Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכירת רכב אובדן להלכה


WINSTON BLUE
שימו לב! השרשור הזה בן 867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

יש ברשותי רכב כשנה אחת,רציתי למכור את האוטו בשבוע שעבר ולצערי הרב התגלה עבר ביטוחי בעייתי לרכב, 

הרכב הוא משנת 2014,

ב2015 הוא עשה תאונה בשווי 10 אלף שקל, ולאחר 5 חודשים עשה תאונה בשווי רציני, והרכב הוגדר אובדן להלכה.

אתמול התקשרתי לבעל הרכב לשמוע מה הוא אומר לאחר שגילתי את המידע, הוא מכחיש הכל טען שלא יודע כלום והוא מופתע בדיוק כמוני..  

הוא טוען שבשנת 2017 הוא קנה את האוטו משלמה סיקסט ומאז נוסע בו,

היום הלכתי לשלמה אמרתי להם מספר רכב והם  אישרו לי שמכרו לו תאוטו (לא שאלתי על מצב,מחיר).

 

השאלות שלי הם ככה

1:אם בדו''ח עבר ביטוחי נכתב ב2020 בתוספות "החייאה" "שינוי מספר רישוי" זה כמו שאני הבנתי שהרכב הוחזר לכביש ב2020 במספר חדש,או המשמעות שונה?

כי, איך שלמה מצאו לי תרכב ,הרי ב2017 אמור להיות מספר אחר.

2: במידה והאוטו תקין ושווי השוק שלו כיום 25 אלף, כמה כסף מורידים מערך אוטו על שהוגדר בעבר "אובדן להלכה" ,בכמה אני אמור למכור, בהנחה שאם לא הייתה ההיתי מקבל 25.

3: מה ההיתם עושים בסיאטוציה דומה, תובעים את האדם שמכר את הרכב? או סופגים נזק? כי למכור את האוטו בלי לספר את העבר הביטוחי שלו,זאת לא אופצייה מבחינתי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. החייאה אף פעם לא ראיתי בדו"ח סליקה, אבל שינוי מספר רישוי בדרך כלל (ואולי תמיד) לא קשור לשינוי מספר הרכב, אלא להעברת הפוליסת ביטוח מרכב אחד לאחר. במקרה שלך: בשנת 2020 מישהו העביר פוליסת ביטוח שהייתה לו ברכב אחר, לרכב שלך. אם בגלל שהוא מכר את הישן וקנה אותו ואם מסיבה אחרת.

 

2.תלוי מהי סיבת ה'אובדן להלכה'. זה יכול להיות פער מינורי ויכול להיות פער של עשרות אחוזים.

 

3. בהנחה שמדובר בנזק גדול, אם יש לך הוכחה שהמוכר טען שהרכב נקי מתאונות, או שהוא סוחר רכב ולא אמר לך את זה, אני הייתי שוקל תביעה.

אחרת, לענ"ד זה יהיה מסובך עד לא אפשרי.

 

בשביל לקבל מידע על הנזק שנגרם לרכב אתה יכול ליצור קשר עם חברת הביטוח ששילמה על הנזק, מופיע בדו"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, itzik123 כתב:

1. החייאה אף פעם לא ראיתי בדו"ח סליקה, אבל שינוי מספר רישוי בדרך כלל (ואולי תמיד) לא קשור לשינוי מספר הרכב, אלא להעברת הפוליסת ביטוח מרכב אחד לאחר. במקרה שלך: בשנת 2020 מישהו העביר פוליסת ביטוח שהייתה לו ברכב אחר, לרכב שלך. אם בגלל שהוא מכר את הישן וקנה אותו ואם מסיבה אחרת.

 

2.תלוי מהי סיבת ה'אובדן להלכה'. זה יכול להיות פער מינורי ויכול להיות פער של עשרות אחוזים.

 

3. בהנחה שמדובר בנזק גדול, אם יש לך הוכחה שהמוכר טען שהרכב נקי מתאונות, או שהוא סוחר רכב ולא אמר לך את זה, אני הייתי שוקל תביעה.

אחרת, לענ"ד זה יהיה מסובך עד לא אפשרי.

 

בשביל לקבל מידע על הנזק שנגרם לרכב אתה יכול ליצור קשר עם חברת הביטוח ששילמה על הנזק, מופיע בדו"ח.

מצרף לך טופס הביטוח כולל הכיתוב של המילה החייאה,מצרף רק תקטעים הרלוונטים.

2: אני לא יודע מה הסיבה לאובדן הלכה חוץ מזה שדלת באוטו הוחלפה, יש לי בדיקה של האוטו משנה שעברה (בעל הרכב ביצע לא אני) בלי בעיות חריגות, שלדה עם משמעת נמוכה בלבד

3:קניתי מבן אדם פרטי שלא הצהיר שהיו תאונות בעבר, גם אתמול שפניתי אליו בנושא הוא הופתע וטען שלא ידע על כך כלום (נוטה  להאמין לו אבל לא בטוח).

 

 

אני טועה אם זה הגיוני ששלמה ימכרו אוטו כזה ללא להגיד למוכר?

 

1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, itzik123 כתב:

מתי בדיוק אתה קנית את הרכב?

ב-1/7/2020 או כמה שבועות/ חודשים אחרי?

 

אני בעלים של האוטו מ12\2020 

מצרף לך צילום של כל העבר ביטוחי מלא

1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער ש'החייאה' זה החייאה של הפוליסה שהוקפאה. לא משהו שקשור לרכב. בוודאות אני לא יודע.

 

נחזור להודעה הקודמת,

2. זה שבטופס שהמוכר נתן לך מופיע רק החלפת דלת, לא אומר שזה המצב. אתה נראה אדם אמין (אתה לא מוכן למכור בלי ליידע את הקונה) אבל יש הרבה, יותר מדי, שלא. 

3. אותו דבר, זה שהוא אמר לך שהוא אדם פרטי והוא בעל הרכב, לא אומר שזה המצב.

אם אני צריך לנחש, כן מעורב פה סוחר ואתה לא קיבלת מידע מלא על הרכב. אבל זו רק השערה על פי מה שאתה כותב. 

כמובן שיכול להיות שהמוכר אדם פרטי ולא ידע וכו'.

בשביל לדעת, אתה צריך לנסות לבדוק האם המוכר הוא אמנם סוחר רכב, על פי חיפוש שמו או מספר הטלפון בגוגל.

בשביל לדעת מה הוביל לאבדן להלכה אתה צריך ליצור קשר עם חברת הביטוח המשלמת (הראל אם אני מבין נכון).

 

*עדיף שתמחק פרטים מזהים מהקבצים שהעלית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 5 שעות, itzik123 כתב:

אני משער ש'החייאה' זה החייאה של הפוליסה שהוקפאה. לא משהו שקשור לרכב. בוודאות אני לא יודע.

 

נחזור להודעה הקודמת,

2. זה שבטופס שהמוכר נתן לך מופיע רק החלפת דלת, לא אומר שזה המצב. אתה נראה אדם אמין (אתה לא מוכן למכור בלי ליידע את הקונה) אבל יש הרבה, יותר מדי, שלא. 

3. אותו דבר, זה שהוא אמר לך שהוא אדם פרטי והוא בעל הרכב, לא אומר שזה המצב.

אם אני צריך לנחש, כן מעורב פה סוחר ואתה לא קיבלת מידע מלא על הרכב. אבל זו רק השערה על פי מה שאתה כותב. 

כמובן שיכול להיות שהמוכר אדם פרטי ולא ידע וכו'.

בשביל לדעת, אתה צריך לנסות לבדוק האם המוכר הוא אמנם סוחר רכב, על פי חיפוש שמו או מספר הטלפון בגוגל.

בשביל לדעת מה הוביל לאבדן להלכה אתה צריך ליצור קשר עם חברת הביטוח המשלמת (הראל אם אני מבין נכון).

 

*עדיף שתמחק פרטים מזהים מהקבצים שהעלית.

 

איך מוחקים אני לא מצליח?

עריכה אחרונה על ידי WINSTON BLUE
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי בוצעה הבדיקה שעליה הסתמכת ברכישת הרכב? לא שהיא שווה הרבה - הרי היא בוצעה מטעם המוכר.

 

האם ברשיון הרכב שהוצג לך לפני שנה תאריך הבעלות אכן היה ב-2017, ופרטי הבעלים תאם לתעודת הזהות של מי שמכר לך את הרכב? האם סיפר לך משהו אל מכירת הרכב של הסבתא או הדודה?

 

לגבי מחיקת פרטים מזהים - תוכל לבצע זאת בכל תוכנת עיבוד תמונה הכי בסיסית במחשב או בטלפון. למעשה במקרה שלך זה אפילו יותר פשוט - כשאתה מבצע צילום מסך אתה בוחר את הגבולות מתחת לפרטים המזהים, או חותך אותם באמצעו תתוכנת הצילום. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדעתי החייאה זה החייאת פוליסת ביטוח שהוקפאה. שימו לב שמדובר בהייאה של פוליסה עם מספר רציף לקודמות ובאמצע תקופת קורונה - אנשים הקפיאו ביטוחים, רשיונות רכב וכו באותו הזמן.
לדעתי מישהו לא היה איתך ישר ידידי.
בכל מקרה זה היה אצל הבעלים הקודמים שהיה לו ביטוח כמה שנים.
99.999% סיכוי שהרכב לא נקנה ישירות משלמה סיקסט ע"י המוכר אם המוכר איש פרטי - למה - 

חברה גדולה כמו שלמה סיקסט לא מתעסקת בהשבה לכביש של מכוניות כאלה . הם לא רוצים ללכלך את הידיים שלהם עם זה.
אז היא מוכרת רכב כזה לסוחרים (ביחד עם עוד נניח רכב בינוני, עושים להם חבילות כאלה, נניח אחד גמור, אחד עם קמ גבוה, אחד סתם חבוט). הם שמים (לפחות אמורים לשים) עליו תו סוחר וככה הרכב נמכר. תו סוחר עושה +1 ליד אבל אז כשהוא נמכר ע"י הסוחר זה לא מוסיף עוד יד.
לדעתי המוכר שמכר לך את הרכב, קנה אותו מסוחר. אולי לאותו המוכר, יתכן שהראו לך את הרשיון רכב המקורי של שלמה סיקסט, אבל שכבר לא היה תקף בפועל (כי נמכר לסוחר).

אולי הוא לא ידע מכלום. אתה צריך להוכיח שהוא ידע על זה. לא פשוט.

הדרך להתחיל לברר את כל השאלות האלה היא להוציא היסטורית בעלות של הרכב, כמעט בטוח שאפשר באתר ממשל זמין, או בכל מסופון של רשות הרישוי בסניפי סופר פארם.

לדעתי שם אמורים לראות גם תו סוחר וכו וכו.
בנוסף - שלמה סיקסט כמו רוב חברות הליסינג הגדולות לא מבטחת מקיף לדעתי אם הרכב אצלם בליסינג תפעולי מלא. אולי הרכב היה בליסינג מימוני או מסלול כלשהוא ששם מחייבים את הלקוח לבטח את הרכב. שוב, היסטורית בעלויות תיתן לך את המידע.
 

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה היא חברת ביטוח גם(אתה גם יכול לעשות ביטוח בשלמה ביטוח) ואני מאמין שהרכבי ליסינג שלה מבוטחים בחברת ביטוח בבעלותה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם, התקדמתי המון מאתמול.

הבן אדם הודה שהוא קנה את הרכב ב30 אלף בשנת 2017 (האוטו יצא מ2014)

מישהו יודע להגיד לי אם זה מחיר סביר?

בנוסף יש מקום שאפשר למצוא מחירון 2017?

לוי יצחק ביקשו ממני 120 שקל בשביל להגיד לי את המחיר.

לפני 4 שעות, KipodYam כתב:

גם לדעתי החייאה זה החייאת פוליסת ביטוח שהוקפאה. שימו לב שמדובר בהייאה של פוליסה עם מספר רציף לקודמות ובאמצע תקופת קורונה - אנשים הקפיאו ביטוחים, רשיונות רכב וכו באותו הזמן.
לדעתי מישהו לא היה איתך ישר ידידי.
בכל מקרה זה היה אצל הבעלים הקודמים שהיה לו ביטוח כמה שנים.
99.999% סיכוי שהרכב לא נקנה ישירות משלמה סיקסט ע"י המוכר אם המוכר איש פרטי - למה - 

חברה גדולה כמו שלמה סיקסט לא מתעסקת בהשבה לכביש של מכוניות כאלה . הם לא רוצים ללכלך את הידיים שלהם עם זה.
אז היא מוכרת רכב כזה לסוחרים (ביחד עם עוד נניח רכב בינוני, עושים להם חבילות כאלה, נניח אחד גמור, אחד עם קמ גבוה, אחד סתם חבוט). הם שמים (לפחות אמורים לשים) עליו תו סוחר וככה הרכב נמכר. תו סוחר עושה +1 ליד אבל אז כשהוא נמכר ע"י הסוחר זה לא מוסיף עוד יד.
לדעתי המוכר שמכר לך את הרכב, קנה אותו מסוחר. אולי לאותו המוכר, יתכן שהראו לך את הרשיון רכב המקורי של שלמה סיקסט, אבל שכבר לא היה תקף בפועל (כי נמכר לסוחר).

אולי הוא לא ידע מכלום. אתה צריך להוכיח שהוא ידע על זה. לא פשוט.

הדרך להתחיל לברר את כל השאלות האלה היא להוציא היסטורית בעלות של הרכב, כמעט בטוח שאפשר באתר ממשל זמין, או בכל מסופון של רשות הרישוי בסניפי סופר פארם.

לדעתי שם אמורים לראות גם תו סוחר וכו וכו.
בנוסף - שלמה סיקסט כמו רוב חברות הליסינג הגדולות לא מבטחת מקיף לדעתי אם הרכב אצלם בליסינג תפעולי מלא. אולי הרכב היה בליסינג מימוני או מסלול כלשהוא ששם מחייבים את הלקוח לבטח את הרכב. שוב, היסטורית בעלויות תיתן לך את המידע.
 

ההיסטוריה בעלות מראה שהאוטו נמכר 3 פעמיים וכל פעם סוחר היה באמצע בין הפרטי לבן אדם, חיפוש בגוגל של האדם ואשתו לא מצא עליהם דבר.

והוא מתעקש שלא ידע כלום על העניין.

בדקתי בשלמה ואין להם היסטורייה של מחיר/תאונות וכאלה.

 

רק הקילומטרים שהאוטו נמכר

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - סוחר מוסיף יד, אבל כשהוא מוכר זה לא מוסיך עוד יד.

צריך לשים לב איזה סוחר קנה משלמה סיקסט. התאונה היתה ב2015. מה היה שם עד 2017?

 

שים לב - לפעמים הרכב נרשם על שם

חברת ליסינג - נניח אוויס / שלמה ליסינג 

אחרי שהרכב עובר למכירה אצלם - הם מעבירים יד אצלם פנימית למשהו כמו אוויס / שלמה מכירת רכב (חברה נפרדת) ואז זה נמכר לבן אדם פרטי.

אני חושב שסוחר יכול למכור לסוחר אחר ואז אין עוד יד שנוספת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה טובה ותחפש את המספר של המוכר בגוגל, אולי תגלה דברים אחרים..

אתה גם יכול לעשות בדיקה באתר הזה https://whois-il.com/

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, WINSTON BLUE כתב:

שלום לכולם, התקדמתי המון מאתמול.

הבן אדם הודה שהוא קנה את הרכב ב30 אלף בשנת 2017 (האוטו יצא מ2014)

מישהו יודע להגיד לי אם זה מחיר סביר?

בנוסף יש מקום שאפשר למצוא מחירון 2017?

 

מדובר בספייס סטאר, נכון?
לא יודע איפה אפשר למצוא מחירון 2017, אבל מחיפוש בפורום מצאתי:
 

1) הודעה מנובמבר 2017 שטוענת ש-  ספייס סטאר בשנתונים 14-15. יש לא מעט בשוק ב35-40 אלף שקל

2) הודעה מאוגוסט 2017 שאומרת שהמחירון ל-2013 הוא 39,500.  באותו שרשור נאמר גם -" שהשוק מוצף - והפחתה של 15% כמו שקיבלת ממנו זה ממש המינימום של המינימום שצריך להוריד היום כדי למכור - ברמת העיקרון זה גם היה בכיף יכול להיות 32K."

 

3) מודעת מכירה מאפריל 2017 לספייס סטאר 2014 ב-38000 

 

4)הודעה ממרץ 2017 על קניית ספייס סטאר מאלבר שנת 2013 ב- 37000 

 

 

אז נראה לי ש-30,000 זה קצת נמוך אבל אולי לא כל כך נמוך שמוכיח שהמוכר ידע שמדובר באובדן להלכה

 

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...