Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונאה במוסך - מה דרך הטיפול העדיפה?


Lyuv
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במסגרת טיפול שוטף, המוסכניק הודיע לי טלפונית שצריך להחליף את הרפידות והדיסקים ב-4 הגלגלים. אישרתי (מה ידעתי?). בדיעבד נראה לי שזה היה מיותר. אבהיר בהמשך. בהנחה שזה נכון, השאלה המרכזית היא - מה עושים עכשיו?

כבר היו מקרים בעבר שחשדתי בהחלפות מיותרות שונות. את חלקן עצרתי, למשל קלאץ' שהודיעו לי שגמור, והחזיק עוד 200,000 קילומטר. כך שאם אני צודק, הייתי מעדיף שהטיפול יהיה "יסודי"/עונשי, ולא רק החזר העלות. או סתם להחליף מוסך. אני לא חושב רק על עצמי.

שמעתי על שירות "בוררות" של איגוד המוסכים. האם זה מתאים? או שהם מטפלים רק במקרה הבודד? מה לגבי המועצה לצרכנות? אפשרות אחרת?

כמובן שאני לא איש מקצוע. צריך שהגורם המטפל יוכל לבדוק אם אכן יש ממש בחשד שלי, ולהיות מסוגל לעמוד מקצועית מול המוסך.

 

לעניין עצמו - רפידות ודיסקים הוחלפו לפני 30,000 קמ'. אם היו אומרים להחליף רפידות בלבד, ניחא. אבל שדיסקים הולכים תוך 30,000? מוזר. ובאותה מהירות כמו רפידות? מוזר בריבוע.

מדדתי את המדרגה בדיסקים, והיא 0.5 מילימטר. אני לא יודע מה התקן לבלאי מותר, אבל מעריך ש-0.5 זה מעט להצדקת החלפה. כמו כן, הם חלקים ונאים.

מה אומרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שזה באמת היה שלא לצורך (על פניו גם לי זה נראה כך, אבל אני לא מכונאי),

נראה לי שהדבר היחיד שכדאי לך לעשות זה לדווח למערכת 'יצאת צדיק' או משהו דומה.

גם אם הוא השאיר אצלך את החלקים ה'תקולים', זה כנראה יהיה כאב ראש גדול עם סיכוי לא גבוה להגיע לתוצאה רצויה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין שיש לי את כל החלקים. ושגם הרפידות נראות עם הרבה בשר (5-10 ממ'), אבל כמדומני שהקריטריון הוא אחוז מעובי רפידה חדשה, ואני לא יודע את הנתון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לעלות תמונות (עם סרגל ליד) של הרפידות שפורקו?
עובי מינ' לרפידה הוא בד"כ 2 מ"מ (הכוונה רק לחומר החיכוך, ללא הפלטה)
עובי צלחת משתנה בין רכבים, לרוב יש בין 1 ל2 מ"מ חומר 'לבזבז'.
אם תציין את דגם הרכב הספציפי אנסה למצוא לך מה העובי המינ' של צלחת הבלם וכך תוכל למדוד בעצמך ולהבין.
למוסך הזה אל תחזור בכל מקרה.

*עובי רפידות חדשות אולי אפשר יהיה למצוא ברשת, לחילופין אתה יכול לקפוץ עם סרגל לחנות חלפים ולבקש מהם להסתכל על רפידות זהות חדשות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Lyuv כתב:

שכחתי לציין שיש לי את כל החלקים. ושגם הרפידות נראות עם הרבה בשר (5-10 ממ'), אבל כמדומני שהקריטריון הוא אחוז מעובי רפידה חדשה, ואני לא יודע את הנתון הזה.

במידה ועובי הרפידה הוא 5 מילימטר אז בהחלט יש כאן מקום לשיקול דעת של המכונאי ואינני רואה כאן הונאה אלא התנהלות תקינה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, מרק10 כתב:

במידה ועובי הרפידה הוא 5 מילימטר אז בהחלט יש כאן מקום לשיקול דעת של המכונאי ואינני רואה כאן הונאה אלא התנהלות תקינה.

המינימום לרוב הוא 2 מ"מ, לכן לא רואה כאן צורך בהחלפה. ב-3מ"מ הייתי מסכים אתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 מילימטר אלה הנחיות ייצרן ללא התחשבות בנסועה השנתית עד לטיפול הבא. בהחלט מחליפים גם כאשר עובי הרפידה 5 מילימטר.

 

ברוב רכבי קונצרן VAG ברכבים עם מערכת לניטור שחיקת הרפידות הנהג מקבל התראה וויזואלית וקולית בלוח השעונים  כאשר עובי הרפידה מגיע ל-4 מילימטר בכדי שהנהג ייכנס למוסך בהקדם האפשרי.

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

אם לרפידה נשאר פחות מ 50% מעובי הרפידה מאז הההחלפה (בדרך כלל חופף לטיפול הקודם) כדאי להחליף כדי שלא תגיע למצב שלפני הטיפול הבא לא יהיו לך רפידות = לא תהיה בלימה.

כך אני עשיתי כאשר עבדתי במוסך (בהוראה של מנהל טכני).

במוסך אחר שבו ניתן היה לשלוט על כניסת הרכבים (מוסך לרכבי קיבוץ) לא החלפנו רפידות גם בפחות מ 50% אבל ווידאנו שהרכב יכנס לביקורת בלמים לפני הטיפול הבא.

לגבי הצלחות האם יש לך מיקרומטר למדוד את העובי שלהן? אמור להיות מוטבע עליהן עובי מינימלי, אם העובי עדיין תקין אבל קרוב מאוד לא ניתן לחרוט את הצלחות ולהוריד את המדרגה ועדיין להשאר בתחום המותר.

 

נקודה נוספת האם יש לך רפידות עם עובי של 10 מ"מ ורפידות עם 5 מ"מ האם אתה יכול לדעת מאיזה גלגל הם ירדו? האם יש הבדלים בין הסרנים קדמי ואחורי? האם יש הבדל בין גלגלים ימני ושמאלי באותו סרן? האם יש הבדל בין רפידה פנימית וחיצונית בזוג שירד מגלגל אחד? כל הנתונים האלו יכולים לעזור לאתר בעיה בקאליפרים או צינורות בלם שבגללן נגמרו לך הצלחות והרפידות ב 30,000 ק"מ

 

יום נעים

הדב

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל נכון פרט לדיוק מסויים שלצערי לא קורה במוסכים ולכן רפידות מוחלפות על אוטומט.
אם הרפידה ב50% אבל הורכבה על הרכב לפני שנתיים, יש לרכב עוד שנה עד צריך להחליף אותה, ואת זה אף אחד לא בודק - פחות מ50%? תחליף. קצת מפגר בעיני אבל בגלל המחיר הזול יחסית של רפידות והראש הקטן של הישראלי הממוצע - אני מבין מאיפה זה מגיע.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, shellcase כתב:

הכל נכון פרט לדיוק מסויים שלצערי לא קורה במוסכים ולכן רפידות מוחלפות על אוטומט.
אם הרפידה ב50% אבל הורכבה על הרכב לפני שנתיים, יש לרכב עוד שנה עד צריך להחליף אותה, ואת זה אף אחד לא בודק - פחות מ50%? תחליף. קצת מפגר בעיני אבל בגלל המחיר הזול יחסית של רפידות והראש הקטן של הישראלי הממוצע - אני מבין מאיפה זה מגיע.

אל תשכח שעל מנהל הטכני במוסך, המוסך והמכונאי יש אחריות לשחרר רכב תקין ב-100%,  במוסך לא יכולים לנחש איך יתנהג הנהג של הרכב לאחר שהוא יצא מהמוסך. אולי הוא יעביר את הרכב לנכדה שגרה באזור הררי? יחליט להשבית את הרכב כל יום זוגי?

המוסך צריך לפעול לפי האדם הסביר ולכן מחליפים כאשר הרפידות מגיעות לפחות מ 50%. 

למחיר יש כאן פחות משמעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם, אבל הדיון קצת סטה מהשאלה אליה התכוונתי.

לא התכוונתי לנסות לעשות כאן בירור מקצועי וסופי של מצב הרפידות והדיסקים, והצדקת החלפתם. הבאתי את הנתונים לגביהם רק כדי להבהיר את הסיפור. אם אצליח להתקדם לטיפול משפטי/משמעתי וכד', יהיה צורך באיש מקצוע שיבדוק אותם במו ידיו, ובכלים מקצועיים. ויתכן שיש פרמטרים שאני/אנחנו לא שמים לב אליהם (שחיקה לא אחידה? סדקים? לא יודע...).

 

השאלה עליה אני מחפש תשובה היא *איך* להתקדם? איזה גוף יכול לעזור בטיפול ראוי במוסך כזה, בהנחה שמדובר בהתנהלות שיטתית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה כמה זמן עבר מאז שהחלפת.

מכיר סיפור, רכב אחרי שבוע מהחלפת דיסקים ורפידות שרף את הבלמים (ונהיה עיוות בדיסק)= להחליף אותם שוב.

 

אבל כן. זה ידוע שיש מוסכים שממהרים להחליף בלמים.

בעל מוסך אמר לי פעם. נסועה שנתית ממוצע היא סביב 15-20 אלף

אם הבלמים האלה לדעתי לא יחזיקו עד הטיפול הבא אני ממליץ להחליף 

האם הוא רמאי? לא ממש 

האם היה חייב להחליף עכשיו? גם לא ממש.

 

תחום אפור

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...