Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוזיאון העמק ו- John Deere Land בקיבוץ יפעת


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1482 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 שעות, אורי מ. כתב:

גם היא אומרת שבינתיים אין תחליף למפעיל מיומן בכיסא הנהג כי כל רגע יכול משהו להשתבש וצריך מי שיפקח על המערכת וגם יעצור לתקן, אם צריך.

כי לא כל אחד יכול לשבת בקבינה, היא בעצמה מסבירה שזה היה כרוך במאות שעות של לימוד והבנה, איך לעבד את כל הנתונים האלו בזמן אמת ולהתערב כאשר צריך. וגם רמה כזאת של ציוד לא רלוונטי להרבה חקלאים גם בארה"ב, אלו צעצועים סופר יקרים (גם לאחזקה), אבל טכנולוגית זה קיים כבר היום.
יותר הוספתי קישור (לא חסר יוטיוברים צעירים ברחבי העולם שבגאווה מעלים שהם חלק מחקלאות דיגיטלית) כדי לנסות להרהר/לדמיין מתי בארץ יהיה דור שלישי, אחרי צבא חוזר למשק של סבא שכבר דור שני לא רוצה להמשיך, ויחשוב שיש עתיד לזה בארץ, ויכול להיות עבודה טכנולוגית מעניינת :huh:

פורסם

באגודות של החקלאים קיימים טרקטורים שמזינים נתונים למחשב והטרקטור עושה הכל לבד.

לחקלאים קטנים לא משתלם להחזיק טרקטורים יקרים.

מישהו בישוב שלי מפתח קומביין לקטיף עגבניות חממה.

אני מחכה ליום שתהיה מכסחת דשא אוטונומית שתדע לכסח בכל שטח ולא משנה כמה מפגעים יש עליו.

פורסם

 זה גם עניין של גודל שדות מול כדאיות, שאתה חורש מאות דונמים בישורת אחת זה כנראה שווה,
בשדות בארץ הל כ"כ גדולים כנראה פחות.

פורסם
לפני 4 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

כי לא כל אחד יכול לשבת בקבינה, היא בעצמה מסבירה שזה היה כרוך במאות שעות של לימוד והבנה, איך לעבד את כל הנתונים האלו בזמן אמת ולהתערב כאשר צריך

 

לא מכיר את המיכון עם כל הטכנולוגיה הדיגיטלית אבל להערכתי הלימוד הוא לא של מאות שעות. ברור שצריך לימוד ונסיון אבל בזמני כל נער מתבגר כבר עשה לא מעט מהעבודות האלו (לפני גיל הרשיון ואחריו).

בהחלט צריך להכיר את המיכון, בשביל לתקן כמה שיותר בעצמך וזה, כמובן, דורש היכרות טובה והרבה נסיון, אבל בשביל תפעול שוטף אפשר להסתפק בהרבה פחות. גם לורה מזעיקה את אבא שלה לא פעם.

 

מה שאני בהחלט תוהה לגביו הוא הכדאיות הכלכלית של חוואי בודד להחזיק חלק מהכלים היקרים כמו קומביין. טרקטורים עובדים הרבה אבל קומביין עובד לרוב במשך כחודש של קטיף/קציר וזהו. אני כבר שנים לא בקיבוץ ולא יודע איך העסק עובד עכשיו אבל לחלק מהגידולים היו קבלנים שהיו מגיעים לעשות את הקציר, כמו למשל בתירס.

בקיבוצים הגד"ש היה חלק ממערכת כלכלית גדולה יותר, שלהערכתי תמכה ברכש חלק מהציוד היקר ומן הסתם הקיבוץ לקח הלוואות מימון כמו בעסקים אחרים. אבל לחקלאי בודד נראה שגם מימון חיצוני בשביל קומביין אחד או כלים יקרים אחרים זה המון.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
בתאריך 29.5.2022 בשעה 19:02, אורי מ. כתב:

 

לא מכיר את המיכון עם כל הטכנולוגיה הדיגיטלית אבל להערכתי הלימוד הוא לא של מאות שעות.

ברור שהגזימה, מבחינתה כמה מאות שעות ישבה ליד מישהו בקבינה, זה לא לימוד נטו.
אין לי שום ידע/הבנה בחקלאות בשום צורה, אבל טכנית יכול לגעת בכל דבר של JD, אבל אפילו לא בדקתי מה קיים בארץ כי זה באמת פחות רלוונטי בשבילי היום, משאיות/צמ"ה אבל כן.
כדאיות בטח אין היום, אפילו שנתעלם ממה שכבר כתבתי, חוסר משילות/פרוטקשן וטרור חקלאי יגרום נזקים אדירים לכל חקלאי עם ציוד כזה, זה יקרה רק כאשר המדינה תקציב ותסבסד באמת בסכומים נורמלים את הרכש/ביטוח, ובאמת תפעל לעלות פריון ויעילות בתחום הזה, לא בטוח שרוצים, מעדיפים להגדיל מכסות העובדים הזרים בחקלאות, זה יותר זול.
https://www.gov.il/he/Departments/publications/Call_for_bids/support_procedure_for_mechanization_and_technologies_2022

 

פורסם
בתאריך 29.5.2022 בשעה 00:04, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אישית התרפקות על העבר, אספנות, געגועים למשהו ישן ופשוט ממש לא עושה לי את זה, אפילו שאני בטוח יותר מבוגר מרובכם פה

רק בגלל שהעלת את הנקודה, אהבה להסטוריה ורצון לדעת "איך זה היה פעם" ממש לא אומר שאתה גם מתגעגע לזה. 

 

אני אוהב גם הסטוריה וגם חדשנות, זה לא חייב להיות או זה או זה. 

 

נראה לי שאתה קצת יותר מבוגר ממני אבל זה לא קשור לגיל או לא בהכרח קשור. תחומי העניין שלי לא השתנו עם הגיל. כשהייתי בן 25 התעניינתי באותם דברים כמו היום. 

 

 

 

פורסם

אז ככה נראה היום טרקטור של מיליון שקל.

היום מטקס שבועות של הקיבוץ.

חוויה לנהוג על אחד כזה.

 

20220604_173128.jpg

20220604_173102.jpg

  • אהבתי 2

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

×
×
  • תוכן חדש...