Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב בחו"ל מה כדאי וממה להימנע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1301 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אם הנציגות בישראל או האתר המקומי בבולגריה או האתר הבינלאומי של חברת ההשכרה מציע ביטוחים נדרשים ומומלצים - כולל ביטול השתתפות עצמית, שמשות, נהג צעיר וכל הרחבה אחרת שמתאימה לשימוש שתעשה ברכב רכוש אותה יחד עם השכירות עצמה. כשאתה מגיע לדלפק עם השובר אתה לקוח שבוי ויכולים לעשות לך תרגילים, ולעתים בכלל לא תוכל לרכוש הרחבות חשובות. יש.מצבים בהם אין ברירה אלא לשלם בדלפק, אין ברירה אלא לאכול את הלקרדה.

 

חשוב לשמור את השובר עם ציון הכיסויים הביטוחיים, כי אם תצטרך לממש את הכיסוי אתה עלול להדרש להציגו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אפשר היום לרכוש ביטוח ביטול השתתפות עצמית דרך חברות הביטוח בישראל, זול בעשרות אחוזים מהמחיר של חברות ההשכרה (זה ביטוח יקר).

אמנם אתה משלם ומקבל החזר, אבל ההחזר מלא (כמובן תקרא את הפוליסה).

פורסם

הביטוחים האלה יותר זולים, אבל יש להם כמה חסרונות:

1. במקרה תאונה או תביעה מסיבה אחרת עליך לשלם לחברת ההשכרה את ההשתתפות העצמית שיכולה לנוע בין מאות לאלפי אירו, ואז לתבוע החזר מהביטוח, תהליך שאורך זמן ובינתיים חשבון האשראי שלך מחוייב בסכומים לא קטנים.

2. הביטוח הזה לא מאפשר לך להחזיר את הרכב בלי בדיקה בתחנת ההחזרה, תהליך שאורך זמן בדיוק כשאתה לחוץ להגיע לטיסה. יותר מכך, יש מקומות בהם אתה מחזיר את הרכב עצמאית בלי בדיקה במקום, והכיסוי על ידי חברת ההשכרה חוסך הפתעות כשאתה מגיע הביתה.

3. גם לכיסויים אלה יש גג, צריך להשוותו להשתתפות העצמית ולוודא שיש כיסוי מספק.

4. לכיסוי של חברת ההשכרה יתרון במקרה של תאונה\פריצה\נזק אחר - הרכב מוחלף בתחנת ההשכרה הקרובה מפתח במפתח, עם מינימום ניירת. 

 

אז כאשר אתה בוחר בין ביטול השתתפות עצמית בחברת ההשכרה או ביטוח חיצוני צריך לשקול את המחיר מול התמורה של ביטוח בחברת ההשכרה. חרי שבנסיעה אחת נזקקתי לביטוח פעמיים (תאונה, ו-3 ימים אח"כ פריצה לרכב החלופי) אין לי ספק בעתיד אשלם את הפרמיה לחברת ההשכרה. אני לא יודע מה מדיניות חברת הביטוח החיצונית אם יש שתי תביעות.

 

ועוד הערה - יש מקומות בהם אין ביטוח ביטול השתתפות עצמית אלא רק הקטנתו - במקרה כזה מומלץ לרכוש את ההקטנה המכסימלית בחברת ההשכרה ולהשלים בביטוח בחברה הישראלית (או אצל מתווך כגון rentalcars, שמוכר את השירות אם אתה שוכר באמצעותו).  

 

צריך לשים לב שבמדינות שונות דרישות הביטוח שונות וגם הכיסויים שונים, בהתאם למאפיינים יחודיים של המדינה. בדוק לגבי היעד שלך.

 

ואם בכספים עסקינן - אז עוד דבר שצריך להכיר הוא מדיניות דלק. מקובל שחברת ההשכרה מוסרת רכב עם מיכל מלא ועליך להחזירו באותו מצב - יש לתדלק בתחנת הדלק הסמוכה לנמה"ת. אם המיכל לא יהיה מלא יחייבו אותך בכמות החסרה במחיר מפולפל. יש גם אפשרות לרכוש מראש שירות של החזרה במיכל שאינו מלא, בדרך כלל זה כדאי לחברת ההשכרה, לא לך. יש גם מקומות בהם אתה מקבל מיכל שאינו מלא ואמור להחזיר עם כמות דומה (מסומן בטופס קבלת הרכב לפי מחוג מד הדלק, בשמיניות). הקפד להחזיר את הרכב עם אותה כמות דלק.

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 7.10.2022 בשעה 13:29, sperial כתב:

לגבי שכירה בבולגריה אין לי ניסיון, אבל באופן כללי אני מעדיף לשכור באחת החברות הבינלאומיות הגדולות (הרץ, יורופקאר, אוויס ודומותיהן)

כמה כאן כתבו לשכור מהחברות הגדולות יכול להיות שיש בזה משהו יותר נוח ובטוח,

אבל מניסיוני דווקא בחברות מקומיות במיוחד אם יוצאים מהשדה בתחב"ץ ושוכרים בתוך העיר זה הרבה יותר זול,

רק הדגשה לא הייתי בבולגריה אבל ככה יצא לי בכמה מדינות באירופה, בחלק מהמקרים האלה קיבלתי רכב פחות חדש מהסטנדרט בחברות הגדולות.

 

בתאריך 7.10.2022 בשעה 13:29, sperial כתב:

קפד מאוד על המהירות המותרת (האירופים נוטים לקנוס בכבדות

תמיד טוב לנהוג בזהירות, אבל ושוב הדגשה אני מדבר על אירופה בכללי לא בולגריה קיבלתי קנס בעבר באיטליה (לא דוח תנועה אלא שבטעות לא תיקפתי כרטיס חד פעמי שקינתי לאוטובוס), ואולי יום אחד אני יחליט שבא לי לשלם אותו (אחי שקיבל איתי ג"כ קנס היה שם שוב לאחרונה ולא היה לו בעיה אם אותו קנס), ולכן אני משער שבכול אירופה ואולי בכול מקום בחו"ל אם קיבלת קנס אפי' רשמו אותו על הדרכון לא קרה שום דבר אבל כמובן ייתכן שזה משתנה בין מדינות שונות.

דבר קטן נוסף שרלוונטי גם בארץ אם הרכב צריך שטיפה תעשה את זה לבד בגלל שהחברה תיקח פי 5.

פורסם

לחפש בגוגל כמה שיותר ביקורות על כל חברת השכרה פלוס המיקום של ההשכרה.

אני לא אחזור פה על דברים שאמרו כי באמת כיסו את הכל אבל אוסיף שתמיד עדיף לסגור דרך האתר הרשמי של החברה בה תשכור את הרכב ולא דרך אתרי נסיעות/ השוואות מחירים למיניהם

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

@מאזדה חבוטהלגבי שכירה בעיר ולא בשדה התעופה - יותר זול, בתנאי שאתה גם מחזיר בעיר ולא בשדה. אני עושה זאת אם אני מתחיל את הטיול בכמה ימים בעיר (או מחזיר בה אם מסיים בעיר), ולא צריך את הרכב באותם ימים (ובנוסף הוא יעל  גם חניה). אבל אם תיסע לעיר בתחב"צ ואז תשכור הרווח הכספי יקוזז עם מחיר התחבורה לעיר ועם הפסד הזמן שהיא גוררת. לכן ההחלטה תלויה בתכנון הטיול, ולא כל כך מתחשב בכמה אירו האלה.

 

לגבי תשלום קנסות - הימור. יש מדינות שיתעלמו מאי תשלום, יש שיפעיל נגדך הליכים בינלאומיים ותקבל תביעה בישראל. 

 

לגעי שטיפה - אין צורך, אלא אם לכלכת בצורה חריגה. לא היתה לי בעיה להחזיר רכבים גם אחרי שבועיים במזג אוויר חורפי עם 3 ילדים צעירים. מה שכן - לא לעשן ברכב, רכב מסריח מעישון עלול לעלות 200 אירו תמורת ניקוי.

 

עריכה: @תחבצ- גם אני מעדיף להזמין דרך האתר הרשמי של חברת ההשכרה - בין אם האתר הבינלאומי ובין אם המקומי ביעד או השלוחה הישראלית, בין אלה אני בוחר לפי טיב העסקה, כלומר מחיר ותמורה. למשל, בשכירות האחרונות שלי לפני הקורונה, האתר הישראלי של אוויס נתן הנחת מועדון נאה וגם כיסוי ביטוחי יותר רחב מהאתרים הבינלאומיים. אבל, מצד שני, היה לי ארוע שבו התערבות נציג .rentalcars.com חסכה לי תשלום תוספת נהג צעיר שאחת החברות ניסתה "להפיל" על הבן שלי. צריך להוסיף ש"rentalcars" היא שלוחה של booking.com, אני מניח שגודלה נותן לה מנוף על חברות ההשכרה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה מעולה שהם עזרו, אני הזמנתי פעמיים דרך discoverCars ופעם אחת ישירות מול Avis, לא היו לי בעיות בשום אחת מהפעמים אך משיחה עם הנציג בדלפק הוא לא הבין איזה כיסוי יש לי כי כנראה הביטוח עבר דרך discoverCars או משהו כזה. בכל מקרה לא היו בעיות אבל ניראה לי הכי פשוט לעבוד מולם ישירות מאשר לצרף מידל מן כלשהו.

פורסם

תודה ענקית לכל המגיבים אקח את הדברים לתשומת ליבי 

אם אני שוכר רכב דרך חברה מתווכת כמו discoverCars או rentalcars וכמובן בוחר בביטוח המקיף ביותר 

אני יכול להיות רגוע עם ראש שקט?

תודה רבה

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

שכרתי רכב מחברת bt rent a car דרך discoverCars 

והם עשו לי על האשראי תפיסת מסגרת של 2000 לבה (3700 ש''ח)

עכשיו אני רואה שזה ירד לי מהחשבון בחיוב מיידי😥😥

מה עושים?

לפנות לdiscoverCars? לחברת אשראי? פניתי לחברה עצמה אתמול בלילה אבל עדיין לא קיבלתי תגובה 

תודה רבה

פורסם
לפני 1 דקה, tan tan כתב:

שכרתי רכב מחברת bt rent a car דרך discoverCars 

והם עשו לי על האשראי תפיסת מסגרת של 2000 לבה (3700 ש''ח)

עכשיו אני רואה שזה ירד לי מהחשבון בחיוב מיידי😥😥

מה עושים?

לפנות לdiscoverCars? לחברת אשראי? פניתי לחברה עצמה אתמול בלילה אבל עדיין לא קיבלתי תגובה 

תודה רבה

 

איזה כרטיס יש לך? כרטיס דביט (כרטיס בחיוב מיידי) או כרטיס אשראי?

אם מדובר בכרטיס דביט - יבוצע חיוב אוטומטי ולאחר מכן תוחזר לך הכסף

אם מדובר בכרטיס אשראי - יבוצע תפיסת אשראי של 2000 לבה ולאחר מכן תשוחרר המסגרת 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 12 דקות, tan tan כתב:

יש לי כרטיס אשראי 

הכסף כבר ירד לי מהחשבון יש לי חיוב בבנק לא בחברת האשראי ע''ס 3700 ש''ח

 

אין לי מושג לגבי זה, תצטרך לעשות כבר מול הבנק וחברת האשראי וכדומה..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

הרבה פעמים חסימת מסגרת מוצגת בחשבון כחיוב, אבל לא יורדת בחשבון החודשי בבנק.

תצטרך לברר בחברת האשראי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 10.10.2022 בשעה 20:52, GTאי כתב:

אפשר היום לרכוש ביטוח ביטול השתתפות עצמית דרך חברות הביטוח בישראל, זול בעשרות אחוזים מהמחיר של חברות ההשכרה (זה ביטוח יקר).

אמנם אתה משלם ומקבל החזר, אבל ההחזר מלא (כמובן תקרא את הפוליסה).

זה החזר. זה לא ביטול.

ביטול זה אומר שאם קרה נזק אתה משלם 0$\0 לבות במקרה של בולגריה.

 

תמיד אני לוקח עם ביטול השתתפות עצמית, גם כשהיה צריך לא היו בעיות.

באופן אישי תמיד שוכר מחברות גדולות ומוכרות. כך גם אם יש בעיות יש לי אבא ואימא.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...