Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות ברכישת רכב עם יחסית הרבה ק"מ


חנן 1234
שימו לב! השרשור הזה בן 938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים

 

התקציב שלי הוא עד 50 אלף שקלים.

 

גיליתי שאני יכול לרכוש קיה פורטה שנת 2017 יד ראשונה עם 130 אלף ק"מ (מליסינג). מדובר בחישוב מהיר בכ-32 אלף ק"מ בשנה.

 

השאלה - לא שווה לי לרכוש רכב כזה לעומת רכב מ-2014 (יונדאי i35, קורולה) שגם ככה יהיו לו בדרך כלל בסביבות 120-130 אלף ק"מ, והיה עוד שלוש שנים נוספות על הכביש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון, עדיף לרכוש מכונית צעירה יותר, אך עדיפה מכונית מבעלות פרטית על כזאת יוצאת צי רכב.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי כמה אתה נוסע בשנה. 

אם מעט יחסית, אז תאזן את הממוצע ולא תצטרך להגיע לתיקונים יקרים ולהפחתת מחיר במכירה העתידית. 

וכן, צריך לבדוק טוב טוב רכב ליסינג שכזה. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון בפורטה 2017 שהיא תהיה חדשה יותר, ולרוב חברות הליסינג יספקו גם אחריות, רק שים לב לכמה נושאים:

לפעמים בחברות הליסינג ההפרש לא כזה גדול בלהשיג רכב עם קילומטראג' נמוך יותר,

אני למשל חיפשתי ספורטאג' 1.6 אורבן טופ 2018 לפני כמה חודשים, מצאתי כמה, רובם היו עם תאונות חלקם קלות וחלקם די קשות,

בסוף נשארתי עם 2 אקזמפלרים הכי נקיים מתאונות(הכי נקיים הכוונה שלא עברו תאונות או החלפת חלקים אך כן היו תיקוני צבע "ליסינגי"), אחד עם 130K ק"מ והשני 72K שניהם היו מצב די חדשה וזהה יחסית מבפנים בחוץ ונהיגה, נסעו כמו חדשים, ההבדל ביניהם היה 5K ש"ח תוספת על זה עם ה72K ק"מ, העדפתי להוסיף את ה5

האלה ולקבל:

1. רכב שכאשר ארצה למכור יהיה לי קל יותר, הבדל של כ60 אלף ק"מ, זה פער די רציני.

2. בטח הבלאי בעתיד יהיה מופחת מזה של ה130K ק"מ.

3. כאן הנקודה ששברה את המשוואה מבחינתי, נתנו לי על הספורטאג' שקניתי שנתיים אחריות/30K ק"מ, על השני רק עם הקילומטראג' הגבוהה נתנו לי רק שנה/15K ק"מ וזה עוד עם ויכוח,

למרות שספורטאג' כלי רכב די אמין, עדיין לנסוע עם אחריות ושקט נפשי שווה את התוספת לדעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב כמו קיה פורטה שהיה בליסינג, כנראה היה רכב שירות של עובד שגר רחוק מהעבודה טלא רכב של סוכן מכירות או טכנאי.

סביר מאוד להמיח שרוב הק"מ עברו בנסיעות בינעירוניות.

אני נוהג ברכב ליסינג מהעבודה וגר במרחק 65 ק"מ ממקום העבודה.

עד הקורונה הייתי נוסע יום יום למשרד ומחזיר את הרכב כל 3 שנים עם 120-130k ק"מ.

הרכבים שהחזרתי לחברת הליסינג היו במצב מצויין.

סביר להנעח שגם הפורטה המדוברת עברה מסלול דומה, אך כמובן צריך לבדוק היטב את מצבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאפשר להניח שקיה פורטה בליסינג עם קילומטרז' גבוה  הייתה של עובד שגר רחוק מהעבודה ורוב הנסיעות היו בינעירוניות.
יש עוד הרבה אפשרויות... 
 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, motior כתב:

אני לא חושב שאפשר להניח שקיה פורטה בליסינג עם קילומטרז' גבוה  הייתה של עובד שגר רחוק מהעבודה ורוב הנסיעות היו בינעירוניות.
יש עוד הרבה אפשרויות... 
 

בדרך כלל מי שעובד עם הרכב ומסתובב עם הרכב בעיר כמו טכנאים או סוכני מכירות מקבל רכבי מיני כמו פיקנטו או i10 או טנדרונים כמו ברלינגו וקנגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שלא סביר שזה היה רכב של טכנאי או סוכן מכירות (אם כי גם יכול להיות) אבל הנקודה היא שאי אפשר לדעת מה עבר על הרכב. אולי בעל הרכב גר במרחק 40 ק"מ מהעבודה ונסע כל יום הלוך ושוב בפקקים, אולי הוא דווקא נתן אותו לבן/בת הזוג או ילד/ה שנסעו איתו כל היום לסידורים ואולי בכלל הרכב היה ניידת של חברת שמירה...

כמו שציינת - בכל מקרה צריך לבדוק היטב את מצבה

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרוב מעדיפים שהרכב יהי כמה שיותר צעיר מאשר כמה שפחות ק"מ. אני פחות מסכים עם זה, 

לדוגמא הייתי מעדיף לרכוש מכונית משנת 2014 שעשתה 60K ק"מ מאשר אותו הרכב משנת 2017 שעשתה 130K-140K ק"מ אך כל מקרה לגופו, זה תלוי איזו מכונית שמורה יותר, יד ועוד כמה וכמה סעיפים ותנאים. 

 

התקציב שלך הוא מספיק לרכוש מכונית טובה שנתון מתקדם אך תלוי בדרישות גם.

 

מאחר והתלבטת אם לרכוש פורטה אני מניח שאתה מחפש מכונית משפחתית וישנן לא מעט מכוניות מפרטי שניתן לקנות בסכומים כאלה גם אם הן לא משנת 2017.

 

לאחרונה רכשתי רכב מסוכנות טרייד אין של אחד המותגים (על כך ארחיב בהמשך) וקיבלתי יחד עם הרכב אחריות שמקבילה ליצרן, דבר שממש גרם לי לתהות מדוע לא לנסות קודם לכן את סוכנויות הטרייד אין של היבואניות, לא מעט מהן מעניקות הטבות, אחריות, ויישורי קו שיכול לעיתים לחסוך לך סתם התרוצצות וכסף נוסף. 

גם מאדם פרטי ניתן למצוא מכוניות טובות אך לא הייתי מתמקד ברכישה מליסינג שכן הן פשוט נסעו הרבה, פחות נשמרו וקשה לדעת כמה אנשים נהגו ברכב. מעבר לכך תחזוקת הרכבים לא תמיד משובחת, עוד סיבה שהייתי מעדיף להתמקד ברכב מפרטי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

פות"ש שלחתי לך הודעה פרטית.

 

כמו כן לדעתי כל רכב לגופו. בכליי "אצבע" אעדיף פרטי על מגרש. לגבי האיזון בין ק"מ לשנתון ויד כמובן זה תלוי רכב.

ממליץ לך לפרט את הדרישות בצורה טובה יותר, שנוכל להמליץ ולעזור בצורה מיטבית. 

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...