בישראל. הרוגים 37 בגרמניה לעומת 39 בישראל, פצועים 4624 בגרמניה מול 2500 בישראל. מה מקור ההבדלים? לא יודע. אולי אמיתיים, אולי בדיווח. מה שבטוח הוא שהדברים לא פשוטים, וגם כאשר מחפשים נתונים מקבלים מספרים שונים במקורות שונים.

 

לא טרחתי אפילו לבדוק מספר תאונות כי זה להשוות תפוחים לאבנים, בגלל שוני בדיווחים - אבל כמו בקורונה, מספר מתים אי אפשר להסתיר או לא לדווח (אלא אם אתה ממשלת סין).
מה שכן מעניין זה הפילוח בין נהגים, רוכבי דו"ג ממונע, כלים קלים/חשמליים והולכי רגל - אבל לא חפרתי עמוק מספיק כדי למצוא את זה.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם

במסמך שקישרתי יש איזה טבלה אינסופית לגבי התנאים בהם התרחשו התאונות - ללא פילוח לפי מדינות - אבל זו טבלה שאי אפשר לצאת ממנה.

 

ואם הזכרת את האופניים החשמליים - דומני שברוב אירופה הם פשוט לא קיימים, או שיש עליהם כל מיני בקרות. אבל, שוב, יש הבדלים בין מדינות שונות. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 12 שעות, race driver כתב:

שרוב הנהגים

גם אם לא תמיד 'נוהגים במתינות ובדרך ארץ',

אבל ניחנו במידה כלשהי של אינטלגנציה תנועתית /

התמצאות במרחב / איך שלא תקראו לזה

והנהיגה שלהם משתלבת בתנועה בלי להפריע לרכבים אחרים,

לא מבצעים תנועות פתאומיות,

לא מזגזגים, לא גורמים לך לבלום,

ולא מחרפנים את כל הכביש.

 

 

 

the-dark-knight-christopher-nolan.gif

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
פורסם
לפני 9 שעות, nadavd4 כתב:

  במקרה הזה (נכון ללפני כמה שנים) תחושת הבטן שלו נכונה:

בישראל של 2016 היו 4.2 הרוגים בכביש בשנה לכל 100 אלף תושבים (היום זה נדמה לי עומד על 3.8) , 10.7 לכל 100 אלף רכבים ו 5.9 לכל מיליארד ק"מ נסועה.

בגרמניה של 2019 זה 3.7, 6.4 ו 4.2 בהתאמה. איך שלא תסובבו את זה, או שיש שם פחות תאונות או שהן פחות קטלניות.

להשוואה, בצרפת ואיטליה המצב גרוע יותר מבארץ. אני יכול לתת הסברים מפה ועד הודעה חדשה על רמת הכבישים המזעזעת בצרפת או על כמה גרוע האיטלקים נוהגים אבל זו תהיה סתם עוד השערה.

 

מה כן מדאיג? בכמה שנים האחרונות המספרים בארץ בעליה בעוד שברוב אירופה הם בירידה.
למרות כל זה, אנחנו עדיין ב "מקום טוב באמצע" - הנה התמונה העדכנית ביותר שמצאתי נכון ל 2021 (הרוגים למיליון):

image.png.e19b7d94ac2733241eb8045d8f5fc9fd.png

 

מה לדעתי בטוח יקטין את מספר ההרוגים בתאונות ותאונות בכלל? תחבורה ציבורית שתהיה טובה ל80% מהאוכלוסיה, ואכיפה איפה שצריך ולא איפה שקל.

 

 

דוגמא נהדרת בדיוק לנק' שכתבתי בהודעתי הקודמת.

זאת סטטיסטיקה שבוחנת משתנה אחד מתוך רבים - גודל האוכלוסיה\כמות הרכבים\ק"מ נסועה.

כל אחד בנפרד - אינו מדד מייצג כדי לקבל תמונת מצב אמיתית שמשווה בין הרוגים כאן ושם.
רוצה להתחיל להוסיף מתשנים שמשפיעים? בבקשה:
גיל צי הרכב הממוצע ביחס לגיל הרכב בו היו הרוגים.
צפיפות צמתים? מה בכלל אחוז ההרוגים בצמתים?
שעות היום? תאורה?
גורם לתאונה? מז"א?
רמזורים?

סתם דוגמא כדי שהמהבטן שלכם ירגע קצת:
בישראל, האחוז הגבוה ביותר של הרוגים הוא הולכי רגל.
ישראל היא גם מדינה הרבה יותר צפופה ואורבנית מכל מדינות אירופה.
הנה שני גורמים קורלטיביים שמנרמלים אותנו ביחס לעולם.
 

  • אהבתי 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 9 שעות, nadavd4 כתב:

מה שכן מעניין זה הפילוח בין נהגים, רוכבי דו"ג ממונע, כלים קלים/חשמליים והולכי רגל - אבל לא חפרתי עמוק מספיק כדי למצוא את זה.

לפני 5 דקות, shellcase כתב:

בישראל, האחוז הגבוה ביותר של הרוגים הוא הולכי רגל.

 

האם רוכבי קורקינט ואופניים נספרים כאן כהולכי רגל או שהם נספרים בנפרד?
אם תצליח למצוא גם פילוח של אופי התאונות בגרמניה לעומת ישראל זה יכול להיות מעניין.

  • מעניין 1
פורסם

לדעתי יש סטטיסטיקה נפרדת לרוכבי אופניים, קורקינט, ואפילו קלנועיות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

לא נוסע הרבה בכביש 6.

לשאלת פותש:

לעניות דעתי, צמיגים מתפוצצים וחפצים על הכביש הם תופעות מצויות יותר בכביש 6 וגורמים יותר לתאונות.

 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

×
×
  • תוכן חדש...