Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תותבי POWERFLEX לסרן האחורי ולאנטי-רול קדמי, יורגש?


shellcase
שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן.
סופרמיני חמימה קלות שנועלת PS4 וכרגע מתלה מקורי (בולמ"ז - יתכן וישתדרג לקוני, יתכן ופשוט KYB\סאקס חדשים), לא מונמך (ולא יונמך בעתיד), כן ננהג חזק בכבישים טכניים.
התחלתי לחשוב על פוליאוריתן (ואז נזכרתי שpowerflex יקר בקטע פסיכי, אבל בינתיים לא רואה אלטרנטיבה).

אז ההתלבטות היא לגבי 2 איזורים: התותבים של קורת הפיתול האחורית, והתותבים של האנטירול (הוא 19ממ).
על קורת הפיתול האחורית אצטרך להוציא כ320 ש"ח, לאנטירול אסגור סיפור ב180 ש"ח.
בקיצור - הסיפור הזה שווה 500 ש"ח? תהיה תמורה לאגרה? מכירים מוצר זול יותר מומלץ (מדובר בפיאט, אז שוק אמריקאי לא יתאים)

בתותבי משולשים כרגע לא בא לי לגעת. הכבישים השבורים של חיפה ישברו לי את הידיים איתם.

 

*כמובן מדובר על הסגול, לא השחור, אנחנו לא באוסטריה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בדיוק יושבים התותבים בקורת הפיתול?

לגבי המוט המייצב - מיותר לגמרי, במיוחד סגול, ואני אומר את זה בתור מישהו עם רכב מונמך ומשולשים עם תותבי פוליאוריתן (ועוד נוסע כל יום בחיפה, כיף חיים 🤪 .בוא לסיבוב בבית אורן).

לא שמתי אצלי למוט המייצב פשוט כי הגומי שם כל כך דחוס שאין שום מצב שבו זה ישפיע על משהו, זה בעיקר מגדיל פוטנציאל לחריקות וזהו.

אם אצלך התותבים שחוקים אפשר להחליף למקורי ולסגור עניין. אופציה נוספת, שקיימת בשלי ואולי גם אצלך - לשים תותבים במידה אחת מתחת למה שיש לך - זה דוחס אותם עוד יותר.

 

לגבי אלטרנטיבות זולות - יש את חברת Strongflex הפולנית שמייצרת את אותו הדבר, והנסיון שלי חיובי מאוד איתם. הם העלו את מחירי המשלוח לאחרונה מה שהקטין את הפער מול פאוור, אז כדאי לבדוק מה אפשר לעשות בעניין כדי שבאמת יהיה הפרש (זה בהנחה ויש להם בכלל תותבים לדגם שלך).

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בוא לבית אורן מתי שבא לך :)
2. תודה ענקית על האינפוט לגבי האנטירול, יצא לי להחליף בפיאט אחרת שהייתה לי ובאמת שברכב בן 15 הן נראו כמעט חדשות.
3. מצ"ב תמונה של התותבים של הקורה האחורית:
image.png.4b738f7ecb5981207d40efffb7553eda.png


עם תוספת 55 דולר למשלוח (O_O) זה יוצא אותו מחיר כמו PF.

בגדול, אני לא יודע מה מצבם אצלי, אני כן יודע שהמתלה האחורי מרגיש לא טוב אבל בעיקר בגלל בולמים אחוריים שלדעתי מתקרבים לסוף, ארים מחר טלפון לורטהיים לראות כמה הם רוצים על זוג אחורי של קוני STR.T.
נתחיל משם, ונתקדם להחלפה של כל המתלה הקדמי לאט לאט (כבר עשיתי עגלה בcars245 שמלאה במוצרים של lemforder וmeyle).
 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז בדקתי - רבעיית וני STR.T תעלה קצת יותר מ3000 שקל.

לעומתם - בילשטיין B4 (האוטו הזה והשימוש שלי בו לא מצדיק בשלב הזה יותר לדעתי) יעלו 140 יורו, שזה 500 שקל.
השאלה כמו מכס ומסים אני אחטוף בדרך ואיזה אישורים אאלץ להמציא.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולמי זעזועים זה מס של 39.5 אחוז מעל 75 דולר.

לגבי אישורים ,בפעם האחרונה שהזמנתי לא ביקשו כלום,רק פתחו ראו שיש תקן ושיחררו .

 

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לB4 יש TUV, אז זה לא בעיה, הם גם מתחת למדרגת המס.
שילמת אגרה וכו'?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, shellcase כתב:

מצ"ב תמונה של התותבים של הקורה האחורית:

לפי המבנה של הבושינג שם אני אכן רואה הגיון לעבור לפוליאוריטן, זה גם ישפיע לטובה על אורך החיים של הבושינגים בסרן.

לפני 22 שעות, shellcase כתב:

עם תוספת 55 דולר למשלוח (O_O) זה יוצא אותו מחיר כמו PF.

פעם זה היה 15 דולר, אפשר אולי לשלוח מייל. לחילופין יש לי ספק שעובד איתם ויכול להזמין מהם ולשלוח, יצא משהו כמו 25-30 דולר משלוח, אם תרצה.

 

B4 היא סדרת תחליף OEM ואני לא רואה שום הגיון לנסות ליבא כזה מחו"ל במקום לקנות קייבה או מונרו בארץ - אתה תקבל את אותו הדבר בסוף עם יותר כאב ראש.

אצלי כל הבולמים (בילשטיין B8) הוזמנו מבריטניה, והעלויות היו לא גבוהות. מכיוון שזה היה בדואר רגיל ולא באקספרס (זה היה לפני הקורונה..) אף אחד לא בדק כלום ורק שילמתי 17% מס שזה כלום בתכלס. יצא לי בערך 2500 ש"ח לרביעייה ביחד עם זוג קפיצים.

 

אם אתה רוצה לשפר התנהגות ולשמור על אותו גובה אפשר לשקול B6 - הם מתוכננים לעבוד עם קפיץ מקורי, אבל אתה בכל מקרה תשלם על זה בנוחות.

כמובן שאם אתה עושה את זה תחליף את כל ה 4 ולא רק זוג - לשים B6 רק מאחור יפר לך איזון בצורה קיצונית והאוטו יזרוק תחת.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר, האוטו הזה הוא סוג של תחנה ולא 'רכב פרוייקט' ולכן אני לא מעוניין לשפוך ארגז של כסף.
מצד שני, הבולמים מתחילים להראות סימנים של סוף. מצד שלישי אני גר באיזור עם כבישים שבורים ופסי האטה בכמויות. 
ממה שקראתי בפורומים של דגמים דומים בחו"ל - ראיתי ביקורות ממש חיוביות לB4. אני אבדוק מה קורה בחנויות החלפים פה באיזור מבחינת היצע, אישית מעדיף תוצרת בילשטיין על מונרו וKYB - לא בהכרח מסיבות לוגיות. 
אני חושב שאת עניין הייבוא סידרתי. וההחלפה תהיה ביחד. יהיה איזה סופ"ש שארים את האוטו על סטנדים ואעשה ניתוח (כולל באמפ-סטופים חדשים וכריות בולם וכו'), אני פשוט מתחיל לצבור חלקים לאט לאט.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד זה לא בולם ספורטיבי, תקנה מונרו ריפלקס וסגור פינה. 

 

לגבי בושינגים - מה המטרה בהרכבתם? כי לא שאני מחדש לך, אבל רמות הרעידות והרעש יעלו בהכרח, והשאלה היא אם תהיה תמורה לאגרה.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר כמו פתרתי את בעיית האישורים הנדרשים.
@RK מה כזה טוב במונרו ריפלקס?
המטרה היא חידוד קל של הרכב, ברור לי שיהיה רעש וכו, אבל מהסרן האחורי זה בד"כ פחות מורגש. אני חושד שאני גם ככה צריך להחליף את הבושינגים - ומנסה להבין עד כמה הרווח יהיה משמעותי בתקווה שאמצא כאן מישהו ששם פוליאריתנים בקורת פיתול :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם זה פחות רלאטיבי למקרה שלך (כי אין לך דיף מאחור), אבל מאז ששמתי תותבים על הסאבפריים האחורי רמת הרעש והרעידות עלתה באופן די מורגש בסל"ד מסוים.

 

לגבי מונרו ריפלקס - ניסיון חיובי עם ה-156 בזמנו.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.8.2022 בשעה 22:29, shellcase כתב:

אז ההתלבטות היא לגבי 2 איזורים: התותבים של קורת הפיתול האחורית, והתותבים של האנטירול (הוא 19ממ).
 

 יש לי גם רכב כמו שלך או דומה לשלך...איפה בדקת שזה באמת 19 מ"מ (מאמין לך, סתם סקרן לדעת איך יודעים כי אולי אזמין לשלי גם).

בתאריך 11.8.2022 בשעה 14:14, shellcase כתב:

טוב אז בדקתי - רבעיית וני STR.T תעלה קצת יותר מ3000 שקל

זה הקוני הכתום? נראה לי חבל לשים אותם על הקפיצים המקוריים, סתם לא אפקטיבי. אלה בולמים שכן צריכים הנמכה. 

בתאריך 11.8.2022 בשעה 23:34, Ooga כתב:

לפי המבנה של הבושינג שם אני אכן רואה הגיון לעבור לפוליאוריטן, זה גם ישפיע לטובה על אורך החיים של הבושינגים בסרן.

למה בעצם יש הגיון לעבור לפוליאוריטן בגלל המבנה הזה?

 

בתאריך 11.8.2022 בשעה 01:25, shellcase כתב:

נתחיל משם, ונתקדם להחלפה של כל המתלה הקדמי לאט לאט (כבר עשיתי עגלה בcars245 שמלאה במוצרים של lemforder וmeyle).

איזה עוד דברים צריך להחליף במתלה חוץ מהבולמים קפיצים, איזה מוצרים קנית? ואתה מדבר אגב על המתלה האחורי, לא?

 

בתאריך 12.8.2022 בשעה 01:56, shellcase כתב:

ממה שקראתי בפורומים של דגמים דומים בחו"ל - ראיתי ביקורות ממש חיוביות לB4

לחבר שיש לו רכב כמו שלך או דומה לשלך, יש כרגע B4 מקדימה (עוד מעט הוא מרכיב B8 עם קפיצים) ואמר שהרכב נוח משמעותית לעומת הבולמים סטוק. כמו כן, מיותר להזמין כאלה מחו"ל, הוא הזמין כאלה דרך מוסך מורשה יבואן שנמצא באשדוד באותו מחיר שציינת (עד כמה שאני זוכר... יש מצב שעלה בעצם 800₪ אבל לא יותר).

 

בתאריך 12.8.2022 בשעה 01:56, shellcase כתב:

יהיה איזה סופ"ש שארים את האוטו על סטנדים ואעשה ניתוח (כולל באמפ-סטופים חדשים וכריות בולם וכו'), אני פשוט מתחיל לצבור חלקים לאט לאט.

מה זה באמפ סטופ? 

 

לפני 16 שעות, shellcase כתב:

יותר כמו פתרתי את בעיית האישורים הנדרשים.

אשמח לדעת איך פותרים את זה בשביל הזמנות עתידיות שאעשה.

 

לפני 16 שעות, shellcase כתב:

המטרה היא חידוד קל של הרכב, ברור לי שיהיה רעש וכו, אבל מהסרן האחורי זה בד"כ פחות מורגש. אני חושד שאני גם ככה צריך להחליף את הבושינגים - ומנסה להבין עד כמה הרווח יהיה משמעותי בתקווה שאמצא כאן מישהו ששם פוליאריתנים בקורת פיתול :)

לי יש בושינגים בסרן הקדמי ואין שום רעשים או רעידות. כן יש רעשים של "מכה" על כבישים שבורים וכו'. אבל זה כי אני גם עם בילשטיין B12. למישהו שאני מכיר עם רכב כמו שלך או דומה לשלך, יש גם על הקורה האחורית בושינגים אבל זה בנוסף לסט מקדימה וכמובן שגם אצלו יש בולמים קפיצים ספורטיביים.ממה שהוא מתאר, זה אחלה של דבר, הרכב מאד מאוזן וכשהזנב מחליק, זה נעשה ביותר פרוגרסיביות מאשר ממה שהיה קודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@RK, אני אדע בשבוע הקרוב בכמה אני יכול להשיג מונרו בארץ ואז אעשה את החושבין שלי. אני בגדול מאמין יותר במותג כמו בילשטיין, למרות שלך תדע כמה 'זין' הם שמים על הבולמים הזולים.

באשר לבושינגים, אצלך מאחורה יש דאבל-ווישבון בטח, 
 

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

 יש לי גם רכב כמו שלך או דומה לשלך...איפה בדקת שזה באמת 19 מ"מ (מאמין לך, סתם סקרן לדעת איך יודעים כי אולי אזמין לשלי גם).

זחלתי מתחת לאוטו עם קאליבר :)

 

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

זה הקוני הכתום? נראה לי חבל לשים אותם על הקפיצים המקוריים, סתם לא אפקטיבי. אלה בולמים שכן צריכים הנמכה. 

למה בעצם יש הגיון לעבור לפוליאוריטן בגלל המבנה הזה?

זה אכן הכתום, במחיר הזה הם לא שווים, קראתי גם ביקורות חרא עליהם, והם לא מחייבים הנמכה, זה הדגם ה'עממי' (מקביל לB4) שלהם.
למה לעבור לפוליאוריתן? תשמע: חלקי הגומי מאפשרים לקורה לנוע בעוד כיוונים שהם לא רק להסתובב סביב הציר של התותב, הפוליאוריתן מקטין את התנועה, זה מחדד את הקשר בין השלדה לכביש מצד אחד, אבל על חשבון בידוד, אני מחפש להבין את משקלם של היתרונות מול החסרונות.

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

איזה עוד דברים צריך להחליף במתלה חוץ מהבולמים קפיצים, איזה מוצרים קנית? ואתה מדבר אגב על המתלה האחורי, לא?

במתלה האחורי זה משתנה, בגדול כל חלק עם מיסב או גומי - מאחורה אצלי (הרכב זה פונטו) לדעתי אין כריות בולם מגומי, ממה שראיתי אבל אני אסתכל מקרוב מה הולך שם ואבין אם צריך להחליף או לא.

מקדימה יש לך כריות בולם שבמחיר שהן עולות (ואני מדבר על חלקים איכותיים של meyle או lemforder) אם כבר שלפת את הבולם והורדת את הקפיץ, אין סיבה לא להחליף.

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

לחבר שיש לו רכב כמו שלך או דומה לשלך, יש כרגע B4 מקדימה (עוד מעט הוא מרכיב B8 עם קפיצים) ואמר שהרכב נוח משמעותית לעומת הבולמים סטוק. כמו כן, מיותר להזמין כאלה מחו"ל, הוא הזמין כאלה דרך מוסך מורשה יבואן שנמצא באשדוד באותו מחיר שציינת (עד כמה שאני זוכר... יש מצב שעלה בעצם 800₪ אבל לא יותר).

הB4 עולה סדר גודל של 50 לאחורי ו80 לקדמי, 20 יורו משלוח, את האחוריים אני בטח אפצל כדי להיות מתחת לרף המס, את הקדמיים אולי אשלב ואז הקיזוז במשלוח אולי יתקזז עם המע"מ.

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

מה זה באמפ סטופ? 

מה שאתה רואה פה בכתום, מונע מהבולם להשבר על עצמו כשסוגרים מהלך:
Polyurethane Bump Stops & Jounce Bumpers - Poly Labs

לפני 16 שעות, BRAVO30 כתב:

 

אשמח לדעת איך פותרים את זה בשביל הזמנות עתידיות שאעשה.

לבולמים יש TUV (תקן גרמני שנחשב מאד בעולם) וזה מספיק בארץ, יש תהליך טופסולוגיה די פשוט במקרה כזה, אפשר למצוא באתר של היצרן את הניירת הרלבנטית או לבקש במייל מהשירות שלהם, זה מה שאני הבנתי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...