Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1271 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התקינו אצלנו בבניין מדי מיים אלקטרונים של חברת mtr.

תוך כדי בחינה של המד החדש, שמתי לב שהפרפר מתפרפר, בהתחלה חשדתי בניאגרה אך פסלתי אפשרות זאת.

 

קצת נתונים.

עקבתי אחרי המד, ראיתי קריאה של 12.7 ליטר על פני 9 שעות וזאת כאשר אין שימוש במיים בדירה, משמעות 33 ליטר ביום או 1 קוב בחודש.

 

לבסוף סגרתי את ברז כניסת המיים הקרים לדוד, ואז הייתה קריאה של 3.84 ליטר ביום.

 

חשדתי בברז פריקת לחץ של הדוד, אך פסלתי אפשרות זאת מכיון שאני אוסף את המיים שמטפטפים מהברז, ובהחלט אני לא אוסף 30 ליטר מיים ביום.

 

אז נשארתי עם דליפת מיים לא ברורה, של 30 ליטר ביום, הדליפה פוסקת כמעט לחלוטין כאשר סוגרים את ברז כניסת מיים קרים לדוד.

 

האם המסקנה הנדרשת היא, שאי שם לאורך צנרת המיים החמים יש דליפה.

ואם יש דליפה, איך ייתכן שהשכן מלמטה לא רואה רטיבות בתקרה?

דליפה של  1 קוב בחודש, לדעתי אין מצב שלא תשאיר עקבות.

 

פתרון אפשרי לתעלומה?

רעיונות...

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

הימים האחרונים היו חמים. יתכן שהמים בדוד התחממו, ובכדי למנוע עליית טמפרטורה בדוד מעבר למוגדר , בוצעה פריקה דרך שסתום בטיחות (לרוב קורה בקיץ) -> ולכן זרימת מים קרים בכדי להשלים את המים החסרים... (כלומר, לא בהכרח תקלה)

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם

הדוד הוא דוד חשמל בלבד.

בכל אופן חשבתי כבר גם על זה, הדוד לא עבד כלל במשך 24 שעות ודאגתי להשתמש במיים החמים.

 

בנוסף אני גם באופן תמידי אוסף את המיים, בעיקר מכיון שאני לא רוצה מיים על רצפת חדר הדוודים.

אך כתופעת לוואי אני יודע כמה מיים אני אוסף בחודש, זה יותר כמו ¾ גירקן בחודש שלם.

במיים אני שוטף את המרפסת ועוד.

פורסם

תתחיל מהתקנה של שסתום אל-חוזר של "שגיב" ביציאה מהשעון מים - ומשם נתקדם.

(חפש בגוגל "רקורד אל חוזר" של שגיב)

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

20221220_132228.thumb.jpg.2ea5e733d2bf7f4ef41ff20e1210236c.jpgמצרף צילום של צנרת ומונה.

האם הרקורד שאיתו מתחבר המונה, עובר מהצנרת הנוכחית לאל חזור של שגיב?

הצינור הנוכחי הוא כ 2.5 ס"מ, אני מאמין שהצנרת מספיק גמישה כדי להכניס את שסתום השגיב שהוא 4.5 ס"מ.

 

הבעיה שלי... במחשבה של כדאיות.

נניח שזאת הבעיה, הבזבוז כעת הוא קוב בחודש.

אם אני אבצע את העבודה בהצלחה, כיסיתי את עלות החלק תוך 7 חודשים, ואז אני מתחיל להרוויח.

אם אצטרך לקרוא לשרברב, ייקח לי כ 3-4 שנים, עד לכיסוי העלות, ממליצים להחליף את החלק כל 7 שנים. אז בסוף העניין בקושי כדאי.

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
פורסם
לפני 13 דקות, Ron Poh כתב:

הבעיה שלי... במחשבה של כדאיות.

נניח שזאת הבעיה, הבזבוז כעת הוא קוב בחודש.

אם אני אבצע את העבודה בהצלחה, כיסיתי את עלות החלק תוך 7 חודשים, ואז אני מתחיל להרוויח.

אם אצטרך לקרוא לשרברב, ייקח לי כ 3-4 שנים, עד לכיסוי העלות, ממליצים להחליף את החלק כל 7 שנים. אז בסוף העניין בקושי כדאי.

ואם היה מדובר ב2 קוב בחודש או 3 קוב? לשלם על מים שאתה לא משתמש בהם, זה בכלל לא כיף.

או שיש פיצוץ בצנרת שבדרך אלייך אבל התיקון מחורבן וחוזר על עצמו כמה פעמים?

אני יודע שמדובר בספקולציות אבל למה להיות במצב הזה מלכתחילה?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

עניין של הפסד-השקעה-רווח.

איציק, אומר נתחיל מזה. ז"א שהפתרון שהוצע הוא בעל הסבירות הגבוהה לתיקון, אבל לא בהכרח. ז"א שתיתכן השקעה נוספת.

 

נתון ידוע, בזבוז של 7₪ בחודש. השקעה לתיקון צריכה להיות כזאת, שתחזיר את עצמה תוך פרק זמן סביר.

זה לא מה שיקרה כאן.

פורסם
לפני 8 שעות, Ron Poh כתב:

מצרף צילום של צנרת ומונה.

האם הרקורד שאיתו מתחבר המונה, עובר מהצנרת הנוכחית לאל חזור של שגיב?

הצינור הנוכחי הוא כ 2.5 ס"מ, אני מאמין שהצנרת מספיק גמישה כדי להכניס את שסתום השגיב שהוא 4.5 ס"מ.


הגאונות סביב האל חזור הזה הוא שהוא מחליף את הרקורד הקיים ללא שום שינוי באורך הצנרת(רקורד=החיבור למונה מים. מצד אחד יש לו תבריג 3/4" ומצד שני הוא ללא תבריג - האטימה בצד זה נעשית ע"י אטם שנלחץ בזמן סגירת האום על המונה עצמו).
מפרקים את המונה החוצה (סוגרים ברז לפני ואחרי המונה) מפרקים את הרקורד בצד היציאה, מתקינים את הרקורד (אל-חוזר) במקומו ומחזירים את המונה (מומלץ עם אטמים חדשים לרקורד).
 

פתרון זה נותן אפשרות לכל מי שיש צנרת קשיחה (בין אם מדובר בפלסטיק או מתכת) להתקין שסתום אל חזור במינימום עלות ומינימום זמן עבודה.
מאחר ואין לנו שום מידע נוסף (קומה, גיל הבניין, חריגות קיצוניות בעלויות המים לאורך זמן, סימן שנראה לעין המעיד על נזילה) - הייתי מתחיל עם הפתרון של הוספת שסתום אל חזור (דבר שאני ממליץ גם במקרים של בניין חדש בו רואים שהמונה רץ קדימה\אחורה בלי שום צרכן פעיל בדירה).
 

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

פרטים נוספים.

קומה 10 מתוך 15, בניין בן 12 שנה, צריכת מיים קבועה ללא שום שינוי.

מדובר על דוד חשמל בלבד (ללא קולטים), ממוקם בקומה שלי ממש בצד לדלת הדירה.

 

נבצע את ההחלפה ונראה מה יקרה.

 

מעניין שהזליגה נעלמת שסוגרים את הברז לכיוון הדוד. האם ייתכן שקשור לכך שהדוד ממוקם גבוה (יחסית כמובן) ואז זה משהו עם חוק כלים שלובים?

 

 

פורסם

רק לי ניראה שהאחריות באופן כזה או אחר היא של החברה/עירייה שהתקיימה את המונה?

הרי יום אחד החליטו והלחליף - והופ הפרפר מתפרפר.

האם בדקת מה הגישה שלהם לנושא הזה? האם אתה היחיד בבניין שזה קורה לו?

פורסם (נערך)

בדקתי אצל השכן, לא מתפרפר.

 

יכול להיות שכבר  שנים מתפרפר ואני לא יודע.

סיבוב הפרפר הוא כרבע סיבוב אחד לדקה אפילו שתיים.

אף פעם אני לא מסתכל על המונה כמה דקות, פה מכיון שזה מונה חדש דיגטלי, התעניינתי בו בשביל להבין את הנתונים שיש עליו, ואז שמתי לב לסיבוב.

 

דרך אגב קבלתי שעון שומר שבת.

ביום שבת מופיעה הודעה שבת שלום.

חוצפנים... הרסו לי יום של מעקב.

 

עריכה:

לשכן יש אל חזור מותקן.

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
פורסם

אם זה מונה של ארד דליה עם קר"מ צריכה להיות להם אפליקציה שמאפשרת לך לראות את כל המידע ממנו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

שוב ראשי התיבות? אני מנחש שמדובר בקריאה מרחוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...