Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפולים ותיקונים לרנו פלואנס


מעבר לפיתרון נפתר ע"י קורן בן אשר,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1384 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,
הרכב: רנו פלואנס
מנוע: דיזל

גיר: ידני
שנה: 2010
ק"מ:315,000

יש לי הרבה עבודה עליה ואני רוצה לדעת מה אוכל לעשות בעצמי+מכונאי מומחה לגירים(בלי ליפט), ומה עדיף לעשות במוסך?


הבעיות לאחר בדיקה בקומפיוטסט הן:
בעיה במתלה אחורי(יש נקישות בזמן נסיעה מכל קפיצה קטנה)

החלפת בולמי זעזועים
קורוזיה במערכת קירור מנוע
פנסים קדמיים דהויים
תומכי תיבת הילוכים פגומים

 

וטיפולים שוטפים :

החלפת שמנים(גיר,מנוע)

ניקוז והחלפת נוזל ברקסים

ניקוז והחלפת נוזל קירור(כרגע יש שם מים)

רפידות בלם

 

מצ"ב הבדיקה:

 

 

בנוסף אשמח לדעת אם יש המלצות למוסך רנו באיזור קרית שמונה או באיזור הצפון, תודה רבה.
 

WhatsApp Image 2022-09-05 at 23.20.17.jpeg

פורסם

למיטב ידיעתי לא היה דגם דיזל לפני 2011. אמנם גיר ידני? בטופס כתוב תיבה אוטומטית.

 

בעקרון ניתן הכל לבד, תלוי ברמת הידע שלך והכלים שברשותך. החלפת נוזלים ופילטרים הכי קל. גם טיפול בפנסים (ליטוש/החלפה בהתאם למצבם). עושה רושם של רכב מוזנח. מים במערכת הקירור זה רע. מומלץ לבצע יישור קו כולל, לרבות כל הפילטרים, גם אלה שלא ברשימה שלך.

 

חזיר דיזל

פורסם
לפני 22 שעות, קורן בן אשר כתב:

למיטב ידיעתי לא היה דגם דיזל לפני 2011. אמנם גיר ידני? בטופס כתוב תיבה אוטומטית.

 

בעקרון ניתן הכל לבד, תלוי ברמת הידע שלך והכלים שברשותך. החלפת נוזלים ופילטרים הכי קל. גם טיפול בפנסים (ליטוש/החלפה בהתאם למצבם). עושה רושם של רכב מוזנח. מים במערכת הקירור זה רע. מומלץ לבצע יישור קו כולל, לרבות כל הפילטרים, גם אלה שלא ברשימה שלך.

 

תודה על ההתייחסות!
אמת השנתון 2011(לא יודע איך לערוך את הפוסט), לגבי הגיר אני לא יודע למה רשם אוטומט.
אפשרי לבצע ליטוש באמצעות נייר ליטוש דק? האם זה נייר ליטוש מיוחד?

ולגבי הכלים שברשותי :

סט בוקסות
מברגה
מקדחה

מחשב לקריאת תקלות
רתכת
דיסק השחזה
וכלים בסיסיים

הניסיון שלי הוא מינימלי(טיפול לפגרו 97,החלפת שמן,רפידות בלמים,ופילטר סולר)
החבר המכונאי מבין יותר, אך לא עבד במוסך מימיו(עובד במפעל לשיפוץ גירים ומכונאי מוסמך)

תוכל לפרט את הכוונה ביישור קו מעבר למה שמוצג בדוח? ומאיפה כדי להזמין חלקים? האם חלק מהחלקים זה יהיה בסדר להביא מפירוק? ואיזה עוד פילטרים להחליף




 

  • פיתרון
פורסם (נערך)

תראה, לפי מה שכתבת, אני לא רוצה להוציא לך את הרוח מהמפרשים, אבל אם אין לך ניסיון והכרות עם הרכב, ואין לך ספרות טכנית, זה עלול להגמר גם בתסכול וגם בנזקים. זה לא שאני עתיר ניסיון, אבל לפני כל פעולה ולו הפשוטה ביותר אני עושה שיעורי בית לפעמים במשך שבוע, כאילו אני הולך להפציץ כור גרעיני איפה שהוא, ודואג להשיג את הכלים המתאימים שבלעדיהם העבודה עלולה להיות סיוט.

הכי קל זה ליטוש פנסים, יש דרכים לעשות לבד (עשה חיפוש בפורום, יש המון חומר בנושא), יש ערכות מוכנות ויש אפשרות לעשות תמורת תשלום בכל מיני מקומות. אם המצב חמור מדי ואין אפשרות לתקן, אפשר להחליף פנסים. אחרי זה, החלפת שמנים, נוזלים ופילטרים. יישור קו = החלפה של כל השמנים, נוזלים ופילטרים (שמן מנוע, אויר, מזגן, סולר) בהנחה שאתה לא יודע מה מצבם ורוצה להגיע למצב התחלתי ידוע. התעסקות עם הבלמים (נוזל בלמים, רפידות, צלחות), מאחר ואתה מעיד שאין לך ניסיון, מציע שתשאיר למוסך. זה לא משהו לשחק איתו. החלפת תושבות, בולמים, בושינגים וכו' קשה יותר לביצוע בתנאים ביתיים ו/או דורשת ציוד ציוד מתאים ויכולה להיות גם מסוכנת. מציע שתשאיר למוסך בשלב זה.

אין לך פה שום דבר להביא מפירוק, הכל זה חלקים מתכלים או פגומים שאתה צריך לחדש. אם אתה מבין במה דברים אמורים ורוצה להכנס לזה, מציע שתשיג ספר היינס של מגאן דור 3 (זהה לפלואנס מבחינה מכנית), כמו כן לא חסר סרטוני יוטיוב למגאן/פלואנס/סניק דיזל דור 3, יש סרטונים עבור כל או רוב הטיפולים השוטפים.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם

כמו שקורן ציין עדיף לתת למוסך שמכיר את הרכב

חוסר נסיון עלול לגרום לנזקים גדולים בהרבה מהחיסכון הפוטנציאלי

הרכב רגיש לעבודה חאפרית והמכלולים יקרים

פורסם
לפני 23 שעות, nit_zan כתב:

כמו שקורן ציין עדיף לתת למוסך שמכיר את הרכב

חוסר נסיון עלול לגרום לנזקים גדולים בהרבה מהחיסכון הפוטנציאלי

הרכב רגיש לעבודה חאפרית והמכלולים יקרים

אין ספק, בכל זאת אני מעוניין ללמוד אני אוהב להתעסק ולגעת בעצמי תודה

בתאריך 6.9.2022 בשעה 22:43, קורן בן אשר כתב:

תראה, לפי מה שכתבת, אני לא רוצה להוציא לך את הרוח מהמפרשים, אבל אם אין לך ניסיון והכרות עם הרכב, ואין לך ספרות טכנית, זה עלול להגמר גם בתסכול וגם בנזקים. זה לא שאני עתיר ניסיון, אבל לפני כל פעולה ולו הפשוטה ביותר אני עושה שיעורי בית לפעמים במשך שבוע, כאילו אני הולך להפציץ כור גרעיני איפה שהוא, ודואג להשיג את הכלים המתאימים שבלעדיהם העבודה עלולה להיות סיוט.

הכי קל זה ליטוש פנסים, יש דרכים לעשות לבד (עשה חיפוש בפורום, יש המון חומר בנושא), יש ערכות מוכנות ויש אפשרות לעשות תמורת תשלום בכל מיני מקומות. אם המצב חמור מדי ואין אפשרות לתקן, אפשר להחליף פנסים. אחרי זה, החלפת שמנים, נוזלים ופילטרים. יישור קו = החלפה של כל השמנים, נוזלים ופילטרים (שמן מנוע, אויר, מזגן, סולר) בהנחה שאתה לא יודע מה מצבם ורוצה להגיע למצב התחלתי ידוע. התעסקות עם הבלמים (נוזל בלמים, רפידות, צלחות), מאחר ואתה מעיד שאין לך ניסיון, מציע שתשאיר למוסך. זה לא משהו לשחק איתו. החלפת תושבות, בולמים, בושינגים וכו' קשה יותר לביצוע בתנאים ביתיים ו/או דורשת ציוד ציוד מתאים ויכולה להיות גם מסוכנת. מציע שתשאיר למוסך בשלב זה.

אין לך פה שום דבר להביא מפירוק, הכל זה חלקים מתכלים או פגומים שאתה צריך לחדש. אם אתה מבין במה דברים אמורים ורוצה להכנס לזה, מציע שתשיג ספר היינס של מגאן דור 3 (זהה לפלואנס מבחינה מכנית), כמו כן לא חסר סרטוני יוטיוב למגאן/פלואנס/סניק דיזל דור 3, יש סרטונים עבור כל או רוב הטיפולים השוטפים.

תודה רבה על ההתייחסות!

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, bb123 כתב:

אין ספק, בכל זאת אני מעוניין ללמוד אני אוהב להתעסק ולגעת בעצמי תודה

תודה רבה על ההתייחסות!

מבין לגמרי

גם אני התחלתי לטפל לבד

לצורך כך רכשתי MANUAL PDF עם כל הפרטים הוראות פירוק והרכבה מומנטי סגירה וכו'

לאחר מכן רכשתי כלים יעודיים \תואמים בוקסות טורקסים בגדלים המתאימים מכווץ קליפר ידיות מומנט

אימפקט לפתיחת גלגלים עם ממיר מומנט שמיועד גם לסגירה ג'ק ובוקים 

חלק מהארץ חלק מחו"ל

לאחר מכן צפיתי  מספר פעמים בסרטונים שונים בהתאם למלאכה\טיפול 

עבודת הכנה והצטיידות של מספר חודשים עד הביצוע

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
×
×
  • תוכן חדש...