Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: יונדאי Xcient Fuel Cell - משאית המימן מציבה ציון דרך משמעותי בישראל


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 546 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מרכבי האוטובוסים שמורכבים בארץ הינם באיכות גבוהה יותר מחלק גדול אם לא מכל השיקוצים הסיניים שמציפים את הכבישים פה בשנים האחרונות.

נסעתי על אוטובוס סיני חדש, הוא קרקש כמו אוטובוס ישראלי בסוף חייו. ריחמתי על הנהג שאמור לשמוע את הקרקושים הללו כל היום. אוטובוס חדש בהרכבה מקומית לא סובל מכך. כנראה נתקלת במקרה חריג.

 

רוב האוטובוסים כיום מגיעים מוגמרים מחו"ל, אם כי ישנם גם הרכבות מקומיות על שלדות מסין. (גולדן דרגון והייגר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הסיבה שחברות הסעה חזרו להרכבות ישראליות או ספרדיות.

הסינים בעיקר בתחבורה הציבורית, שם התחילו להגביל את הכלים במכרזים החדשים עד גיל 8 שנים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, itsik170 כתב:

ואני בספק אם אפשר להטמיע מערכות בטיחות מקוריות בשלדת אוטובוס לארץ ומקבל מרכב מקומי.

מרכבים בבעלות מאיר ו וולוו, כנראה שעקרונית היו יכולים לשלב מערכת מקורית על שלדה שלהם. אבל בארץ מחפשים את הכי זול, אז לא יקרה.

יוטונוג מוכרים אוטובוסים עם מוביליי גם בחו"ל

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, redroze כתב:

תסתכל על הגז הטבעי כמשל. יש למדינה אינסוף מהמשאב הזה. כמעט לכל יצרני המשאיות יש כלים מוכחים שכבר נוסעים הרבה שנים על הטכנולוגיה הזו. ועדיין המדינה לא הועילה בטובה להכניס את היד לכיס ולהשקיע בפרישת תחנות תדלוק שיגדילו את מכירת המשאיות האלה, שטיפה פחות מזהמות בהשוואה למשאיות מונעות בסולר.

דווקא אני רואה לא מעט אוטובוסים עירוניים מונעים בגז (בירושלים). מעניין מדוע אנחנו לא שומעים יותר על משאיות מונעות בגז טבעי (יכול להיות שיש וזה פשוט לא עושים לזה הרבה מרקטינג).

אגב, ככל שידוע לי, למשרדי הממשלה לוקח שנים להוציא לפועל כל מיני תוכניות. עד שמקבלים החלטה, ועד שיש מכרז וזוכים, ועד שמאשרים תוכניות, והתנגדויות וכו וכו׳...

יש סיכוי שמשאיות המימן האלה אושרו כבר לפני עשור, ויש אישורים לתשתיות גז טבעי, אבל זה עוד בצינורות (literaly) של הממשל.

 

למיטב הבנתי, משאיות המימן האלה נותנות פיתרון של אפס פליטת מזהמים (לעומת הנעה בדיזל או גז) ומשך ה״תדלוק״ קצר משמעותית משל משאיות חשמליות, וגם היחס של המשקל עצמי/מטען הוא כנראה יותר טוב משל משאית חשמלית. בעתיד הנראה לעין, לא רואים סוללות קלות משקל, עם משך טעינה מאוד קצר, שעשויות מחומרים שההפקה שלהם זולה (יש על זה הרבה דיבורים, אבל לא זכור לי שראיתי proof of concept עובד), לעומת הנעה מימנית, שהיא כבר פה (ויש צורך לפתור את נושא התשתית ועלות הפקת מימן).

בהחלט יהיה מעניין לעקוב אחריי ההתפתחות טכנולוגיות ההנעה בתחום הרכב הכבד (משאיות, אוטובוסים, קטרים וכד׳).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, Lt. Dan כתב:

מעניין מדוע אנחנו לא שומעים יותר על משאיות מונעות בגז טבעי

קיים, ויש גם חברות שעושות הסבת משאיות דיזל לגז טבעי דחוס (CNG).

 

הניחוש שלי זה שזה פשוט יותר כלכלי להישאר עם דיזל וזהו.

 

על כל מה שקשור תהפיכת תחבורה מסחרית לירוקה צריך להסתכל דרך החור של הגרוש.

אם למפעיל אין הגיון כלכלי לעבור לטכנולוגיה חדשה, הוא יישאר עם הישנה.

ואם המפעיל רואה חיסכון משמעותי בעלויות, הוא יעבור, אם לא, הוא לא יעבור.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוצאות הגדולות ביותר הן תחזוקה ודלק.

בתחזוקה אני כמעט בטוח שמנוע דיזל יהיה יקר יותר, לכן כבר יתרון לחלופה הירוקה.

מבחינת דלק, אין לי מושג איך לאמוד את ההבדלים. כמה ק"ג/ליטר מימן נדרש עבור 400 קמ נסועה?

 

בנוסף, צריך לזכור הטבות מס שבטח יהיו על משאיות כאלו עם 0 פליטת מזהמים.

עם תשתית מתאימה אני רואה את קונספט המימן הזה מצליח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Lt. Dan כתב:

מעניין מדוע אנחנו לא שומעים יותר על משאיות מונעות בגז טבעי (יכול להיות שיש וזה פשוט לא עושים לזה הרבה מרקטינג).

אוטובוסים מונעים בגז טבעי דחוס ולא משתלם להקים תחנת תדלוק בלי מסה של רכבים. https://www.themarker.com/dynamo/2021-12-14/ty-article/.premium/0000017f-e2f4-d7b2-a77f-e3f787c90000

אוטובוסים כאלה קיימים רק כי המכרזים מחייבים את הזכיין במכונות עם הנעה חלופית.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, TDI כתב:

מרכבי האוטובוסים שמורכבים בארץ הינם באיכות גבוהה יותר מחלק גדול אם לא מכל השיקוצים הסיניים שמציפים את הכבישים פה בשנים האחרונות.

נסעתי על אוטובוס סיני חדש, הוא קרקש כמו אוטובוס ישראלי בסוף חייו. ריחמתי על הנהג שאמור לשמוע את הקרקושים הללו כל היום. אוטובוס חדש בהרכבה מקומית לא סובל מכך. כנראה נתקלת במקרה חריג.

 

רוב האוטובוסים כיום מגיעים מוגמרים מחו"ל, אם כי ישנם גם הרכבות מקומיות על שלדות מסין. (גולדן דרגון והייגר)

בטוח?

תמיד עניין אותי איך חברות ההרכבה הישראליות עדיין לא למדו להרכיב אוטובוס עירוני שלם עם חלונות שלא דולפים בגשם. ואנחנו מדברים פה על ימי גשם ברמה של מדינת ישראל..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה דאווין, מעט שימושיות. גם המנוע הרקטי לירח מתודלק במימן, רק ששם יש טכנולוגיה אחרת לחלוטין שמבוססת על שריפה אמיתית. וכאשר משהו לא עובד באותם המנועיים הרקטיים, מקבלים פיצוצים שלא יביישו מלחמה.

בנוסף המימן נדיף מאד ונדרשים מיכלים כבדים מאד שיחזיקו אותו בפנים.

חסר לי מאד מה מחיר המשאית הזו בהשוואה למשאית רגילה ולחשמלית החדשה של טסלה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, itsik170 כתב:

 

בתחום הכבד רק אוטובוסים מגיעים לארץ ומקבלים מובילאיי.

ואני בספק אם אפשר להטמיע מערכות בטיחות מקוריות בשלדת אוטובוס לארץ ומקבל מרכב מקומי.

כבר מספר שנים יש לאוטובוסים מערכות בטיחות מקוריות 

אם נסתכל על איריזר I6 על שלדת מרצדס אז אפשר לראות שיש לו רדאר מקדימה (מתחת לסמל) ומצלמה על השמשה

אוטובוס תיירות | מרצדס איריזר OC500 | כלמוביל הובלה והיסעים

 

גם בהרכבות מקומיות אפשר לפגוש מערכות בטיחות 

לדוגמה אפולו פרימיום של מרכבים במקרה זה גם של מרצדס, המערכות הבטיחות הן של מרצדס ולא של מובילאיי

image.thumb.jpeg.2e8480d5bee5f162bfb90ec7fbfdb1a1.jpeg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, bobi כתב:

בטוח?

תמיד עניין אותי איך חברות ההרכבה הישראליות עדיין לא למדו להרכיב אוטובוס עירוני שלם עם חלונות שלא דולפים בגשם. ואנחנו מדברים פה על ימי גשם ברמה של מדינת ישראל..

 

בעיר שאני גר בה, האוטובוסים העירוניים הם בעיקר מרכב פיוניר של מרכבים על שלדה של וולוו משנת 2016.

האוטובוסים האלה נוסעים כבר 6 שנים ומרגישים הרבה יותר טוב מהגולדן דרגון שבאו באותו זמן והיום מקרקשים וגם מההיגר שהגיעו בהמשך.

 

גם בבין עירוני, יוצא לי לנסוע הרבה באוטובוסים של מטרופולין, והמארס של מרכבים מרגיש הרבה יותר טוב מגולדנים חדשים יותר.

  • אהבתי 3
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, bobi כתב:

בטוח?

תמיד עניין אותי איך חברות ההרכבה הישראליות עדיין לא למדו להרכיב אוטובוס עירוני שלם עם חלונות שלא דולפים בגשם. ואנחנו מדברים פה על ימי גשם ברמה של מדינת ישראל..

בהחלט.

יש לי קמ"ז גבוה מאוד בתח"צ, ומנסיוני האוטובוסים בהרכבה מקומית הינם באיכות גבוהה שאינה נופלת מכל יצרן מערבי מכובד.

 

(האוטובוס הטוב ביותר מבחינתי הוא אפולו של מרכבים על שלדה של וולוו)

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, D4K כתב:

כבר מספר שנים יש לאוטובוסים מערכות בטיחות מקוריות 

אם נסתכל על איריזר I6 על שלדת מרצדס אז אפשר לראות שיש לו רדאר מקדימה (מתחת לסמל) ומצלמה על השמשה

/cdn-cgi/mirage/cdee92393b97ff5bc438773db37e7ac3ee98604a988781fe4c3daa83c32f16fc/1280/https://www.colmobil-commercials.co.il/wp-content/uploads/2021/02/banners-wide-m.jpg

 

גם בהרכבות מקומיות אפשר לפגוש מערכות בטיחות 

לדוגמה אפולו פרימיום של מרכבים במקרה זה גם של מרצדס, המערכות הבטיחות הן של מרצדס ולא של מובילאיי

/cdn-cgi/mirage/cdee92393b97ff5bc438773db37e7ac3ee98604a988781fe4c3daa83c32f16fc/1280/https://carsforum.co.il/uploads/monthly_2022_12/image.thumb.jpeg.2e8480d5bee5f162bfb90ec7fbfdb1a1.jpeg

 

מצד שני הבינעירוניים החדשים של אגד שגם על שלדות של מרצדס oc500 והרכבה מקומית (מארס וברק) עדין מגיעים עם מובילאיי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, itsik170 כתב:

 

מצד שני הבינעירוניים החדשים של אגד שגם על שלדות של מרצדס oc500 והרכבה מקומית (מארס וברק) עדין מגיעים עם מובילאיי.

נכון אבל אני מניח שזה עניין של הזמנה, מערכות בטיחות מקוריות כנראה עולות הרבה יותר. 

בסופו של דבר אף חברת תחבורה ציבורית לא הזמינה אוטובוסים עם מערכות מקוריות. 

אין יוטונג, גולדן דרגון, מרכבים והארגז בתח"צ עם מערכות מקוריות אם כי הטכנולוגיות קיימות ומגיעות באוטובוסים תיירותיים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אגב חושב שאוטובוסים עירוניים צריכים להיות חשמליים. דמיינו רגע בלי הרע המחריד של ה MAN למניהם.איזה שקט (יחסי ) יהיה בלי רעש מנועי האוטובוסים.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 546 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...