Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מתמודדים עם מתנחלי הנתיב השמאלי?


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 דקות, RK כתב:

לפני תגובה נצמדת באופן עיוור ללשון החוק, עכשיו פתאום זה לא חשוב. גם האגרסיה בטון שלך באמת שלא מוסיפה להיעדר התוכן.

 

מי שמעכב תנועה - שיזוז. זה שלדעתך מותר לך לעכב כי אתה בשני קמ"ש מהיר יותר (או לא) מהטור שמימין, זאת עוולת היסוד, לא ההבהוב, או מי שמגיע מאחוריך.

 

אלוהים אדירים! ידעתי מראש שלשם אתה הולך, ולכן ניסיתי להבהיר לך שוב ושוב שאתה מפספס באופן מכאיב את הנקודה: *אתה* זה שנצמד למילה אחת שכתבתי אי שם בעמודים הקודמים לגבי זה שהבהוב מאחורה הוא ספק חוקי, למרות שזה ממש לא מהותי לדיון, ובהתנשאות מטופשת דרש אסמכתא לענין השולי הזה, כאילו עצם פעולת ההבהוב ללא קשר לסיטואציה היא הנידון כאן.

 

בסוף נמאס לי והבאתי לך את הקישור הראשון שמצאתי אודות החיוב לעמעם אורות כשאתה מאחורי רכב אחר, *כי אתה רצית להתייחס ללשון החוק* במקום פשוט ללהיות בן אדם. וכצפוי, בתגובה אתה מעמיק עוד יותר את הסטיה מהנושא - ואז, כשאני מעיר לך *לשיטתך* על לשון החוק, אתה מאשים *אותי* בהיצמדות?

 

אה, והפיסקה השניה שלך? שבה אתה חוזר בדמגוגיה עצובה לדוגמא שאיש לא הביא בשרשור הזה ואיש לא טען שהיא מוצדקת? עזוב תיאוריה, נסה גם קורס הבנת הנקרא.

 

סיימתי כאן.

 

 

עריכה אחרונה על ידי el-chanan
  • אהבתי 1

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אוהב לחנך אנשים אבל במקרה שמישהו תקוע בשמאל לפעמים אני יוצא מדעתי. עוקף אותו מימין, חוזר לפניו ומוריד מהירות עד ל 20-30 קמ"ש (כן גם בכביש מהיר) וגורם לו לברוח לנתיב הימני ואז מאיץ.

לא מתוך בחירה... מתוך צורך

 

עריכה אחרונה על ידי scandal
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב בישראל הוא שבנתיב הימני נוסעים בדרך כלל בתקרת המהירות החוקית (כאשר אין עומסים).

 

בנתיב השמאלי נוסעים מעל המהירות החוקית ולא רק לצורך עקיפה, זאת עקב צורך טבעי בחלוקת עומסי התנועה בין הנתיבים.

 

אם כולם ישמרו על החוק וינסעו רק בנתיב הימני ובתקרת המהירות החוקית, הכביש יהפוך לכביש של נתיב ימני אחד פקוק ונתיב שמאלי ריק.

 

דחיקה של מאסה של רכבים שנוסעים בנתיב השמאלי על ידי מספר מועט יותר של נהגים  שנוהגים במהירות גבוהה עוד יותר מהמהירות החוקית, מפרה את חלוקת עומסי התנועה הנ"ל וגורמת לעומסים בנתיב הימני ולתנועה מזגזת בין נתיבים ובמהירויות משתנות של הנהגים הנדחקים.

 

למעשה לדעתי החוק היה צריך לקבוע שכאשר בנתיב הימני התנועה נוסעת בתקרת המהירות המותרת, אזי מותרת מותרת נהיגה גם בנתיב השמאלי בתקרת המהירות המותרת שלא לצורך עקיפה (וזאת לצורך חלוקת עומסי התנועה הנ"ל).

 

אין ממילא זכות חוקית לנסוע בנתיב השמאלי מעל המהירות המותרת.

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, evc כתב:

זאת עקב צורך טבעי בחלוקת עומסי התנועה בין הנתיבים.

 

 

 

 

 

 

 

מדהים איך רק בישראל יש צורך טבעי כזה. 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם הראשונה שלי בלונדון פשוט השתגעתי. ירדנו מהמטרו, לכיוון המדרגות הנעות לכיוון מעלה- אל פני האדמה. בצד ימין של המדרגות עומדים אנשים. בצד שמאל אנשים עולים במדרגות. הם כנראה יותר ממהרים מאלה שעומדים בימין. כל כך הגיוני, כל כך מסודר. איזה חוק צריך כדי להבין שאם אתה איטי יותר, תיהיה בצד ואל תיתן לאלה שמאחוריך ׳להידפק׳ ? 

חוק ההגיון הבריא הוא שצריך להיות מופעל פה, לא שום חוק תעבורה !

למה לחשוב רק על התחת של עצמך? 

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, ניקו פ. כתב:

מדהים איך רק בישראל יש צורך טבעי כזה. 

 

כבישי ישראל עמוסים במיוחד אבל ייתכן שיש צורך  כזה גם במדינות אחרות.

 

לפני 12 דקות, צ'ופצ'יק כתב:

בפעם הראשונה שלי בלונדון פשוט השתגעתי. ירדנו מהמטרו, לכיוון המדרגות הנעות לכיוון מעלה- אל פני האדמה. בצד ימין של המדרגות עומדים אנשים. בצד שמאל אנשים עולים במדרגות. הם כנראה יותר ממהרים מאלה שעומדים בימין. כל כך הגיוני, כל כך מסודר. איזה חוק צריך כדי להבין שאם אתה איטי יותר, תיהיה בצד ואל תיתן לאלה שמאחוריך ׳להידפק׳ ? 

חוק ההגיון הבריא הוא שצריך להיות מופעל פה, לא שום חוק תעבורה !

למה לחשוב רק על התחת של עצמך? 

 

אתה רואה רק צד אחד של המטבע והוא זכותם של הממהרים בצד השמאלי למהירות בנתיב פנוי.

 

אתה לא רואה את הצד השני של המטבע- של האנשים שעומדים בצד ימין בדוחק ובתור ארוך יותר עקב הזכות שהם נותנים לממהרים בצד שמאל.

 

אם היו שני תורים של אנשים כולם היו נהנים בצורה שווה ובממוצע כולם היו מגיעים מהר יותר.

 

מעבר לכך אין חוק האוסר על אנשים לעבור על המהירות המותרת :)

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, צ'ופצ'יק כתב:

בפעם הראשונה שלי בלונדון פשוט השתגעתי. ירדנו מהמטרו, לכיוון המדרגות הנעות לכיוון מעלה- אל פני האדמה. בצד ימין של המדרגות עומדים אנשים. בצד שמאל אנשים עולים במדרגות. הם כנראה יותר ממהרים מאלה שעומדים בימין. כל כך הגיוני, כל כך מסודר. איזה חוק צריך כדי להבין שאם אתה איטי יותר, תיהיה בצד ואל תיתן לאלה שמאחוריך ׳להידפק׳ ? 

חוק ההגיון הבריא הוא שצריך להיות מופעל פה, לא שום חוק תעבורה !

למה לחשוב רק על התחת של עצמך? 

אותו הדבר גם במטרו ברוסיה. אמנם, לפי דעתי ההבדל הוא פשוט- אם אתה עומד בצד השמאלי במדרגות הנעות ברוסיה, תוך פחות מ 5 שניות תמצא את עצמך מתגלגל במדרגות עד למטה- אין שם רחמים, פשוט יעיפו אותך לכל הרוחות. החברה שרצים שם כמו משוגעים זה בדרך כלל חברה צעירים שרק מחפשים מישהו כמוך.

לעומת זאת, אם אתה מוגן בתוך הקופסת ברזל שלך ואתה יודע שאי אפשר להעיף אותך מהנתיב בשום צורה חוקית, אין לנהג הישראלי המכוער ממה לפחד באמת ולכן זה בכלל לא מעניין אותו מה הוא גורם לאנשים אחרים.

 

לפני 11 דקות, evc כתב:

 

כבישי ישראל עמוסים במיוחד אבל ייתכן שיש צורך  כזה גם במדינות אחרות.

 

אתה רואה רק צד אחד של המטבע והוא זכותם של הממהרים בצד השמאלי למהירות בנתיב פנוי.

 

אתה לא רואה את הצד השני של המטבע- של האנשים שעומדים בצד ימין בדוחק ובתור ארוך יותר עקב הזכות שהם נותנים לממהרים בצד שמאל.

 

אם היו שני תורים של אנשים כולם היו נהנים בצורה שווה ובממוצע כולם היו מגיעים מהר יותר.

 

מעבר לכך אין חוק האוסר על אנשים לעבור על המהירות המותרת :)

אני חושב שהנחת היסוד שלך שכולם חושבים לטובת הכלל תוך כדי הנהיגה היא מוטעת. אני מסכים שאם אנשים נוסעים בנתיב השמאלי מעל המהירות המותרת ומישהו מתקרב אליהם מאחורה על 250, אז אתה צודק. הבעיה היא שמהנסיון של כולנו פה, בנתיב השמאלי נתקעים אנשים שסתם לא אכפת להם, לא יודעים, משחקים בפלאפון, נוסעים לאט יותר מהנתיב הימני וכו וכו. אין פה באמת פתרון לבעיית העומס, אלא סתם נהג ישראלי מכוער/לא מודע/מעופף שלהפך גורם לעומס כי שני הנתיבים תקועים ללא סיבה

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, laplug כתב:

הבעיה היא שמהנסיון של כולנו פה, בנתיב השמאלי נתקעים אנשים שסתם לא אכפת להם, לא יודעים, משחקים בפלאפון, נוסעים לאט יותר מהנתיב הימני וכו וכו. אין פה באמת פתרון לבעיית העומס, אלא סתם נהג ישראלי מכוער/לא מודע/מעופף שלהפך גורם לעומס כי שני הנתיבים תקועים ללא סיבה

 

 

לגבי הנהגים האלה יש לי גם ביקורת ולא רק על התקעות בנתיב השמאלי, אלא על כלל הנהיגה "למופת" שלהם.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, evc כתב:

 

כבישי ישראל עמוסים במיוחד אבל ייתכן שיש צורך  כזה גם במדינות אחרות.

 

 

אתה רואה רק צד אחד של המטבע והוא זכותם של הממהרים בצד השמאלי למהירות בנתיב פנוי.

 

אתה לא רואה את הצד השני של המטבע- של האנשים שעומדים בצד ימין בדוחק ובתור ארוך יותר עקב הזכות שהם נותנים לממהרים בצד שמאל.

 

אם היו שני תורים של אנשים כולם היו נהנים בצורה שווה ובממוצע כולם היו מגיעים מהר יותר.

 

מעבר לכך אין חוק האוסר על אנשים לעבור על המהירות המותרת :)

אני רואה את התמונה הכללית, לא רק צד אחד.

אף אחד לא מכריח את מי שנוסע לאט לנסוע לאט. כמו שאף אחד לא מכריח את האנשים במדרגות הנעות לעמוד בצד ימין. הם יכולים לעבור לשמאלי ולהגביר קצב.  

אם כבר מישהו רואה צד אחד של המטבע זה אתה, שרוצה להכריח את הממהרים להתנהל באיטיות, כי לשיטתך זה יצור שיווין. לא בכל מקום צריך לחפש את הממוצע. מי שנוסע מהר שיבושם לו, מי שנוסע לאט לא אמור להפריע לו.

זה פשוט אגואיסטיות, להגיד אני נוסע במהירות ככה וככה, אז גם אתה חייב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 17 שעות, evc כתב:

המצב בישראל הוא שבנתיב הימני נוסעים בדרך כלל בתקרת המהירות החוקית (כאשר אין עומסים).

 

בנתיב השמאלי נוסעים מעל המהירות החוקית ולא רק לצורך עקיפה, זאת עקב צורך טבעי בחלוקת עומסי התנועה בין הנתיבים.

 

המצב בישראל הוא שבנתיב הימני בדרך כלל נוסעים כמו בני אדם על 110

 

בנתיב השמאלי נוסעים על 90, תקועים בתחת אחד של השני ועושים תאונות כי מאוד חשוב להיצמד לרכב מלפנים כדי לגרום לו לזוז  

 

המתנחלים בנתיב באמצעי clueless לגבי כמה הם תוקעים את התנועה כי מבחינתם ברגע שהם לא בשמאלי הם "בסדר" ומצד שני הם עוצרים את הזרימה על הכביש כי מי שנוסע בנתיב הימני לא יכול לעבור לאמצעי בשביל לעקוף רכב שנוסע לאט יותר בימין ומי שנוסע בשמאלי לא יכול לחזור לימין. 

 

והפושעים הכי גדולים הם אלה שנזכרים בשנייה האחרונה שהם צריכים לצאת ימינה ואז חותכים 3 נתיבים או מתבלבלים בפנייה וחותכים שמאלה לתוך התנועה דרך שטח הפרדה. 

עריכה אחרונה על ידי Crunchy27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, צ'ופצ'יק כתב:

אתה, שרוצה להכריח את הממהרים להתנהל באיטיות

 

 

זה לא אני מכריח אלא זה החוק שקובע את המהירות המותרת.

 

ואני באופן אישי לא מכריח אף אחד כי אני לא מהמתנחלים בנתיב השמאלי, אבל מנהל דיון תיאורטי.

 

רק אומר שכפי שהמתנחלים הקדמיים בנתיב השמאלי מכריחים את המתנחלים האחוריים בנתיב השמאלי להתנהל באיטיות (יחסית), אותם מתנחלים אחוריים מכריכים את המנחלים הקדמיים להתנהל עוד יותר באיטיות על ידי דחיקתם לנתיב הימני. האם המתנחלים האחוריים לא אגואיסטיים?

 

ואם כבר להעדיף מישהו אני מעדיף את המתנחלים הקדמיים בנתיב השמאלי שנוסעים במהירות נורמטיבית מקסימלית שבה עדיין לא ניתנת עבירת תנועה (לא את המזדחלים החולמניים), על פני המתנחלים הקדמיים בנתיב השמאלי שנוסעים כמה שיותר מהר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנחל זה מי שאינו עוקף, ועל כן מעבר שלו לימני נדרש בתקנות, ואינו בגדר דחיקה.

 

אבל, כן, זה כפי שאנחנו מתלוננים על הישראלים חסרי הסבלנות שצופרים לעל מי שמעכב אותם בשניה. אבל, מצד שני, אני מסתכל על הקנדים (הנערצים בפורומים ובטוקבקים), שאין להם בעיה לחסום כביש ליותר מכמה דקות ארוכות, כאשר הם ממתינים לחניה שתתפנה, או להציב את המצלמה באמצע השביל ולחסום אותו - ושכל האחרים ימתינו. זה לא פחות "אני ואני ואני".

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לצורך העניין הזה יש 2 חוקים.
אחד לשמור על הימין, השני לשמור על המהירות המותרת.
אם אתה שומר על המהירות המותרת אבל לא שומר על הימין אתה לא יכול לבוא בתלונות למי ששומר על הימין אבל לא שומר על המהירות המותרת.
מבחינת סכנה, זה שלא שומר על הימין יותר מסוכן כי הוא מכשול. לעומתו, זה שלא שומר על המהירות המותרת, כל עוד הוא לא נוסע בצורה קיצונית ולא צפויה לנהגים האחרים, לא מסוכן.
 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח לגבי זה. בנסיעה של מתחת ל 90 קמ"ש, גם אם מישהו נכנס לתאונה חס וחלילה, יש לו סיכוי השרדות גבוהים מאוד. כמה שזכור לי, כל מבחני הריסוק הם עד 90 קמ"ש. זאת אומרת שמעל זה, כוכבי הבטיחות של האוטו לא שווים הרבה. 

כמו כן, במהירות גבוהה, מהירות התגובה משתנה, מרחק העצירה גודל, הסיכוי לסחרור עקב שבירה ההגה או עצירה עולים דרסטית, עוצמת הפגיעה והנזק לשילדה עולים דרסטית וכו. כמו כן, ברכבים רבים המערכת האקטיבית לבלימת עצמית מבוטלת מעל 90 קמ"ש (לפני כמה ימים הארונה שלי הדליקה נורה צהובה והודיעה לי שהיא ממש רוצה לבלום אותי אבל היא לא יכולה).

 

בתכלס, אם כולם היו נוהגים לאט, כמעט ולא היו הרוגים בתאונות דרכים. מצד שני היו פקקים מטורפים. ראיתי את זה בעיניים שלי בכביש 1- שכאשר נסעה ניידת באמצע הכביש וכל הנתיבים שמרו על מהירות המותרת, זה יצר פקק באורך קילומטרים, בזמן שהכביש לפני הניידת היה פנוי לחלוטין בכל הנתיבים.

 

אז השאלה פה זה בעצם, עד כמה אתה מוכן לסכן את החיים שלך על מנת להגיע לבית או לעבודה בזמן קצר יותר.

 

ודרא"ג, היום בכל הרכבים החשמליים שמים חוסם מהירות. רובם לא יכולים לעבור את ה 160. אם היו עושים את זה בכל המכוניות על 120 למשל בחוק, לא היה צריך יותר שוטרי תנועה ולא היו תאונות קטלניות כמעט בכלל- רק מלא ישראלים עצבניים

עריכה אחרונה על ידי laplug
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחחני הריסוק נערכים ב-50-60 קמ"ש, אם כי חלקם מול עגלה שנעה המהירות נגדית זהה . מבחני הצד וצליפת השוט סביב ב 20 קמ"ש.

 

נוסע לא מרוסן יכול להפצע קטלנית בקמ"ש בודדים

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 454 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...