Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1577 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בספינה באוקיינוס האטלנטי, העושה דרכה לארה"ב, כשהיא עמוסה ברכבי יוקרה מדגמי פורשה, אאודי וכנראה רכבים נוספים מדגמי פולקסווגן, פרצה שריפה.

כתבה נרחבת (באנגלית)

עריכה אחרונה על ידי pasat04

פורסם

הסיפור התחיל שלשום, האוניה נטושה ליד האזורים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

פעם היינו חושבים על הרכבים שנשרפו. היום אנחנו חושבים על כמות הצ'יפים שהתבזבזו ויכלו לקצר קצת זמני אספקה לרכבים ומוצרי האלקטרוניקה 🤣

  • מצחיק 6
פורסם

 

מעבר לפיקנטריה, נשאלת השאלה אם לסוללות הליתיום-איון יש באמת תרומה משמעותית לדליקה, או שזו ספקולציה. 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

כאמור, הסיפור התחיל לפני 6 ימים.

 

סוללות ליתיום, אם התלקחו, מהוות אתגר גדול למאמצי הכיבוי, בודאי אם מדובר בכלי רכב רבים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 18.2.2022 בשעה 08:21, asix כתב:

פעם היינו חושבים על הרכבים שנשרפו. היום אנחנו חושבים על כמות הצ'יפים שהתבזבזו ויכלו לקצר קצת זמני אספקה לרכבים ומוצרי האלקטרוניקה 🤣

כן, כמה איוניק 5 וקיה EV6 היה אפשר לייצר עם זה.

 

תחשוב גם על אותם אנשים שהזמינו רכבים וצריכים לחכות עוד לא יודע כמה זמן.

 

למרות שבארה"ב, אם זה לא רכב יחסית נדיר, הדילרים פועלים כמו היבואנים בארץ - קודם קונים סטוק מהיצרן, ואז מוכרים ללקוחות שמגיעים לבחור ממה שיש במלאי.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

פורסם כבר:
צוותי כיבוי שהגיעו אל האוניה נתקלו בבעיה: סוללות הליתיום איון של רכבים חשמליים שהיו בבטן האוניה בערו ללא שליטה ודרשו אמצעי כיבוי מיוחדים. בסופו של דבר, אתמול כבתה האש באוניה לאחר שלדברי גורמים בשירותי הכבאות הפורטוגליים: "לא נותר עוד דבר שיבער אחרי שהכול נשרף".

 

סוללות הליתיום הם האיום הגדול היום יותר מנפט. 😒

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

לפחות הנזק של הסוללות היה מגודר בתחומי האוניה, להזכיר לך מה קרה בחופי ישראל לפני שנה עם הנפט?

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם

מבחינת הזיהום,המתפשט כן. מבחינת בעירה לא ממש.
להפטר מנפט אפשר לאחסן בחביות/מיכלים ולקבור ללא חשש.  לגבי סוללות הליתיום? ככל הנראה זה האתגר הגדול הבא.

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 8 דקות, zaf כתב:

מבחינת הזיהום,המתפשט כן. מבחינת בעירה לא ממש.
להפטר מנפט אפשר לאחסן בחביות/מיכלים ולקבור ללא חשש.  לגבי סוללות הליתיום? ככל הנראה זה האתגר הגדול הבא.

עשיתם מזה מינימום צ׳רנוביל

 

סוללות ליתיום אפשר למחזר כמעט במלואן

https://cen.acs.org/materials/energy-storage/time-serious-recycling-lithium/97/i28

 

ולמה לקבור נפט, אם אפשר לסנן את המים והמזהמים ממנו, ולהשתמש בו?

לפני 18 דקות, zaf כתב:

סוללות הליתיום הם האיום הגדול היום יותר מנפט. 

ממש לא. משתמשים באמצעי כיבוי מיוחדים בדיוק כמו לבעירת נפט (שגם על זה אי אפשר סתם לשפוך מים להזכירך).

 

וגם לא חסר מקרים שבהם רכבי בנזין עלו באש והתפוצצו בגלל תאונה, תקלה או שניהם (פורד פינטו, גוגל איט).

 

פשוט היום היצרנים השקיעו מספיק במערכות בטיחות למניעת פיצוץ של מיכל דלק, עד כדי שכמעט לא שומעים על זה היום. במיוחד אחרי שהבינו שעלות פיתוח/ייצור/ריקול תהיה הרבה יותר נמוכה מעלות תביעות ונזק תדמיתי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מעניין. 
סינון נפט שזיהם ים,על פניו נראה כרעיון נחמד, השאלה אם זה ישים או יושם בכלל ומה הכדאיות הכלכלית של זה.

 

"צ'רנוביל הקטנה" כבר בדרך לא? 😜 סתאאאםם. 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

אוניית המשא פליסיטי אייס, שמובילה קרוב ל-4,000 מכוניות של קבוצת פולקסווגן מגרמניה לארה"ב, עדיין בוערת כשישה ימים לאחר שהשריפה על סיפונה החלה - כך הודיעה החברה שמתפעלת את האוניה.

 

שתי אוניות גרירה שהפליגו מספרד מתיזות מים בניסיון לכיבוי השריפה, לפי חברת הספנות היפנית מיטסואי O.S.K ליינס (MOL), שמתפעלת את הפליסיטי. השתיים הגיעו אתמול (ב') בשעות הבוקר. כיבוי סוללות ליתיום, שמותקנות במכוניות חשמליות, דורשות אלפי גלונים של מים, בניגוד לשריפות במנועי בערה פנימית רגילים, ולכן השריפה ממשיכה לבעור זמן כה רב. שתי ספינות נוספות עם מתקני כיבוי אש בדרכן לאוניה, כשאחת צפויה להגיע מחר (ד') והשנייה ב-26 לחודש, יום שבת.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
בתאריך 22.2.2022 בשעה 10:11, Jack457 כתב:

 

מעבר לפיקנטריה, נשאלת השאלה אם לסוללות הליתיום-איון יש באמת תרומה משמעותית לדליקה, או שזו ספקולציה. 

וודאי שיש תרומה ואחת הבעיות גם שאין נוהל כיבוי של סוללות כאלה.

בנוסף גם בספינה לא היו חומרים לטיפול וכיבוי מתאימים לזה ולכן הספינה ננטשה עד שהאש תאכלה את כל מה שתוכל ואז תכבה.

עם מים אי אפשר לכבות ליתיום וזו בעיה בעולם כולל כיבוי מכוניות חשמליות עם סוללות.

עוד מידע על הספינה

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

פורסם
לפני 17 שעות, kobi_g כתב:

וודאי שיש תרומה ואחת הבעיות גם שאין נוהל כיבוי של סוללות כאלה.

בנוסף גם בספינה לא היו חומרים לטיפול וכיבוי מתאימים לזה ולכן הספינה ננטשה עד שהאש תאכלה את כל מה שתוכל ואז תכבה.

עם מים אי אפשר לכבות ליתיום וזו בעיה בעולם כולל כיבוי מכוניות חשמליות עם סוללות.

עוד מידע על הספינה

 

בדיוק, הדבר היחיד שיכלו לעשות בשלב זה היה להשתמש בסירות הכיבוי כדי לקרר את גוף האוניה באיזורים בהם לא הייתה שריפה, בעיקר כדי למנוע פגיעה בשלד של האוניה כדי שאפשר יהיה לגרור אותה וגם שהאש לא תגיע למיכלי הסולר שלה.

יש גם שתי סיבות אחרות שלא ניסו לכבות אותה - הם חששו שכמויות מים גדולות מדי יוסיפו משקל או יערערו את שיווי המשקל של האוניה (שוב, הם לא ידעו אם היא נפגעה מבחינת מבנה) ועלולים לגרום לטביעה שלה - אני לא כל כך מבין באוניות בגודל הזה, אז לא בטוח כמה זה משמעותי.

סיבה אחרת היא שחששו שחומרים שנפלטו מהסוללות, יישטפו בחזרה למים יחד עם מי הכיבוי ויגרמו לזיהום. 

 

  • רעיון טוב! 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

×
×
  • תוכן חדש...